Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, häät huomenna. En jaksa... :(

Vierailija
07.08.2015 |

Pönötystä.
Hymyilyä tuntemattomille. Jonotusta. Tukalaa oloa juhlavaatteissa.

Pönötystä. Syömistä. Tuskallista smalltalkkia tuntemattomien kanssa. Vatsassa kiertää joku. Hymyilyä tuntemattomille. Odotusta. Pierettää.

Odotusta. Istumista.
Juttelua oman miehen kanssa. Jonkun puolitutun kanssa. Jonotusta. Pierettää.
Syömistä.

Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Pönötystä. Syömistä. Jonotusta kuselta haisevaan vessaan. Miten pitää hametta niin ettei lika tartu vessasta. Ei kehtaa pierrä.

Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Odottelua. Teennäiset ihanaa oli ja onneksi vielä olkoon-heipat hääparille ja vihdoin kotiin.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:31"]

Voi ei, onkohan munkin tulevat häät jonkun mielestä tuollaiset. :/ Toivoisin että ihmiset keksisivät jonkin tekosyyn olla tulematta, jos olo on juhlissa noin tukalaa. Koitan välttää kyllä pönötyskohdat, eikä kiusallisia leikkejä ole tulossa yhtään. Mikä mielletään pönötykseksi?

[/quote]

En tiedä millaisia häitä oot suunnitellut, mutta serkkuni häät olivat pönötyshäät. Jäykkä tunnelma, siis kaikki istuivat omilla paikoillaan pöydässä ja valokuvaaja kävi räpsimässä kuvia. Vessoja oli 2 ja vieraita yli sata. Lisäksi juhlapaikalla ei ollut ilmastointia tai se oli rikki, koska meikit valui kuumassa pitkin naamaa. Tulin huonovointiseksi ja lähdin parin tunnin päästä kotiin. Serkkuni loukkaantui tästä :/. Ruoka oli hyvää...

Vierailija
42/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:19"]

Häihin kannnattaa ottaa reipas asenne. Huomaan, että ihmisillä on kummallinen käsitys siitä, kuinka häävieraan tulee käyttäytyä. Ollaan tärkeenä, vakavana ja hymyillään vaikka ei hymyilytä ollenkaan. Ja kellään ei ole oikeasti mukavaa.

- ei mennä sinne edustamaan

- ei mennä sinne tärkeilemään, pönöttämään

Mennään viettämään rennosti mukavaa aikaa oman itsenämme, kukin tyylillään. (En toki tarkoita örveltämistä.)

[/quote]

Hm, kuinka ollaan "vakavana ja hymyillään vaikka ei hymyilytä ollenkaan"?

Meitä on monia, joille on yhtä helppoa olla "rennosti" häissä kuin "rennosti" hammaslääkärissä ilman puudutusta.

Paras ratkaisu kaikille on se, että ne jotka eivät aidosti halua mennä häihin/muihin pippaloihin, jäävät kotiin. Heillä on kivaa kotona, ja häissäkin on kivaa, kun kaikki paikalle tulleet ovat oikeasti tahtoneet tulla sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko me häät liian vakavasti?

Vierailija
44/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että täällä verrataan häihin menoa hammaslääkärikäyntiin. Haloo!

Vierailija
45/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa menen mieluummin hammaslääkärille kuin häihin. Kärsimystä molemmat, mutta hammaslääkäristä pääsee nopeammin pois.

Vierailija
46/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jokunen vuosi sitten 300 hengen häissä ja voi taivas sitä jonotuksen ja odottelun määrää milloin mihinkin. Lisäksi istuin täysin tuiki tuntemattomien pöydässä. Hääparista en nähnyt juuri vilaustakaan koko iltana. Ei ollut yhtään viihtyisät häät, mutta sitä nyt ei oltukaan ajateltu vain mahd. paljon vieraita piti olla. Jos joskus saan vielä kutsun noin isoihin häihin, EN mene!

Vierailija
47/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vasta aloittajan tekstiä lukiessani miettimään, että miksi suomalaiset eivät viihdy esim. häissä vaan aina ahdistaa ja on kiire kotiin? Ollaanko me tosiaan niin hemmetin sisäänpäin kääntyneitä vai ärsyttääkö ehkä jopa toisten onni? En tiedä, mutta monissa paikoissa ulkomailla vieraat odottavat häitä lähes yhtä innolla kuin itse morsiuspari :D

Vierailija
48/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan häitä, enkä viimeisimpiin edes mennyt, koska ei viitsitty edes omaa kutsua lähettää. Olen 26-vuotias ja sain kutsun vanhempieni kautta "nuori + avec".. En ole vuosiin asunut vanhempieni kanssa.

Vierailija
49/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:42"]

Aloin vasta aloittajan tekstiä lukiessani miettimään, että miksi suomalaiset eivät viihdy esim. häissä vaan aina ahdistaa ja on kiire kotiin? Ollaanko me tosiaan niin hemmetin sisäänpäin kääntyneitä vai ärsyttääkö ehkä jopa toisten onni? En tiedä, mutta monissa paikoissa ulkomailla vieraat odottavat häitä lähes yhtä innolla kuin itse morsiuspari :D

[/quote]

Suomalaiset ovat paljon sisäänpäinkääntyneempiä ja epäsosiaalisempia kuin monessa muussa maassa ollaan. Sitä ei tarvitse tutkimuksin todeta, sen näkee kun vähän tarkkailee ympäristöään. Luultavasti siksi monelle suomalaiselle sosiaaliset tilaisuudetkin ovat kärsimystä. Sitä en usko, että "toisten onni ärsyttäisi". Aika pirun ärsyyntyvä tyyppi saisi olla kyseessä, jos näin olisi. :)

Vierailija
50/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:21"]

Älä mene. Kaikille osapuolille parasta.

[/quote]

Paitsi hääparille. Menisi mukavasti istumajärjestyksen miettiminen uusiksi ihanasti vielä häiden aattona, jos AP ilmottaisi, ettei menekään. Tokihan hääpari on todennäköisesti pitopalvelullekin maksanut jo etukäteen AP:n ja tämän miehen ruokailut ym.

[/quote]

Vieras maksaa itse nykyään ruokailunsa hääparin tilille etukäteen "lahjana"

Joitain häitä vain ei voi jättää väliin, koska morsian siitä saa niin kovat raivarit. Jos häihin tulisi vain ne, jotka haluaa, niin aika monissa häissä olisi tosi vähän porukkaa.

Mutta show vedetään läpi ja jälkeen päin kehutaan, että oli parhaat häät, missä on ollut

Vierailija
51/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:37"]

Ap ei osaa iloita toisten puolesta. Itse piti "paremmat häät" joista nautti koska sai olla keskipisteenä. 

Minusta toisen juhliin mennään koska juhlakalua haluaa kunnioittaa. En voisi asennoitua noin mulle tärkeän ihmisen tärkeään päivään. Jos inhoaisin häitä, en osallistuisi jos juhlakalua ei olisi tärkeä. Ihme asenne ap:lla. 

Minun ystävällä on häät kuun lopussa ja odotan sitä onnen tunnetta kun toisiaan rakastavat ihmiset ovat papin edessä ja toisaalta juhlat ovat varmasti kivat. Aiotaan  pitää hauskaa pikkutunneille. Ei mökötysasenteella. Ja käyn kyllä ulkona pieremmässä sivummalla jos pierettää enkä marttyyrina itke että oivoi kun ei pierräkään saa :D

[/quote]

Kyyniseksikin on tullut, kun naimisissa ei viitsitä olla kuin pari vuotta Kun pari on siinä papin edessä rakkautta vannomassa,miettii nykyään, että ehtivätkö häälainaa edes maksaa

Vierailija
52/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häihin tulisivat vain ne jotka haluavat, häissä tosiaan olisi aika vähän porukkaa. Juuri tällä keinoin häät saataisiinkin kohtuullistettua nykyisestä show-meiningistä.

Vierailija
53/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muita sitten pieretä? Kyllä mulla ainakin jos aamupäivästä pierettää, eikä missään välissa voi purkautua niin pierettäähän se koko päivän! :(
-en ole ap

Vierailija
54/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:37"]

Ap ei osaa iloita toisten puolesta. Itse piti "paremmat häät" joista nautti koska sai olla keskipisteenä. 

Minusta toisen juhliin mennään koska juhlakalua haluaa kunnioittaa. En voisi asennoitua noin mulle tärkeän ihmisen tärkeään päivään. Jos inhoaisin häitä, en osallistuisi jos juhlakalua ei olisi tärkeä. Ihme asenne ap:lla. 

Minun ystävällä on häät kuun lopussa ja odotan sitä onnen tunnetta kun toisiaan rakastavat ihmiset ovat papin edessä ja toisaalta juhlat ovat varmasti kivat. Aiotaan  pitää hauskaa pikkutunneille. Ei mökötysasenteella. Ja käyn kyllä ulkona pieremmässä sivummalla jos pierettää enkä marttyyrina itke että oivoi kun ei pierräkään saa :D

[/quote]

Kyyniseksikin on tullut, kun naimisissa ei viitsitä olla kuin pari vuotta Kun pari on siinä papin edessä rakkautta vannomassa,miettii nykyään, että ehtivätkö häälainaa edes maksaa

[/quote]

Totta, vakaat ja tasaiset pariskunnat menevät huomiotaherättämättä maistraattiin ja hoitavat asian. Olen ollut neljä kertaa isommissa häissä ja kolme näistä pariskunnista on eronnut. Liitto kesti noin viisi vuotta kaikissa.

Vierailija
55/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen introvertti ihminen, joka ei ryhdy mihinkään teeskentelyyn velvollisuudentunnosta. Olen ollut vain hyvien ystävien häissä, ja niissä on ollut hauskaa.

Vierailija
56/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ap ihmeessä hääparille, että et voi tulla, koska jäät kotiiin piereskelemään ja se on sinulle mieluisempaa kuin kuin juhlavaatteissa pönotys.

Vierailija
57/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:38"]

Mä itse asiassa menen mieluummin hammaslääkärille kuin häihin. Kärsimystä molemmat, mutta hammaslääkäristä pääsee nopeammin pois.

[/quote]

Hahaha :D Sama juttu! Onkohan mussa jotain vika...?

Vierailija
58/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:21"]

[/quote]

Paitsi hääparille. Menisi mukavasti istumajärjestyksen miettiminen uusiksi ihanasti vielä häiden aattona, jos AP ilmottaisi, ettei menekään. Tokihan hääpari on todennäköisesti pitopalvelullekin maksanut jo etukäteen AP:n ja tämän miehen ruokailut ym.
[/quote]kuka oikeesti tekee häihin istumajärjestyksen? Miks ihmiset ei saa mennä istuu minne haluu. En oo ikinä tajunnu tota istumajärjestys juttuu

Vierailija
59/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:21"]

[/quote]

[/quote]

Vieras maksaa itse nykyään ruokailunsa hääparin tilille etukäteen "lahjana"

Joitain häitä vain ei voi jättää väliin, koska morsian siitä saa niin kovat raivarit. Jos häihin tulisi vain ne, jotka haluaa, niin aika monissa häissä olisi tosi vähän porukkaa.

Mutta show vedetään läpi ja jälkeen päin kehutaan, että oli parhaat häät, missä on ollut

[/quote]

En ymmärrä tällaista teeskentelyä. Omiin häihini kutsuisin vain läheismmät sukulaiset ja ystävät, enkä missään tapauksessa teeskentelisi mitään.

Vierailija
60/73 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ehkä häissä ja yleensäkin juhlissa ärsyttää ja ahdistaa se tietty "sosiaalinen näytelmä". Pitää jotenkin olla tietyllä tapaa, hymistellä ja jutella joutavia. Tekisi mieli repäistä ja tehdä jotain aivan epäsovinnaista, mutta siihenkään ei varmaan kukaan kiinnittäisi huomiota, ettei tulisi mitään noloa tilannetta.

Joo olen epäsosiaalinen mölliskö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi