Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi omakotitalossa asuvan lainan lyhennystä ei hyväksytä asumistukihakemuksen menoiksi?

Vierailija
09.03.2022 |

Sama kai se on jos maksaa saman summan vuokraa tai lainanlyhennystä, ei missään ilmaisin voi asua. Mikä idea tässä on?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä aio maksaa veroissa kenellekään omaisuutta (omistusasuntoa). Myy pois.

Vierailija
42/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä toimeentulotuki huomioi opintolainaa menona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi olla jotain harkintaa tuossa ilman muuta. Ei tarvitse maksaa ammattityöttömien hulppeita lainoja, mutta jos ihminen joutuu myymään siihen asti vuosia maksamansa talon halvalla pikavauhtia ja sitten on tyhjän päällä loppuvelka niskassa, niin mikä ajattelitte hänen motivaationsa olevan siitä eteenpäin? Mä olen lahjakas ja pätevä ihminen, ahkera ja sitkeä. Ja jos mulle kävis noin ilman omaa syytä, löisin hanskat pysyvästi naulaan. Jos napsittaisiin toimeentulotuesta prosentteja, alkaisin toimia omien lakieni mukaan. Voisin olla oikein ikävä ihminen kriminaalina ja aiheuttaisin siinä ammatissa huomattavasti suuremmat kustannukset teille oikeudenmukaisuusihmisille kuin mitä lainanlyhennyksissä auttaminen olisi ollut. 

Voisihan noihin järjestellä kaikenlaisia maksuajan pidennyksiä ja välivuosia valtiontakauksina tms. Tässä maassa pitäisi huolehtia siitä, ettei ihmistä laiteta katkerana pysyvästi hyllylle. Ei onnistu, koska ylikireän työelämän katkeroittamia äänestäjiä on liikaa vahtimassa sitä, että kunhan kukaan ei vain saa sellaista etua mitä heilläkään ei ole, niin ihan sama, vaikka se köyhdyttäisi kaikkia ja myös tekisi siitä työelämästä jatkuvasti sietämättömämpää kun ihmisillä ei ole minkäänlaista neuvotteluasemaa pankin lieakanarussa roikkuessaan. 

Miettikäähän hetki tätä asiaa ruotsalaisia vasten. Heidän ikuisuudeksi myönnettävät asuntolainansa eivät ole kansantaloudellisesti järkeviä nekään ja nostavat kiinteistöhinnat pilviin, mutta meillä pankkien oikeus ruoskia ihmisiä ei ole oikein sekään. Jotain siltä väliltä, kiitos. Katkerat, liittoutukaa keskenänne parantaaksenne olojanne  älkääkä rankaistaksenne kurjempia. Voitte olla seuraavaksi itse se pankista itkien raahautuva raunio. 

Vierailija
44/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä aio maksaa veroissa kenellekään omaisuutta (omistusasuntoa). Myy pois.

Mitä sinä selität? Maksat veroissa koko ajan sijoittajien omistamia asuntoja ja omassa lainassasi näiden nostamaa hintatasoa. Lisäksi maksat siitä, että sijoitusasuntoja omistavien rahat eivät päädy kehittämään yritystoimintaa vaan tekemään Helsingistä mahdottoman kalliin työtätekevien asua.

Oikeastiko ajattelet, ettet voi itse päätyä työttömäksi, sairaseläkkeelle tms? 

Vierailija
45/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin koronan aikana hakenut lyhennysvapaata sitä saamatta. Nyt maksut sitten laahaa kk myöhässä . Ap

Eikös italialaiset tehneet tuossa asiassa jotain järjestelyjä? Olisiko ollut mahdottoman vaikeaa valtion ilmoittaa pankeille meilläkin, että lyhennysvapaata on koronan aikana annettava? 

Vierailija
46/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt hirveetä jos ihminen saisi asua talossa, jossa on asunut vuosia ja joka on sen ihmisen koti. Kyllä se vaan on niin väärin muuta yhteiskuntaa kohtaan. Ehdottomasti pitää ihmisen muuttaa Itä-Helsingin vuokrahelvettiin jos joutuu työttömäksi. Oppiipahan olemaan ihmisiksi.

Oikeasti: mikä h..tti meitä suomalaisia vaivaa? Empatiakyvyttömiä, kateellisia, kylmiä p...skiaisia. Kellään ei saisi mennä elämä edes siedettävästi vaan kaikkien pitää elää kurjuudessa.

Millä me ilman tukia elävät sitten omat talot maksetaan jos veroprosentti valtava asumistukien takia???

Ihmettelen kuinka jotkut kuvittelee että veronmaksajat pitäisi kustantaa kaikkien menetykset ja vastoinkäymiset, se on osa normaalia elämää että joskus voi mennä huonommin ja joutuu myymään talon. Hyväksyisitte realiteetit. Talousjärjestelmä ei toimi jos kaikki yritetään vaurastuttaa verorahoilla, sosialismi jo todettu toimimattomaksi.

Vierailija
47/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt hirveetä jos ihminen saisi asua talossa, jossa on asunut vuosia ja joka on sen ihmisen koti. Kyllä se vaan on niin väärin muuta yhteiskuntaa kohtaan. Ehdottomasti pitää ihmisen muuttaa Itä-Helsingin vuokrahelvettiin jos joutuu työttömäksi. Oppiipahan olemaan ihmisiksi.

Oikeasti: mikä h..tti meitä suomalaisia vaivaa? Empatiakyvyttömiä, kateellisia, kylmiä p...skiaisia. Kellään ei saisi mennä elämä edes siedettävästi vaan kaikkien pitää elää kurjuudessa.

Millä me ilman tukia elävät sitten omat talot maksetaan jos veroprosentti valtava asumistukien takia???

Ihmettelen kuinka jotkut kuvittelee että veronmaksajat pitäisi kustantaa kaikkien menetykset ja vastoinkäymiset, se on osa normaalia elämää että joskus voi mennä huonommin ja joutuu myymään talon. Hyväksyisitte realiteetit. Talousjärjestelmä ei toimi jos kaikki yritetään vaurastuttaa verorahoilla, sosialismi jo todettu toimimattomaksi.

Eihän tämä olisi iso ongelma jos talosta saisi omansa pois. Mutta mitä ajattelit tapahtuvan verorasituksellesi, jos ihminen joutuu myymään talonsa halvalla, jää velkoihin ja hänestä ei enää saada kunnolla tuottavaa työntekijää?

Meille piti tulla tukityöllistetty töihin. Ei voinut tulla siinä kuussa kun olisi eniten tarvittu kun olisi jäänyt laskuja rästiin. Tajuatko miten paljon vahinkoa veronmaksajille koituu pitkin matkaa, kun ihmisten elämä on laskevan väestömäärän maassa hyvin epävarmaa? 

Vierailija
48/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ketjussa jo ollut, niin tässä vastaus.

Asumistuen tarkoituksena ei ole kerryttää asumistuensaajan varallisuutta.

Vierailija
49/50 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ketjussa jo ollut, niin tässä vastaus.

Asumistuen tarkoituksena ei ole kerryttää asumistuensaajan varallisuutta.

Onhan. Koska sen asumistuenhan saa vuokranantaja. Ette voi olla noin pikkumaisia ja tyhmiä, ettette näe omaa nenäänne pitemmälle edes sen vertaa, että pystyisitte oikeasti miettimään kokonaiskustannuksia.

Ihan hyvin voitaisiin maksaa esim. vuosi lyhennyk

Vierailija
50/50 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aivan metsässä. Ei todellakaan yhteiskunnan tuella kartuteta varallisuutta.

Paitsi asuntosijoittajille joilla on vuokralainen joka saa asumistukea

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän