Miksi miehet eivät osaa värejä?
Esim. juuri Mies 29 v + 1 v nimitti keskustelussaan fuksiaa vaaleanpunaiseksi. Ihme, että osasi sanoa edes vaaleanpunainen, joku muu mies olisi varmaan sanonut pelkkä punainen. Olen huomannut tämän muutenkin, että miehet eivät osaa värejä. Mistähän se mahtaa johtua?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 02:40"]
Ja millä perustein aiot todistaa, että se väri oli fuksia?
[/quote]
Väri on nimeltään magenta.
N39
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:01"]
[/quote]
Väri on nimeltään magenta.
N39
[/quote]
Itse asiassa tuo on vielä tarkempi määritelmä tuolle kuvan tekstin värille! Magenta se on. Fuksia on vähän enemmän violettiin taittava. Mutta että vaaleanpunainen - ei ikinä. Ap
Sanokaas muuten mikä väri on noissa peukun väreissä? Voittajalle mode oikeudet :D
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:10"]
Sanokaas muuten mikä väri on noissa peukun väreissä? Voittajalle mode oikeudet :D
[/quote]
Vaaleanpunainen. Missä mun modeoikeudet?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:10"]Sanokaas muuten mikä väri on noissa peukun väreissä? Voittajalle mode oikeudet :D
[/quote]
Marjapuuron väriset.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 02:41"]
[/quote]
Kuvan perusteella:
[/quote]
Järkyttävä käsiala, vaikkei omanikaan ole kaunista. Aivan karmeaa .. T: Mies
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:10"]
[/quote]
Vaaleanpunainen. Missä mun modeoikeudet?
[/quote]
Sama kerro RAL?
Tuo käsiala viestii hyvin sovinnaisesta ja auktoriteetteja kunnioittavasta luonteesta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:21"]
Tuo käsiala viestii hyvin sovinnaisesta ja auktoriteetteja kunnioittavasta luonteesta.
[/quote]
Tuollainen bitch uskoo kun vetää takaapäin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 02:38"]
Esim. juuri Mies 29 v + 1 v nimitti keskustelussaan fuksiaa vaaleanpunaiseksi. Ihme, että osasi sanoa edes vaaleanpunainen, joku muu mies olisi varmaan sanonut pelkkä punainen. Olen huomannut tämän muutenkin, että miehet eivät osaa värejä. Mistähän se mahtaa johtua?
[/quote]
Auta meitä kiitos huoralutka. Myönnän, että värien osaamiseni on vajavaista. En ymmärrä fukseja, enkä ymmärrä monia muitakaan mainintoja.
[/quote]
Mielelläni :). Kuinka voin auttaa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:16"]
[/quote]
Auta meitä kiitos huoralutka. Myönnän, että värien osaamiseni on vajavaista. En ymmärrä fukseja, enkä ymmärrä monia muitakaan mainintoja.
[/quote]
Mielelläni :). Kuinka voin auttaa?
[/quote]
Mikä olisi sinulle mieleistä?
[/quote]Minä vastasin tuohon jo siellä ketjussa. Tavallinen nainen tai mies ei ajattele mitään fukseja ja muita sävyjä sen suuremmin ja sitä paitsi väritkin ovat sellaisia käsitteitä, joita voi luetella suurpiirteisemmin tai sitten tarkemmin. Esim.venäjässä on kahdelle eri sinisen sävylle aivan eri nimet, mutta suomessa ei. Suomessa ajateltaisiin, että ne molemmat värit kuuluvat saman kattotermin alle eli siniseen, kun taas jonkun toisen mielestä tuntuisi ehkä oudolta ajatella niin. Vastaavasti taas samassa venäjän kielessä ei välttämättä erotella kättä (käsi ranteesta alaspäin) ja käsivartta toisistaan yhtä hanakasti kuin vaikka englannissa, saksassa tai ehkä suomessa ja sekään ei ole väärin, vaan se on vain suurpiirteisempää ja jättää tilaa lisäkysymyksille.
Kyllä miehetkin osaavat nussia pilkkua ja pohtia jokaisen eri sävyn nimeä erikseen, koska miehethän melkein kaikki realistiset maalauksetkin ovat aikoinaan tehneet ja sen jälkeen keksineet tietokonegrafiikan sun muut, mutta miehet ovat keskimäärin suurpiirteisempiä joissakin asioissa. Miehet eivät mieti esim.kukkia ja puutarhaa tai tapetteja samalla tavalla kuin naiset ja naiset eivät mieti esim.joukkueurheilupelin tuoksinassa tapahtuvien toimintojen hienouksia tai teknologiaan liittyviä yksityiskohtia. Naiset miettivät että oli kiva pelata sitä yhtä Nintendon autopeliä lapsena ja miehet muistavat minä vuonna se julkaistiin, kuinka monelle eri konsolille, mikä pelitalo siitä oli vastuussa ja vertailevat sitä muihin aikalaistuotoksiin.
Myös tunteet vaikuttavat siihen, miten ihmiset kokevat erilaiset visuaaliset aistimukset. Esim.suvaitsevainen vihreävasemmistolainen nainen voi tyrmätä miehen sukurauhaset vähättelevään ja yksinkertaistavaan äänensävyyn 'ruskehtavana pussina' (kuten eräs nainen minulle kerran henkilökohtaisesti sanoi, vaikka tietääkseni valkoisen miehen kivespussi ei ole yksiselitteisesti ruskea), mutta samaan aikaan ihailla arabien ja negridien ruskehtavaa yleisihoa.
Sen lisäksi on olemassa n.100 miljoonaa naista, jotka näkevät paljon enemmän värejä kuin kaikki muut maailman ihmiset. Tuo erityinen värinäkö periytyy vain naisille, joten yhtään sellaista erityisen väriherkkää miestä ei ole olemassa.
-Mies 29v + 1v-
Paha virhe .. ilmaantui kellonaikaan klo 03:25 juuri sopivasti.. ;) Eh ..
Kanssaystäväsi, ja opettajasi.
Ihan tuntematon väri minulle joku fuksia, vaikka olen suorittanut mm. väriopin kurssin taidekoulussa. Tunnistatko sinä ultramariinin ja preussinsinisen eron? Ilmeisesti naisille myydään jotain meikkejä ja muita näillä nimityksillä, niin on siksi tuttuja fuksiat ja vastaavat.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:30"]
Ihan tuntematon väri minulle joku fuksia, vaikka olen suorittanut mm. väriopin kurssin taidekoulussa. Tunnistatko sinä ultramariinin ja preussinsinisen eron? Ilmeisesti naisille myydään jotain meikkejä ja muita näillä nimityksillä, niin on siksi tuttuja fuksiat ja vastaavat.
[/quote]
Ei auta sinua tämäkään .. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:30"]
[/quote]
Onhan niillä ihan selkeä ero! Preussinsininen paljon tummempi, ultramariini enemmän sähkönsininen.
Sininen perkele :D