Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo nykypäivän teinit ovat niin UPEITA?

Vierailija
11.08.2015 |

Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY!
Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä.
Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee.
WAU!

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ainakaan huomannut, että nämä 13-18v teinit olisivat jotenkin lihaksikkaampia. Suurin osa laihoja honkkeleita ananastukat päässään. Päällä perus hemaria ja Jack&Jonesia o_O

Vierailija
2/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:23"]

Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY! Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä. Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee. WAU!

[/quote] sitten ne on vielä niin älykkäitä, osaavat pelata monta tuntia yhteen menoon, säästävät kenkiä koska istuvat sisällä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:24"]

Omat huomioni: Nykynuoret laittautuvat enemmän (hiukset ja meikki) ja ovat tarkempia vaatteistaan kuin minun sukupolveni (olen syntynyt 70-luvun lopulla). Toisaalta taas nuorissa on enemmän ylipainoisia kuin minun ikäluokassani oli.

[/quote] pullamössöjä oli ennenkin kun äidit leipoivat pullaa mutta nyt hampparit tekee kauppansa ja tytöillä tulee vattaa liian aikaisin ja pursoo lihat farkkujen kauluksista.

Vierailija
4/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. No tervetuloa amikseen. Tytöt on yleensä lihavia, tatuoituja, huonoihoisia ja halvat hiuslisäkkeet. Rööki maistuu. Pojat samanlaisia, treenaamattomia.

Vierailija
5/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Melkein harmittaa kun itse olen tällainen laiha mutta lihakseton vailla tyylitajua, mikä lie yksi syy yläasteajan kiusaamiselle. Pitkät hiukset sentään löytyy, ei tosin valitettavsti värjätyt. Teini olen siis itsekin, lukiossa. 

Vierailija
6/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:46"]

Olin teini 2000-luvun molemmin puolin Helsingissä.

Ei seurattu julkkismuotia. Vaikka eipä siitä mitään hyötyäkään olisi ollut, koska sen tyylisiä vaatteita ja asusteita ei olisi mistään saanut. Kenelläkään ei ollut merkkilaukkuja. Kukaan ei tiennyt yläasteellakaan mistään Vuittonista.

[/quote]

Ilmeisesti tuon ajan teinit olivat jotenkin taantuneet aiemmista sukupolvista, koska ihan 60-luvullakin jo seurattiin julkkismuotia. Tietysti jos sinun mielestäsi 'seuraaminen' tarkoittaa vain sitä, että ostetaan ihan täsmälleen samaa kuin julkkiksilla eikä vain inspiraatiota ottaen, niin sitten ymmärrän.

Erikoista, että sinunkin käsityksen mukaan merkkilaukun omistaminen tekee ihmisestä upean. Aika monelle tässä ketjussa kommentoineelle kaikki teennäinen (mm. meikki ja rakennekynnet) on tae kauneudesta.

Siinä mielessä minusta nykypäivän teinit ovat rumempia kuin aikaisemmat. Luonnollisuus on kirosana eikä kauneutta nähdä muualla kuin merkkituotteissa.
[/quote]

Minä näen luonnollisia ja tyylikkäitä teinejä.
Osataan pukeutua ja meikki on hillittyä.
Ripsipidennyksiä ja rakennelynsiä ei onneksi näy.
Itse olin 80-luvulla ihan kauheissa pakkeleissa ja permanentisda

Vierailija
7/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:36"]Ilmiö näkyy omassa tuttavapiirissänikin. Vaikka länsimaalaisten ylipaino-ongelmat ovatkin kasvaneet 30:ssä vuodessa, niin ihan viime vuosina on noussut esille ravitsemuksen ja liikunnan arvostaminen. Enää ei riitä, että on hoikka tai normaalipainoinen vaan pitää olla myös kiinteä. On jopa keksitty ihan uusi termikin: laihaläski. Hiilareita syödään nykyään vähemmän ja proteiineja taas enemmän. Kuntosalilla käydään muokkaamassa kroppaa. Tupakointi ja kaljan kittaaminen on näillä nuorilla out. Jos jotain alkoholipitoista halutaan juoda, niin skumppaa tai drinkkejä. Tytöt saavat taas näyttää tytöiltä ja pojat pojilta. Vaatteilla saa koreilla. Oma aiemmin niin vannoutunut farkkutyttärenikin on alkanut käyttää hameita ja leninkejä sekä korkokenkiä. 
[/quote]

Onneksi jotkut nuoret osaa olla tuijottamatta joka suupalaa ja pysyvät kohtuudessa. Eräänlainen syömishäiriö on ton lahaläskiajattelun taustalla

Vierailija
8/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä terveellä keski-ikäisellä miehellä alkaa housuiss anykimään, kun kaupungilla kävelee.

Vierailija
9/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pitkään aikaa nähnyt sellaisia "epäsuosittuja" teinejä missään, eli sellaisia kuin itse olin teininä. Vaatteet olivat jotkut surkeat hiirenharmaat ja huonosti istuvat rytkyt ja tukka aina sotkuisella ponnarilla. pukeutuminen ei vaan onnistunut eikä ilmeisesti kiinnostanut tarpeeksi. meitä hiirulaisia oli iso joukko silloin, ja erikseen oli sitten ne suositut ja tyylikkäät jotka hengasivat omissa porukoissaan naureskellen meille nörteille. Nykyään näyttää siltä että kaikki teinit pukeutuvat siististi, tyylikkäästi ja muodikkaasti, tai sitten edustvat jotakin tyylisuuntausta ja pukeutuvat sen mukaan.

Vierailija
10/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:05"]

Mä katsoin eilen uimarannalla samaa. Siellä oli lauma tyttöjä ja yksi (onnekas) poika. Kaikki olivat terveen kokoisia ja heillä oli selvästi hauskaa keskenään. Uivat ja leikkivät vedessä yhdessä ja sen jälkeen ottivat aurinkoa toisiinsa nojaillen. Kukaan ei räkinyt eikä tupakoinut. Teki ihan mieli mennä sanomaan, että onpa kiva nähdä noin iloisia teinejä. 

[/quote]

tuo on pedofiilin puhetta.

t pedohunter

Vierailija
11/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:05"]

Mä katsoin eilen uimarannalla samaa. Siellä oli lauma tyttöjä ja yksi (onnekas) poika. Kaikki olivat terveen kokoisia ja heillä oli selvästi hauskaa keskenään. Uivat ja leikkivät vedessä yhdessä ja sen jälkeen ottivat aurinkoa toisiinsa nojaillen. Kukaan ei räkinyt eikä tupakoinut. Teki ihan mieli mennä sanomaan, että onpa kiva nähdä noin iloisia teinejä. 

[/quote]

tuo on pedofiilin puhetta.

t pedohunter

[/quote]

kuolemam tuomio ihan kuule sulle vaan, saatanan perseenreikä "huntteri". taitaa olla mieles aika likainen kun tarkkailet maailmaa kuin piru raamattua.

Vierailija
12/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:33"]

En minä ole ainakaan huomannut, että nämä 13-18v teinit olisivat jotenkin lihaksikkaampia. Suurin osa laihoja honkkeleita ananastukat päässään. Päällä perus hemaria ja Jack&Jonesia o_O

[/quote]

Poikia näkee aika paljon salilla. Varsinkin kun SATS/Elixian ohella on halvempia "äijäsaleja", joissa on enemmän peruspenkkaamista ja mavea ja tällaisia. Ei mitään fancyjä koneita ja aromisaunoja. Ihan miehinen hiki siellä haisee. Siellä näkee 15-18 sällejä jo nostelemassa rautaa, varsinkin pallojoukkueita ja juoksukoululaisia. Ei meinaa tunnistaa teiniksi muuten kun naamasta kun 18-vuotias jo kiskoo 25-35 kilon käsipainoja ja jalkaprässissä 300 kiloa. Joskus menin antamaan tukea prässiin ja yllätyin aika kovasti kun käheä-ääninen jantteri siellä olikin ihan teini. Kyselin ikää ja 18v. Painoa oli se luokkaa 300 kiloa. Joskus kun itse aloitin salilla 22-vuotiaana, niin ihan ne ohuimmat naisten painot tuli käyttöön. Nopeasti siitä tulokset nousikin, mutta kuitenkin.

Vierailija
13/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että nuoret haluavat näyttää kauniilta ja komeilta. Kun ulkonäöstä huolehtimiseen liitetään myös terveelliset elämäntavat, niin miksi asiaa pitäisi paheksua? Tunnen tällaisia nuoria ja he hoitavat ulkonäkönsä lisäksi myös koulunsa ja harrastuksensakin kunnialla. Fiksuja, sosiaalisia, iloisia, ystävällisiä kunnollisia nuoria, jotka nyt vaan sattuvat panostamaan myös ulkonäköönsä. Ei kauneuttaan tai iloisuuttaan ja hyvää fiilistään tarvitse peitellä, vaikka jotkut suomalaiset tuntuvat niin kuvittelevankin.

Vierailija
14/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi ulkoiset piirteet vaikuttaa aika paljon. Tulee ihan puumaolo kun alkaa miettiä 15 vuotta nuorempaa sälliä itselleen, jos salillakin näkee jonkun tosi nuoren ja komean. Varmaan miehillä sama että ne 18-kesäiset näyttää silmään paljon houkuttelevammalta kuin hiirenharmaat kolmikymppiset ikisinkut.

Vierailija
15/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä se varmaan osaltaan johtuu myös sosiaalisten asemien polarisoitumisesta: osalla menee nykyään todella hyvin (on hyvät viikkorahat, iphonet, tabletit, läppärit, nykin matkat, vaatteet ja meikit) ja osalla on sitten todella niukkaa ja tiukkaa kotona. Tottakai sitä kiinnittää huomiota näihin "kauniisiin ja rohkeisiin" teineihin. Mutta mun on pakko myöntää, että musta tietty kapinointi kuuluu teini-ikään :D Millähän nämä ns, espoo-tyylin paremman väen teinit kapinoivat? Tai tuleeko heille sitten myöhäinen murrosikä kaksvitosina, ja kapinoivat sitten yhdistämällä ruutua ja raitaa peräti samaan asuun :O?

Eipä siinä, itse olin superkiltti ja nössö teini. En kaunis, mutta en nyt mikään järkyn rumakaan. Tylsä hiirulainen. Myöhemmin vasta (onneksi) puhkesin kukkaan (pinnallisesti ulkonäöltäni).

Vierailija
16/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siitä teinien upeudesta tiedä, mutta valitettavasti on näin nuorena miehenä todettava että suurin osa naisista lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen TÄYSIN 20-vuotiaana. Lihovat ja laiskistuvat, eivät enää huolehdi esimerkiksi ihostaan ja hiuksistaan. Iho muuttuu kalpeaksi, osittain punoittavaksi ja kumimaiseksi ja hiukset alkavat harottaa. Saattavat leikkauttaa hiuksensakin polkkatukaksi ja värjätä aivan oudon väriseksi. Sitten ottavat vielä lävistyksiä ja tatuointeja itselleen joka paikkaan, eli silläkin pilaavat vielä ihonsa.

Miksi naiset näin? Miksi ette huolehdi ulkonäöstänne enää 20 vuotta täytettyänne? Siinä vaiheessa pitäisi olla vielä kauniita ja nuorekkaita nuoria naisia.

Ulkomaalaiset naiset sen sijaan ovat huoliteltuja ja vielä 20-vuotiaana, 30-vuotiaana ja 40-vuotiaanakin huolehtivat ulkonäöstään ja haluavat näyttää hyvältä. Sen valtavan eron ulkomaalaisten naisten hyväksi sitten huomaakin.

Vierailija
17/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:27"]

En siitä teinien upeudesta tiedä, mutta valitettavasti on näin nuorena miehenä todettava että suurin osa naisista lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen TÄYSIN 20-vuotiaana. Lihovat ja laiskistuvat, eivät enää huolehdi esimerkiksi ihostaan ja hiuksistaan. Iho muuttuu kalpeaksi, osittain punoittavaksi ja kumimaiseksi ja hiukset alkavat harottaa. Saattavat leikkauttaa hiuksensakin polkkatukaksi ja värjätä aivan oudon väriseksi. Sitten ottavat vielä lävistyksiä ja tatuointeja itselleen joka paikkaan, eli silläkin pilaavat vielä ihonsa.

Miksi naiset näin? Miksi ette huolehdi ulkonäöstänne enää 20 vuotta täytettyänne? Siinä vaiheessa pitäisi olla vielä kauniita ja nuorekkaita nuoria naisia.

Ulkomaalaiset naiset sen sijaan ovat huoliteltuja ja vielä 20-vuotiaana, 30-vuotiaana ja 40-vuotiaanakin huolehtivat ulkonäöstään ja haluavat näyttää hyvältä. Sen valtavan eron ulkomaalaisten naisten hyväksi sitten huomaakin.

[/quote]

Ehkä samasta syystä ne välimeren alueen lihaksikkaat sällit vetoaa meihin naisiin? Pulleat kädet lihaksista ja kiihkeä luonne ja iso penis (ainakin tilastollisesti).

Vierailija
18/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:47"]

Toista oli meidän aikaan 80-luvulla. Harva pääsi kampaajalle, äidit ompelivat vaatteet, rahaa ei ollut matkustamiseen. Ei ollut rakennekynsiä eikä kukaan käynyt kuntosalilla. (missä edes olisi ollut lähin kuntosali?) Ruoka oli aina samaa: perunaa ja perunaa ja perunaa sekä äidin leipomia sämpylöitä ja iltaisin makaroonivelliä.

[/quote]

Kuvauksesi ei muistuta vähäisessäkään määrässä sitä 80-lukua, jota mitä elin. Kuntosalilla ei ehkä käyty (miksi nuorten pitäisikään?), mutta aerobic- ja discotanssi olivat suosiossa. Suomalaisten paino on sitäpaitsi noussut vuosi vuodelta, eikä päinvastoin. Taidat kuulua niihin, joiden mielestä luonnollinen ja hoikka, mutta muokkaamaton vartalo on kauhistus.

Ovatko rakennekynnet kauneuden mittari? Kuulostat vähän pinnalliselta tuollaisella väitteellä. Minusta on hyvä, ettei nuorten esikuvina olleet muovibimbot ollenkaan samassa mittakaavassa kuin nyt. Kaunista naista ei määritellyt hiusten pituus. Nyt on tullut vallalle vanhakantainen väite, että vain pitkähiuksinen on kaunis.  

Itsetehtyjä vaatteita ei ollut juuri kellään omassa koulussani Helsingissä. En tiedä kenen äiti sellaisia olisi ehtinyt ommella. Töissä naiset olivat, eivät 50-luvun kotirouvina. Toisaalta samoissa vaatteissa kuljettiin ehkä kauemmin kuin nykyisin.

Ruoka oli paljon monipuolisempaa kuin perunaperunaperuna. Ainakin kouluissa sai muutakin, jos sinun kotonasi ei.

Etelänmatkailu ei ollut mikään ihmetyksen aihe 80-luvulla.

Kokemuksia ja totuuksia on monia. Sinun ei ole ainoa oikea.

[/quote]

Minäkin pk-seudulta 80-luvun nuori. Kampaajalla kävin ala-asteelta asti. Vaatteita oli tosi paljon, ei tarvinnut samoissa kulkea. Vaatteet kyllä oli kestävämpiä kuin nykyrievut, mutta yhdelläkään kaverilla ei ollut äidin tekemiä vaatteita. 

Ruoka oli ihan tavallista ja monipuolista ruokaa. Ja kyllä niitä pitsoja ja hamppareitakin joskus syötiin, etenkin kun käytiin keskustassa ostoksilla, kun silloin ei ollut kauppakeskuksia. 

Makaronivelliä ei kyllä syöty eikä peruna tullut korvista tai ainakin sitä oli monessa muodossa ja se oli lisuke eikä pääosassa. 

Vierailija
19/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ei tietenkään ole nuorison koko kuva, mutta varmasti suunta on juuri tuo mitä kerroit.

En minä muista että minun kouluaikoina 80 luvulla olisi ollut mitään terveysbuumia ja että joku olisi harrastanut liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja. Jotku harrasti jotain urheilulajeja, mutta se oli vähän eri asia.

Vierailija
20/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:59"]

en ole pitkään aikaa nähnyt sellaisia "epäsuosittuja" teinejä missään, eli sellaisia kuin itse olin teininä. Vaatteet olivat jotkut surkeat hiirenharmaat ja huonosti istuvat rytkyt ja tukka aina sotkuisella ponnarilla. pukeutuminen ei vaan onnistunut eikä ilmeisesti kiinnostanut tarpeeksi. meitä hiirulaisia oli iso joukko silloin, ja erikseen oli sitten ne suositut ja tyylikkäät jotka hengasivat omissa porukoissaan naureskellen meille nörteille. Nykyään näyttää siltä että kaikki teinit pukeutuvat siististi, tyylikkäästi ja muodikkaasti, tai sitten edustvat jotakin tyylisuuntausta ja pukeutuvat sen mukaan.

[/quote]

Olen muuten ihmetellyt samaa! Missä ovat tämän aikakauden nössöteinit?? Joskus istun bussissa kun kokonaisia luokallisia teinejä tulee kyytiin yläasteen pysäkiltä, ja kaikki näyttävät ihan identtisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi