G: mitä tekemistäsi on ihmetelty sukupuolesi vuoksi?
Millaisiin ennakkoluuloihin ja asenteisiin olet törmännyt sukupuolesi vuoksi?
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:55"] Olen mies joka tykkää leipoa. [/quote] Samantyyppinen tilanne. Joudun leipomaan ja tekemään kaiken ruoan itse koska muuta leipojaa ei huushollissa ole. Vuosia asunut yksin ja vuosia kuunnellut aina välillä kaakotusta voi voi onkos sulla nyt ketään kyllä sun nyt pitäs saada jostain nainen kaakaakaa miten sä pärjäät mistä saat ruokaa. ..ttu kokkaan todennäköisesti paremmin kuin kukaan niistä kaakottajista. Joskus tekisi mieli jossain isommassa juhlassa tokaista oikein kovaan ääneen tällaiselle kaakottajalle että mä en tarvitse naista mihinkään muuhun kuin SIIHEN enkä tarttis siihenkään jos ois notkeampi selkä. Sitten kilistelisin kahvikuppia ja laskisin hykerrellen sekunteja paljonko menee ennenku joku sanoo jotain ja mitä sanoo. m42 [/quote] Mä olen varmaan sun naisversio :D Olen ollut ihan omasta tahdostani ilman parisuhdetta todella pitkään. Mutta jo entisessä elämässä eksän kanssa minä tein ne kaikki "miesten työt". Kuin myös naistenkin. Kädessä pysyy kaikki iskuporakoneesta kauhan kautta virkkuukoukkuun.. eikä oikeasti juuri tule mieleen asioita, mitä en huushollissa osais tehdä. Autosta en vaihda itse renkaita enää ihan vaan siksi, että tunkit eivät ole kovin helmaystävällisiä painaville autoille. Enkä keksi, mihin miestä oikeasti tarvitsisin. Voishan semmosen toki joskus ottaa, mutku miehet tuntuu niin kovasti haluavan, että niitä tarvitaan. Enkä ole mikään natsifemakkosotanorsu.. Vaan aika pienikokoinen ja naisellinen nainen :)
[/quote]
Sanoisin, että komppaan sinua sanasta sanaan, mutta enpäs komppaakaan. Olen nimittäin melkein 180-senttinen, raamikas, tilanteessa kuin tilanteessa puoleni pitävä nainen, joten miesten epänaiselliset hommat kuuluvatkin minun tehtäväkseni. Vai mitä nuo viimeiset lauseesi tarkoittivatkaan..?
''Poikamaista'' käsialaani. Käsialani oli samantyylinen poikien kanssa, mutta vain minä jouduin tukiopetukseen siitä. No eipä se kyllä yhtään muuttunut siitä tyttömäisemmäksi.
Ehkä olen kasvanut jotenkin tasa-arvoisessa ympäristössä, mutta eivät nämä keskustelussa nousseet "erikoisuudet" nyt niin hetkauta. Mutta joskus joku hölmömpään ajatteluun taipuvaisempi on ihmetellyt inttiä, metsästystä ja muita juttuja, mutta harvemmin näihin enää törmää.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:30"]Olen nainen enkä hametta päälle laita enkä korkkareita jalkaani.
[/quote]
En minäkään!! Kalastan myös. Sitä tosin en ole kenenkään kuullut ihmettelevän. Ammattiani kyllä. Ajan isoa autoa.
Pöllien sahaaminen/puiden pilkkominen moottorisahalla, auton renkaiden vaihtaminen, auton korjaushommat ylipäänsä...
Olen toimistotyötä tekevä alta 40v nainen ja herättää yo. jutut kyllä kummastusta joissakin...
Olen nainen ja nussin naisia :)) feikkikyrvällä tietty.
Opiskelin insinööriksi. Tosin lakkasivat ihmettelemästä, kun kerroin että biotekniikan insinööriksi. Olivat luulleet, että insinöörit on vain rakennus+sähkö+atk-puolella...
Appiukko ihmetteli, että uskallan ajaa autolla yksikseni yli sadan kilometrin matkoja. Ihan positiivisessa mielessä ihmetteli.
Tämä nyt ei sinänsä liity asiaan, mutta minä 3vee marssin joskus kaupan parkkipaikalla isojen partamiesten joukkoon, kun jollain heistä oli mennyt auto rikki ja tokaisin oikein kuuluvasti ja ärrävikaisest, että "Siitä on kaasari mennyt rikki!". Ukot menivät vähän hiljaiseksi ja kattoivat, että mitä hittoa :D Isäni oli myös sellainen vähän ehkä joidenkin mielestä pelottavan näköinen (joten en osannut vierastaa isoja ja rumia setiä) ja isän moottoripyörästä oli pari päivää sitten korjailtu sitä kaasaria niin minä reippaana menin vähän hätiin. Itse en tätä muista, mutta äiti tästä jaksaa aina muistuttaa.
Olen nainen joka pelaa videopelejä, paljon. Ei siinä mitään ihmeellistä nykyään ole, mutta kun menee jokusen vuoden taaksepäin niin voi että sitä paskan määrää mitä niskaan lensi.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:33"]
Kävin naisena armeijan. Ei sen kai enään pitäisi olla niin ihmeellistä, mutta näyttäisi olevan. Yleensä ensin kysytään että oliko kivat puoli vuotta ja kun vastaan että olin vuoden, heti oletetaan etten voisi olla johtaja, saatika sitten rukin käynyt. Myöskin mieltymykseni tummiin oluisiin ja autoihin koetaan kummallisina
[/quote]
Itäisessä Euroopassa tummia oluita pidetään nimenomaan naisten juomina, usein ovat makeita, hapottomia ja täyteläisiä, nimenomaan helppoja juomia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:30"]Olen nainen enkä hametta päälle laita enkä korkkareita jalkaani. [/quote] En minäkään!! Kalastan myös. Sitä tosin en ole kenenkään kuullut ihmettelevän. Ammattiani kyllä. Ajan isoa autoa.
[/quote]
Minusta piti tulla rekkakuski, mutta olen liian pieni :( (olen se, joka ei käytä hametta)
Turha selittää mitään.
Jopa osa Martoista on sitä mieltä että miehiä ei niissä ympyröissä kaivata.
On suuri virhe mieheltä yrittää tunkea naisten hallitsemille elämän osa-alueille. Miehelle sallitaan leipominen ja virkkaaminen kunhan tekee sen kotonaan :)
Naisilla on omia "nurkkauksia" elämässä missä eivät miestä siedä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:42"]
Minusta piti tulla rekkakuski, mutta olen liian pieni :( (olen se, joka ei käytä hametta)
[/quote]
Kuka sinulle niin sanoi? Tiedän erään kuljetusyrittäjäpariskunnan jonka vaimokin taitaa rekan ajon ja on palttiarallaa puolitoistametrinen pampula. Se veteli pressua kiinni ja auki melkein itseään pidemmällä työkalulla mutta homma sujui. Aika hinteliä ja pieniä miehiä ne muutkin kuskit olleet mitä multa on käynyt kuormia hakemassa.
t. kaakottajiin kyrvääntynyt leipurismies
Tykkään pukeutua korsetteihin ja verkkosukkiin ja meikata itseni nätiksi. Sekös vasta muita ihmetyttää.
M63
Sitä että olen taloyhtiön kokouksessa eikä mieheni. Tai kun olimme molemmat kokouksessa niin mieheni poistui kesken kokouksen noutamaan lapsemme harrastuksesta.
Kaverini saa ihmetteleviä katseita esim tietokoneliikkeessä yms kun tietää enemmän kuin mukana oleva miehensä aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:41"]
Olen nainen joka pelaa videopelejä, paljon. Ei siinä mitään ihmeellistä nykyään ole, mutta kun menee jokusen vuoden taaksepäin niin voi että sitä paskan määrää mitä niskaan lensi.
[/quote]
Eikös vieläkin online-peleissä saa aika paljon lokaa niskaan?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:43"]
Turha selittää mitään.
On suuri virhe mieheltä yrittää tunkea naisten hallitsemille elämän osa-alueille. Miehelle sallitaan leipominen ja virkkaaminen kunhan tekee sen kotonaan :)
[/quote]
....vielä lisään että olen 100% varma, että jos tällä vauva palstalla näkyisi kirjoittajan sukupuoli niin vuodessa miehet olisi savustettu palstalta pois. Ainoastaan homomaiset naisten mielistelijämiehet olisi jäljellä. Ja kuten sanoin olen tästä täysin varma.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:43"]
Turha selittää mitään.
[/quote]
....vielä lisään että olen 100% varma, että jos tällä vauva palstalla näkyisi kirjoittajan sukupuoli niin vuodessa miehet olisi savustettu palstalta pois. Ainoastaan homomaiset naisten mielistelijämiehet olisi jäljellä. Ja kuten sanoin olen tästä täysin varma.
[/quote]
Että mua yököttää sun kaltaset, naisiin alentuvasti suhtautuvat miehet. Miten sun kaltasia paskoja voi olla vielä vuonna 2015.
Kävin naisena armeijan. Ei sen kai enään pitäisi olla niin ihmeellistä, mutta näyttäisi olevan. Yleensä ensin kysytään että oliko kivat puoli vuotta ja kun vastaan että olin vuoden, heti oletetaan etten voisi olla johtaja, saatika sitten rukin käynyt. Myöskin mieltymykseni tummiin oluisiin ja autoihin koetaan kummallisina