Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo nykypäivän teinit ovat niin UPEITA?

Vierailija
11.08.2015 |

Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY!
Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä.
Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee.
WAU!

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:39"]

Mä pohdin tätä asiaa just eilen illalla iltapesulla. Kun minä olin teini-ikäinen 90-luvulla (olen syntynyt vuonna 1980), yläasteikäiset eivät kauheasti laittautuneet, eivät välttämättä oikein lukiolaisetkaan. Meitä vähän vanhemmilla, 80-luvun teineillä, oli enemmän sitä laittautumisen kulttuuria, mutta mun mielestä 90-luku oli aika naturellia aikaa. Vaatteet eivät kauheasti paljastaneet muotoja, kukaan ei oikein meikannut (tai jos meikkasi, niin hyvin hillitysti, muutama teki kyllä tästä poikkeuksen), eikä myöskään seksuaalisuus jotenkaan ollut pinnalla.

Mun mielestä molemmissa aikakausissa on puolensa, kumpikaan tyyli ei ole yksiselitteisesti hyvä tai huono asia.

[/quote]

Tämäkin kyllä totta. Kasvettiin aikuiseksi laman ja grungen vaikutuksessa. Sukupuoliroolit olivat mielestäni löysemmät myös 90-luvulla. Nyt on palattu takaisin sellaiseen aikaan jossa naisen ulkonäkö on aivan ylitärkeä asia (ja kai pojillakin on enemmän paineita ulkonäön suhteen). En kyllä pidä sitä pelkästään pahana, nauttiihan siitä jokainen itsekkin että pitää itsensä kunnossa, mutta toisaalta ennen oli rennompaa.

[/quote]

Tuolloin 90-luvulla oli kyllä paljolti vielä vanhanaikaisiakin käsityksiä liittyen sukupuolirooleihin, mutta sukupuolen tuominen esille on kyllä muuttunut aivan huimasti tuosta ajasta!

Olen nyt kahden pienen lapsen äiti ja vähän järkyttynytkin siitä, miten pienten lasten vaatteet, jopa vauvanvaatteet sukupuolittuvat enemmän ja enemmän koko ajan! Ostan vaatteita usein Lindexistä, ja siellä on mun äitiyden aikana (vanhempi lapsi on neljän) tyttöjen ja poikien vaatteet menneet koko ajan kauemmas toisistaan. Tyttöjen puolelta ei esim. löydy yhtään paitaa, joka mallinsa puolesta kävisi molemmille sukupuolille (lapseni ovat poikia, mutta mua ei miellytä useimmat poikien puolelta löytyvien vaatteiden kuvat tai värit, haluaisin värikkäämpää ja hempeämpää kuvastoa, esim. eläimiä - mutta ilman puhvihihoja!). Nyt Lindexin vauvapuolikin on muuttunut niin, että todella harvat vaatteet sopivat enää molemmille sukupuolille. Eikä tämä ole ainoastaan minun päässäni, vaan ihan tutkimuksienkin mukaan pikkulasten vaatetus on muuttunut huimasti sukupuolittavampaan suuntaan.

Tässä ajassa on hyvää se, että vartaloa saa tuoda esiin ja siitä saa nauttia, mutta toisaalta pidän liikaa ulkonäönpalvontaa ja lasten jyrkkää erottelua ulkonäöllisesti ikävänä asiana. Jotenkin on ikävää, että pojille tarjotaan vain sellaista riehuli-rasavillimeininkiä ja tytölle hempeää söpöilyä. Kyllä se muokkaa ihmisten käsityksiä itsestään ja toisista.

Tämä meni nyt vähän OT:ksi, mutta liittyy kyllä aiheeseen!

Vierailija
62/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:54"]

Jos joku pitää ylipainoisuutta, ylenpalttisia lävistyksiä ja läpeensä tatuointeja täynnä olevaa ihoa noita kaikkia asioita ulkonäön suhteen upeana niin huh huh. Ylipainon jotenkin ymmärtää, mutta miksi se ulkonäkö pitää pilata lävistyksillä ja tatuoinneilla?

[/quote]

Sinä et tykkää lävistyksistä ja tatuoinneista, mutta ne, jotka niistä tykkäävät, eivät näe niitä "ulkonäön pilaamisena". Mun mielestä on jotenkin niin plääh tuputtaa omaa kauneuskäsitystään totuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt pukeutuu nykyään pappojen kalsareihin ja legginsseistä on virallisesti tullut housut.

Vierailija
64/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaivettaisiin totuutta esiin:

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/potilaalle/suositus;jsessionid=8FA1168280CA982127FEFC3434315E75?id=khp00051

"Lasten ja nuorten lihavuus on yleistynyt hälyttävästi niin Suomessa kuin maailmallakin; Suomessa 12–18-vuotiaiden joukossa ylipainoisten ja lihavien osuus on peräti kolminkertaistunut viimeisten 30 vuoden aikana."

Niinpä niin. Onko ylipainoisuus nykyään joku kauneusihanne?

Vierailija
65/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin katsonut, positiivisella mielellä. Suurin osa yläaste- ja lukioikäisistä teineistä näyttää ainakin omaan silmääni kauniilta, komeilta, liikunnallisilta ja elinvoimaisilta nuorilta ihmisiltä.
Vaihteeksi jotain positiivista AV:llakin :)

Vierailija
66/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:43"]

Ihan harmittaa miten upeiden mimmien kanssa nykypojat pääsevät pelehtimään! Omassa nuoruudessani ei tuollaisia kaunottaria ollut lainkaan. :( Toivottavasti tajuavat onnensa.

[/quote]

On kyllä todella himottavia ilmestyksiä liikenteessä. Ja mitä pukeutumista näillä keleillä! Kyllä joku 18 vuotias vosu voi mukaankin vielä lähteä, jos antaa pientä sponssia. ;)

Vierailija
67/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on 13- ja 16-vuotiaat teinit, ja samaa olen nähnyt. Heidän ystävänsäkin ovat kauniita ja myös urheilua harrastetaan aktiivisesti. Tietenkin löytyy myös niitä ylipainoisia nuoria joilla on epäterveet elämäntavat, mutta olen pannut viimeaikoina enemmän merkille näitä hyvinvoivia ja eläväisiä nuoria. :-)

Vierailija
68/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin eilen uimarannalla samaa. Siellä oli lauma tyttöjä ja yksi (onnekas) poika. Kaikki olivat terveen kokoisia ja heillä oli selvästi hauskaa keskenään. Uivat ja leikkivät vedessä yhdessä ja sen jälkeen ottivat aurinkoa toisiinsa nojaillen. Kukaan ei räkinyt eikä tupakoinut. Teki ihan mieli mennä sanomaan, että onpa kiva nähdä noin iloisia teinejä. 

Vierailija
69/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaas kuinka suuret paineet meillä teineillä on olla vähintäänkin yhtä timmejä ja hyvännäköisiä kuin nuo kuvailemasi teinit? :(
- 15v

Vierailija
70/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki se AV:laisen silmään näyttää, koska täällä pidetään ylipainoista normaalina ulkonäköihanteena. Täällä esimerkiksi pidetään 180 cm pituiselle miehelle ihannepainona 100 kg, vaikka sellainen on jo selvää ylipainoa ja esimerkiksi 180 cm/80 kg miestä pidetään laihana ruipelona, vaikka tuo on todellisuudessa lähes optimipaino tuolle pituudelle. Sama juttu naisten suhteen 180 cm naiselle pidetään täällä ihanteena jotain 90 kg:n painoa, vaikka optimi olisi 65-70 kg ja 160 cm naiselle pidetään ihanteena 70-80 kg:n painoa, vaikka optimi olisi 50-65 kg.

Vierailija
71/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mielestäni näkyy ylipainoisia teinejä, enemmänkin ylipainoisia parikymppisiä. Olen itse tehnyt saman havainnon, että teinit ovat nykyään tosi nättejä, ihan eri tavalla satsataan ulkonäköön kuin silloin 90-luvulla. Nykyään ei näy finnejäkään juurikaan! Minä olin melkoinen ruma ankanpoikanen murrosiässä, olisinpa osannut silloin laittaa hiuksiani, meikata tai pukeutua kuin nykyiset teinit.

Vierailija
72/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vähempiosaisenkin lapsi voi hyvältä näyttää. Kunta oikoo hampaat. Lenkkeily ei maksa mitään jne.

Vierailija
73/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa on upeita, mutta ikävä kyllä myös osa on sairaalloisen ylipainoisia! kun vertaa 80 tai 90-lukuun, teinit ovat ovat nykyisin todella tuhdissa kunnossa . siinä ei upea meikkikään paljon pelasta..

Vierailija
74/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onhan se hyvä, jos terveelliset elämäntavat ja liikunta on kova juttu teineillä. Sen sijaan en tykkää siitä jenkkilästä opitusta ulkokullatusta mallista muuten. Millään ei oo mitään väliä, kunhan näyttää hyvältä. Ei lueta ku Cosmoo ja sit ollaan vajakkeja. Valoja ei laiteta päälle ellei joku vaadi sitä kotona tai koulussa. Se on musta tosi surullista.

Vierailija
75/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla vaihteeksi positiivista palautetta nykynuorista :)
Nykyään kyllä teineillä on kovat ulkonäköpaineet, sillä media tunkee kauneusihanteita joka luukusta ja kaiken pitäisi olla täydellistä. Onneksi kuitenkin kouluissa ja netissäkin painotetaan terveellisyyttä ja sitä, että jokainen on ihana ja kaunis omana itsenään. Liikunta on monille myös tärkeä osa vapaa-aikaa ja itsekin harrastan juoksemista muutaman kerran viikossa. Urheilu kohottaa mielialaa ja senkin takia tunnen oloni usein itsevarmaksi ja säteileväksi :)
-14v

Vierailija
76/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:54"]

Jos joku pitää ylipainoisuutta, ylenpalttisia lävistyksiä ja läpeensä tatuointeja täynnä olevaa ihoa noita kaikkia asioita ulkonäön suhteen upeana niin huh huh. Ylipainon jotenkin ymmärtää, mutta miksi se ulkonäkö pitää pilata lävistyksillä ja tatuoinneilla?

[/quote]

Hei ylläripylläri, jonkun mielestä tatuoinnit ja lävistykset on upeita! Kaikilla ei ole kaiken suhteen samaa preferenssiä kuin sulla. Täällä kanssa yks nainen, jolla on ja jonka miehelläkin on.

Vierailija
77/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 12, syön terveellisesti, ja lenkkeilen hurjasti. Silti olen tukeva, paljon tukevampi kuin muut ja minua kiusataan.... Meidän luokkalaiset vaan laihduttaa vaikka ne on alipainoisia. Yks painaa 29kg ja on 168 snt pitkä

Vierailija
78/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:11"]No kyllä vähempiosaisenkin lapsi voi hyvältä näyttää. Kunta oikoo hampaat. Lenkkeily ei maksa mitään jne.
[/quote] Eli mielestäsi yläasteikäinen on itse vastuussa itsestään? No kunhan sinun ei tarvitse nostaa persettäsi sohvalta, vitun YH.

Vierailija
79/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:13"]Joo onhan se hyvä, jos terveelliset elämäntavat ja liikunta on kova juttu teineillä. Sen sijaan en tykkää siitä jenkkilästä opitusta ulkokullatusta mallista muuten. Millään ei oo mitään väliä, kunhan näyttää hyvältä. Ei lueta ku Cosmoo ja sit ollaan vajakkeja. Valoja ei laiteta päälle ellei joku vaadi sitä kotona tai koulussa. Se on musta tosi surullista.
[/quote]
Minusta se, että pitää ns. "hömpästä", kauneudenhoidosta ja kynsiensä kiillottamisesta ei sulje älykkyyttä ja koulumenestystä pois. Itse luen Demiä, Cosmopolitania ja Ellea, mutta luen silti yhtä paljon nuortenromaaneja, tietokirjoja, sanomalehtiä ja nettikirjoituksia. Ihminen voi olla kiinnostunut sekä "pinnallisista" että sivistyneistä jutuista.
Tiedän ettet tarkoittanut tätä kirjoituksellasi, mutta tarkoitukseni oli siis puhua yleisesti.
-14v

Vierailija
80/188 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on kyllä ihan kaikenlaisia nuoria.. Valitettavan paljon myös löllyköitä, tummat rinkulat silmien ympärillä ja huonosti istuvat vaatteet.
Myös kamalan kova honottava ääni ja huono suomen kieli ihan kantaväestöllä yllättävän runsasta.
Mamu-murretta kuulee ihan supi suomalaisten nuorten suusta: ei vitsi ku mul on nälkä, ku vedin vaan lounaaks yks leipä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi