IVF/ICSI/PAS viikolla 44?
Onko muita joilla IVF, ICSI tai PAS suunniteltu viikolle 44?
Meillä taustalla kohta kolmen vuoden yrittäminen. Takana clomit x 5 (6?), puregon + kotihommat x 1, IUIx1. Tuon inseminaation yhteydessä löytyi häikkää toisesta munatorvesta ja pääsin lapaan jossa munatorvi poistettiin, todettiin endo ja myooma kohdusta. Onneksi siittiöt ovat kunnossa! Nyt siis edetään ensimmäiseen IVF:ään ja sumuttelut alkavat maanantaina ja punktio ja siirto on suunniteltu viikolle 44.
Löytyisikö siis kavereita joilla suurin piirtein sama aikataulu?
Kommentit (155)
Morjens vaan kaikille, tungen mukaan pinoonne! :)
Mulla varmistui icsin aikataulu tänään vihdoinkin, kun menkat alkoivat viikonloppuna. Keskiviikkona 18. päivä aloitan Puregon-pistokset, meillä mennään siis lyhyellä kaavalla. Kolmas (ja viimeinen!) icsi on siis edessä... touko-kesäkuussa oltiin edellisessä icsissä, eka oli maaliskuussa. Tuoresiirroista olen testannut molemmilla kerroilla negaa, pas on jäänyt jo kolme kertaa toteutumatta kun alkiot eivät joko ole selvinneet sulatuksesta tai sitten eivät ole jatkaneet jakautumista sulatuksen jälkeen. Alkaakin olla jo mitta niin täynnä näitä pettymyksiä että tämä jää viimeiseksi yritykseksi.
Huomenna taidan käydä ostamassa lääkkeet ja kaivaa nuo pistosvehkeet tuolta kaapin perältä esiin... Mukavaa viikonalkua kaikille!!
Kiva, että saadaan uutta verta tänne. Toivottavasti teille kolmas kerta toden sanoo!
Useimmat meistä taitaakin aloitta pistokset keskiviikkona ja sehän on jo ihan kohta. Viikko 44:kin on ihan kohta. Tämä aika on mennyt kummallisen nopeasti. Omalta osaltani siihen on varmaankin osasyynä, että samalla on työpaikan vaihtoprosessi (sama firma tosin, mutta eri osasto) ja vasta nyt aloin miettimään, miten ihmeessä saan kalenterista vapautettua aikaa kontrolliultriin ja ylipäätänsä tietääkö kukaan kuinka usein niitä suurin piirtein tulee? Mulla on kaksi pistoshoitoa takana, jossa ensimmäinen kesti ihan kauhean kauan ultrattiin joka toinen päivä ja melkein kolme viikkoa. Toisella kerralla ultria oli paljon vähemmän ja stimulaatiokin huomattavasti lyhyempi.
Mitä kerrotte töissä poissaolon syiksi? Mulla sikäli hyvä tilanne, että voin aika vapaasti tulla ja mennä, mutta nyt kun on toistaiseksi kaksi tehtävää ja kalenteri aikalailla täynnä, niin pitää kyllä olla joku syy jos palaveri esim. pitää tämän takia peruuttaa...
Meillä on sitten kaikilla huomenna edessä piikittely. Vai alkaako se heti nollaultran jälkeen? jos siis kaikki kunnossa. Ihan kiva mennä " levitteleen" kun mulla on vieläkin menkat ;)
Piikittelemisiin
Hui...huomenna lääkäri klo:8.30 ja sen jälkeen " harjoitellaan" hoitajan kaa piikitystä...hiih...jänskättää.Mullaki " tiputelee" vielä...mut ei onneks paljoo...menkat kestäny nyt 10 päivää...jees...mut ilmoitellaanhan kuulumisia!Ihanaa loppu iltaa kaikille!Ja tsemppiä meille kaikille!
t:K@ksonen
Menkat kesti täälläkin aivan tolkuttoman kauan... Ajattelen, että se kait on ihan positiivsta, tulee sitten ainakin kaikki ylimääräinen ulos... Peukkuja meille kaikille, että huomenna saadaan jatkaa suunnitellusti!
että onkohan kaikki tarvittava tullut pihalle, vuoto ei ollut kuin yhden päivän runsas.. mullahan alkoikin vasta viime perjantaina.
Päätin mäkin kantaa korteni kekoon...
Takana 5 keskenmenoa, 3 inssiä ja eka ivf edessä... Sumuttelut aloitin 1.10. nollaultra oli 16.10 . Just kävin apteekissa hakemassa Gonalin ja illalla eka pistos... sumuttelusta ei oikeastaan mitään oireita. Pari kertaa rinnat sattuivat kuten vihlaisi munasarjoistakin... Odotin tosin pahempia oireita, mutta hyvä näin =)
Punktio pitäisi olla vko 44. Jännittää ihan vietävästi. Musta on kiva liittyä seuraanne ja toivotan kaikille heti näin alussa voimia ja jaksamista =)
Terveisiä sairalasta. Nyt on iso kasa piikkejä...mä sain tosi ison aloitus annoksen...300 Iu:ta...eli joudun pistämän kaksi piikkiä kerralla. Ei haittaa! No, illalla nähdään miten se menee?!?! Hui! Saa nähdä miten muutenkaan koko hoito onnistuu?! Lääkäri sanoi olevansa " huolestunut" minun kohdusta!? Se on
pinnaltaan " röpelöinen" ? Tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa?Hitsi!
No, miten teillä muilla?
T:K@ksonen
Päätin liittyä seuraanne =) Taustatietoa hiukan 5 keskenmenoa, 3 inssiä ja eka ivf vkolle 44.
Sumuttelut aloitin 1.10 menkat 8.10 (aivan ajallaan) 16.10 nollaultra ja juuri tulin apteekista josta hain gonalkynän.. Joten illalla eka pistos.
Sumuttelusta mulle ei tullut oikeastaan mitään oireita, pari kertaa rinnat sattui, kuten munasarjatkin.. Odotin tosi pahempaa, mutta hyvä näin =)
Kiva liittyä seuraanne ja heti näin alussa haluan sanoa kaikille voimia ja jaksamista =)
Ekan tekstin kirjoittaessa tuli ilmoitus että teksti ei mennyt läpi. Joten siksi teksti kahteen kertaan... Pahoitteluni
Ja tervetuloa Taiska :) näköjään monella meistä alkaa pistelyt tänään.
Kaksonen: En kyllä tiedä yhtään mitä lääkäri tuolla kommentillaan on voinut tarkoittaa... toivotaan että sillä ei ole mitään vaikutusta hoidon onnistumiseen! Ja tsemppiä pistämiseen, hyvin se varmasti menee! :)
Ragazzina: Mun ei onneksi tarvitse tällä kertaa miettiä noita poissaoloja kun olen opiskelija... ekassa icsissä pyysin lomaa töistä juuri punktioviikolle, ultrat sain järjestymään niin ettei tarvinut olla pois töistä. Toisessa icsissä jouduin sitten kertomaan pomolle näistä hoidoista, koska piti jäädä punktion ajaksi sairaslomalle. Pomo onneksi oli tosi ymmärtäväinen. Mulla on ollut hoidon aikana aina 2 kontrolliultraa ennen punktiota.
Mites Oinas, joko on eka piikki pistetty?
Mulla eka piikki Puregonia pistetty, sinne se rutiinilla upposi mahamakkaraan :) Tällä kertaa annos on 83 yksikköä. Minä kun reagoin hieman liikaakin noihin hormoneihin, varmaan johtuu siitäkin että olen aika pienikokoinen ja hoikka. Saas nähdä miten tällä kertaa käy, ekassa icsissä oli hyperstimulaatio todella lähellä...
Tervetuloa taiska69, päästään piinailemaankin pinossa :)
Turhaan jännäsin ultraa, oli kaikki tarvittava lähteny pois ja limis sopivan ohut. " saa" alkaa pistämään :)
Mulla alkaa vasta huomenna piikittely ja sumut tippuu puoleen.
Annos 150 " mitä se nyt olikaan"
Näiden lääkkeiden kanssa voi todellakin hokea dna' n " ihanan kallista" mainosta. Ostin vain lisää synarelaa ja yhden puregon ampullin.. yht. 240 e jäi maksettavaksi. Perjantaina menen ostamaan toisen ja ostan samalla sitten irrotuspiikin.
Nyt lähden laskemaan onko maksukatto jo täys. Mitens Ragaz.. ? (hitto mä olen hyvä näissä nimien muistamisissa)
Mulla on tosi hyvä mieli nyt, kivaa päästä eteenpäin hoidoissa!
Vastaanotolla kävi hassu juttu siellä on nyt samaan aikaan hoidoissa saman niminen kuin minä. Hän syntynyt vuonna -74, mä -70. Se selvisi koska lääkärillä oli hänen paperit edessä kun menimme ja oli pitämässä meille suunnittelukäyntiä. Kun sanoin, että eikun nyt pitäisi päästä jo piikittelemään oli lekuri hetkenaikaa " ulalla" . Kysyi syntymäaikani ja siitä selvisi sitten tämä mun kaimani ;)
Täytyykin jatkossa toitottaa tota syntymäaikaa, etteivät vahingossa vaan käytä kaimani miehen spermaa muhun kun sen aika on.. vitsi vitsi :)
Tervetuloa taiska69 minunkin puolestani - kiva, että meitä alkaa jo olla enemmän (tai siis ei kiva, kun meidän pitäisi kaikkien olla tuolla vauva puolella, mutta tiedätte mitä tarkoitan... )
Kiva kuulla kaikkien uutisia! Näyttää siltä, että kaikilla alkaa hoidot nyt ihan tosissaan!
K@ksonen: aika kovalta kuulostaa annoksesi - tsemppiä vain piikitykseen! Eikö sulla ollut vielä ihan " oikeat" ruiskut? Kohdun röpelöisyydestä en kyllä ole koskaan kuullut, kertoiko lääkäri ollenkaan mitä se voi tarkoittaa?
Lupus ja oinas70: sielläkin kaikki näytti kaikki siis hyvältä :). Oinas, ei haittaa jos ei hankala nimimerkkini aina muistu mieleen (ragazzina on italiaa ja tarkoittaa pientä tyttöä) - olen tottunut - oikea nimikin aika hankala. Toista ei ihan heti tule vastaan... Toisin siis kuin oinaalla...
ON: täällä meni ensimmäinen annos Puregonia 150 iu vatsamakkaraan. Ultrassa muuten kaikki hyvin, mutta vasemmalla oli jotakin häikkää jota seurataan. Pahimmassa tapauksessa endokysta (mulla oli lapa toukokuussa), parhaimmassa tapauksessa keltarauhanen (mutta mitä ihmettä se tässä vaiheessa tuolla vielä tekee???)
Mä sain aloittaa Synarelan itsenäisesti, joten siksi sain muut reseptit vasta tänään ja oli muuten vähän hankala löytää apteekki jolla oli Puregonia hyllyssä. Pieni paniikki alkoi nostaa päätään. Tänään piti kuitenkin pistää...
Tiedoksi muuten teille muillekin (jos ette jo tienneet) Lugesteron 200mg on ilmeisesti tukusta loppu. Onneksi sitä ei ihan heti tarvita ja ovat kuulemma luvanneet että olisi taas saatavilla viikolla 42 - elikkä tällä viikolla (toivottavasti)...
Ragazzina (huom huom muistin!) mun reseptissä lukee 100 mg, siis lugesteronia ja 3 kapselia aamuin illoin " sinne" :) (myös puregonia näköjään pistellään eri määriä)
whaaaat, 3 kapselia aamuin illoin? siis aamuin JA illoin.. ihan kiva.
Miten ne saa pysymään, no se on sitten sen ajan murhe. Tuskin ovatten mitään hiivanpoisto pötyköitä.
Joo, minäkään en saanut noita Lugeja ostettua kun olivat loppu. Onneksi en niitä saanutkaan, huomasin sitten kotona että mulla olikin niitä jo tarvittava määrä valmiiksi (jäänyt edellisiltä hoitokerroilta).
Oinas, mun lugeannostus on 3 tablettia/päivä, eli siis aamulla, päivällä ja illalla yksi. Hyvin ne tabletit siellä pysyy eivätkä onneksi ole mitään isojakaan. Ainut ärsytys on vaan se sulanut lääke mikä valuu ulos :(
Joo, ei mulla kummempaa tällä kertaa ollut :)
Vieläkö tänne mahtuu? :) Meillä olisi ekan ivf/icsi:n 1 pas suunniteltu viikolle 44 tai 45. Ivf/icsi tehtiin vko 39...4 huurunenää olisi pakkasessa odottelemassa. Toivottavasti selviävät siirtoon...:)
Inka-Mari
Heti ensimmäiseksi pahoittelut, ettei toivottua tulosta saatu viikolla 39. Toivottavasti huurunenät ovat sitkeitä sissejä ja tämä hoito tuo sen kaivatun plussan!
Täällä tuntuu siltä, että Puregon alkaa heti vaikuttamaan. Alavatsa nippailee ja muutenkin on vähän epämääräinen olo... Mutta kaippa se kuitenkin on hyvä, että siellä jotakin tapahuu...
Täälläkin alkaa jo nyt tuntumaan munasarjoissa, vasta 2 piikkiä pistetty. Ensi viikon maanantaina on eka seurantaultra, jännää nähdä miten Puregon on tällä kertaa vaikuttanut.
Mites muilla sujuu pistelyt?
Siis mulla maanantaina otetaan pelkkä labra (estradiol arvo) ja sen perusteella määritellään millä annoksella Puregonia jatketaan. Seuraava ultra on vasta viikon kuluttua perjantaina ja silloin pitäisi jo varmistua koska itse punktio tehdään... Mulle tosin kyllä sopii, ettei tartte töistä kovin paljoa olla poissa...
Pistäminen on mennyt ihan mukavasti, tosin tämä suurempi annos (verrattuna aikaisempiin hoitoihin) tuntuu kirvelevän hieman enemmän. Munasarjoissa juilii ja mielialat vaihtelevat...
Lupus:
Ensi viikon maanantaina on eka seurantaultra, jännää nähdä miten Puregon on tällä kertaa vaikuttanut.
empä muista koska olisin ollut tyytyväinen kun menkat alkaa :)
ehdin jo positiivisena ajatella, että tottakai ne nyt sitten ei ala ja hoidot siirtyy..
mä en edelleenkään huomaa mitään oireita, en ole edes pahalla tuulella. Menkat kyllä näyttävät nyt tosiaan olevan runsaat, yleensä mulla ei ole. No hyvä kun on, josko kaikki tarpeeton nyt sitten tulee ulos.
Mukavaa viikonloppua