Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missähän vika, kun olen tehnyt elämäntaparemontin ja alkanut liikkua, mutten laihdu yhtään?

Vierailija
09.03.2022 |

Elämäntaparemontti ruokien suhteen on aika radikaali, kun olen jättänyt höttöhiilarit, sokerin, alkoholin ja santsaamisen kokonaan ja ennen kun ainoa liikunta oli kotiovelta autolle, niin nykyään jumppaan ja kävelen päivittäin. Missähän mahtaa olla vika?

Kommentit (393)

Vierailija
381/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n välipala ”kourallinen pähkinöitä” on helposti 300-350kcal. Eli huiman iso määrä. Siihen päälle välipalalla myös omena (iso) josta tulee kaloreita 80. Yhtäkkiä ap:n pieni välipala onkin päälle 400kcal. Jne jne.

On sen verran raskas työ, etten pärjää lounaalla työpäivääni, joka on 12.30 - 19.30.

Tarvitsen nopean välipalan, joka ei ole höttöhiilareita ja siksi ajattelin, että nuo pähkinät olisivat hyvä ja ravintoarvoltaan arvokas entisten makeiden välipalojen sijaan. Ne voi napsia suuhunsa, kun ajaa autoa. Eli töissä. Laskin ne pähkinät ja se kourallinen on 10 erilaista pähkinää. Omenanpalat ovat jo valmiina rasiassa nekin.

Ja tuon klo 19 voileivän syön vuoroni loppupuolella, kun täytän papereita. Silloin on kyllä jo aika kova nälkä.

Kun olen kotona klo 20, on se porkkana ja lanttu sellainen vapaaillan traditio hektisen työvuoron jälkeen. Eli nyt :)

- ap

P.S. Katsoin noiden 10 pähkinän kalorit. Noin 600! Omenan kanssa välipalasta tulikin melkein 700 kcal!

Täysi vale.

Minä kilpaurheilen ja pärjään yhdessä aterialla päivässä. Sinä vain teet sen väärin.

Olen suoraan sanoen aika järkyttynyt teistä ilmeisesti minua puolet nuoremmista vastaajista täällä. Olette kovin kylmiä, koppavia ja epäkohteliaitakin. Myös kasvotusten? Vai vain täällä netin uumenissa?

En jaksa enää osallistua tähän keskusteluun. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

Olen 60-vuotias ja vaikea on tottua tällaiseen keskustelukulttuuriin. En vastaa enää.

- ap

Et ole yksin. Liian moni painii saman asian kanssa. Vaakaintoilija menkööt muualle huutelemaan. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
382/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n välipala ”kourallinen pähkinöitä” on helposti 300-350kcal. Eli huiman iso määrä. Siihen päälle välipalalla myös omena (iso) josta tulee kaloreita 80. Yhtäkkiä ap:n pieni välipala onkin päälle 400kcal. Jne jne.

On sen verran raskas työ, etten pärjää lounaalla työpäivääni, joka on 12.30 - 19.30.

Tarvitsen nopean välipalan, joka ei ole höttöhiilareita ja siksi ajattelin, että nuo pähkinät olisivat hyvä ja ravintoarvoltaan arvokas entisten makeiden välipalojen sijaan. Ne voi napsia suuhunsa, kun ajaa autoa. Eli töissä. Laskin ne pähkinät ja se kourallinen on 10 erilaista pähkinää. Omenanpalat ovat jo valmiina rasiassa nekin.

Ja tuon klo 19 voileivän syön vuoroni loppupuolella, kun täytän papereita. Silloin on kyllä jo aika kova nälkä.

Kun olen kotona klo 20, on se porkkana ja lanttu sellainen vapaaillan traditio hektisen työvuoron jälkeen. Eli nyt :)

- ap

P.S. Katsoin noiden 10 pähkinän kalorit. Noin 600! Omenan kanssa välipalasta tulikin melkein 700 kcal!

Täysi vale.

Minä kilpaurheilen ja pärjään yhdessä aterialla päivässä. Sinä vain teet sen väärin.

v

Vale. :D Olet trollaava sohvaperuna. Älä tunge sitä pullaa koko ajan suuhusi. Sohvalta ylös ja lenkille, läski!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puolitin jokaisen ruoka-annoksen, ja vähensin alkon käyttöä 4x viikossa kahteen. Ei mitään tuloksia. 

Arvatenkin, jos nyt nostan kalorit samaan mitä ne oli tätä ennen, niin taidanpa lihota.

Sama kävi aikoinaan herkkujen lopettamisen kanssa. Tuolloin olin 25v. Lopetin seinään kaikki pullat, keksit, karkit, limsoja ja mehuja en edes juo. Tulos 0. Kun sitten aloin taas syömään viinerin kahvin kanssa, aloin nopeasti lihomaan. Ja juu, en syö mitään herkkuja edelleenkään.

Jep, niin turhauttavaa. Itse lopetin alkoholin käytön kokonaan kymmenisen vuotta sitten eikä sekään ole laihduttanut mua grammaakaan vaikka pelkän tipattoman tammikuun luvataan helposti vievän kilon kaksi..

Ja olen vaihtanut hissin rappusiin ja kaupassa käyn aina kävellen (en edes omista autoa enää) sekä kahvimaitokin on vaihtunut niin sinisestä punaiseen kuin punaisesta rasvattomaan ja lopulta kauramaitoon. Ei liene tarpeen kertoa ettei tullut painoon muutoksia vaikka tuokin on kuulemma keino jolla helposti tiputtaa sen kilon kaksi.

Kaikki epäterveellinen pikaruoka on ollut nyt reilun kaksi vuotta ihan kokonaan jäissä vaikka ei sitä ennenkään tullut haettua kuin satunnaisesti ja epäsäännöllisesti eli välillä meni kuukausia etten hakenut kertaakaan pizzaa/hampurilaista/kebabia ja välillä taas saatoin hakea parikin kertaa kuukaudessa.

Ei ollut vaikutusta painoon silloin eikä ole ollut vaikutusta nyt. Paitsi tietenkin silloin kun tuli haettua yhdellä viikolla pizza ja seuraavalla kebabia niin varmasti tuli pikkuisen lisää painoa.

Kasviksia (tuoreita) on aina lautaselta vähintään se puolet ja usein höyrytettyjä/pakastevihanneksia sitten se yksi neljäsosa. Näiden kanssa on sitten kalaa, kanaa tai lihaa se yksi neljäsosa. Kastikkeita on hyvin harvoin sen paremmin salaatille kuin pääruoallekaan. Jälkkäriä en syö ikinä.

Juomallakaan ei kaloreita tule koska kahvin lisäksi juon vain vettä ja vissyä. Se tuoremehulasillinen noin kerran vuodessa ei vaikuttane suuntaan eikä toiseen. Alkoholia en tosiaan käytä enää lainkaan ja limuista en ole ikinä välittänyt. Saati sitten niistä energiajuomista jotka jo haiseekin ällölle.

Ja maharöllykkä se vaan kasvaa.

Pieni asia otti silmään. Rasvattoman maidon vaihto kauramaitoon tuplaa kalorit tässä vaihdossa. En tiedä onko eril kauramaitoja mutta mitä itseltä löytyy.

Ja tätä harva huomaa. Ihmettelen, miksi tätä ei huomioida noissa kauramyönteisissä artikkeleissa. Lisäksi proteiiniarvo on huono plus, että se on huonommin hyödynnettävää kasviproteiinia.

Vierailija
384/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP! Älä luovuta vielä :)

Olet kiitoksen jo tekemistäsi muutoksista ansainnut. Oot mun esikuva tässä:)

Vierailija
385/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä noita kaloreita osaisi laskea? Mulla sama tilanne, liikun ja syön vähän ja säännöllisesti, mutta kilot ei tipu. Syönkö siis kuitenkin liikaa ? Vaihtareissa olen.

Naisten on todella vaikea laihtua enää vaihdevuosi-iässä. Vaatii todella pieniä kalorimääriä.

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005833285.html

Lihasmassa häviää, minkä vuoksi on syytä alkaa treenaamaan, jotta se ei häviä. Itse 57 ja olen aina liikkunut. En ole lihonut ja paino alkaa tippua, kun juoksumäärät nousevat keväällä.

Vierailija
386/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, pakko kysyä missä pähkinöissä on muka noin paljon kaloreita? 10 kpl ei mitenkään voi sisältää 600 kaloria (koska tuo 600 kaloria on keskimääräinen kalori määrä 100 grammalle). Mitä nyrkin kokoisiä pähkinöitä teillä on?

Vierailija
387/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaa kannattaa kutsua kehonpainotreeniksi, niin someurheilijatkin ymmärtävät mistä on kyse. 

Tai itse kyllä jumppaan myös käsipainojen, kuminauhojen, jumppappalon ym. kanssa, välillä se on taas tanssillista ryhmäliikuntaa tai liikkuvuusharjoittelua. Jumppaa joka tapauksessa. 

Vierailija
388/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on punnita/laskea kaikkein kaloripitoisimmat ruuat, esim. öljyn, voin ja pähkinöiden kanssa kannattaa oikeasti olla tarkka, jos laihduttaa pientä ylipainoa, kuten ap, tai normaalipainon sisällä. Loput on aika helppo oppia ulkoa, mitä on 100 gr broilerin rintafilettä, yksi kananmuna ja viipaleleipää. 

Vihannesten ja marjojen kalorien laskeminen on varsin turhaa. Jos niille varaa 200 kcal päivässä, voi huoletta syödä paljon. Avokadot, banaanit ja viinirypäleet voi laskea erikseen. 

Vierailija
389/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, pakko kysyä missä pähkinöissä on muka noin paljon kaloreita? 10 kpl ei mitenkään voi sisältää 600 kaloria (koska tuo 600 kaloria on keskimääräinen kalori määrä 100 grammalle). Mitä nyrkin kokoisiä pähkinöitä teillä on?

Samaa mietein. Isoin pähkinä mitä syön on parapähkinä ja painaa 2-4 g kpl.

Vierailija
390/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä puolitin jokaisen ruoka-annoksen, ja vähensin alkon käyttöä 4x viikossa kahteen. Ei mitään tuloksia. 

Arvatenkin, jos nyt nostan kalorit samaan mitä ne oli tätä ennen, niin taidanpa lihota.

Sama kävi aikoinaan herkkujen lopettamisen kanssa. Tuolloin olin 25v. Lopetin seinään kaikki pullat, keksit, karkit, limsoja ja mehuja en edes juo. Tulos 0. Kun sitten aloin taas syömään viinerin kahvin kanssa, aloin nopeasti lihomaan. Ja juu, en syö mitään herkkuja edelleenkään.

Jep, niin turhauttavaa. Itse lopetin alkoholin käytön kokonaan kymmenisen vuotta sitten eikä sekään ole laihduttanut mua grammaakaan vaikka pelkän tipattoman tammikuun luvataan helposti vievän kilon kaksi..

Ja olen vaihtanut hissin rappusiin ja kaupassa käyn aina kävellen (en edes omista autoa enää) sekä kahvimaitokin on vaihtunut niin sinisestä punaiseen kuin punaisesta rasvattomaan ja lopulta kauramaitoon. Ei liene tarpeen kertoa ettei tullut painoon muutoksia vaikka tuokin on kuulemma keino jolla helposti tiputtaa sen kilon kaksi.

Kaikki epäterveellinen pikaruoka on ollut nyt reilun kaksi vuotta ihan kokonaan jäissä vaikka ei sitä ennenkään tullut haettua kuin satunnaisesti ja epäsäännöllisesti eli välillä meni kuukausia etten hakenut kertaakaan pizzaa/hampurilaista/kebabia ja välillä taas saatoin hakea parikin kertaa kuukaudessa.

Ei ollut vaikutusta painoon silloin eikä ole ollut vaikutusta nyt. Paitsi tietenkin silloin kun tuli haettua yhdellä viikolla pizza ja seuraavalla kebabia niin varmasti tuli pikkuisen lisää painoa.

Kasviksia (tuoreita) on aina lautaselta vähintään se puolet ja usein höyrytettyjä/pakastevihanneksia sitten se yksi neljäsosa. Näiden kanssa on sitten kalaa, kanaa tai lihaa se yksi neljäsosa. Kastikkeita on hyvin harvoin sen paremmin salaatille kuin pääruoallekaan. Jälkkäriä en syö ikinä.

Juomallakaan ei kaloreita tule koska kahvin lisäksi juon vain vettä ja vissyä. Se tuoremehulasillinen noin kerran vuodessa ei vaikuttane suuntaan eikä toiseen. Alkoholia en tosiaan käytä enää lainkaan ja limuista en ole ikinä välittänyt. Saati sitten niistä energiajuomista jotka jo haiseekin ällölle.

Ja maharöllykkä se vaan kasvaa.

Pieni asia otti silmään. Rasvattoman maidon vaihto kauramaitoon tuplaa kalorit tässä vaihdossa. En tiedä onko eril kauramaitoja mutta mitä itseltä löytyy.

Ja tätä harva huomaa. Ihmettelen, miksi tätä ei huomioida noissa kauramyönteisissä artikkeleissa. Lisäksi proteiiniarvo on huono plus, että se on huonommin hyödynnettävää kasviproteiinia.

Mun kauramaito ei sisällä yhtään proteiinia?

Vierailija
391/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppaa kannattaa kutsua kehonpainotreeniksi, niin someurheilijatkin ymmärtävät mistä on kyse. 

Tai itse kyllä jumppaan myös käsipainojen, kuminauhojen, jumppappalon ym. kanssa, välillä se on taas tanssillista ryhmäliikuntaa tai liikkuvuusharjoittelua. Jumppaa joka tapauksessa. 

Minä jumppaan levytangon ja painojen kanssa. Jumppaa sekin.

Vierailija
392/393 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jumppaan levytangon ja painojen kanssa. Jumppaa sekin.

Minulla myös monta kiloa tarrapainoilla nilkoissa, iso kahvakuula ja kympin käsipainot kotijumpassani. 

Vierailija
393/393 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku on tässä projektissa mukana? Minä

vasta aloittelen. Ikääkin jo liki 60vee.