Biotiinin vahvuus hiustenlähdössä/kaljuuntumisessa?
Täällä nyt nuori nainen keltä lähtee paljon hiuksia ja selvää kaljuuntumista on näkyvissä, kun uutta tukkaa ei jostain syystä kasva takaisin! Biotiiniä ajattelin kokeilla. Onko teillä kellään kokemuksia biotiinin käytöstä hiustenlähtö asiassa, millaisia? Lueskelin englanninkielisiltä nettisivuilta ja kun katsoin kuvia, niin biotiini kasvattaa hyvin hiusten pituutta, tekee hiuksista elinvoimaisemmat ja on auttanut jopa myös kaljuuntumisessa ja uutta tukkaa ruvennut kasvamaan paikkoihin takasin josta sitä on selkeesti lähtenyt.. Kun kävin luontaistuote liikkeessä niin siellä myytiin vaan 1000 vahvuista biotiiniä, mutta ulkomailta saisi tilattua jotain näinkin vahvaa, uskallanko tilata ja alkaa käyttää tälläistä: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YNksPXkLL.jpg . Mitä tuo mcg meinaa?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:56"]
Onko syy hiustenlähtöön selvitetty? Jos kyse on esim. jonkin ravinteen puutteesta, niin siinä tuo auttaa. Stressiperäiseen hiustenlähtöön auttaa aika ja stressitason madaltaminen.
Jos se on 'naistyyppistä kaljuuntumista' niin tuo ei auta, koska siinä prosessi on samanlainen kuin miestenkin kaljuuntumisessa, että hiustupet 'kuolevat'. Niihin ei enää koskaan kasva hiuksia (ainakaan jos ovat olleet tarpeeksi kauan kuolleina). Tähän on kaksi hyväksyttyä hoitoa, joista voi perustellusti odottaa tuloksia. Toinen sopii naisellekin.
Nykyään tuntuu yhä useampi nainenkin menettävän hiuksiaan. Se on hyvä siinä mielessä, että tuohon ehkä joskus keksitään hoitokin ongelman koskettaessa myös naisia :D
[/quote]
No miksi ne kuolee ja miten pitkän ajan jälkeen niihin voi saada kasvamaan vielä uutta hiusta takaisin!? herranjumala. :( mulla on myös ihan ihme tuntemuksia päänahassa. Kutinaa, kirvelyä, polttelua... :(
[/quote]
Testosteronin 'muuttuminen' dht:ksi.
On tuo miesten kaltainen kaljuuntuminen silti naisilla sen verran harvinainen juttu, etten sijassasi vielä masentuisi. Todennäköisesti johtuu jostain muusta. Kutina, kirvely ja polttelu kielii jostain päänahan ongelmista?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:49"]
Tilaa vaan jos et pelkää ylimääräistä paksua karvapeitettä ihollesi.
[/quote]
Siis voiko siitä olla tuollaista vaaraa?????
[/quote]
olen kuullut, että ne vahvimmat on tarkoitettu eläimille, kuten esim. hevoset, koirat yms.
Priorin on auttanut mulla. Hiusten ohenemisen syynä varmaankin ikä, oon 40 +.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:59"] Biotiinistä ei ole mitään haittaa, mutta ei se kaljuuntumiseen auta. Jos saat ruokavaliostasi tarpeeksi biotiinia ja sinkkiä, niin lisäravinteena tämä on turha, koska hiusten määrä ei kasva suhteessa biotiinin määrään. Ennemmin suuntaisin nyt ihotautilääkärin paikkeille selvittämään mistä noin runsas hiustenlähtö johtuu (stressi, pälvikalju, kilpirauhaset jne). [/quote] Eli uskallan tilata noinkin vahvan tuotteen? ja mulla olisi sen lisäksi käytössä sit myös naisten monivitamiini + omega 3:set ja ruokavalion yritän kans pitää hyvänä. Mulla on ensviikolla tavallinen lääkäriaika tän asian takia, hän osaa tarpeen tullen ohjata sit varmaan myös ihotautilääkärille ja sanoa mitkä kokeet on tarpeellista ottaa!? Mä teen nyt kaikkeni tämän eteen, että en varmasti kaljuuntuisi. Sitten jos sekään ei auta, niin eipähän voi ainakaan syyttää itteään etteikö ois yrittäny tarpeeks, sit voi rauhassa alkaa ainakin miettimään sitä itsemurhaa... ;/ [/quote] Kyllähän jotkut syövät eläimille tarkoitettuja biotiinejä paksumman tukan toivossa, vaikka ei siitä suuresta määrästä mitään konkreettista hyötyä ole.
[/quote]
Voitko kertoa sitten mulle, että mistä olisi?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:56"]
Onko syy hiustenlähtöön selvitetty? Jos kyse on esim. jonkin ravinteen puutteesta, niin siinä tuo auttaa. Stressiperäiseen hiustenlähtöön auttaa aika ja stressitason madaltaminen.
Jos se on 'naistyyppistä kaljuuntumista' niin tuo ei auta, koska siinä prosessi on samanlainen kuin miestenkin kaljuuntumisessa, että hiustupet 'kuolevat'. Niihin ei enää koskaan kasva hiuksia (ainakaan jos ovat olleet tarpeeksi kauan kuolleina). Tähän on kaksi hyväksyttyä hoitoa, joista voi perustellusti odottaa tuloksia. Toinen sopii naisellekin.
Nykyään tuntuu yhä useampi nainenkin menettävän hiuksiaan. Se on hyvä siinä mielessä, että tuohon ehkä joskus keksitään hoitokin ongelman koskettaessa myös naisia :D
[/quote]
No miksi ne kuolee ja miten pitkän ajan jälkeen niihin voi saada kasvamaan vielä uutta hiusta takaisin!? herranjumala. :( mulla on myös ihan ihme tuntemuksia päänahassa. Kutinaa, kirvelyä, polttelua... :(
[/quote]
Testosteronin 'muuttuminen' dht:ksi.
On tuo miesten kaltainen kaljuuntuminen silti naisilla sen verran harvinainen juttu, etten sijassasi vielä masentuisi. Todennäköisesti johtuu jostain muusta. Kutina, kirvely ja polttelu kielii jostain päänahan ongelmista?
[/quote]
Jep, mutta ei siellä ainakaan mitään ihottumaa näy. Tää ongelma alko silleen et kun olin tosi ahdistunut/stressaantunut, mun päänahkaan puhkesi joku ihme reaktio, tuntu että ihan kun se ois tulessa, poltti niin paljon ja minä itkin vaan. :'( sitten sain sen kivun tasottumaan, mutta kaljuuntuminen silti jatkuu ja on muuttunut kaljuuntumiseksi ja esim. jos päänahka on pesemättömänä sillon kutiaa enemmän, kirvelee, polttelee...
Vittu että olisi oksettava ajatus jos mun naiskehossa virtaa hirveä määrä testosteronia ja muuttuu joksikin helvetin dht:ksi ! YÖK. Herääkin kysymys, olenko mä todellisuudessa mies????? Silloinhan mulla on hormoonit aivan päin helvettiä!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:49"] Tilaa vaan jos et pelkää ylimääräistä paksua karvapeitettä ihollesi. [/quote] Siis voiko siitä olla tuollaista vaaraa????? [/quote] olen kuullut, että ne vahvimmat on tarkoitettu eläimille, kuten esim. hevoset, koirat yms.
[/quote]
No tuo mitä minä aion tilata 10 000 voimakkuudella on kuitenkin ilmeisesti tarkoitettu ihmisille. Purkin kyljessä ihmisen kuva. Ei kai siitä sitten ole vaaraa??? ;o
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:15"]
Tarkista sisältyykö ruokavalioosi sinkkiä ja kuparia.
[/quote]
Miten se tarkistetaan?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:20"]
Priorin on auttanut mulla. Hiusten ohenemisen syynä varmaankin ikä, oon 40 +.
[/quote]
No mutta eihän sen pitäisi olla normaalia että 20-vuotias nainen kaljuuntuu ja kaljuuntuminen alkanut jo 18-vuotiaana? Eihän?
Hairmen hiusrakennekuiduilla voi peittää hiustenlähtöalueita
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:59"]
Biotiinistä ei ole mitään haittaa, mutta ei se kaljuuntumiseen auta. Jos saat ruokavaliostasi tarpeeksi biotiinia ja sinkkiä, niin lisäravinteena tämä on turha, koska hiusten määrä ei kasva suhteessa biotiinin määrään. Ennemmin suuntaisin nyt ihotautilääkärin paikkeille selvittämään mistä noin runsas hiustenlähtö johtuu (stressi, pälvikalju, kilpirauhaset jne).
[/quote]
Eli uskallan tilata noinkin vahvan tuotteen? ja mulla olisi sen lisäksi käytössä sit myös naisten monivitamiini + omega 3:set ja ruokavalion yritän kans pitää hyvänä.
Mulla on ensviikolla tavallinen lääkäriaika tän asian takia, hän osaa tarpeen tullen ohjata sit varmaan myös ihotautilääkärille ja sanoa mitkä kokeet on tarpeellista ottaa!?
Mä teen nyt kaikkeni tämän eteen, että en varmasti kaljuuntuisi. Sitten jos sekään ei auta, niin eipähän voi ainakaan syyttää itteään etteikö ois yrittäny tarpeeks, sit voi rauhassa alkaa ainakin miettimään sitä itsemurhaa... ;/
[/quote]
Kyllähän jotkut syövät eläimille tarkoitettuja biotiinejä paksumman tukan toivossa, vaikka ei siitä suuresta määrästä mitään konkreettista hyötyä ole.