Paljonko saat tästä englannin testistä?
http://www.examenglish.com/leveltest/grammar_level_test.htm
Tee myös kuuntelukoe (löytyy oikeasta laidasta) ja kerro tulos!
Itse sain kielioppi/sanastotestistä C2 ja kuuntelusta C1. Enkun yo oli L.
Jos olet ylioppilas niin kerro kanssa mitä sait englannin yo-kokeesta aikoinaan - kyseisen kokeen tasohan on kaiketi B2 (?) niin miten tämä testi osui yksiin?
Kommentit (131)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:38"]Suomessa runkutetaan ihan liikaa täydellistä kielioppia. En osaa edes suomea puhua oikein, joten miks tarttis osata englantiakaan.. ärsyttävää mitä haaskausta ainakin omina lukiovuosina ollut toi enkun opiskelu. [/quote] Toisille meistä se kielioppi on ihan helppoa. Runk runk.
[/quote]
On varmaan kiva lyödä lyötyä? Vaikka itsekin olen aina ollut kielissä hyvä, niin mielestäni Suomessa painotetaan aivan liikaa kielioppia ja täydellisyyttä. Tärkeintä kuitenkin olisi uskaltaa puhua ja kommunikoida vieraalla kielellä, vaikkei kielioppi ihan nappiin menisikään. Tokihan kielioppi on tärkeää ja sitä pitää koulussa harjoittaa, mutta mielestäni pitäisi myös kannustaa ylipäätään käyttämään kieltä, vaikkei ihan sanajärjestys oikein aina menisikään. Tärkeintä on kuitenkin tulla ymmärretyksi! Ei kaikki suomalaiset ole hyviä kielissä, mutta silti heidänkin pitäisi uskaltaa käyttää oppimiaan vieraita kieliä eikä vaan hävetä sitä, ettei ole siinä niin hyviä kuin muut.
[/quote]
Olen täysin samaa mieltä! Kieliopin täydellinen osaaminen ei ole tarpeen sujuvan puheen tuottamiseen. Eihän suomalaisetkaan hallitse omaa kielioppiaan täydellisesti. Tämä koe testaa vain nippelitietoa, jota ilman pärjää mainiosti. Samat asiat voi ilmaista eri tavoin. Sain itse testistä B2, mutta puhun enkkua sijivasti ja ongelmitta, vaikka teenkin kielioppivirheitä. Suomessa lähes kaikki keski-ikäisetkin puhuvat tosi hyvää englantia verrattuna muumaalaisiin. Suomi on englannin hallinassa maailman huippua ei englantia puhuvista maista ihan tutkimustenkin mukaan.
Tein nyt myös sen kuullun, tulos C2 ja kielioppiosuus C1. Olen kirjoittanut englannista M:n vuonna 1986. Aika hyvin näin liki 5-kymppiseltä naiselta.
C2 molemmista. Kirjoitan keväällä pitkän!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:21"]
Kielioppitestistä C2. Viimeisimmistä englannin kielen opiskeluista on aikaa jo 14 vuotta. En ole käynyt lukiota.
[/quote]
Kuuntelusta tuli myös C2.
C2 kummastakin, kirjoitin 20v C:n. Tämän jälkeen työskennellyt ja opiskellut englanniksi.
C1, molemmista, ei mitään hajua missä meni vikaan. Saako jostain oikeat vastaukset?
Kirjoittanut olen vuonna 1985 enkusta Magnan, nykyisin niillä pisteillä, pari laudaturista lienee E. Teen päivittäin töitä englannin kielellä kansainvälisessä yhtiössä, joten siksikin olisi kiva tietää, että missä mättää:).
Sen parhaan, vaikka tein hutaisten ja pienessä hiprakassa (2 lonkeroa). En jaksa tehdä kuuntelutestiä nyt, todennäköisesti saisin varmaan vielä paremman.
Mä olen vaan hyvä englannissa. Enkä ole edes paljon matkustellut.
Congratulations! Your level is C2 (advanced/mastery)
C2
This is approximately equivalent to CPE, an IELTS band score of 9 or 120 at TOEFL iBT
Time taken: 3 minutes, 7 seconds
Ja kirjoitin pari vuotta sitten E:n. Jos olisin lukenut, olisin varmasti saanut ällän, mutta turha itkeä nyt. Olen ollut lahjakas kielissä jo pienestä pitäen, enkä englantiakaan ole päntännyt ala-asteen jälkeen.
Molemmista C2. Kirjoitin enkusta arvosanan M, vuonna 2000
C2, englannista kirjoitin 10 vuotta sitten M:n tai C:n.
Tein kaksi kertaa. Ekaksi B2 ja toisella kerralla C2, kun vastasin yhteen alkupään kysymykseen eri tavalla - ilm. se meni ekalla kerralla väärin, koska loput olivat eri kysymyksiä kuin 1. kerralla. Kirjoitin C:n, eikä englanti ole ollut vahvinta aluetta. Toki yliopistossa tuli luettua lähes pelkästään englannin kielisiä tenttikirjoja.
C2 molemmista, 3 ja 6 min meni viinipullon jälkeen. Oli helppo. Kirjoitin M:n lukematta yhtäön 20 vuotta pitkästä englannista, vaikka olin lukenut lyhyen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:21"]C2 molemmista, 3 ja 6 min meni viinipullon jälkeen. Oli helppo. Kirjoitin M:n lukematta yhtäön 20 vuotta pitkästä englannista, vaikka olin lukenut lyhyen.
[/quote]
Jestas tätä puhelinta. 20 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:30"]Tein kaksi kertaa. Ekaksi B2 ja toisella kerralla C2, kun vastasin yhteen alkupään kysymykseen eri tavalla - ilm. se meni ekalla kerralla väärin, koska loput olivat eri kysymyksiä kuin 1. kerralla. Kirjoitin C:n, eikä englanti ole ollut vahvinta aluetta. Toki yliopistossa tuli luettua lähes pelkästään englannin kielisiä tenttikirjoja.
[/quote] Kuuntelusta sain C1 ekalla yrityksellä.
Kieliopista/sanastosta tuli B2, häiritsi liikaa toisesta huoneesta tuleva tv:n meteli ja migreenikin on. Ei kärsivällisyys sitten riittänyt lukemiseen. Kuuntelusta tipahti C2.
Lukiossa vielä ja yleensä tullut 8-10 kokeista.
Miksi tehdä tuollaisia testejä? Miksi ei vain kokeile että minkä verran ja miten monimutkaisia lauseita syntyy kun keskustelee vieraalla kielellä? Siitä sen parhaiten huomaa tarviiko preppausta.
Suomalaiset on kuin jotain aspergereita kaikki. Kaikki pitää saada pisteyttää ja laittaa järjestykseen ja jonoon ja nähdä mikä on paras ja mikä huonoin. Oikeasti ei ulkomailla välitetä meneekö se kielioppi täydellisesti, niitä kiinnostaa se itse asia mitä yritätte sanoa. Vain suomalaiset saa orgasmeja täydellisestä kieliopista.
Molemmista testeistä c2, monivalintaan meni 3 min 7 s ja kuunteluun 4 min 49 s. Testi oli helppo. En ole käynyt lukiota.
Kielioppitestistä C2. Viimeisimmistä englannin kielen opiskeluista on aikaa jo 14 vuotta. En ole käynyt lukiota.