Työuupumuksen vuoksi vaihdettava alaa: vinkkejä mukavista ja ei-kuormittavista töistä
Terveys ei enää kestä nykypäivän työelämää, mutta töitä olisi painettava vielä pitkään. Töitä pystyn kyllä tekemään, mutta en pärjää enää yhtään kuormittavassa/stressaavassa tietotyössä.
Onko enää mitään töitä, joissa ei ole kuormitusta kiireen vuoksi, eli, että saisi ottaa rauhassa?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Siivooja tai kioskin myyjä
No ei ainakaan koulussa työskentelevä siivooja. Heidän työnsä on mitoitettu minuutilleen, miten monta minuuttia mihinkin asiaan saa käyttää. Todella stressaavaa näyttää heidän työnsä olevan kiireen vuoksi.
Opettaja, pitkät lomat ja lyhyet päivät. Ei todellista tulosvastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut meidän toimistorakennusta siivoavia, ja työ näyttää olevan kiireistä ja raskasta. Kiireessä hutiloiden joutuvat yksin ison alueet ja isot määrät työhuoneita siivoamaan.
Palkanlaskija, ei tarvitse koulutusta ja Excel tekee kaiken puolestasi kaavoilla.
Ei rehellisesti tule mitään leppoisaa alaa mieleen. Joku rekkakuski ois varmaan henkisesti lepposaa mutta kyllä kai siinäkin omat haastensa on kun ollaan pitkiä aikoja kaukana poissa perheen luota ja aikatauluja on vahdattava.
Aulavartija. Suurin osa päivästä leppoisaa koneella istuskelua. Toki myös ihmisten kohtaamista. Palkka on kyllä melko surkea.
Vierailija kirjoitti:
Sote-ala.
Tämä nyt vie hautaan nopeasti…
Mihin alaan olet uupunut ja mitä ovat yleiset kiinnostuksen kohteesi?
Olisiko nyt aika sellaiselle, mitä olet aina halunnut tehdä? 🙂
Ei leppoista alaa ole. Joku yksittäinen tento työpaikka voi olla, mutta sama työ toisella työpaikalla voi olla kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettaja, pitkät lomat ja lyhyet päivät. Ei todellista tulosvastuuta.
Naapurini on opettaja ja kyllä näyttää pitkät päivät hänellä olevan. Opetustunteja on 27, eikä 40 tunnin työviikko riitä mihinkään. Ekaluokkalaisten koteihin pitää olla ihan jatkuvasti pitämässä yhteyttä. Luokassa on myös niin paljon oppilaita, joten koko ajan pitää suunnitella, miten opetusta toteuttaa, että homma pysyy jotenkin kasassa ja yksi aikuinen repeää kaikkien tarpeisiin. Ei todellakaan käy kateeksi. En lähtisi tämän näkemäni perusteella suosittelemaan, jos kiireetöntä ja stressaamatonta työtä hakee, näyttää juuri päinvastaiselta. Hän on todella väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei rehellisesti tule mitään leppoisaa alaa mieleen. Joku rekkakuski ois varmaan henkisesti lepposaa mutta kyllä kai siinäkin omat haastensa on kun ollaan pitkiä aikoja kaukana poissa perheen luota ja aikatauluja on vahdattava.
Huonot kelit. Epäsäännölliset työajat. Yötyötä paljon, pimeässä ja liukkaalla ajo on stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus mikä aivopieru. Siivoojan työssä sen rankkuuden lisäksi huomaa kuinka jotkut lapsiaan ovat kasvattaneet, paljon nähty myös henkisesti sairaita ihmisiä ja niitä jotka kuvittelevat siivoojan olevan alistettava hissukka vailla älyä. Tervetuloa, "helppoon" duuniin. Luulen ettet kestäisi puolta vuottakaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija, ei tarvitse koulutusta ja Excel tekee kaiken puolestasi kaavoilla.
Huutonaurua!
Sairaanhoitaja, tulosvastuu johtaja, yrittäjä, kotipalvelutyöntekijä (lähihoitaja), tarjoilija, kokki, sosiaalityöntekijä. Onhan näitä kevyitä töitä jossa työ ei rasita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua!
Mitä huudat? Itse pääsin palkanlaskijaksi ilman koulutusta. Helppoa hommaa, ainakin minulle.
Hr johtaja tässä, tätä mun hommaa en suosittele (joudut pitämään yt:t ja saat tapp0uhkauksia kun irtisanot) mutta mun tiimissä osa töistä on todella leppoisia. Siis alaisilla.
Esim koulutussuunnittelija, työhyvinvointivastaava, kaikki sellaiset missä ei ole ikäviä päätöksiä tehtävänä.