IVF/ICSI/PAS viikolla 44?
Onko muita joilla IVF, ICSI tai PAS suunniteltu viikolle 44?
Meillä taustalla kohta kolmen vuoden yrittäminen. Takana clomit x 5 (6?), puregon + kotihommat x 1, IUIx1. Tuon inseminaation yhteydessä löytyi häikkää toisesta munatorvesta ja pääsin lapaan jossa munatorvi poistettiin, todettiin endo ja myooma kohdusta. Onneksi siittiöt ovat kunnossa! Nyt siis edetään ensimmäiseen IVF:ään ja sumuttelut alkavat maanantaina ja punktio ja siirto on suunniteltu viikolle 44.
Löytyisikö siis kavereita joilla suurin piirtein sama aikataulu?
Kommentit (155)
Kiitoksia! :) Oon yrittäny lueskella noita juttuja, että vähän oisin selvillä kenellä on minkäkinlainen tilanne. Meinaa välillä mennä sekasin, kun on niin monta ja sielä " vanhassa" pinossa myös..:)
Oinas70: Se masun turpoaminen on kyllä aika ärsyttävää, kun se näkyy niin selvästi! Ja kestikin aika pitkään punktion jälkeen, et palautu normaaliks (varmaan tapauskohtasta)...näin jopa unta, että kaupassa käydessä myyjä katteli vihjaavasti ja sano " taidat odotella kaksosia" ...:P Onneks kukaan ei oikeesti sanonu mitään...silloin ois voinu sattua! ;)
Täälä ei vissiin vielä taida olla muita passilaisia?
Millä mielillä odottelette tulevia viikkoja? :)
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
hyvin menee :) vielä ei ole ollut niin kauheeta ku pelkäsin olevan, hieman kuumia aaltoja kyllä on ollut, mutta polla ihan ok :)
Miten teillä muilla menee?
Itsellä munasarjat kipuilevat kovasti (ja luultavasti myös kysta tai mikä lie vasemmalla puolella) ja vatsa on ihan turpeena. Tällaista olotilaa pitäisi siis kestää vielä ainakin viikon.
Minkälaisia uutisia oli tänään ultrassa olleilla? Itseltäni otettiin pelkkä estradioli, jonka tuloksia kuulen varmaankin kohta puolen... Ultraa saan odottaa perjantaille...
Ultrassa kävin, kymmenkunta munarakkulaa näkyi, määrä/rakkuloiden koko on kuulemma hyvä. Tänään aloitin Puregonin lisäksi pistämään Orgalutrania, piti heti alkuun pistää kaksi ruiskua tuota Orgalutrania kun yksi munarakkuloista oli kuulemma niin suuri, että pitää saada kunnon jarru nyt päälle.
Perjantaina on toinen ultra, silloin varmistuu punktiopäivä, maanantai se kuitenkin todennäköisesti on.
Olo on täälläkin melko turvonnut ja ultraaminen tuntui ikävälle toisessa munasarjassa. Pitänee kai alkaa jo juomaan nestettäkin vähän enemmän, jospa se helpottaisi oloa...
Estradioli oli kuulemma " kivasti nousussa" , mutta siltikin nostettiin Puregon annosta 150 -> 225. En kilju riemusta, sillä niin paljon sivuoireita jo nyt... Yritän kuitenkin uskoa, että kyllä he tietävät mitä tekevät ja mielummin otan kunnon saaliin (en kuitenkaan liikaa) kuin muutaman hassun munasolun...
Harmittaa, etteivät tässä vaiheessa ultraa, olisi rauhoittavaa tietää konkreettisesti mitä siellä tapahtuu...
Lupus, taidat tosiaankin reagoida aika voimakkaasti lääkkeisiin jos nyt jo lisäjarrua...
ragazzina:
Lupus, taidat tosiaankin reagoida aika voimakkaasti lääkkeisiin jos nyt jo lisäjarrua...
No joo :) lääkärikin sitä ihmettelee. Nyt Puregon-annos on 83 yksikköä per päivä, hieman eri luokkaa kun esim. sinulla Ragazzina :) Ekassa icsissä annos oli 100 yksikköä, ja munarakkuloita kasvoi n. 20 kpl/munasarja, eli ihan liikaa. En tiedä olenko sitten jotenkin vaan herkemmin reagoiva vai vaikuttaako alipaino tähän.
Punktio alkaa jo nyt jännittämään!!! Eka punktio oli kyllä aika kamala, kesti kauemmin kun normaalisti tuon ison rakkulamäärän takia, ja kipulääke humahti yhtäkkiä päähän niin voimalla että meinasin oksentaa ja pyörtyä siinä kesken toimenpiteen. Toinen punktio meni loistavasti, oli nopeasti ohi eikä kipujakaan ollut paljoa yhtään. Ja sekin varmasti auttoi, että antoivat klinikalta minulle puolikkaan diapamin jonka sitten otin punktioaamuna (pelkäsin ja jännitin niin paljon tuon ekan punktiokokemuksen takia). Ei paljoa jännittänyt siinä ennen toimenpidettä, olo oli ihanan rauhallinen... :) samaan aion turvautua tälläkin kertaa.
Tulipas tekstiä, nyt tämä typykkä lähtee kouluun!
onneksi tajusin katsoa tuota lappua etten turhaan raahannut itseäni sinne vielä tänään
Ragazzina, jouduit siis ostamaan lisää Puregonia, eikö?
Mä meinaan aloittaa ketjun jossa kyselen piikitys ajankohtaa. Mä olen ennen tuikannut aina aamuisin, mutta nyt iltaisin. Lekuri sanoi sivulauseessa että kun iltaisin pistät?! nyt alkoi epäilyttämään.
Huomenna kyllä meinaan soittaa VL ja tarkistaa onko sillä mitään väliä, jos ei se labran täti osaa mua aamulla valistaa.
Koskas te piikitätte?
kyselee oireeton oinas, tai no masu on turvoksissa mutta pää ihan normaali :)
oho. mulle on näköjään kahdesta pistoksesta tullut mustelmat masuun?!
la ja su piikeistä varmaankin. Lauantaina mulla tuli pistoskohdasta vähän vertakin, eilen ei.
Tänään saikin pistää kaksi kertaa kun eka ampulli loppui. Niissä kun on se melkein 100IU ylimääräistä sen 600IU lisäksi. Tarvitsi uudesta ottaa lisäksi 50.5 lisää. Nyt on kaksi punaista pistettä mahassa.
Saa nähdä joudunko ostamaan lisää Puregonia - ostettu on 600 (loppu) ja 900 IU ja laskeskelin, että torstai-illaksi pitäisi vielä riittää, kun noissa tosiaankin aina on jonkin verran ylimääräistä. Tällä kerralla sain ylimääräiset 125IU:ta tuosta 600IU:n ampullasta... Onneksi saa jotakin nyt takaisin Kelalta, kun maksukattokin ylittyi - ei harmita se mahdollinen kolmas ampulla...
Mä pistän aina illalla (19:30), ihan siksi, että jos annosta muutetaan (kuten esim. nyt), niin voin sitten heti muuttaa... Enkä myöskään haluaisi viikonloppuna joutua heräämään yhtä aikaisin kuin työaamuina...
En kuitenkaan piikitä liian myöhään, jotta voidaan mennä esim. ulos vielä sen jälkeen. Me harrastetaan mieheni kanssa tanssia, joten lähinnä siis tuo vapauttaa meidät menemään lavalle (tosin ensi viikonloppuna tuskin tekee mieli sen verran on turvonnut olo jo nyt...)
Ja känny muistuttaa ihan kaikista lääkkeistä...
oinas70:
Ragazzina, jouduit siis ostamaan lisää Puregonia, eikö?Mä meinaan aloittaa ketjun jossa kyselen piikitys ajankohtaa. Mä olen ennen tuikannut aina aamuisin, mutta nyt iltaisin. Lekuri sanoi sivulauseessa että kun iltaisin pistät?! nyt alkoi epäilyttämään.
Huomenna kyllä meinaan soittaa VL ja tarkistaa onko sillä mitään väliä, jos ei se labran täti osaa mua aamulla valistaa.Koskas te piikitätte?i]
Mä pistän klo 14. Mustelmia on tullut mullakin pari kertaa pistämisen jälkeen, jospa tuo johtuu siitä että osuu verisuoneen...?
Jeps, tässä pistelty jo niin että toinen kynä jo menossa.. 900 iu ja aina 225 kerralla.. Tänään oli verikoe ja kuulemma pitää nostaa 300 :/
Viime pe oli sellaiset kivut pistoksen jälkeen, että oli lähellä että lähden yöllä sairaalaan. Onneksi meni ohi.
Maha turposi alkukerroilla niin että mä en voinut syödä mitään ettei olisi alkanut oksentamaan. Ihmettelen kovasti mihin mun mahan turvotus katosi.
Noista pistoksien ajankohtaa joku kyseli.. ne kuuluu pistää iltaisin! ja itselleni tullut vain toiselle puolelle mustelmat pistoksista.
Ke on ultra ja perjantaina selviää punktiopäivä..
Hiukan huolestuttaa kun turvotus ja kivut kadonneet =(
Kävin aamulla verikokeessa ja klo 14-16 välillä olisi pitänyt tulla soitto jos jotain muutettava. Ei tullut. Jatkan sitten tuolla 150IU/pvä.
Olisi joo tosiaan ollu kiva jo nyt päästä näkemään, että mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut.
Nyt mulla on alkanut hieman juilimaan vasemmalta.
Missäs K@ksonen?
Ihana kuulla että kaikilla menee hyvin!!! Tsemppiä vielä kaikille!
Mun piti isontaa annosta...nyt se on jo 375 IU:ta...oli hormooni taso liian alhaalla...perjantaina olis taas verikoe ja ultra...jännittää onko tapahtunu yhtään mitään...ei kyllä tunnu yhtään missään... viimeks " juili" munasarjoihin oikein kunnolla...nyt ei ole edes maha turvonnu!?Saahan nähdä onnistuuko tämäkään!?!?..pahoin pelkään... mutta Toivossa on hyvä elää...=o)
Mutta KAIKILLE paljon voimia ja pidetään lippu korkealla!! Ja kerrotaanhan kuulumisia!!!
t:K@ksonen
Meinataan jäädä jalkoihin eli ihan sivun viimeisinä jo melkein.. Nostan meidät ylös =)
Alkaako jo jännittää?
Ultrassa aamulla vain 5 rakkulaa kooltaan- 10-14 aika vähän, mutta kuulemma lääkärin mukaan kivasti.
Vilhlos aika pahasti vasenpuoli. laittoivat pissalle välissä tyhjentämään rakkoa kun huomasit kuinka koskee. Jännittää niin vietävästi se punktio. sanoivat että voin saada nukutuksella koska ultra jo sattus tällä kertaa.. normaalistahan se ei satu
Kertokohaan kuulumisianne =)
Oltiin taas pudottu pois etusivulta...
Tällä hetkellä taitaa olla aika hiljaiseloa kun odotellaan vain ensi viikkoa. Minua jo pikkasen jännittää... Huomenna ensimmäinen ultra, jossa nähdään sitten oikeasti mitä kropassa on tapahtunut. Jännittää! Ja vähän pelottaa, kun pahin munasarjojen juiliminen on rauhoittunut. Mutta ei se välttämättä ole huono asia, eihän? Vatsa on kyllä turvonnut ja kova, näyttää ihan potkupallolta!
Täälläkin vaan lähinnä odotellaan huomista ultraa... Tuosta munasarjojen juilimisesta - enemmän mulla taisi juilia sillon alussa, kun rakkulat kasvoivat. Nyt on ollut rauhallisempaa, välillä kyllä vihlaisee jos maha tärähtää. Oikea puoli on tällä kertaa selvästi arempi. Maha alkaa taas muistuttamaan neulatyynyä :) no, ei ole enää montaa piikkiä jäljellä.
Tsemppiä kaikille huomiseen! Alkaa tuo punktio jo jännittämään.....
Täällä jatketaan pistoksilla (sama annos 225) vielä muutama päivä. Punktiopäiväksi määräytyi keskiviikko ja kypsymässä on viitisen kpl rakkulaa kummallakin puolella. Kuulemma lopullista määrää ei vielä voi sanoa, mutta näillä näkymin on siis 10. Eipä ole kovin suuri saalis...
Mullakin on rakkuloita n. 10 kpl, lääkärin mielestä oli hyvä määrä. Punktio on maanantaina aamulla, tänään pistän viimeisen Puregonin ja Orgalutranin ja huomenna illalla sitten Pregnyl... hui, alkaa jännittämään!!!
Terve.
Otsikossa on meidän kasvattama määrä, mutta siis vielä liian pieniä. Lisää piikitystä ja maanantaina uudestaan ultraan. Punktio ehkä to tai pe. Lääkäri kyllä lupaili niiden ehtivän viikonlopun aikana kasvaa.
Oikealla 6 ja loput 10 vasemmalla. 3 isointa olivat vain 12mm, 3 pienintä 6mm.
Eikö niiden pidä olla 18-20mm?
..ja jo näyttää siltä, että olen raskaana?! siis maha ihan turvoksissa. Mä olen kanssa hoikka joten kaikki näkyy heti. Oireita ei pistoksista ole tullut. Mulla on myös maanantaina verikoe ja pe 27.10. ultra jossa sitten katsotaan kuinkas edetään.
Ihan kiva jos ja kun tää maha tästä varmaan vielä turpoo.. jos joku tulee töissä kysymään oonko raskaana " vedän sitä nokkaan" ;o)