Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumuksen vuoksi vaihdettava alaa: vinkkejä mukavista ja ei-kuormittavista töistä

Vierailija
09.03.2022 |

Terveys ei enää kestä nykypäivän työelämää, mutta töitä olisi painettava vielä pitkään. Töitä pystyn kyllä tekemään, mutta en pärjää enää yhtään kuormittavassa/stressaavassa tietotyössä.

Onko enää mitään töitä, joissa ei ole kuormitusta kiireen vuoksi, eli, että saisi ottaa rauhassa?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti on varmaan helpoin. Istut mukavassa nojatuolissa ja esität kuuntelevasi. Välillä ynähdät. Jos joku potilas jotain valittaa johonkin huonosta terapiasta, niin vetoa tämän mt-ongelmiin ja hankaluuteen ja siihen ettei potilas ymmärrä että kaikki ajattelutyö on tehtävä terapiassa itse. Ei kukaan hulluja usko, joten saat tehdä mitä tykkäät. 

Psykoterapeutin työ on alanvaihtajalle vähän työläs tie, kun sopivan peruskoulutuksen (esim. lääkäri, psykologi, sairaanhoitaja, sosiaalityöntekijä, teologi) lisäksi on käytävä oma koulutuspsykoterapia ,  4-vuotinen psykoterapiakoulutus ja psykoterapian työnohjaus. stakin Kallistakin psykoterapeutiksi kouluttautuminen tietysti on. Mutta tietyssä mielessä psykoterapeutin työ kyllä on "helppoa", koska se on niin mielenkiintoista ja merkityksellilstä, kun kykenee auttamaan ihmisiä oikeasti elämässään eteenpäin, näkee muutoksen ihmisten toimitakyvyssä, vanhemmuudessa, parisuhteissa ja voi olla mukana aivan ainutkertaisissa hetkissä ja tunnelmissa asiakkaiden kanssa. Toisaalta kaikki työhän on "helppoa", kun sen osaa hyvin ja  jos vielä on työyhteisö, jossa on hyvä olla ja saa rauhassa tehdä työtään. Tästähän usein on työuupumuksessa kyse  eli työympäristöt ovat kiireisiä ja huonosti johdettuja, näköalattomia ja epävarmoja, työtehtävät epäselviä ja toiminta tempoilevaa.

Ap:lle neuvoisin, että kaikesta huolimatta kannattaa kuunnella omia kiinnostuksen ja mielenkiinnon kohteita  ja etsiä jotain siihen liittyvää. Kaikkein tärkeintä on löytää omasta työtehtävistä tärkeys tai merkitys ja osata olla ylpeä siitä, että suorittaa tehtävänsä itse hyvin. 

Vierailija
62/111 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suntio, virastomestari, alivaltiosihteeri, arkistosihteeri, lammaspaimen ym

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne kannata selkeästi mitään kommentoida, kun ihmisillä on selkeästi jokin kilpailu menossa siitä kenen työ on rankinta :D

Vierailija
64/111 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtimestari. Siinä hommassa oikeasti meinaa välillä kuolla tylsyyteen kun istut vaan kopissa ja päivystät.

Vierailija
65/111 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen osa-aikatyötä, päädyitpä sitten mihin tahansa. Jokaisessa työssä on uupuneelle jotain kuormittavaa, osa-aikaisuus vähentää sitä.

Jos ei ole puhelinkammoa, niin erityyppisten yritysten vastaanotto voi olla ihan hyvä. Postitusta, mahdollisesti helppoja toimistotöitä, kulunvalvontaa ja sitten se puhelin sekä mahdollisesti neuvotteluhuoneiden valmistelu ja/tai asiakkaiden ohjaaminen niihin. Tuollaista olen tehnyt itse samoin kuin moni kaveri. Itse kyllästyin tylsyyteen, kun tein kokoaikaisesti, mutta työ itsessään ei ollut kovin kuormittavaa. Moni kaveri on viihtynyt paremmin. Palkassa paljon vaihtelua, jotkut firmat voivat maksaa todella hyvin, jopa lähes 3000, mutta esim rekryfirmojen kautta työllistyville voi jäädä alle 2000 bruttokin. Itselläni oli palkka 2500 ja moni työpäivä ihan persiillään istumista ja netin selaamista…

Vierailija
66/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja tai kioskin myyjä

Voi ristus mikä aivopieru. Siivoojan työssä sen rankkuuden lisäksi huomaa kuinka jotkut lapsiaan ovat kasvattaneet, paljon nähty myös henkisesti sairaita ihmisiä ja niitä jotka kuvittelevat siivoojan olevan alistettava hissukka vailla älyä. Tervetuloa, "helppoon" duuniin. Luulen ettet kestäisi puolta vuottakaan.

Tein kesätyönä siivousta. Jatkuva kiire, mitoitukset päin mäntyä, palkanmaksuongelmia, työkaverina maahanmuuttajia, joista toinen puhuu huonoa suomea , mutta ei englantia, toinen vain englantia, esimies ei vastaa puheluihin ei viesteihin, koneet rikki jne.. Asiakkaat ottavat siivousfirman, joka tekee halvemman tarjouksen, ymmärtämättä , että firma vetää työajan niin minimiin ettei siivooja ehdi tehdä aluetta

Vierailija
67/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaimmat ja ikävimmät ammatit. Ihmettelen miten R-kioskin myyjät jaksavat. 

Vierailija
68/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija, ei tarvitse koulutusta ja Excel tekee kaiken puolestasi kaavoilla.

Huutonaurua!

Mitä huudat? Itse pääsin palkanlaskijaksi ilman koulutusta. Helppoa hommaa, ainakin minulle.

Persun yritykseen? Millään ei mitään väliä. 

Vierailija
69/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin laitoshuoltaja. Se työ ei todellakaan ole helppoa tai stressitöntä.

Vierailija
70/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myp kirjoitti:

Mihin alaan olet uupunut ja mitä ovat yleiset kiinnostuksen kohteesi?

Olisiko nyt aika sellaiselle, mitä olet aina halunnut tehdä? 🙂

Kiitos viestistäsi. Tottahan tämä on, että nyt olisi oiva aika muutokselle. Olen uupunut koulutukseni mukaisessa tietotyössä. Mieluiten viettäisin aikani hyvinvoinnin ja urheilun parissa, mutta olen liian huonossa kunnossa niiden parissa työskentelyyn. Siihen voisi tietysti tähdätä tulevaisuudessa, mutta pelkään, että on aika yrittäjäpainotteisia hommia noilla aloilla ja sen myötä liian stressaavaa

Ap

Hakeudu myyjäksi johonkin urheiluvälineitä myyvään liikkeeseen tai muuhun vastaavaan?

Vierailija
71/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahtimestari. Siinä hommassa oikeasti meinaa välillä kuolla tylsyyteen kun istut vaan kopissa ja päivystät.

Mutta yhtenä päivänä ovesta astelee sisälle sekaisin oleva nisti puukon kanssa tai muuten sekopää aseen kanssa. Sitten pukkaa stressiä.

Vierailija
72/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvateatterin tai teatterin lipunmyyjä.

Vierailija
73/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suoraan torpata yrittäjyyden vaihtoehtoa. Itse olen sote-alan yrittäjä. Tärkeää jaksamisen kannalta on, että pystyn itse määrittämään työajat, loma-ajat ja valitsemaan minulle parhaiten sopivat asiakkaat. Saan myös tehdä työn täysin omien arvojeni ja tavoitteiden mukaan. Jos sinua kiinnostaa esim. liikunta, niin esimerkiksi fysioterapeutit ovat usein yrittäjiä. Työssä saa rauhassa keskittyä yhden asiakkaan tilanteeseen kerrallaan eikä työt tule kotiin.

Vierailija
74/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kuitenkaan missään nimessä hankkiudu laivoille hyttisiivoojaksi! On suht kiireellä tehtävää hommaa, aikataulu on vain niin tiukka kun laiva on satamassa ja uudet matkustajat odottavat kävelevänsä puhtaaseen, siivottuin,tuuletettuun hyttiin suoraan kun tulevat laivaan. Tahti on kirjaimellisesti sama kuin spinning-tunnilla. Ja jos yhtään itse väsyt ja yrität hidastaa, niin kollegat käy kimppuun kuin Selviytyjien ulospelaamisessa! En ymmärrä, miksi siivoamista edes ehdotetaan ei-kuormittavaksi duuniksi!

Lue pitkä kommenttiketju myös hotellisiuvouksesta. Ja mieti sit uudestaan.

Vierailija
75/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija, ei tarvitse koulutusta ja Excel tekee kaiken puolestasi kaavoilla.

Tässä meillä esimerkki henkilöstä, jolla ei oo minkäänlaista ymmärrystä palkkisduunista.

Vierailija
76/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pienen liikkeen myyjä.

Vierailija
77/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön on mukava  ammattti.     työsi on hakemusten lähettelyä.

Vierailija
78/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja sotella.

Tänään 8h työajasta juoruiltiin ja velttoiltiin n 4h. Ei kuormita millään tavalla :)

Sain itsekin burn outin ja siksi vaihdoin alaa, kannatti.

Missä noin leppoisaa vielä on? Tuota se oli silloin kun aloittelin sairaalassa 20+ v sitten. Nykyään tehdään yksin entisen neljän työt, konkarina voi onneksi omantunnon kolkuttelematta raapia vähän sieltä täältä, kun muuta ei ehdi. Keikkatyö on siunaus.

Tuosta tuli mieleen, mulla on ollut paljon tarjoilijoita työkavereina, vaihtoivat kevyempään työhön. Joka ikisen kyynärpäät on operoitu. Paras oli kuitenkin kollega, joka psykoosiosastolla totesi, että työ on lähimpänä hänen rakastamaansa baaria.

Vierailija
79/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkahoitaja, toimit ammatinharjoittajina ja otat vastaan  asiakkaita sen verran kuin haluat.

Vierailija
80/111 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku vahtimestari tai info tiskillä istuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän