Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biotiinin vahvuus hiustenlähdössä/kaljuuntumisessa?

Vierailija
09.08.2015 |

Täällä nyt nuori nainen keltä lähtee paljon hiuksia ja selvää kaljuuntumista on näkyvissä, kun uutta tukkaa ei jostain syystä kasva takaisin! Biotiiniä ajattelin kokeilla. Onko teillä kellään kokemuksia biotiinin käytöstä hiustenlähtö asiassa, millaisia? Lueskelin englanninkielisiltä nettisivuilta ja kun katsoin kuvia, niin biotiini kasvattaa hyvin hiusten pituutta, tekee hiuksista elinvoimaisemmat ja on auttanut jopa myös kaljuuntumisessa ja uutta tukkaa ruvennut kasvamaan paikkoihin takasin josta sitä on selkeesti lähtenyt.. Kun kävin luontaistuote liikkeessä niin siellä myytiin vaan 1000 vahvuista biotiiniä, mutta ulkomailta saisi tilattua jotain näinkin vahvaa, uskallanko tilata ja alkaa käyttää tälläistä: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YNksPXkLL.jpg . Mitä tuo mcg meinaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:06"]

Jep, mutta ei siellä ainakaan mitään ihottumaa näy. Tää ongelma alko silleen et kun olin tosi ahdistunut/stressaantunut, mun päänahkaan puhkesi joku ihme reaktio, tuntu että ihan kun se ois tulessa, poltti niin paljon ja minä itkin vaan. :'( sitten sain sen kivun tasottumaan, mutta kaljuuntuminen silti jatkuu ja on muuttunut kaljuuntumiseksi ja esim. jos päänahka on pesemättömänä sillon kutiaa enemmän, kirvelee, polttelee...

Vittu että olisi oksettava ajatus jos mun naiskehossa virtaa hirveä määrä testosteronia ja muuttuu joksikin helvetin dht:ksi ! YÖK. Herääkin kysymys, olenko mä todellisuudessa mies????? Silloinhan mulla on hormoonit aivan päin helvettiä!

[/quote]

Haha, et ole mies eikä sinulla ole likimainkaan niin paljon testosteronia kuin miehillä. Jos sulla alkaa kaljuuntumisen lisäksi kasvaa parta niin sitten voi olla huolissaan :D

Positiivista on, etteivät oireesi kuulosta lainkaan pysyvältä kaljuuntumiselta. Siinä päänahassa ei tunnu mitään erityistä, koska kyseessä ei ole päänahkaan liittyvä ongelma. Lääkäriltä varmaan saat valistuneemman arvion juurisyystä. 

Vierailija
2/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ vaikka partakin kasvaisi niin senkin voi kääntää voitoksi. Alat harrastaa fitnessiä. Kasvat helposti isommaksi kuin muut naiset, pääset iltalehteen valtavien perselihastesi kanssa ja itsetuntosi kohenee jälleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuota päänahan polttelua, kutinaa ja kirvelyä. Sitten lopetin ensin hiusten värjäämisen ja vielä myöhemmin hiusten shampoopesut. Pari viikkoa kun käytin pelkkää oliiviöljysaippuaa niin ainakin se tunne katosi, että päähän olisi kaadettu bensaa. Sitä en vielä osaa sanoa, vaikuttaako lopulta hiustenlähtöön, mutta ainakaan lattiakaivon ritilöihin ei ole enää jäänyt hirveitä tukkoja. En aio palata shampoon käyttäjäksi enää. Eri kemikaaleille herkistyminen ei sinällään yllätä, olen ollut ruoan suhteen moniallerginen ihan pikkulapsesta asti.

Vierailija
4/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuota täsmälleen samaa biotiinia tilattuna jenkeistä kuin kuvassa. Olen syönyt nyt yhden purkin ja toinen on alkamassa. Kyllä siitä hyötyä on, tietenkin terveellisen ruokavalion kanssa. Aion tilata jatkossakin samaa tavaraa, kun sitä ei Suomesta saa ja esim täällä myytävässä Priorinissa on todella vähän vaikuttavaa ainetta tuohon Natrolin biotiiniin verrattuna ja hinta on silti moninkertainen.

Vierailija
5/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:15"]

Tarkista sisältyykö ruokavalioosi sinkkiä ja kuparia.

[/quote]

Miten se tarkistetaan?
[/quote]

netistä kyllä löytyy googlettamalla ruoka-aineiden pitoisuudet

Vierailija
6/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile apteekista ostettavaa Nizoral-shampoota kuurina. Suosittelen kääntymään hyvän ihotautilääkärin puoleen, esim helsingissä Matti Hannuksela on erikoistunut päänahan ongelmiin. Määrää todennäköisesti spironolaktonia ja tuota Nizoralia, niistä on moni saanut avun. Suosittelen myös kokeilemaan maitotuotteiden ja viljojen pois jättämistä vaikka lääkäri todennäköisesti väittääkin, ettei ruokavaliolla ole merkitystä.

Itselläni sama vaiva ja minulle ei ole ollut kylläkään apua spironolaktonista, nizoral ja hilseshampoo auttaa päänahan tulehdukseen mutta ei täysin. nyt aion viimeisenä keinona kokeilla ruokavalion muutosta. Jos ei sekään auta, pitänee sheivata loputkin hiukset pois ja ostaa peruukki. Onhan tämä ihan perseestä ja pilaa nuoren ihmisen elämän varsinkin ulkonäkökeskeisenä nykyaikana. Tsemppiä ap!

Vierailija
7/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja täällä joku vinkkasi, että 100% teepuuöljyn sekoittaminen esim argan-öljyyn ja sen hierominen päänahkaan saattaisi auttaa. En ole tuota vielä kokeillut, mutta keskustelu löytynee haulla.

Vierailija
8/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaa olla vaikeaa tilata tabuja Iherbistä tai Amazonista. Puhelimella tilaus ja rekisteröityminen on mahdotonta. Miksi noita ei myydä Suomalaisissa kaupoissa ?

Vierailija
9/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:56"]

Nykyään tuntuu yhä useampi nainenkin menettävän hiuksiaan. Se on hyvä siinä mielessä, että tuohon ehkä joskus keksitään hoitokin ongelman koskettaessa myös naisia :D

[/quote] No jaa. Minun mielestäni naisten ongelmiin keksitään yleensä vain ns. hoitokeinoja, jotka perustuvat kosmetiikka- ja lääketeollisuuden rikastumiseen. Esim. PMS-oireisiin ei ole mitään varmaa hoitokeinoa. Oireita voidaan lievittää, mutta sivuvaikutukset voivat olla voimakkaita esim. SSRI-lääkkeillä.

Vierailija
10/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa vaan jos et pelkää ylimääräistä paksua karvapeitettä ihollesi.

Vierailija
11/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mcg on mikrogramman englanninkielinen lyhenne. Biotiini ei auta hiustenlähtöön lainkaan, ellei kyseessä ole biotiinin puutoksesta johtuva hiustenlähtö ja sellaisesta en ole koskaan kuullut. Itse söin puoli vuotta toiveikkaana 5000 mcg vahvuista suomalaista valmistetta, turhaan.

Vierailija
12/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:49"]

Tilaa vaan jos et pelkää ylimääräistä paksua karvapeitettä ihollesi.

[/quote]

Siis voiko siitä olla tuollaista vaaraa?????

Vierailija
13/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa dht block

Vierailija
14/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioon lohi, avokado, mantelit, osterit, kananmunan keltuainen, keltainen paprika ja auringonkukan siemenet.

Vierailija
15/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:51"]

mcg on mikrogramman englanninkielinen lyhenne. Biotiini ei auta hiustenlähtöön lainkaan, ellei kyseessä ole biotiinin puutoksesta johtuva hiustenlähtö ja sellaisesta en ole koskaan kuullut. Itse söin puoli vuotta toiveikkaana 5000 mcg vahvuista suomalaista valmistetta, turhaan.

[/quote]

Höh. Ulkomaisilla sivuilla on ainakin paljon puhetta tuosta että biotiinistä olisi apua hiustenlähtöön/kaljuuntumiseen. Myöskin kuvia, miten biotiinillä on saatu kasvamaan kaljuuntuneeseen päähän tukkaa takaisin ja miten paljon biotiini on parantanut myös hiusten kuntoa ja saanut hiukset kasvamaan pidemmiksi.. Tiedä onko ne kuvat sitten tekaistuja. ;/

Vierailija
16/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syy hiustenlähtöön selvitetty? Jos kyse on esim. jonkin ravinteen puutteesta, niin siinä tuo auttaa. Stressiperäiseen hiustenlähtöön auttaa aika ja stressitason madaltaminen. 

Jos se on 'naistyyppistä kaljuuntumista' niin tuo ei auta, koska siinä prosessi on samanlainen kuin miestenkin kaljuuntumisessa, että hiustupet 'kuolevat'. Niihin ei enää koskaan kasva hiuksia (ainakaan jos ovat olleet tarpeeksi kauan kuolleina). Tähän on kaksi hyväksyttyä hoitoa, joista voi perustellusti odottaa tuloksia. Toinen sopii naisellekin. 

Nykyään tuntuu yhä useampi nainenkin menettävän hiuksiaan. Se on hyvä siinä mielessä, että tuohon ehkä joskus keksitään hoitokin ongelman koskettaessa myös naisia :D

Vierailija
17/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:54"]

Ruokavalioon lohi, avokado, mantelit, osterit, kananmunan keltuainen, keltainen paprika ja auringonkukan siemenet.

[/quote]

No tälläisen salaatin oon menossa just esimerkiks ostamaan tänään! :) oon koittanu parantaa mun ruokavalioo, mut tää kaljuuntumisongelma puhkesi mulla aikanaan stressistä, eikä ole senkään jälkeen loppunut... jatkunut vaan... :'(

Vierailija
18/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiinistä ei ole mitään haittaa, mutta ei se kaljuuntumiseen auta. Jos saat ruokavaliostasi tarpeeksi biotiinia ja sinkkiä, niin lisäravinteena tämä on turha, koska hiusten määrä ei kasva suhteessa biotiinin määrään. Ennemmin suuntaisin nyt ihotautilääkärin paikkeille selvittämään mistä noin runsas hiustenlähtö johtuu (stressi, pälvikalju, kilpirauhaset jne).

Vierailija
19/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:56"]

Onko syy hiustenlähtöön selvitetty? Jos kyse on esim. jonkin ravinteen puutteesta, niin siinä tuo auttaa. Stressiperäiseen hiustenlähtöön auttaa aika ja stressitason madaltaminen. 

Jos se on 'naistyyppistä kaljuuntumista' niin tuo ei auta, koska siinä prosessi on samanlainen kuin miestenkin kaljuuntumisessa, että hiustupet 'kuolevat'. Niihin ei enää koskaan kasva hiuksia (ainakaan jos ovat olleet tarpeeksi kauan kuolleina). Tähän on kaksi hyväksyttyä hoitoa, joista voi perustellusti odottaa tuloksia. Toinen sopii naisellekin. 

[/quote]

No miksi ne kuolee ja miten pitkän ajan jälkeen niihin voi saada kasvamaan vielä uutta hiusta takaisin!? herranjumala. :( mulla on myös ihan ihme tuntemuksia päänahassa. Kutinaa, kirvelyä, polttelua... :(

Vierailija
20/31 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:59"]

Biotiinistä ei ole mitään haittaa, mutta ei se kaljuuntumiseen auta. Jos saat ruokavaliostasi tarpeeksi biotiinia ja sinkkiä, niin lisäravinteena tämä on turha, koska hiusten määrä ei kasva suhteessa biotiinin määrään. Ennemmin suuntaisin nyt ihotautilääkärin paikkeille selvittämään mistä noin runsas hiustenlähtö johtuu (stressi, pälvikalju, kilpirauhaset jne).

[/quote]

Eli uskallan tilata noinkin vahvan tuotteen? ja mulla olisi sen lisäksi käytössä sit myös naisten monivitamiini + omega 3:set ja ruokavalion yritän kans pitää hyvänä.

Mulla on ensviikolla tavallinen lääkäriaika tän asian takia, hän osaa tarpeen tullen ohjata sit varmaan myös ihotautilääkärille ja sanoa mitkä kokeet on tarpeellista ottaa!?

Mä teen nyt kaikkeni tämän eteen, että en varmasti kaljuuntuisi. Sitten jos sekään ei auta, niin eipähän voi ainakaan syyttää itteään etteikö ois yrittäny tarpeeks, sit voi rauhassa alkaa ainakin miettimään sitä itsemurhaa... ;/