Miksei ihmiset juttele vieraille ihmisille
Miksei Suomessa kellään ole mitään sanottavaa ihmisille ympärillään? Jos itse sanon jotain, lyhyt lause voi tulla, mutta vähiin se jää eikä siitä keskustelua synny. Paljon matkustavilta ei ole tarttunut mitään mukaan ulkomailta. Miksi vaikenemme?
Kommentit (36)
Minä kyllä vastaan, ja aloitan itsekin keskusteluja tuntemattomien kanssa. Yllättävän paljon on näitä mörköjä, jotka vain mulkaisevat tai eivät edes sitä tee. Päivä kirkastuu silloin, kun puhuteltu vastaa iloisesti.
Mikä tässä pelottaa mörköjä.
En haluaisi niin tarkkaan tietää muiden vaivoista.
Miksi pitäisi? Ei ventovieraiden tarvitse jutella kenellekään yhtään mitään liikkuessaan tuolla vaan jokainen saa olla ihan rauhassa ja keskittyä omiin asioihinsa. Ei tässä mitään seuraneitejä olla, jotka valppaana ja valmiina 24/7 pitämään seuraa jollekin puheripulinsa kanssa kamppailevalle tuntemattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Ei ventovieraiden tarvitse jutella kenellekään yhtään mitään liikkuessaan tuolla vaan jokainen saa olla ihan rauhassa ja keskittyä omiin asioihinsa. Ei tässä mitään seuraneitejä olla, jotka valppaana ja valmiina 24/7 pitämään seuraa jollekin puheripulinsa kanssa kamppailevalle tuntemattomalle.
Monille suomalaisille äideille on myös hirveä uhrautuminen jutella lapselleen.
Äiti on kieltänyt juttelemasta vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille suomalaisille äideille on myös hirveä uhrautuminen jutella lapselleen.
Se on heidän asiansa. Ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle.
En halua tutustua. Saa vielä riesan itselleen.
Sinun puheesi ei ole mikään taivaanlahja, tuskin se mitään kiinnostavaa on muutenkaan.
Ei ole vieraisiin ihmisiin luottamista, sen näköistä porukkaa tuolla liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Äiti on kieltänyt juttelemasta vieraille.
Eikä äiti juttele kotona mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vieraisiin ihmisiin luottamista, sen näköistä porukkaa tuolla liikkuu.
Mitä luottoa juttelemiseen tarvitaan?
En ole seura-automaatti, eikä kiinnosta tuntemattomien jutut. Apua saa tietysti pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta
Suomessa ei olla hyviä viihdyttämään small talkilla tai esiintymään.
Ei jaksa mitään muista maista kopioitua tekoystävällisyyttä, jolla ei oikeasti tarkoiteta mitään. Jos on vaikka jokin yhteinen ihmettelyn aihe, vaikka myöhässä olevat bussit, niin sitten. Tai jotain muuta vastaavaa. Mutta ei tarvitse moikkailla kaikkia ja kysellä kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
En halua tutustua. Saa vielä riesan itselleen.
Miten saat siitä riesan? Ei ole mikään pakko esim. antaa yhteystietoja.
Mä juttelen mieluusti, tervetuloa jututtamaan!
Juttelen kyllä, mutta valitettavan moni juttukumppani kuvittelee, että se merkitsee ystävyyttä, vaikka on vain normaalia kohteliaisuutta. En halua kuulla tuntemattomien yksityiselämästä, ihan riittää rupattelu säästä, bussien myöhästelystä tai Suomenlahden jäätilanteesta. Tänäänkin tuli kolme kahvittelukutsua, vaikka omasta mielestä vain kävelin parkkipaikalta kauppaan ja takaisin, en siis erikseen yrittänyt hankkia kavereita. Olen eläkeikäinen mummo, ei siis mitään iskuyrityksiä vaan ihmiset tuntuvat kaipaavan kuuntelijaa ja seuraa.
Mä haluan olla rauhassa.