Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitalossa asuvan lainan lyhennystä ei hyväksytä asumistukihakemuksen menoiksi?

Vierailija
09.03.2022 |

Sama kai se on jos maksaa saman summan vuokraa tai lainanlyhennystä, ei missään ilmaisin voi asua. Mikä idea tässä on?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan metsässä. Ei todellakaan yhteiskunnan tuella kartuteta varallisuutta.

Vierailija
22/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt valoja päälle, AP 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt kun korona myötä jäin työttömäksi lyhennyksiä ei kuitenkaan voi jättää maksamatta kun pankki ei suostu minkäänlaisiin joustoihin. Niin kuin OP minulle useasti ilmoitti "kyllähän sinun on ymmärrettävä meidän on aina saatava rahamme vaikka se tarkoittaakin että sinulle ei jää rahaa edes ruokaan"

Itse ihmettelen enemmän kelan toimintaa kun ilmoittaa että työtön ei tarvitse puhelinta, tietokonetta ja nettiä mutta ikela ja työkkäri vaatii että kaikki tehdään tietyillä ohjelmilla netin kautta ja koko ajan pitää olla puhelimella tavattavissa

Silloin kuuluu myydä se asunto pois. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää tätä. Ei omistusasunto ole mikään ihmisoikeus.

Ja kuka sen ostaa? No ehkä 7v päästä kymppitonnilla saat myytyä.

Olen itse tässä katsellut omakotitaloja Turun seudulta. Uusia kohteita tulee jatkuvasti, mutta niin myös niitä kohteita myös poistuu eli joku ostaa. Oikealla hinnalla kyllä ostetaan ihan hetikin. Ja onhan siellä myös niitä kohteita, jotka on pakkohuutokaupassa. Sitäkö sinä haluat? Että sen sijaan, että yrittää myydä, niin odottaa sitä, että asunto viedään sinulta väkisin?

No kuule kun kaikki ei asu Turun seudulla. Täällä pohjoisempana talot on myynnissä monta vuotta.

Ei kai se nyt silti ole yhteiskunnan tehtävä alkaa maksamaan asuntolainoja, jos joku on ollut niin pösilö, että ostaa jostain muuttotappiokunnasta hornantuutista talonsa.

No sori kun olin niin pösilö että ostin talon 20v sitten ja olin silloin hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
24/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt kun korona myötä jäin työttömäksi lyhennyksiä ei kuitenkaan voi jättää maksamatta kun pankki ei suostu minkäänlaisiin joustoihin. Niin kuin OP minulle useasti ilmoitti "kyllähän sinun on ymmärrettävä meidän on aina saatava rahamme vaikka se tarkoittaakin että sinulle ei jää rahaa edes ruokaan"

Itse ihmettelen enemmän kelan toimintaa kun ilmoittaa että työtön ei tarvitse puhelinta, tietokonetta ja nettiä mutta ikela ja työkkäri vaatii että kaikki tehdään tietyillä ohjelmilla netin kautta ja koko ajan pitää olla puhelimella tavattavissa

Silloin kuuluu myydä se asunto pois. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää tätä. Ei omistusasunto ole mikään ihmisoikeus.

Olen itse tässä katsellut omakotitaloja Turun seudulta. Uusia kohteita tulee jatkuvasti, mutta niin myös niitä kohteita myös poistuu eli joku ostaa. Oikealla hinnalla kyllä ostetaan ihan hetikin. Ja onhan siellä myös niitä kohteita, jotka on pakkohuutokaupassa. Sitäkö sinä haluat? Että sen sijaan, että yrittää myydä, niin odottaa sitä, että asunto viedään sinulta väkisin?

No kuule kun kaikki ei asu Turun seudulla. Täällä pohjoisempana talot on myynnissä monta vuotta.

Ei kai se nyt silti ole yhteiskunnan tehtävä alkaa maksamaan asuntolainoja, jos joku on ollut niin pösilö, että ostaa jostain muuttotappiokunnasta hornantuutista talonsa.

No sori kun olin niin pösilö että ostin talon 20v sitten ja olin silloin hyväpalkkaisessa työssä.

20 vuotta, etkä ole vielä saanut taloa maksettua?? Olet siis ostanut aivan liian kalliin talon varallisuutesi nähden.

Vierailija
25/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan metsässä. Ei todellakaan yhteiskunnan tuella kartuteta varallisuutta.

Eikö asumistuen saajat kartuta sijoitusasunnon omistajia. Valtion varat vaan rikkaille.

Vierailija
26/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta, etkä ole vielä saanut taloa maksettua?? Olet siis ostanut aivan liian kalliin talon varallisuutesi nähden.

Olen kyllä maksanut talon, eihän se maksanut kuin 30 000e.

Pointtini oli se että ei niitä taloja joka paikassa voi myydä ihan noin vain. Täälläkin on yksi hieno talo ollut myynnissä jo 8v.

Vierailija
27/50 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka arvostelet te aloitusta miettikääpä tätä. Jos nyt tuo lyhennys on 500€ kuussa ja korko on 100€ ja tuot 500 ei hyväksytä tukien Poriin "koska se lisää varallisuutta". Nyt aloittaja noudattaa teidän neuvoa ja myy asunnon. Asunnon ostanut sijoittaja laittaa asunnon vuokralle ja aloittaja vuokraa asunnon 800€/klo, nyt vuokra 800 € on kokonaan asumistuki kelpoinen ja kaikki on iloisia. Tuen saaja ei saa vahingossakaan omaa asuntoa ja sijoittaja saa oikeudenmukaisen korvauksen, vai menikö tässä jokin vähän oudosti?

Lisäksi käsittääkseni taloyhtiöiden remonttiin rahoitusvastikkeet kelpaavat tukien piiriin, saatte toki korjata jos olen väärässä.

Vierailija
28/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka arvostelet te aloitusta miettikääpä tätä. Jos nyt tuo lyhennys on 500€ kuussa ja korko on 100€ ja tuot 500 ei hyväksytä tukien Poriin "koska se lisää varallisuutta". Nyt aloittaja noudattaa teidän neuvoa ja myy asunnon. Asunnon ostanut sijoittaja laittaa asunnon vuokralle ja aloittaja vuokraa asunnon 800€/klo, nyt vuokra 800 € on kokonaan asumistuki kelpoinen ja kaikki on iloisia. Tuen saaja ei saa vahingossakaan omaa asuntoa ja sijoittaja saa oikeudenmukaisen korvauksen, vai menikö tässä jokin vähän oudosti?

Lisäksi käsittääkseni taloyhtiöiden remonttiin rahoitusvastikkeet kelpaavat tukien piiriin, saatte toki korjata jos olen väärässä.

Ei se noin mene. Esim. Enonkoskella hyväksytyt asumismenot yhdeltä ihmiseltä on 364 euroa ilman tuloja. Tästä asumistukea saa 80%. Ei niillä asumistuen saajilla olisi mitään mahdollisuutta maksaa omistusasuntoja vaikka asumistukea saisi lainanlyhennyksiin.

Vierailija
29/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään yhteiskunnan tehtävä ole kartuttaa sinun varallisuutta.

Juuri näin eikä siihen pitäisi vaikuttaa edes asumismuoto, ei sitä omistusasuntoa pitäisi voida lyhentää korvauksilla vaikka asuisi kerrostalossa, paitsi ehkä tilapäisesti jos asunnosta on jo merkittävä osa maksettu töissä käydessä.

Vierailija
30/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä.  Tässä pikku esimerkki:

vastike 300 + lainan kuoletus 500€ = vastike 300 + 500€ omalle tilille säästöön. 

Miksi sossu maksaisi sun säästösi? 

Vierailija
31/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on per... kele vääryys. Itte aina maksanu kaiken. Kovalla työllä tehty pienet rahat.

Vierailija
32/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa voidaan huomioida vain asuntolainan korot (ja jos asut kerrostalossa tai rivarissa, myös hoitovastike. Rahoitusvastiketta ei huomioida, koska on eräänlainen lainan muoto). Ei Kela voi maksaa kenenkään lainaa toisen puolesta, vaikka tämä laittaakin ihmiset erilaiseen asemaan. Mutta niinhän se asema on erilainen, kun omistat asunnon (tai pankki omistaa sen) vs. asut jonkun muun omistamassa asunnossa. Ei sitä vuokraakaan kokonaisuudessaan huomioida, ellet satu asumaan poikkeuksellisen halvassa kämpässä. Niissäkin on rajat, jotka ei ole todellisuuden kanssa samalla tasolla.

Vierailija
33/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalietuuksien tarkoitus ole rikastuttaa tuen saajaa, sitähän lainan lyhennys käytännössä on. Siksi sitä tuleekin maksaa vain vuokrasta.

Jos rahat tiukassa, myy se talosi niin saat paljon rahaa ja muuta vuokralle, ei ole meidän muiden veronmaksajien tehtävä rikastuttaa sinua.

Vierailija
34/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään yhteiskunnan tehtävä ole kartuttaa sinun varallisuutta.

Paitsi ay-liikkeen toverimiljonäärien omaisuutta.

Vierailija
35/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman asunnon lyhennyksestä saa asumistukia, mitä järkeä olisi enää käydä töissä kun vaurastuisi töitä tekemättä? Ymmärtänette dilemman tässä.

Vierailija
36/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt hirveetä jos ihminen saisi asua talossa, jossa on asunut vuosia ja joka on sen ihmisen koti. Kyllä se vaan on niin väärin muuta yhteiskuntaa kohtaan. Ehdottomasti pitää ihmisen muuttaa Itä-Helsingin vuokrahelvettiin jos joutuu työttömäksi. Oppiipahan olemaan ihmisiksi.

Oikeasti: mikä h..tti meitä suomalaisia vaivaa? Empatiakyvyttömiä, kateellisia, kylmiä p...skiaisia. Kellään ei saisi mennä elämä edes siedettävästi vaan kaikkien pitää elää kurjuudessa.

Vierailija
37/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt hirveetä jos ihminen saisi asua talossa, jossa on asunut vuosia ja joka on sen ihmisen koti. Kyllä se vaan on niin väärin muuta yhteiskuntaa kohtaan. Ehdottomasti pitää ihmisen muuttaa Itä-Helsingin vuokrahelvettiin jos joutuu työttömäksi. Oppiipahan olemaan ihmisiksi.

Oikeasti: mikä h..tti meitä suomalaisia vaivaa? Empatiakyvyttömiä, kateellisia, kylmiä p...skiaisia. Kellään ei saisi mennä elämä edes siedettävästi vaan kaikkien pitää elää kurjuudessa.

Millä rahoitat sen, että valtio maksaa kansalaisten omistusasuntoja?

Vierailija
38/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän veronmaksajat voi alkaa tukemaan omistusasumista omakotitalossa, mieti vähän.

Asuntosijoittajan omistamaa asuntoa veronmaksaja tukee, koska vuokralainen asuu asuntosijoittajan omistamassa asunnossa ja siihen maksetaan asumistukea verovaroista.

Asumistuki pitäisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
39/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön kysymys. Veronmaksajienko pitäs rahoittaa omistusasumisen lainat?

Korot hyväksytään asumistukeen, mutta ei tietenkään lainanlyhennystä.

Vierailija
40/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, silloin loppuisi äkkiä vuokralaiset asuntosijoittajilta kun pankit voisi antaa lainaa pienituloisillekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan