Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."
Lääkäri kirjoitti Kantaan: "Väittää, ettei koskaan ole tupakoinut. Aivan varmasti on."
:(
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla siellä luki että hengästyy, kun juoksee. En ole siellä koskaan puhunut mistään juoksemisesta, kun olen viimeksi lapsena juossut.
Ehkä se oli vaan toisella tavalla sanottu että olet noin 60 kiloa ylipainoinen.
Painan 60kg
Kävit varmaan vaa'allakin viimeksi joskus lapsena?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keuhko-ongelmia, vaikka en ole koskaan polttanut. Lääkäri ei usko :(
ap
Home?
Itsekin kävin kerran vatsavaivojen takia lääkärissä ja kysyttäessä mitä olin kahden viime vuorokauden aikana syönyt niin ei uskonut, koska olen "sen verran lihava". Enköhän itse tiedä mitä omaan suuhuni olen laittanut? Ja aivan täysi tosiasia oli, että en ollut kahtena edellisenä päivänä syönyt muuta kuin salaatteja ja leipää. On se hienoa, että ulkoisen olemuksen perusteella tämän oli pakko olla valhetta.
Monet muutkin ihmiset hengästyy, kuin vain ylipainoiset ja tupakoijat. Eikä kaikki ylipainoisetkaan tai tupakoijat hengästy. Tämä ajattelemisen taso, huoh.
Olen huomannut, että ne kirjaukset siellä on ihan mitä sattuu. Vilisee virheitä.
Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista.
Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".
Mulla oli tulehdus kyynelteissä ja kasvot turvonneet. Silmälasit suorastaan upposivat ihoon. Lääkärin mielestä olin ilmeisesti humalassa kaatunut naamalleni tai vähintäänkin juonut naamani turpeaksi.
Jouduin varaamaan ajan silmälääkärille, joka kirjoitti antibiootit. Rahaa kahden lääkärin pakeilla käymisestä meni muutama satanen.
Myöhemmin nuo ahtaat kyyneltiet on putkitettu, kun muut konstit eivät tehonneet. Ilmeisesti runsaan juopottelun esittäminen syyksi ongelmaan oli se, että kävin lääkärissä maanantaiaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku vastavalmistunut? Osa noista on todella outoja.
Ei millään pahalla, mutta osalla juuri valmistuneista on vähän turhan isot luulot itsestään ja omista taidoista. Ei kuunnella potilasta eikä olla kiinnostuneita potilaan terveyshistoriasta, vaan tehdään täysin omia oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on keuhko-ongelmia, vaikka en ole koskaan polttanut. Lääkäri ei usko :(
ap
Itse olen tupakoinut passiivisesti yli 60vuotta. Ensin kotona, sitten töissä. (Vielä nytkin esim. Kotikäyntejä tekevät joutuvat oleskelemaan siinä löyhkässä)
Oletko sinä elänyt samanlaista elämää? Passiivinen tupakointi on nykytiedon mukaan vaarallisempaa kuin itse polttaminen. Nää ajattelemattomat ihmiset puhaltaa ne vaarallist myrkyt muiden riesaksi. Keuhkoni ovat myös huonossa kunnossa. Huolimatta aktiivisesta elämäntavasta
Koskaan en ole tupakoinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla siellä luki että hengästyy, kun juoksee. En ole siellä koskaan puhunut mistään juoksemisesta, kun olen viimeksi lapsena juossut.
Ehkä se oli vaan toisella tavalla sanottu että olet noin 60 kiloa ylipainoinen.
Painan 60kg
Kävit varmaan vaa'allakin viimeksi joskus lapsena?
Olen hoikka. Painan 60kg. Ihan tavallinen olen.
Lääkärissä kävin aivan muista oireista. Silti siellä omakannassa lukee, että juostessa hengästyn.
Käynnillä ei puhuttu juoksemisesta, eikä sen harrastamisesta tai minkään muunkaan lajin harrastamisesta yhtään mitään. Ei edes kuntoilusta.
Tuo teksti on jonkun muun potilaan käynnistä tai ihan hatusta. Tämä oli pointti.
Lääkäri ei kirjoita Kanta-järjestelmään mitään. Tiedot on ko. organisaation tiedoissa ja heijastuvat sieltä Kanta-järjestelmään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä en todellakaan usko väitettäsi. Ihan älytöntä kirjoitella edes tuollaista.
Olen yli kolmekymmentä vuotta työskennellyt sairaanhoitajana ja lukenut hyvin paljon lääkäreiden kirjoittamia potilaskertomuksia. Tuollainen teksti/sanamuoto ei ole mitenkään mahdollista. Ja tuolla tarkoitan tuota viimeistä lausetta: "aivan varmasti on".
Höpö höpö. Monilla lääkäreillä kirjallinen ulosanti on korkeintaan välttävällä tasolla, siis ihan suomalaisillakin lääkäreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ylipainoinen oikein olet?
Hoikka olen
Mutta et ole ottanut juoksuaskelia lapsuuden jälkeen? 🤔
Todellako luulet että kaikki hoikat juoksevat?
Ei ollut kyse juoksun harrastamisesta vaan siitä että ap ei ole lainkaan juossut lapsuuden jälkeen. Ei tiedä hengästyykö jos juoksee. Tuli siis vaikutelma että on esim. niin ylipainoinen ettei kykene ottamaan juoksuaskelia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hengästyy kun juoksee tarpeeksi. Väite pitää täysin siis paikkansa.
Kuka muka ei hengästy juostessa? Ei tarvitse olla edes mitenkään epätavallisen huonossa kunnossa.
Minä kävelin "aavistuksen ontuen" kahdella kyynärsauvalla, oikealle jalalle ei voinut varata lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on monenlaista sakkia töissä.
Minusta on kerran väitetty kirjauksessa, että olen joko rauhoittavien lääkkeiden tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Puhelinkeskustelussa. En ollut noista kumpaakaan oikeasti, mutta niin vain "diagnosoi".
Samankaltaisessa tilanteessa on eri alaan erikoistunut lääkäri kysäissyt herättikö hän puhelullaan. Arvasi oikein. (Ei kirjannut asiaa.)
Voi ehkä arvailla, mihin alaan ensin mainittu lääkäri oli erikoistunut.
Haha. Meidän paikkakunnalla lääkäri on noiden kaveri ja jakoi asiani noille kiusaaville kavereille. Emme edes ole enää kavereita olleet vuosiin. Aloin voida huonosti.
Oletko sairastanut koronan? Sen jälkeen ovat täysin mahdollisia.