Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset jotka tulevat äitiyslomalla esittelemään vauvojaan töihin

Vierailija
08.08.2015 |

Meidän osastolta on lyhyen ajan kuluessa jäänyt useampi nainen äitiyslomalle. Työtä on tosi paljon ja se on stresssaavaa. Minusta on siksi outo tapa, että nämä tuoreet äidit sitten tulevat esittelemään vauvojaan töihin. Tuntikausia sitten osastolaiset istuvat ja juorutaan. Itse en ole hirveän kiinnostunut vauvoista, ja mietin aina, mikä on aikaisin hetki, että voin kohteliaasti palata töihin.

Mistähän tällainen tapa on tullut, työ- ja kotielämä on kuitenkin minusta kaksi eri asiaa? Ja minkähän takia vanhempainlomalle jäävät miehet eivät harrasta tätä?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tapa :)

Vierailija
2/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä taivas, kaikesta voi todellakin tehdä ongelman. Anna ihastella ja höösätä, tuskin ne siellä päivittäin tai edes viikottain käyvät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isätkin sitä tekevät. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa ollenkaan, vauvat on ihania kun ne on muiden vauvoja. 

Vierailija
4/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on erikseen pyydetty käymään. Katsotaan yhdessä sopiva päivämäärä, jolloin on töissä hiljaisempaa, pidetään normaalia lyhyemmät lounastauot, että ehtii hetken istua sitten vieraiden kanssa. Ei kukaan meillä tuntikausia viivy, max. tunnin. 

Vierailija
5/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mut pyydettiin tulemaan. 

Vierailija
6/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse hirveästi innostu vauvoista missään tilanteessa, mutta mielestäni tuo tapa sinänsä on kiva ja pitää yllä hyvää henkeä työyhteisössä. Äitiyslomalaisenkin on kivempi palata sitten takaisin töihin, kun on välillä käynyt moikkaamassa. Itse en hirveästi jää lepertelemään, vaan vaihdan pari sanaa sen työkaverin kanssa ja jatkan töitäni.

Vierailija
7/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole siis mitään kohteliaisuutta tai esitellynhalua, se on yksinkertaisesti siltä varalta että todistetaan työnantajalle ja työkumppaneille että äityislomalla ei olla turhaan.

Herätkää, lampaat.

Vierailija
8/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka olisi tuntikin, niin se merkitsee sitten, että pitää tehdä tunti enemmän töitä. Minusta nämä sosiaaliset visiitit olisi hyvä sopia työajan ulkopuolelle ja osallistujat saisivat itse päättää, haluavatko oasllistua.

Vierailija
9/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ihan käsittämätön tapa. Olisivat kersojensa kanssa kotona kunnes päähajoo ja työ rupee maistuu

Vierailija
10/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen pystyy tekemään tälläisen aloituksen. Menee samaan kastiin kuin "hirveetä, mun pitäis juhlia läheiseni onnea jossain tyhmissä juhlissa, onko pakko?" -aloitukset. Ilotonta metsäkansaa, näinpä.

Vierailija
11/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua erikseen pyydettiin tuomaan vauva näytille, muuten olisin pysynyt poissa työpaikalta.

Vierailija
12/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Meillä oikein pyydetään käymään. Eikä kaikki halua ihanista työkavereista erota täysin äitiysloman takia. Minusta siinä ei ole mitään pahaa jos joku tuo vauvansa näytille, jos on kiire niin ihastelen hetken vauvaa ja halaan äitiä ja toivottelen jaksamista. Se ei ole sinulta tai keneltäkään muulta pois.

Vierailija
13/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jostain syystä kanssa ärsyttää äitiyslomalaiset töissäkävijät. Varmaan olen kateellinen heille heidän vakituisista viroistaan. Itse sain lapset opiskeluaikana ja sen jälkeen olen tuuraillut äitiyslomalaisia lähinnä... pätkää pätkän perään. Ärsyttävintä on, kun se, jota sijaistan, tulee käymään.

Vierailija
14/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis muuten käyny, mutta mun piti viedä töihin jotain sinne kuuluvaa ja vauva tuli luonnollisesti mukaan, enhän häntä yksin voinut kotiinkaan jättää. Meitä sitten pidettiin siellä panttivankina eikä päästetty pois ennen kuin kaikki olivat vauvan nähneet, kahvit juotu ja pullat syöty. Eli ei ainakaan meidän pisteessä mitenkään ahdistuttu siitä, että vauva tuli käymään.

Vierailija
15/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin näin: tervehdin tuoretta äitiä ilahtuneesti ja vauvaa vilkaisen ja sanon jotain tyyliin aaaaa, ihana vauva. Ja hommat jatkuu.

Vierailija
16/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on tuo tapa. Kävin itsekin sitten vauvaani esittelemässä, mutta kukaan ei tullutkaan juttelemaan tai ihastelemaan vauvaa. Tajusin olevani työkaveripiiristä niin ulkona että oli pakko vaihtaa paikkaa.

Vierailija
17/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:17"]

Mua aina jostain syystä kanssa ärsyttää äitiyslomalaiset töissäkävijät. Varmaan olen kateellinen heille heidän vakituisista viroistaan. Itse sain lapset opiskeluaikana ja sen jälkeen olen tuuraillut äitiyslomalaisia lähinnä... pätkää pätkän perään. Ärsyttävintä on, kun se, jota sijaistan, tulee käymään.

[/quote]

Toisin sanoen olet siis vain kateellinen äidin turvatummasta asemasta ja siksi vituttaa.

Vierailija
18/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:10"]

Vain suomalainen pystyy tekemään tälläisen aloituksen. Menee samaan kastiin kuin "hirveetä, mun pitäis juhlia läheiseni onnea jossain tyhmissä juhlissa, onko pakko?" -aloitukset. Ilotonta metsäkansaa, näinpä.

[/quote]

joo, ja koska ei meillä kukaan tuo vauvoja työpaikalle terv. Amerikkasta. 

Vierailija
19/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyydettiin käymään, tuskin muuten olisin mennyt. En kehdannut kieltäytyäkään kutsusta. Join keittiössä kahvit, jolloin ne, jotka halusivat saivat tulla kyselemään kuulumisia. En kiertänyt itse ympäri toimistoa esittelemässä vauvaa erikseen kaikille, sillä tiedän osalla olevan kiire. Viivyin n. 30min ja lähdin vauvan kanssa jatkamaan matkaa.

Vierailija
20/124 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:21"]Meidän työpaikalla on tuo tapa. Kävin itsekin sitten vauvaani esittelemässä, mutta kukaan ei tullutkaan juttelemaan tai ihastelemaan vauvaa. Tajusin olevani työkaveripiiristä niin ulkona että oli pakko vaihtaa paikkaa.
[/quote]

Niin eikä minulle pidetty läksiäisiäkään, vaikka muille on aina pidetty. Arvelin tosin tätä jo etukäteen, kun ilmoittautumislistaa edellisen työkaverin läksiäisiin ei koskaan löytynyt minun työvuoroni aikana.