Maskisuositus ilmeisesti käytännössä poistuu ensi viikolla. Kuinka moni silti jatkaa käyttämistä?
Kysymys tietenkin vain niille, jotka ovat tähänkin asti käyttäneet. Aiotko kuitenkin jatkaa maskien käyttöä jatkossakin, vai lopetatko niiden käytön suosituksen poistuttua?
Kommentit (309)
Jatkan maskin käyttöä. Helpottavaa, kun ei kaikenmaailman flunssapöpötkään niin helposti tartu.
Lisäplussana, ettei tarvitse miettiä meikkejä ;)
Mielenkiintoista nähdä aikooko VR tämän jälkeen edelleen heittää maskittomat ulos junasta, koska "maskipakko"...
Minä pidän kaupoissa ja julkisessa liikenteessä oikein mielelläni. Kaikissa paikoissa missä on enemmän ihmisiä.
Ei ole ollut vaikeaa eikä ole polkenut mun ihmisoikeuksiani😁
Käytän. Suojaan itseäni näiltä tyhmiltä urpoilta, joilla ei mitään tietoa mistään. Eivät kykene lukemaan, eivät ymmärrä lukemaansa koronasta.
Nämä itsekkäät ja völinpitämättömät ei- suojatuvat juuri pitävöt tätä koronakierrettä yllä!
Teidän takianne muut kärsivät!
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista nähdä aikooko VR tämän jälkeen edelleen heittää maskittomat ulos junasta, koska "maskipakko"...
VR on jo muuttanut "maskipakkonsa" pelkäksi "maskisuositukseksi. Tämä tapahtui jo muistaakseni maanantaina, mutta lehdet "unohtivat" uutisoida asiasta. VR:n sivuilla asiasta on kuitenkin tiedote.
Ne jatkaa jotka jatkaa, ja jotka ei niin ei, ja kaikki pitääturpansa kiinni ja keskittyy omaan maskiinsa/maskittomuuteensa. Ja jos maski/maskittomuus ahdistaa ahdistunut siirtyy kauemmaksi ko. henkilöstä ja pitää edelleen turpansa kiinni.
Vatulointia puoleen tai toiseen ei tarvita. Kiitos!
Jolla äly ei riitä tämän ymmärtämiseen (lue persut) viedään aamu koitossa kuopan reunalle!
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Suojaan itseäni näiltä tyhmiltä urpoilta, joilla ei mitään tietoa mistään. Eivät kykene lukemaan, eivät ymmärrä lukemaansa koronasta.
Nämä itsekkäät ja völinpitämättömät ei- suojatuvat juuri pitävöt tätä koronakierrettä yllä!
Teidän takianne muut kärsivät!
Siinähän käytätte. Ei se minua haittaa, jos muut käyttävät. Itse en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin syksylläkin tämä THL kannanotto suosituksiin ei johtanut kouluissa kuin hetkelliseen maskipakon poistumiseen Uudellamaalla. Koska lapsia ei enää kiusata maskeilla?
Vähän huolestuttavasti vaikutti taas siltä, että nimenomaan kouluissa maskipakko tulee jatkumaan, vaikka aikuiset vapautetaan maskeista. Mika Salminen mainitsi jotain, että maskien käyttö kouluissa on vielä auki. Eli käynee kuten syksyllä - muualta suositus poistuu, mutta kouluissa on vielä maskipakko.
Jos niin käy, se on niin väärin niin monella tavalla.
Riippuu siitä, mitä ne paikat, joissa sitä käyttöä nyt edellytetään, tekevät sen maskisuosituksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt enää yli vuoteen, enkä tule missään olosuhteissa käyttämään.
Ei tarvitse olla noin tyhmä
Epidemiahuippu menossa ja maskisuositus poistuu. Toivottavasti Meilahdessa on sitten tilaa vielä isommalle määrälle potilaita. Ai ei ole vai? Sepä kiva.
Vierailija kirjoitti:
Epidemiahuippu menossa ja maskisuositus poistuu. Toivottavasti Meilahdessa on sitten tilaa vielä isommalle määrälle potilaita. Ai ei ole vai? Sepä kiva.
Mitä se maskisuosituksen poistaminen tähän vaikuttaa, tai miten maskien käyttö on esim. nyt auttanut?
Miksi en jatkaisi, ei korona ole ohi vielä pitkään aikaan.
Miksikö? Siksi, että liian moni ei köytö maskia ym. ja he juuri levittävät eniten tautia. Eivät myöskään rokottaudu, eipä ihme, että rokottamattomat ovat suurin joukko sairaaloiden teho-osastoilla.
Kyllä sitten itkevöt, että olis pitönyt suojautua, ottaa rokotteet jne.
Jotenkin säälittävän tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se maskisuosituksen poistaminen tähän vaikuttaa, tai miten maskien käyttö on esim. nyt auttanut?
Ootko provo vai oikeesti noin tyhmä??
Vierailija kirjoitti:
Maskisuosituksen takia tilanne ei päässyt täysin katastrofaaliseksi. Luvut ovat pienempiä kuin ne olisivat jos ihmiset eivät käyttäisi maskeja. Hyvin yksinkertaista,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän takianne muut kärsivät!Siinähän käytätte. Ei se minua haittaa, jos muut käyttävät. Itse en käytä.
Ja otat riskin, että saat jälkitauteja loppuelämäksesi? Siinähän sitten sairastat kroonista keuhkotautia tai aivosumua. Tai toi sumu sulla jo tuntuu olevankin, niin tyhmä olet!
Työkaverille naureskelin juuri, oli saanut koronatartunnan, ei mitään huvittavaa siinä mutta kommenteissaan..suunnilleen hehkutti kuinka on välttynyt tähän asti tartunnalta koska on uskollisesti käyttänyt maskia..joka ei edes suojaa itseä vaan muita. Mä en ole käyttänyt maskia viime syksyn jälkeen ja olen terve. Että mitä hyötyä mistäkin sitten on..
Arvalla tässä mennään, maskia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt enää yli vuoteen, enkä tule missään olosuhteissa käyttämään.
Ei tarvitse olla noin tyhmä
En ole käyttänyt missään vaiheessa missään maskia. Miksi olisin, enhän ole orja enkä halua heikentää tieten tahtoen happisaturaatiotani.
Älykkyysosamäärän pienuus korreloi sen kanssa, että ei käytä maskia, ei ymmärrä suojautumisen laumavaikutusta, on narsismiin taipuvainen, itsekkyys huipussaan, täysin kujalla koko epidemian luonteesta.
Mä voisin kyllä pukeutua johonkin kaapuunkin kauppareissuilla. Helpottaisi pukeutumista. Ja maski on ihana. En luovu siitä koskaan. Huppu vielä päässä ja pipo silmillä niin on piilossa ihmisiltä.