G: mitä tekemistäsi on ihmetelty sukupuolesi vuoksi?
Millaisiin ennakkoluuloihin ja asenteisiin olet törmännyt sukupuolesi vuoksi?
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:43"]Turha selittää mitään.
Jopa osa Martoista on sitä mieltä että miehiä ei niissä ympyröissä kaivata.
On suuri virhe mieheltä yrittää tunkea naisten hallitsemille elämän osa-alueille. Miehelle sallitaan leipominen ja virkkaaminen kunhan tekee sen kotonaan :)
Naisilla on omia "nurkkauksia" elämässä missä eivät miestä siedä.
[/quote]
Höpöhöpö. Miehet leipokoon ja virkatkoon niin paljon kuin mieli tekee, siihen mitään vanhoillisten kotirouvien lupaa tarvita.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:41"]
Olen nainen joka pelaa videopelejä, paljon. Ei siinä mitään ihmeellistä nykyään ole, mutta kun menee jokusen vuoden taaksepäin niin voi että sitä paskan määrää mitä niskaan lensi.
[/quote]
Eikös vieläkin online-peleissä saa aika paljon lokaa niskaan?
[/quote]
No jonkun verran juu, mutta ei todellakaan niin paljon mitä vuosia sitten.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:42"]
Minusta piti tulla rekkakuski, mutta olen liian pieni :( (olen se, joka ei käytä hametta)
[/quote]
Kuka sinulle niin sanoi? Tiedän erään kuljetusyrittäjäpariskunnan jonka vaimokin taitaa rekan ajon ja on palttiarallaa puolitoistametrinen pampula. Se veteli pressua kiinni ja auki melkein itseään pidemmällä työkalulla mutta homma sujui. Aika hinteliä ja pieniä miehiä ne muutkin kuskit olleet mitä multa on käynyt kuormia hakemassa.
t. kaakottajiin kyrvääntynyt leipurismies
[/quote]
Ihmettelen kanssa, että miten pieni oikein olet? Hyvin minulta ainakin sujuvat kaikki hommat, vaikka olen vain 157 cm pitkä.
Renkaitten vaihto autoon. Siihen tarvittiin kolme miestä ällistelemään kun nuori nainen osaa vaihtaa autoon renkaan. Silloin otti päähän, nyt lähinnä naurattaa...
Miehenä en koe tarvetta ottaa pulttia siitä pääseekö Marttoihin vai ei koska ei tartte, saahan heidän reseptit ja niksit interwebistä Marttojen webistä ja on niillä oma JuuTuupi-kanavakin.
Olen nainen ja ajattelen seksiä koko ajan. Olen aina kiimainen ja haluan seksiä joka päivä. Koko ajan. Välillä mietin itsekin olenko mies naisen ruumiissa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 13:04"]Olen nainen ja ajattelen seksiä koko ajan. Olen aina kiimainen ja haluan seksiä joka päivä. Koko ajan. Välillä mietin itsekin olenko mies naisen ruumiissa.
[/quote]
Seksiriippuvainen?
Teen meillä pintaremontit (tapetoinnit/maalaukset), asennan kodinkoneet ja teen muutkin kodin pikku rempat.
Korjaan lasten pyöränkumit ja kasaan huonekalut.. Miksi odottaa että joku tekee puolesta jos voi itsekin tehdä? En ymmärrä naisia jotka ei muka osaa mitään "miesten töitä" vaikkei ole edes kokeillut!
Osaan kyllä leipoa kakkuja, ommella ja siivotakin.
Olen myös naisellinen nainen, kuljen mekoissa, meikkaan ja lakkaan kynsiä, se varmaan on se miksi ihmetellään sitä että pysyy työkalut kädessä?
Opiskelen ICT-alaa ja saan jatkuvasti kuulla mitä teen siellä ja kuulemma sopisin paremmin hoitsuksi... Olen pitkä blondi ja kilpailen lajissani SM-tasolla, mutten pelaa videopelejä, joten sukupuoleni, ulkonäköni ja harrastusteni takia en kuulemma sovi alalle.
Osaan vaihtaa auton renkaat ja öljyt, suodattimet yms, ajan moottoripyörällä, kokoan huonekaluni itse, samoin asennan omat elektroniikkavehkeet itse, olen koonnut oman tietokoneen itse .. Kovasti kummastellaan vain siksi että olen nainen.
Olen nainen ja tykkään tehdä nuotion ja siihen oppinut jo pienenä kun meidän talossa oli puulämmitys ( ja puulämmitteinen sauna ). Nyt kun asunut jo kauan kerrostalossa festareilla ja nuotiopaikoilla muuallakin tykkään tehdä tulet. Ärsyttää kun siihen tulee aina joku mies tai miehiä neuvomaan ja pilaamaan ilon sillä oletuksella etten osaa sytyttää. Vasta kun puita kannan niin jo alkaa kauhea puuttuminen eikä siihen auta yhtään mikään. Myös oluen juontia on ihmetelty, jopa käsketty baarissa tilaamaan jotain naisellisempaa. Oluthan on ohrasta tai muusta viljasta tehty. En käsitä miten viljat ovat " naisellisia " puurona tai leipänä mutta juomana maskuliinisia? Yksin paikkoihin menemistä on ihmetelty ja haukuttu jopa huoraksi. Menen kuuntelemaan oman musiikkimaun ja aikataulun mukaan keikkoja, en sen mukaan saanko jonkun kaveriksi.
Olen ns.paskasika vaikka olen nainen. Eli minua ei lika haittaa. Villakoirat saa pyöriä nurkissa ja lattia olla tahmea. Yleensä meillä siivoaakin mies, jota lika haittaa.
Työtäni ihmetellään usein. Olen Suomessa ainoa nainen alallani. Yllättäen en aio kertoa mitä teen.
Olin eräässä pikaruokalassa Italiassa töissä ja siellä oli iso akvaario somisteena. Kerran sitten pesin akvaarion suodattimia, tila oli semmoinen että henkilökunnan lavuaarille oli näkymä ruokailutilasta. Kolme Italialaista miestä kerääntyivät ihmettelemään että eivätkö tuollaiset tekniset laitteet ole liian hankalia naisen koota. En kyllä ole törmännyt Suomessa samaan vaikka on täälläkin tullut monessa työssä niitä pestyä :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:30"]Olen nainen enkä hametta päälle laita enkä korkkareita jalkaani.
[/quote]
Ei tuota ihmetellä, jos on lesbo. Jos taas ei ole, no, sekin on Suomessa ihan tavallista.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 12:42"]
Minusta piti tulla rekkakuski, mutta olen liian pieni :( (olen se, joka ei käytä hametta)
[/quote]
Kuka sinulle niin sanoi? Tiedän erään kuljetusyrittäjäpariskunnan jonka vaimokin taitaa rekan ajon ja on palttiarallaa puolitoistametrinen pampula. Se veteli pressua kiinni ja auki melkein itseään pidemmällä työkalulla mutta homma sujui. Aika hinteliä ja pieniä miehiä ne muutkin kuskit olleet mitä multa on käynyt kuormia hakemassa.
t. kaakottajiin kyrvääntynyt leipurismies
[/quote]
Niin, minä olen puolitoistametrinen, mutta en ylettynyt polkimiin :D
Olen heteromies ja haluan naisia vain ystäviksi enkä ajattele miten voisin kellistää heidät. Tätä on monen mustasukkaisen miesystävän vaikea ymmärtää.
Lintu- ja ötökkäharrastusta, tietokoneella pelaamista, kirja- ja leffamakua nuorempana (fantasia ja scifi oli silloin paljon enemmän poikien juttuja, tyttöjen kuului lukea tiinoja ja neiti etsiviä ja isompana sitten jotain teiniromantikkaa), sitä että chick lit ja romanttiset leffat evvk.
...sukupuoli ja nimimerkki...