IVF/ICSI/PAS viikolla 44?
Onko muita joilla IVF, ICSI tai PAS suunniteltu viikolle 44?
Meillä taustalla kohta kolmen vuoden yrittäminen. Takana clomit x 5 (6?), puregon + kotihommat x 1, IUIx1. Tuon inseminaation yhteydessä löytyi häikkää toisesta munatorvesta ja pääsin lapaan jossa munatorvi poistettiin, todettiin endo ja myooma kohdusta. Onneksi siittiöt ovat kunnossa! Nyt siis edetään ensimmäiseen IVF:ään ja sumuttelut alkavat maanantaina ja punktio ja siirto on suunniteltu viikolle 44.
Löytyisikö siis kavereita joilla suurin piirtein sama aikataulu?
Kommentit (155)
toivottavasti rakkulat nyt kasvaneet riittävästi
Lupus, tule sitten kertomaan tänne kuinka se punktio ei ollutkaan niin kamala, jooko ;-)
Tsemppiä Lupukselle huomiseen punktioon! Tulehan sitten heti kertomaan miten meni!
Täällä vatsa on kovasti nippaillut - vasen puoli aivan sairaan kipeä ja oikea puoli ei oireile yhtään. Kuitenkin ultran mukaan kummallakin puolella on viisi rakkulaa tulossa. Kumma juttu! No, mullahan on kuulemma siellä vasemmalla jotakin kummallista, joten ehkä se sitten oireilee siellä... Eilen olo oli kuitenkin sen verran hyvä, että uskaltaudumme tanssimaan muutamaksi tunniksi...
Täällä odotetaan malttamattomana keskiviikkoa!
Inka-Mari, taiska69 ja k@ksonen (oliko vielä muita)
miten menee?
Oli rakkulat kasvaneet riittävästi. Perjantaina punktio
Nyt on masu jo kyllä tosi turpee ja kipee, lekuri antoi pomppimis kiellon. Onneksi olen muutenkin urheilua vieroksuva, ei tunnu missään :)
Mulla vasemmalla n. 5 ja oikealla n. 10 munista.
Tänään ja huomenna vielä puregonia ja synarelaa, keskiviikkona pregnyl ja perjantai aamulla sitten punktio.
Lupus, olen hengessä mukana!
Pe ultra näytti mulle 8 rakkulaa kooltaan olivat 10-16.. Eilen pistin pregnylin joten huomenna eli ti aamulla on punktio edessä *jännittää*
Mulla ei ollut vasemmalla puolella yhtään rakkulaa =(
Toivottavasti kaikilla onnistuu punktio hyvin =) Mun täytyy sanoa että mä en muuta aattelekkaan kuin tota punktiota.. Jännitän aina hirveesti piikkejä, joten lupasivat mulle esilääkitystä. Ja kuulemma nukutetaan vaan sittenkin jos tunnen kipuja, kuulemma paras niin
Tulen huomenna punktion jälkeen kuulemaan miten teillä menee ja miten se punktio sujui omalta osaltani
Voimia kaikille =)
ja tällä kertaa oli taas helpompi kokemus (verrattuna ensimmäiseen kertaan). Homma oli noin vartissa ohi. Vihlontaa tuntui jonkun verran, mutta ei niin paljoa etteikö sitä kestäisi. 7 munasolua löysivät, huomenna saan sitten kuulla moniko niistä oli kypsiä ja moniko on hedelmöittynyt. Siirto on joko ke tai to, riippuu munasolujen tilanteesta.....
Kiva kuulla Lupus, että punktio oli suhteellisen helppo. Itseäni tuo punktio jännittää todella paljon, joten on aina kiva kuulla, että ei ollut niin paha...
Toivottavasti munasolut hedelmöittyvät ja lähtevät jakautumaan. Jännää, että siirtopäivä vahvistuu vasta myöhemmin - onko tuohon joku erityinen syy?
ragazzina:
Jännää, että siirtopäivä vahvistuu vasta myöhemmin - onko tuohon joku erityinen syy?
Meillä yritetään tehdä pitempi viljely alkioille, normaalistihan on siirto tehty kahden päivän jälkeen, nyt katsotaan että miltä ne näyttää kolmipäiväisinä. Mutta jos alkioita on silloin kahden päivän jälkeen vaan pari jäljellä, tehdään siirto jo silloin eli siis keskiviikkona, ei kuulemma siinä tapauksessa hyödytä enää odottaa yhtä päivää lisää.
Lääkäri epäilee että soluissa on jotain vikaa, siksi niitä seurataan nyt yhden päivän verran pidemmälle.
Punktiossa saa kyllä hyvät kipulääkkeet, kannattaa pyytää heti lisää jos tuntuu pahalta. Ja emätintäkin puudutetaan kyllä. Mulla pahinta oli taas se jännittäminen, kivun kestin kyllä hyvin, vihlaisut ovat niin hetkellisiä. Ja toimenpide on tosiaan nopeasti ohi, vartti siinä meni. Mulla oli toimenpiteen jälkeen heti ihan ok olo, noin puolisen tuntia lepäilin ja lähdettiin sitten kotiin. Vähän vaan huippasi nuo kipulääkkeet, ovat sen verran vahvoja :) Kyllä siitä selviää! :)
Eilen meni pregnyl vatsamakkaraan ja tänään vielä odottelemista. Vatsassa juilii aika pahasti ja töissä on vaikea keskittyä mihinkään kun ajatukset liikkuvat vain tämän hoidon ympärillä...
Taiskalla taisi tänään olla punktio - miten meni?
Lupus, onko mitään uutisia alkioista?
Entä miten muilla?
Seitsemästä munasolusta kaikki olivat kypsiä, ja 6 hedelmöittyi. Huomenna sitten seuraava katsaus että miten ovat jakautuneet, siirto on torstaina. Huomenna pitääkin sitten aloittaa jo Lugesteronit. Huh, olipa helpotus että noinkin moni hedelmöittyi, kun ei tuo saalis loppujen lopuksi kauhean suuri ollut. Nyt sitten jännitetään seuraavaksi huomista... :)
Miten Taiskan punktio sujui?
ja onnea hedelmöittymisestä
Mua jänskää kyllä aikalailla josko tosiaan nyt löytyykin syy miksi en raskaaksi tule. Onko rakkuloissa kamaa, hedelmöittyykö ne jne.
Juilii alamahassa vietävästi, jäin kotiin tekemään töitä kun autolla en voinut mennä kun on vielä kesärenkaat ja kävely jo hieman hankalaa/tekee pipiä. Pomo ymmärsi ja kun etänä voin työt hoidella. Olen pomolle (nainen) kertonut hoidoista. On hengessä mukana :)
Nyt alkoi Espoossa sataa lunta! Koirat ihan innoissaan, mä nyt en niinkään kun en talvesta tykkää.
Taiskan kuulumisia odotellessa
Onnea, onnea...teille jotka ootte päässyt noin pitkälle!!!!Ihanaa!Pidän teille peukkuja pystyssä!
Itse joudun piikittämään vielä tämän viikon...perjantaina on ultra ja silloin selviää päästäänkö edes punktioon asti!?Mulla on taas annostusta lisätty (nyt jo 400 IU:ta) Mulla ei nuo lääkkeet oikein oo tehonnu! Ei oo ku yksi munasolu oikealla ja pieniä alkuja vasta vasemmalla!! Vähä kyllä itkettää!!!! Taitaa mennä taas pieleen kaikki!
Rankkaa!! Sit pitäis yrittää olla pirteänä töissä...jne...
Mutta teille KAIKILLE tsemppiä ja pidetään lippu korkealla!
Kuulumisiin!!!!
t:surullinen K@ksonen
Juuri kotiuduttu.. 6 löytyi ja huomenna saan tietää kuinka moni hedelmöittyy vai hedelmöityykö yhtään..
Kannustuksen sanana toimenpite ei tunnu.. ainoo joka mulla tuntus oli kanyylin laitto ja mä jos joku jännitän todella paljon- Alussa sain rauhoittavaa juuri sen takia tablettina...
Ekana ne laittavat sen kanyylin siihen laitetaan oitis kipulääkettä ja sen vaikutus on ihan samantien.. tuli oikein unettava, rentouttava olo =)
Pesevät alapään ja puuduttavat. Puudutuspiikki kuulemma voi nipistää, mutta mä en tuntenut mitään pistosta... vasen puoli mulla on sattunut kokoajan, joten laittoivat vasenta puolta punktoitaessa automaattisesti lisää kipulääkettä ja kaikki oli ohi niin hetkessä etten edes kissa kerennyt sanomaan =)
Tokkurainen olo ja lepäsin noin puoli tuntia. Tässä nyt kun olen kotona tuntuu maha ihan samalta kuin eilen, eli kävely sattuu ja pistelee välillä. kuuluu asiaan.. Vaikka punktio tehtiin, se kerää nestettä joten juominen auttaa..
Hurjan paljon tsemppiä kaikille ja ihan turhaan pelkäätte punktiota =)
Seuraan tässä kokoajan palstaa ja kattelen teidän kuulumiset
Halauksien kera T
Lupus kiva kuulla, että kaikki munasolut olivat kypsiä ja tosi hyvä hedelmöittymisprosentti teillä!
K@ksonen - toivotaan nyt, että vastetta tulee ja pääset punktioon ja siirtoon ensi viikolla.
Taiska kiva kuulla, että punktio oli sinullakin ihan OK kokemus. Ehkä sinne uskaltaa huomenna mennä hieman vähemmän hermostuneena...
Täällä siis lähinnä hermoillaan - lähinnä siis huomista punktiota mutta myös sitä, että mulla on huomenna virallisesti ensimmäinen työpäivä uudessa tehtävässäni. Oli kiva selitellä, etten sitten muuten ensimmäisenä päivänä ole paikalla... Onneksi en kuitenkaan vaihtanut firmaa ja olen jo viimeiset kolme viikkoa tutustunut uusiin tehtäviin ja ihmisiin... En tästä syystä myöskään ole varma aionko jäädä sairaslomalle, voisin hyvin tehdä töitä kotoa käsin jos vain vointi on suht OK...
nostetaans taas ylöspäin
mulla illalla pregnylin laitto
Joko Taiska sai tietoja hedelmöittymisestä? Ja miten Ragazzinan punktio meni? Toivottavasti vointi on hyvä! Ja Oinaskin pääsee kohta punktioon!
Kaksonen: Toivottavasti rakkulat jaksaisivat kasvaa!! Pidän sulle kyllä peukkuja!!!
Sain väliaikatietoja, kuudesta hedelmöittyneestä kuusi oli jatkanut jakautumista, olivat nyt nelisoluisia. Huh... huomenna sitten siirto, ELLEI nyt sitten vielä vuorokauden aikana jotain ehdi tapahtua. Tänään aloitin lugesteronit.
Aikamoinen lumimyräkkä ulkona, nyt se talvi sitten näköjään tuli...
Punktio takana eikä ollut todellakaan mikään kamala kokemus. Sain niin kunnon tropit että olo aivan mahtava! Loppujen lopuksi follikkeleitä oli 15 joista osa aika pieniä. Munasoluja tuli 9 kpl! Olen tyytyväinen! En tosin tiedä olivatko kaikki kypsiä, tai oliko tuo 9 juuri kypsien lukumäärä... Nyt jännään hedelmöittyvätkö ja lähtevätkö jakautumaan (soittavat vain jos ei ole mitään siirrettävää perjantaina).
Vointi on hyvä, vatsassa kyllä tuntuu vielä aika lailla ja pää yhä sekaisin lääkkeistä... Mä ilmeisesti reagoin rauhoittaviin vähän liiankin hyvin...
Lupuksella oli hienoja uutisia jakautumisesta! Toivottavavasti kaikki menee loppuun asti hyvin!
Miten Taiska, onko tietoa hedelmöityksestä?
Entä Oinas - miten meni punktio?
Oinaalla onkin punktio vielä edessä päin, ei siis tänään kuten muistelin... Onnea siihen!
Pregnyl laitettu eilen illalla. Onneksi tän hoidon muut piikit ei ole tollaisia ampulleja. Kauhea äheltäminen yhden pistoksen kanssa.
Kiva kun teidän punktiot ovat menneet suhtkoht ok, ei jännitä ihan niinpaljon toi huominen. kl 9.50 alkaa operaatio.
Lupus ja Taiska, joko teille siirto tehty?
Mitenköhän mulla menee tuo tiedon saaminen kun tulee viikonloppu ja sitten jo maanantaina pitäisi olla siirto. No huomenna sen varmaan saan tietää.
Piti vähän nostaa tätä ketjua kun oltiin jo toiselle sivulle tiputtu. Mikäs on vointi? Itse pistin juuri Pregnylin, maanantai-aamun punktiota odottelen jännityksellä... aargh!!! :/