Huoh, häät huomenna. En jaksa... :(
Pönötystä.
Hymyilyä tuntemattomille. Jonotusta. Tukalaa oloa juhlavaatteissa.
Pönötystä. Syömistä. Tuskallista smalltalkkia tuntemattomien kanssa. Vatsassa kiertää joku. Hymyilyä tuntemattomille. Odotusta. Pierettää.
Odotusta. Istumista.
Juttelua oman miehen kanssa. Jonkun puolitutun kanssa. Jonotusta. Pierettää.
Syömistä.
Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Pönötystä. Syömistä. Jonotusta kuselta haisevaan vessaan. Miten pitää hametta niin ettei lika tartu vessasta. Ei kehtaa pierrä.
Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Odottelua. Teennäiset ihanaa oli ja onneksi vielä olkoon-heipat hääparille ja vihdoin kotiin.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:23"]Mekin ollaan menossa huomenna häihin, plus että meillä on taapero ja vauva.. Ja mies kumminki vetää kännit niin lapset on täysin mun vastuulla. Toivottavasti hame menee päälle kun on tullu herkuteltua liikaa viimeaikoina.. Sit täytyy yrittää maanitella känninen mies kohti kotia.. Kumpa iskis joku vatsatauti ni vois jäädä kotiin :D
[/quote]
Melko marttyyrimeininki. Sano miehelles että tällä kertaa sä vedät kännit ja mies ja lapset voi mennä ajoissa kotiin, tuut taksilla perässä.
Suosittelen aloittajaa jäämään suosiolla kotiin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:31"]Voi ei, onkohan munkin tulevat häät jonkun mielestä tuollaiset. :/ Toivoisin että ihmiset keksisivät jonkin tekosyyn olla tulematta, jos olo on juhlissa noin tukalaa. Koitan välttää kyllä pönötyskohdat, eikä kiusallisia leikkejä ole tulossa yhtään. Mikä mielletään pönötykseksi?
[/quote]kaikki odottelu
Ap, joko-kehtaa-lähteä-kotiin-pälyilyn voit unohtaa. Kun hääpari on häävalssinsa tanssinut, ei tarvitse enää miettiä kehtaamista. Silloin se on ihan soveliasta.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 20:20"]Ap, joko-kehtaa-lähteä-kotiin-pälyilyn voit unohtaa. Kun hääpari on häävalssinsa tanssinut, ei tarvitse enää miettiä kehtaamista. Silloin se on ihan soveliasta.
[/quote]entä jos ei ole tanssin tanssia?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:18"]Pönötystä.
Hymyilyä tuntemattomille. Jonotusta. Tukalaa oloa juhlavaatteissa.
Pönötystä. Syömistä. Tuskallista smalltalkkia tuntemattomien kanssa. Vatsassa kiertää joku. Hymyilyä tuntemattomille. Odotusta. Pierettää.
Odotusta. Istumista.
Juttelua oman miehen kanssa. Jonkun puolitutun kanssa. Jonotusta. Pierettää.
Syömistä.
Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Pönötystä. Syömistä. Jonotusta kuselta haisevaan vessaan. Miten pitää hametta niin ettei lika tartu vessasta. Ei kehtaa pierrä.
Joko kehtaisi lähteä kotiin-pälyilyä. Odottelua. Teennäiset ihanaa oli ja onneksi vielä olkoon-heipat hääparille ja vihdoin kotiin.
[/quote]
Ruokailun ja kahvin välinen aika on kaikkein tuskaisin, koska se väli on laitettu aivan liian pitkäksi. Jos on kivaa seuraa, niin ei siinä mitään, mutta viimeksi jouduimme tuiki tuntemattomien tuppisuiden seuraan. Aloitimme keskustelun vaikka kuinka monta kertaa, mutta nämä tuppisuut eivät puhuneet mitään ylimääräistä.
Ap ei osaa iloita toisten puolesta. Itse piti "paremmat häät" joista nautti koska sai olla keskipisteenä.
Minusta toisen juhliin mennään koska juhlakalua haluaa kunnioittaa. En voisi asennoitua noin mulle tärkeän ihmisen tärkeään päivään. Jos inhoaisin häitä, en osallistuisi jos juhlakalua ei olisi tärkeä. Ihme asenne ap:lla.
Minun ystävällä on häät kuun lopussa ja odotan sitä onnen tunnetta kun toisiaan rakastavat ihmiset ovat papin edessä ja toisaalta juhlat ovat varmasti kivat. Aiotaan pitää hauskaa pikkutunneille. Ei mökötysasenteella. Ja käyn kyllä ulkona pieremmässä sivummalla jos pierettää enkä marttyyrina itke että oivoi kun ei pierräkään saa :D
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:37"]
Ap ei osaa iloita toisten puolesta. Itse piti "paremmat häät" joista nautti koska sai olla keskipisteenä.
Minusta toisen juhliin mennään koska juhlakalua haluaa kunnioittaa. En voisi asennoitua noin mulle tärkeän ihmisen tärkeään päivään. Jos inhoaisin häitä, en osallistuisi jos juhlakalua ei olisi tärkeä. Ihme asenne ap:lla.
Minun ystävällä on häät kuun lopussa ja odotan sitä onnen tunnetta kun toisiaan rakastavat ihmiset ovat papin edessä ja toisaalta juhlat ovat varmasti kivat. Aiotaan pitää hauskaa pikkutunneille. Ei mökötysasenteella. Ja käyn kyllä ulkona pieremmässä sivummalla jos pierettää enkä marttyyrina itke että oivoi kun ei pierräkään saa :D
[/quote]
No kaikki häät eivät ole läheisten ystävien häitä, vaan esim miehen sukulaisten tms. Ymmärtänet eron?
Mua naurattaa kun täällä joka toinen on vaan tarttunut tohon ap:ta pierettää -kohtaan :D
Ap, älä mene häihin! Itse toivon, että kaikkiin juhliini tulevat vain he, jotka aidosti haluavat sinne tulla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:38"]
[/quote]
No kaikki häät eivät ole läheisten ystävien häitä, vaan esim miehen sukulaisten tms. Ymmärtänet eron?
[/quote]
Ymmärrän ja siksi kirjoitinkin et jos inhoaisin häitä en menisi tuntemattomien häihin. Avec ei ole pakollinen!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 08:38"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrän ja siksi kirjoitinkin et jos inhoaisin häitä en menisi tuntemattomien häihin. Avec ei ole pakollinen!
[/quote]
No saa keksiä monta hyvää tekosyytä ettei repeä sukuriita, jos jättää jokaisen ei-tärkeän häihin osallistumatta... :D
Aikamoiset ilmavaivat taitaa ap:lla olla ja vatsassakin kiertää. Kannattaa tutkituttaa mistä kyse, kyllähän tuollainen tekee nyreäksi, kun odottaa vain että pääsee kotiin piereskelemään.
Musta häät on just tollasia, kuten ap kuvaili. Paitsi mua ei pieretä :D Inhoan häitä. Omiakin häitä oli inhottava järjestää, kun en yhtään ollut innostunut pönötyksestä valkoisessa hirviökoltussa, mutta mies halusi perinteiset häät.
Mä olen yyberintrovertti ja inhoan sydämestäni häitä ja muitakin kokoontumisia. Mutta hei, siihen on keksitty ratkaisu: ei tarvitse mennä!
Aina kun saan kutsun johonkin, pahoittelen, etten pääse tulemaan, ja lähetän lahjan postitse. Problem solved, kaikki ovat tyytyväisiä.
Häihin kannnattaa ottaa reipas asenne. Huomaan, että ihmisillä on kummallinen käsitys siitä, kuinka häävieraan tulee käyttäytyä. Ollaan tärkeenä, vakavana ja hymyillään vaikka ei hymyilytä ollenkaan. Ja kellään ei ole oikeasti mukavaa.
- ei mennä sinne edustamaan
- ei mennä sinne tärkeilemään, pönöttämään
Mennään viettämään rennosti mukavaa aikaa oman itsenämme, kukin tyylillään. (En toki tarkoita örveltämistä.)
Onko ap raskaana vai miksi pierettää?
Häät voi olla tosiaan vähän hankalia juhlia kun on niin paljon vieraita ihmisiä. Mutta iloisen asian vuoksi on tultu koolle, joten se antaa juhliin kuitenkin mukavan pohjavireen. Hautajaiset ovat paljon rankempi tilaisuus. Ennemmin minä ehkä häihin menisin.