G: mitä tekemistäsi on ihmetelty sukupuolesi vuoksi?
Millaisiin ennakkoluuloihin ja asenteisiin olet törmännyt sukupuolesi vuoksi?
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:35"] Kolme Italialaista miestä kerääntyivät ihmettelemään että eivätkö tuollaiset tekniset laitteet ole liian hankalia naisen koota.
[/quote]
Kai älysit vastata että "ei, mutta italialaisille miehille kyllä" ;)
Minulla on enemmän miehiä kaverina kuin naisia. Samoin kun nuorempana puhuin rippijuhlissani, että lähden isona yliopistoon lukemaan valtio-oppia minulle irvailtiin suvun miesten ja poikien taholta. No, pian olen sukumme ensimmäinen maisteri.
Minä olen myös itseni maisteriksi lukenut. Äidin puolen suku ei siihen lainkaan uskonut. Olen yh jo yli kymmenettä vuotta. Aina kauhistellaan että eikö minulla vieläkään ole miestä. Kauhistelu vain yltyy kun kerron että puolisoa en enää halua.
Yhä edelleen monet naiset jaksavat ihmetellä kun laitan ruokani itse. Saan myös usein kuulla 'tyttömäisestä' käsialastani (tosin positiivisia kommentteja).
Itse miehenä ihmettelen miespuolisen ystäväni tapaa pissata istualtaan.
Armeijan ja RUK:n käymistä, metsästyskortin hankkimista, kalastamista jne.
Kun menen firman pukuäijien kanssa ostamaan jotain/lounaalle tms ja se olenkin minä joka maksan :D
N28
Olin vaihtamassa auton ilmanottoa kesäasennosta talviasentoon. Joku random mies tuli tarjoamaan apua. Tämä tapahtui muinaiseen aikaan, jolloin autossa piti kääntää se ilmansuodattimen kansi.
Miksen käytä rintaliivejä, miksen meikkaa, miksi uskallan kulkea ulkona yksin yöaikaan...
Omistan kaksi pistoolia ja harrastan IDPA-ammuntaa. Tutut sitä eivät enää ihmettele, mutta vähemmän tutut (ja yleensä miehet) kyllä jaksavat kysellä, että eikös se ole aika miehekäs laji tuo ampuminen. Pyydän heitä aina nostamaan etusormen pystyyn ja koukistamaan sitä (imitoiden tietenkin aseen liipaisimen puristamista) ja kysyn, onko miehekäs olo...
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:34"]Työtäni ihmetellään usein. Olen Suomessa ainoa nainen alallani. Yllättäen en aio kertoa mitä teen.
[/quote]
Tarja Halonen?
On kuulemma outoa, kun mä naisena kosin miestäni.
Sanoisin, että komppaan sinua sanasta sanaan, mutta enpäs komppaakaan. Olen nimittäin melkein 180-senttinen, raamikas, tilanteessa kuin tilanteessa puoleni pitävä nainen, joten miesten epänaiselliset hommat kuuluvatkin minun tehtäväkseni. Vai mitä nuo viimeiset lauseesi tarkoittivatkaan..?
No pöhkö :) Ihan sitä vaan, että kun tällaisia asioita sanoo (ettei tarvi miestä), niin usein on miehet kuorossa huutelemassa natsifemuksi tai ehdottavat sinkkuuden syyksi sotanorsun habitusta. Eikä pieni koko lisää uskottavuutta raskaammissa hommissa, joten sen vuoksi minua kummeksutaan, siitähän tässä ketjussa oli kyse.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:34"]Työtäni ihmetellään usein. Olen Suomessa ainoa nainen alallani. Yllättäen en aio kertoa mitä teen. [/quote] Tarja Halonen?
[/quote]
No en kuitenkaan. Kyse on hyvin kapeasta niche-alasta jolla muut tosiaan on miehiä (siis samassa asemassa olevat).
Rationaalista ajattelukykyäni ja johtamistaitojani kriisitilanteessa erään vakavan onnettomuuden yhteydessä. Jälkeenpäin moni on kertonut että harvoin näkee naisen ottavan ohjat niin suvereenisti ja muutamat miehet ovat parin kaljan jälkeen tunnustaneet että olivat itse kuolemanpelon täyttämiä ja jäätyivät/panikoivat täysin. Kokevat tämän takia epäonnistuneensa miehinä.
Kun asetin tamppoonia paikalleen työpaikan pukuhuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:39"]Kun asetin tamppoonia paikalleen työpaikan pukuhuoneessa.
[/quote]
Kyllä mä suoraan sanoen ihmettelisin, jos mies pyyhkisi paskaisen perseensä työpaikan pukuhuoneessa. Eritteet ovat luonnollisia, mutta ei ne kuitenkaan kuulu kaikkien ihmisten nähtäväksi. Ja varmaan ihan siksikin ihmettelivät, koska vessassa sotku olisi helpompi siivota kuin siinä pukuhuoneessa
Sitä että olen lähes poikkeuksetta se, joka on kuskina meidän perheessä. Pariskunnista yleensä aina mies ajaa, paitsi jos tarvitaan juoppokuskia.
No olen trans-nainen ja vanhat akat tuijottavat esim. uimahallin pukeutumis- ja pesutiloissa. Se, että minulla on penis, ei tarkoita, että olen mies. Ärsyttää kapeakatseiset ihmiset.
"Ai jaa, no voi kai se nainenkin olla insinööri" oli sanonut veljeni tuttu luokkakaverini isä veljelleni, kun oli kuullut ammattini. Olen pieni hento naisellinen nainen, mikä aiheuttaa lisäihmetystä, moni kun mieltää virheellisesti kaikki insinöörinaiset "kova jätkä" -tyypeiksi, mutta paljonhan on meitä, joille se on vain ammatti mutta ihan naisia ollaan. Insinööri on minulle myös ammatti, koska olen suunnitteluinsinööri työsopparin mukaan.
Pitäisikö ottaa ohiksena, minulla oli kerran lähes 70-vuotias miespuolinen ammattiaineidenopettaja opiskeluaikana. Tämä mies jos kuka arvosti naisia alalla!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:22"]
Naiset ei kuulemma voi soittaa rumpuja.
[/quote]
Eikä muitakaan instrumentteja, varsinkaan huvimielessä kavereiden kanssa. Se ei vaan yksinkertaisesti ole sopivaa, että naislauma soittaa kellarissa rokkia, kertoo huonoja vitsejä ja juo kaljaa.
t. naisbasisti
[/quote]
Eivtkös ne vitsit ole nimenomaan hyviä, kun te kerran nauratte niille?