Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo nykypäivän teinit ovat niin UPEITA?

Vierailija
11.08.2015 |

Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY!
Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä.
Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee.
WAU!

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin tänä aamuna yläasteen ohi ja kouluun palaavia nättejä ja komeita teinejä meni ohi. Olivat hyväkuntoisen ja iloisen näköisiä.

Vierailija
82/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ovat terveempiä ja kauniimpia, koska alkoholin on korvannut kannabis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, pitäiskö mun ruveta meikkaamaan ja laihduttamaan. T.62kg 15v.

Vierailija
84/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:17"]Samasta muotista olevia pissiksiä. Basic bitches. Ei mitään omintakeisuutta. Buu. Mitäänsanomattomia kuin mitkä.
[/quote]
Kirjoitteleeko siellä joku 25v ylipainoinen, kouvolatukkainen nainen, joka kadehtii nuoria tyttöjä heidän kauneudestaan? Kutsut nuoria tyttöjä nartuiksi. Saisit hävetä.

Vierailija
85/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

some-kulttuuri. on PAKKO näyttää hyvältä! laihuutta myös ihannoidaan samalla kun karkkipussien koot kasvavat ja sokerisia energiajuomia lipitetään kuin vettä..  ja Youtubesta saa meikkiniksejä.

oli pakko hakea oma luokkakuva-albumi ja jessus ! mikä määrä viturallaan olevia poskipunia ja hämähäkki-ripsiä niillä jotka meikkasivat.. vastakkain näyttävän olleen "horot ja hiiret". itse olin hiiri ;) vaatteina niin tytöillä kuin pojillakin farkkupaitaa, kolitsipaitaa ja Leviksen viisnollaykköstä, paitsi sitten ysiluokalla nousivat isoreikäiset neulepaidat sekä ne pirun nappiverkkarit..

mutta karmeita ilmestyksiä oltiin verrattuna noihin nykyteineihin ! :D

Vierailija
86/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys kehitykselle on SOME. Se markkinoi ihanteet nuorille, koska kokoaa mallin maailmanlaajuisesti jokaisen omaksuttavaksi. Tässä kohtaa se on tietenkin positiivista, koska se on painostanut nuoria terveellisen elämäntyylin suuntaan.

Se on nähtävissä selvästi, kuinka valtavasti nuoret näkevät vaivaa, vaikka vain yhden profiilikuvan eteen.

Kääntöpuoli tällä kolikolla on se, että siitä kärsii ne nuoret, jotka eivät ehkä fyysisesti kelpaa koskaan siihen ihanne muottiin, vaan joutuvat kylmästi ulkopuolelle.

Vierailija
87/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nypin ja värjään teinityttöni kulmakarvat. Eivät siis ole sellaiset ylinypityt viivat niinkuin itselläni teininä. Vaan kauniit siistit ja luonnolliset. Olen myös opettanut teinini meikkaamaan. Olin tarkka mitä laittoi pienenä päällensä, nyt osaa jo itse valita kivoja vaatteita ja saakin vaatteisiin rahaa ehkä vähän liikaakin. Minä pukeuduin teininä aika säkkimäisiin vaatteisiin. Olen urheilullinen ja käydään välillä yhdessä lenkillä ja salilla. Ruokavalioni on terveellinen ja toki teinini syö sitä mielellään, mutta välillä myös sitä roskaruokaa kavereiden kanssa. Taisin itse alkaa syömään kasviksia vasta nuorena aikuisena, sitä ennen niiden syönti oli hyvin pientä. Hiuksia en anna värjätä (itsehän värjäsin teininä kuukauden välein ja esim. musta väri ei sopinut ihan parhaiten minulle. Vaaleita raitoja teinini on saanut laittaa pari kertaa (kampaamossa tietenkin) ja käyttää välillä jotain muutamassa pesussa lähtevää väriä. Tyttöni kaverit ovat aika samanlaisia, eivät polta, ryyppää, kaikilla pitkät hiukset ja hoikkia ja urheilullisia. Itse aloitin tupakan polton ja ryyppäämisen todella nuorena ja sitä tehtiin paljon. Jotenkin yrittänyt ettei omien lapsien elämä olisi sellaista niinkuin itselläni oli. Kaipa siinä osittain onnistunutkin.

Vierailija
88/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut minäkin sen merkille, että todella moni 13-17-vuotias näyttää hyväkuntoiselta, eloisalta ja kauniiltakin. Joukossa on tietenkin myös liikkumattomia ja ylipainoisia teinejä, mutta katukuvassa on alkanut loistaa yhä enemmän onnellisen ja eläväisen näköisiä nuoria.

Vierailija
89/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat muuttuneet. Kapinan muodot samoin. Ja rahaa on enemmän käytössä.

Vierailija
90/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nättejä joo, mutta musta tämä nykyinen ulkonäön palvonta on mennyt liian pitkälle. Itse en enää teini-iässä ole, mutta silti koen valtavia ulkonäköpaineita. Mitähän sitten kypsymätön teini tuntee, varsinkin sellainen vähän huonosti tuohon nykyiseen ihanteeseen sopiva, kun vanhemmillakin ihmisillä on vaikeuksia kyseisen asian kanssa. 

Vierailija
91/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostavatko terveyteen vai ensisijaisesti ulkonäköön? Hyvältä näyttävät myös milelestäni useat teinit. Sitä en vain tajua, että miksi näyttävät niin samalta? On rahaa ja kaikki maailman tieto, musiikki, elokuvat, aatteet jne. napin painalluksen päässä. Teinit voivsiat olla halutessaan lähes mitä tahansa nykyään, mutta valitsevat sen minkä kaikki muutkin. Tuntuu tylsältä. Olen onnellinen siitä, että vartuin itse 90-luvulla. Oli lama ja ihmiset näyttivät ankeammalta, mutta oli sentään alakulttuureja jne.

Vierailija
92/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:48"]

No törmäsit ylempään keskiluokkaan syntyneiden vanhempien lapsiin, tietysti he ovat hyvännäköisiä, kun aktiivinen elämäntapa ja liikunta on vanhemmilta opittu. Kyllä läskien yksinhuoltajaämmien lapset ovat edelleen lihavia kuten huoltajansa ja kärsivät mielenterveysongelmista ja koulu menee huonosti.

[/quote]

Omassa tuttavapiirissäni kyllä alempikin keskiluokka on kiinnostunut ruokavaliostaan, liikunnasta ja hyvinvoinnista. Mutta on aivan totta, että vanhempien vaikutus on merkittävä. Turha siinä on teinin haikailla terveellisestä ruuasta, jos omaa rahaa ei juurikaan ole ja äiti täyttää kaapit kaikella epäterveellisellä. 
[/quote]
Milläs isä kaapit täyttää?

Vierailija
93/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ulkonäön varjopuoli on se, että jos menet joltain kauniilta pyytämään, että se johtaisi esimerkiksi pallon tilavuuden kaavan tai 2. asteen ratkaisuyhtälön, niin ei ne osaa. Sellainen todella syvällinen osaaminen on katoamassa.

Vierailija
94/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ysärillä vielä tytöilläkin oli, että on huono nainen tai tyhjäpää, jos satsaa kovin ulkonäköön. Arvojen muutos.

Vierailija
95/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:06"]Arvaas kuinka suuret paineet meillä teineillä on olla vähintäänkin yhtä timmejä ja hyvännäköisiä kuin nuo kuvailemasi teinit? :(
- 15v
[/quote]

Tuo on kyllä totta. Teineillä on nykyään myös suuret paineet olla täydellinen. Et ole mitään ilman ripsienpidennyksiä, suurella rahalla luonnollisen näköisiksi värjättyjä hiuksia, täydellistä rusketusta ja hammasrivistöä sekä tietynlaista pukeutumista. Pitää olla treenattu, mutta ei kuitenkaan liian. Pelkkä laihuus ei enää riitä.

Vierailija
96/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:31"]Tuon ulkonäön varjopuoli on se, että jos menet joltain kauniilta pyytämään, että se johtaisi esimerkiksi pallon tilavuuden kaavan tai 2. asteen ratkaisuyhtälön, niin ei ne osaa. Sellainen todella syvällinen osaaminen on katoamassa.
[/quote] esimerkkisi nyt eivät kovin syvällistä osaamista edusta :D

Vierailija
97/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ulkonäköön keskittyminen perinteisesti ollut moraalitonta tai tyhmyyttä. Naisilla etenkin, mutta miehilläkin salilla treenaajasta helposti ajatellaan, että tyhmä, ääliö ja narsu. "Täydellisyys" on aina pelottanut suomalaisia, vain Jeesus ja Jumala olivat niitä, ihminen taas huono ja nöyrä.

Nyt se on muuttumassa, kun vaikka kauneuteen panostava tyttö voikin samalla olla hyvä koulussa. U.S.A.:n pintapuolisempi "täydellisyyskulttuuri" on tullut tännekin, katajainen kansa on oppinut rakentamaan sisävessat ja ostelemaan vaatteita sun muuta.

Vierailija
99/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 2000-luvun molemmin puolin Helsingissä. Silloin kaikki nuorten vaatekaupat tekivät vasta tuloaan, joten vaatteissa ei ollut paljoakaan valinnanvaraa. Shoppailtiin tyyliin vain VeroModassa, Seppälässä, Onlyssä ja myöhemmin H&M:ssä. Ei ollut YouTubea, mistä seurata meikki- ja kampaustutoriaaleja. Kellään ei ollut silloin suoristajia/kihartimia/hiushärpäkkeitä/irtoripsiä/geelikynsiä. Kukaan ei käyttänyt itseruskettavaa. Ei seurattu julkkismuotia. Vaikka eipä siitä mitään hyötyäkään olisi ollut, koska sen tyylisiä vaatteita ja asusteita ei olisi mistään saanut. Kenelläkään ei ollut merkkilaukkuja. Kukaan ei tiennyt yläasteellakaan mistään Vuittonista.

Yleisesti ottaen ei oltu niin pinnallisia. Tietysti meikattiin jo ala-asteelta asti ja piti olla muodikas, mutta silloin oltiin autuaan tietämättömiä kaikista merkeistä, kosmetiikasta ym. Kaikki oli jotenkin niin kotikutoista ja alkeellista tuolloin :) Kyllä sitä usein miettii, miten paljon paremmalta olisi näyttänyt, jos olisi ollut nämä nykyiset meikkiniksit käytössä ja olisi ollut vähän enemmän tyylitajua. Ei vain MissSixtyn farkkuja ja Eastpak-reppuja :D

Vierailija
100/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja edellinen vielä jatkaa. Ei ollut somea! Ei ollut facebookia tai instagramia, mistä seurata miltä "kuuluu" näyttää. Huh! Meillä on ollut niin helppoa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi