Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

Vierailija
08.03.2022 |

Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."

:(

Kommentit (319)

Vierailija
41/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki keski-ikäinen 32-vuotias. En tuntenut oloani silloin vielä keski-ikäiseksi.

Toisena virheenä luki epikriisissä synnytyksestä, että keskosena syntynyt rv 39+6 poikavauva 3,9kg. En sitten tiedä mikä se täysaikainen on.

Ja ap, jos olit kuorinut aamulla porkkanoita? Itse saan sillä sellaiset nikotinistin kädet kun se porkkana tarttuu kuiviin kätösiin...

Vierailija
42/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillistä toimintaa. Kaverini ovat paikkakunnalla jotain ihmeen hyviä ihmisiä. En tajua miksi. Mihin se hyvyys perustuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jonossa.

Vierailija
44/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tuppaavat tietämään potilaan asiat paremmin kuin potilas itse. Itse kyllästyin siihen "no mutta kun täällä lukee että.." jauhantaan joka lääkärikäynnillä, niin kielsin kokonaan tietojenluovutuksen. Helpotti kummasti asiointia terveyspalveluissa, myös puhelimessa ja tiskillä. Niin, lääkärit eivät ole ainoita jotka pääsevät kirjauksia lukemaan ja jopa tekemään.

Asiattomuuksia olisi mahdollista korjatakin, mutta on kuulemma lähinnä teoreettinen mahdollisuus.

Vierailija
45/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei kirjoita Kanta-järjestelmään mitään. Tiedot on ko. organisaation tiedoissa ja heijastuvat sieltä Kanta-järjestelmään.

Ja tiedot organisaatio saa skannaamalla terveysaseman liepeillä liikkuvat liiketunnistuskamerallaan? Vai sirutetaanko jo synnytyslaitoksilla? Hmm...

Vierailija
46/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ei meinannut uskoa tuttuani, joka ei ole koskaan polttanut. Paitsi lapsena. Passiivisesti. Joka tuhosi keuhkoja.

Vierailija
47/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle ne jankuttaa että pitäisi laihduttaa. Mies on 188 senttiä pitkä, painaa 119 kiloa eikä sillä ole mitään mahaa. Sen sijaan taustalla on urheilu-ura voimaa vaativassa lajissa, eli se paino luiden ympärillä on raavasta lihasta. Mutta pitäisi laihduttaa. Onko ne lekurit helvetti soikoon sokeita? 

Vierailija
48/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista. 

Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".

Siellä on monenlaista sakkia töissä.

Minusta on kerran väitetty kirjauksessa, että olen joko rauhoittavien lääkkeiden tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Puhelinkeskustelussa. En ollut noista kumpaakaan oikeasti, mutta niin vain "diagnosoi".

Samankaltaisessa tilanteessa on eri alaan erikoistunut lääkäri kysäissyt herättikö hän puhelullaan. Arvasi oikein. (Ei kirjannut asiaa.)

Voi ehkä arvailla, mihin alaan ensin mainittu lääkäri oli erikoistunut.

Minun tietoihini on päivystyksen HAMMASlääkäri kirjoittanut, että sairastan skitsofreniaa. Ilmeisesti sai tämän idean siitä, että olin maininnut käyttämieni lääkkeiden joukossa Ketipinorin, jota käytän siis todella pienen määrän unilääkkeenä.

Vierailija
49/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika totalitäärinen valtio (alkaa muistuttaa P-koreaa) jos ihmisistä kirjataan raportteja noin - joita ei saa edes pois. Ohjelmiston alkuperäinen tarkoitus oli kai kirjata diagnoosit ja hoito-ohje jne. Sama kun lapsista raportoidaan koulusta omalla sovelluksella. Koska ihmiset heräävät tähän, onneksi on ollut jo tietoturvakeskustelua. Lisäksi kunnat keräävät ja pallottelevat silloinkin tietoja kun ei saisi tai ole tarvetta todellakaan.

Vierailija
50/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osaavat ne muutkin virkamiehet: työkkärin maisterisnainen kirjoitti te-tietoihini "Tulee kysymään kuka on tietosuojavaltuutettu"!

Maisterisihminen! Maisterisihminen!

Yliopistosta valmistunut maisteri!

Tulee kysymään, kuka on tietosuojavaltuutettu!

No, mitäs varten minä sinne työvoimatoimistoon sitä menisin kysymään, että kuka on tietosuojavaltuutettu. Tyyppi meinasi siis naurattaa kollegoitaan, että juu, hullu tulee meiltä tota kysymään.

No, itse asiassa, tarkoitus oli saada selville, kuka siellä niitten ------ byroossa hoitaa tietosuojavastaavan tehtävää!

Onks eroo: tietosuojavaluutettu (valtakunnallinen viranomainen), vai tietosuojavastaava (paikallinen toimiston virkailija).

MAISTERI!

Nauretaas teille! Sitten ootte naamat norsun..... sillä just!

Vierailija
51/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, osaavat ne muutkin virkamiehet: työkkärin maisterisnainen kirjoitti te-tietoihini "Tulee kysymään kuka on tietosuojavaltuutettu"!

No, mitäs varten minä sinne työvoimatoimistoon sitä menisin kysymään, että kuka on tietosuojavaltuutettu. Tyyppi meinasi siis naurattaa kollegoitaan, että juu, hullu tulee meiltä tota kysymään.

No, itse asiassa, tarkoitus oli saada selville, kuka siellä niitten ------ byroossa hoitaa tietosuojavastaavan tehtävää!

Onks eroo: tietosuojavaluutettu (valtakunnallinen viranomainen), vai tietosuojavastaava (paikallinen toimiston virkailija).

MAISTERI!

Ja tästä asiasta ei ole kahta sanaa: Sillä se mitä menin kysymään, oli myös kirjoitettu paperilomakkeelle joka sille maisterille näytettiin!

Ei ole kahta sanaa!

Vierailija
52/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lääkäri ei ole vuosikausiin, kenties vuosikymmeniin kysynyt, tupakoinko. Nuorena sain kerran lääkäriltä levyn nikotiinipurkkaa, kun myönsin polttavani. En pureskellut kuin yhden tyynyn kokeeksi. Pahaa oli, pahempaa kuin tupakka! Pari kertaa yritin lopettaa polttamisen, mutta sorruin aina uudelleen. Nyt olen kuitenkin ollut jo pian 13 vuotta polttamatta, ja ihme ja kumma, mutta tupakkaa ei ole tehnyt mieli lopettamisen jälkeen kertaakaan. - Alkoholin käytöstä ei ole kysytty koskaan. Kohta neljännesvuosisadan olen ollut absolutisti ja lähes sellainen sitä ennenkin. 

Vierailija
53/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista. 

Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".

Minusta on kerran väitetty kirjauksessa, että olen joko rauhoittavien lääkkeiden tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Puhelinkeskustelussa. En ollut noista kumpaakaan oikeasti, mutta niin vain "diagnosoi".

Samankaltaisessa tilanteessa on eri alaan erikoistunut lääkäri kysäissyt herättikö hän puhelullaan. Arvasi oikein. (Ei kirjannut asiaa.)

Minun tietoihini on päivystyksen HAMMASlääkäri kirjoittanut, että sairastan skitsofreniaa. Ilmeisesti sai tämän idean siitä, että olin maininnut käyttämieni lääkkeiden joukossa Ketipinorin, jota käytän siis todella pienen määrän unilääkkeenä.

Tuo asia kannattaa korjauttaa pikimmiten! Mielenterveyshäiriöt vaikuttaa kaikkeen hoitoon, mitä saat. Se vaikuttaa myös sairaskuluvakuutuksen saamiseen ja jos sinulla sellainen on, korvauksien saamiseen jos he huomaa että olet skitsofreenikko etkä ole sitä ilmoittanut. Ikävä kyllä tällaisilla diagnooseilla on tosi iso vaikutus moniin asioihin, mitä et osaa kuvitellakaan.

Vierailija
54/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin lääkärille että juoksen töihin kerran viikossa. Kirjattu oli että juoksee töihin joka päivä ;)

Vierailija
55/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo asia kannattaa korjauttaa pikimmiten! Mielenterveyshäiriöt vaikuttaa kaikkeen hoitoon, mitä saat. Se vaikuttaa myös sairaskuluvakuutuksen saamiseen ja jos sinulla sellainen on, korvauksien saamiseen jos he huomaa että olet skitsofreenikko etkä ole sitä ilmoittanut. Ikävä kyllä tällaisilla diagnooseilla on tosi iso vaikutus moniin asioihin, mitä et osaa kuvitellakaan.

Se on jo korjattu, tästä on vuosia aikaa.

Vierailija
56/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki, että jännittää niin, että hikoilee, mutta ei myönnä. 😂 Olin viimeisilläni raskaana ja sairaalassa jo. Huoneessa ei ollut ilmastointia ja heinäkuun helteet siihen vielä.

Nyt jälkeenpäin tuo vaan naurattaa.

Vierailija
57/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis tod. oo koskaan polttanu!

ap

Joo, eihän se nyt mitään polttamista ole, jos vetää vaan poskareita.

Vierailija
58/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aina sanon etten polta, silloinkin kun poltin. Ei ole tosin lääkäri koskaan kysynyt vaan terveydenhoitajat.

Vierailija
59/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MAISTERI!

Ja tästä asiasta ei ole kahta sanaa: Sillä se mitä menin kysymään, oli myös kirjoitettu paperilomakkeelle joka sille maisterille näytettiin!

Ei ole kahta sanaa!

Ei ole kahta sanaa. No montako sanaa sitten on?

Vierailija
60/319 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luki keski-ikäinen 32-vuotias. En tuntenut oloani silloin vielä keski-ikäiseksi.

Toisena virheenä luki epikriisissä synnytyksestä, että keskosena syntynyt rv 39+6 poikavauva 3,9kg. En sitten tiedä mikä se täysaikainen on.

Ja ap, jos olit kuorinut aamulla porkkanoita? Itse saan sillä sellaiset nikotinistin kädet kun se porkkana tarttuu kuiviin kätösiin...

32-vuotias ON keski-ikäinen. Ei se ole mikään mielipide- tai tuntemusasia, vaan silkka fakta.