Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoisin naiselleni loukkaamatta hänen tunteitaan että

Vierailija
06.08.2015 |

Haluan että hän alkaisi meikkaamaan. Suhdetta ennen ja vielä vähän aikaa siitä kun suhteemme alkoi, hän meikkasi, mutta nykyään en näe häntä meikattuna juuri koskaan ja tunnen oloni kurjaksi kun en viitsisi sanoa tuollaisesta mutta täytyy myöntää että naiseni on aika erinäköinen kun meikattuna, on niin vaalea ja kulmakarvat ja silmäripset ovat huomaamattomat.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Normimies hädin tuskin tajuaa onko naisella meikkiä naamassa vai ei. Saattaa esim väittää jostain pakkelinaamasta, että on luonnonkaunis.

Vierailija
62/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:56"]Miksi nainen saa vaatia miestään esimerkiksi siistimään partaansa tai hiuksiaan ja se on ihan ok, jos mies ei saa ehdottaa naiselle meikkaamista? Mietinpähän vain, ei kyllä muuten kiinnosta hirveästi muiden meikkaamiset.
Itsestäni hassua kuvitella että joku lopettaisi meikkaamisen ihan yhtäkkiä, mä kun meikkaan ihan itseäni varten, vaikka olisin koko päivän vaan tyyliin yksin himassa. Ja älkää käsittäkö väärin, voin kyllä ihan hyvin käydä kaupassa tai hillua keskustassa ilmankin meikkiä jos ei ehdi tai jaksa meikata.
[/quote]

Ei tietenkään puolisolta voi vaatia tiettyä hius-, parta- tai viiksimallia saati sitten tyyliä ylipäätään. Jokainen yksilö tekee itse valintansa ja puoliso ottaa tai jättää. Kenenkään ei kannata jäädä kuuntelemaan mitään pinnallista vaatimuslistaa. Luulin että tällaiset asiat ovat ihmisille itsestäänselvyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 00:56"]

Miksi nainen saa vaatia miestään esimerkiksi siistimään partaansa tai hiuksiaan ja se on ihan ok, jos mies ei saa ehdottaa naiselle meikkaamista? Mietinpähän vain, ei kyllä muuten kiinnosta hirveästi muiden meikkaamiset. Itsestäni hassua kuvitella että joku lopettaisi meikkaamisen ihan yhtäkkiä, mä kun meikkaan ihan itseäni varten, vaikka olisin koko päivän vaan tyyliin yksin himassa. Ja älkää käsittäkö väärin, voin kyllä ihan hyvin käydä kaupassa tai hillua keskustassa ilmankin meikkiä jos ei ehdi tai jaksa meikata.

[/quote]

Miksi pitäisi vaatia keltään yhtään mitään?

Joo, miehelläni ei ollut partaa ja hiukset olivat lyhyet kun aloimme seurustella. Nykyään on pitkä parta ja pitkät hiukset. Sitä ennen oli pitkä parta ja kalju. Missään vaiheessa minulla ei ole tullut edes mieleen vaatia samaa kampausta kuin tavatessamme vaikka ero on nykyiseen verrattuna todella radikaali. En tunne oloani huijatuksi vaikka tuo mies näyttääkin ihan rantarosvolta. 

Kait sen nyt pitäisi olla itsestään selvää, että ihmisille tulee kausia, jolloin ei jaksa meikata, haluaakin kasvattaa pitkän parran, leikata ne pitkät kutrit lyhyiksi jne. Noita kausia on ollut itsellänikin. Nytkin minulla on menossa meikitön kausi koska ei vain yksinkertaisesti huvita veikata. Paljon mukavampi antaa kasvojen nauttia auringosta ilman meikkiä, olkootkin etä sitä pakkelia voi laittaa tosi ohuen kerroksen.

Vierailija
64/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:26"]Erotkaa niin nainen voi hankkia miehen, joka tykkää hänestä sellaisena kuin on.  [/quote] Eikö sinusta tässä tapahtunut minkäänlaista harhaanjohtamista? Nainen meikkasi aiemmin, ja tähän lookiin mies ihastui. Olisi ihan eri asia, jos nainen ei olisi koskaan meikannut ja sitten mies alkaisi sitä vaatia. [/quote] Kannattaa miehen varmaan tehdä heti suhteen alussa selväksi se, ettei meikkaamisen lopettaminen tai vähentäminen käy missään nimessä päinsä. Tai muutenkaan nainen ei saa muuttua tai muuttaa mieltään missään asiassa ettei miesparka tule johdetuksi harhaan. [/quote] Älä viitsi liioitella. Se, että ihmettelee toisen luopuneen meikkaamisesta, ei tarkoita sitä, ettei missään asiassa saisi muuttua tai muuttaa mielipidettä. Minusta tässä olisi tärkeä selvittää, mistä meikkaamattomuus johtuu. "Hyväksyttäviä" syitä ovat minusta esimerkiksi uskonnollinen vakaumus tai allergia. Jos taas syynä on se, ettei suhteen vakiinnuttua viitsi panostaa ulkonäköönsä, kertoo se jotain arvostuksesta puolisoa kohtaan. [/quote] Itse naisena koen juurikin että tässä on johdettu harhaan: "no nyt sain miehen joten minun ei tarvitse enää nähdä vaivaa." Itse koen huonoa omatuntoa jos en ole päivän aikana yhtään pynttäytynyt. Mies taas ei välitä olenko... Jos mieheni huomioisi pynttäytymiseni niin tekisin sen päivittäin, nyt kun ei huomioi niin pynttäydyn vähemmän. Vain aniharvoin kunnolla. Mutta laitan meikkiä korostamaan parhaita puoliani päivittäin: esim. kauniit pitkät ripseni olisi mitäänsanomattomat jos niihin ei laittaisi väriä.

[/quote]

Ootko ihan tosissas? En mä ainakaan tapaa meikata kotona möllöttäessä, silloin yleensä säästän ihoa ja kalliita meikkejäni jotain muuta päivää varten. Kiva jos ei kumppanilleen voi näyttäytyä joskus vain rennosti laittautumattomana.
[/quote]ootko sä tosissas? Rennosti laittautineena... Hah.. Joka päivä oot sellasena kuljet pieruverkkareissa ilman meikkiä, ja oot rumempi ja samalla seikalla perustelet liikalihavuuttasi ja kolmannessa ketjussa ihmettelet miksi mies ei enään halua. Tämä on totuus.

Vierailija
65/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:26"]Erotkaa niin nainen voi hankkia miehen, joka tykkää hänestä sellaisena kuin on. 
[/quote]

Eikö sinusta tässä tapahtunut minkäänlaista harhaanjohtamista? Nainen meikkasi aiemmin, ja tähän lookiin mies ihastui. Olisi ihan eri asia, jos nainen ei olisi koskaan meikannut ja sitten mies alkaisi sitä vaatia.
[/quote]

Aika pinnallisina pidät parisuhteita. Minä taas ihastuin mieheni luonteeseen ja vasta rakastumisen myötä aloin ajatella että hän on oikeasti aika komea. Hän ei ollut sitä tyyppiä josta olin ajatellut tykkääväni mutta kappas vaan olikin elämäni mies. Myös minun painoni on vaihdellut 50-95kg välillä suhteemme aikana ja painavimmillani olin häidemme aikaan. Kevyimmilläni kun odotin ensimmäistä lastamme ja oksensin 9kk, voit kuvitella kuinka hehkeä olin silloin. Onneksi meillä rakkaus ei katso ulkonäköä vaan näemme edessämme paljon enemmän, sen ihmisen jota rakastamme. Ehkä säkin joskus ymmärrät, kuin myös ap.

Vierailija
66/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Naiselle on mahdotonta sanoa mitään ilman että hän enemmin tai myöhemmin keksii tavan loukkaantua siitä. Ei välttämättä heti mutta viimeistään seuraavan riidan aikana.

Vierailija
67/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itsellesi ripsaria, poskipunaa ja meikkivoidetta ja sano: "Eikö olekin hyvän näköinen?"

Vierailija
68/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku kuva seurustelun alkuajoista esille ja fiilistele hänen nähden mainitse sitten sivulauseessa että kaunis meikki , korosta kauniita piirteitäsi jne.

Vierailija
69/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

* KOROSTAA

Vierailija
70/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy kyllä AP:n naista, kun tuollaisen narsistisian kanssa on päätynyt yhteen. Minä ilmoitin miehelle naimisiimme mentyä, että nyt loppui omalta kohdaltani meikkien käyttö ja muu turhanpäiväinen ehostus. On vapauttavaa, kun lyhyt tukka on niin helppohoitoinen ja muutenkaan ei tarvitse katsella mitä sitä suuhunsa laittaa, kun oma mies ei ole mikään ulkonäkökeskeinen sosiopaattitapaus.

Vierailija
71/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 01:56"]

Aivan. Molempien "koulukuntien" kannattajia löytyy. Tämä, samoin kuin moni muukin asia, on sellainen, jossa on tärkeää, että puolisoiden arvomaailmat ja mieltymykset ovat yhteneväiset. En siis ole ollenkaan sitä mieltä, että kaikkien muiden tulisi meikata vain siksi, että minä satun siitä tykkäämään. Aloitus koski naista, joka oli aiemmin meikannut runsaasti ja sitten lopettanut sen kokonaan. Ap ei siis alkanut vaatia aiemmin meikkaamatonta naista aloittamaan meikkaamista vaan ainoastaan toivoi paluuta vanhaan. Jos asia olisi ollut ensin kuvatulla tavalla, ei minultakaan liikenisi ap:lle myötätuntoa. Nyt sen sijaan ymmärrän hyvin hänen hämmennystään.

[/quote]

Tarinan opetus: älä osta epäaitoa. Jos nainen meikkaa valtavasti ja on täynnä irtolisäkkeitä jne, on melko todennäköistä, että hän ei jaksa käyttää niitä enää 20 vuoden kuluttua. Muutos voi olla melkoinen. Mutta minkäs teet, kun miehet eivät välttämättä tajua, että muovinen nainen ei ole välttämättä hyvä ja pitkäaikainen investointi.

Vierailija
72/72 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin meikkaamisen samoihin aikoihin, kun menin ensimmäiseen vakituiseen työpaikkaan. Työ oli jotenkin niin raskasta ja työmatka sen verran pitkä, ettei vain jaksanut yhtään aikaa, ei edes sitä viittä minuuttia, käyttää meikkaamiseen. Lisäksi huomasin, että maskara alkoi ärsyttää silmiä pidemmän päälle: jo muutaman tunnin jälkeen silmät olivat väsyneen tuntuiset. Ja miten ihanaa on illalla, kun ei tarvitse muuta kuin kevyesti pestä kasvot suihkun yhteydessä. Ei tarvitse enää ottaa ripsareita sun muita pois meikinpuhdistusaineilla tai rasvoilla.

Myönnän toki auliisti, että näytän huolitellummalta ja tietystä näkökulmasta kauniimmaltakin meikattuna kuin meikittä. Juhliin, illalliselle, teatteriin jne. meikkaan kyllä, ja silloin se meikkaaminen kivasti korostaa myös tilaisuuden erityisyyttä ja juhlavuutta. Yleisesti vain haluan mennä ennemmin siihen suuntaan, että itsekin opin arvostamaan piirteitäni, kasvojani ja vartaloani sellaisinaan. Mies kyllä huomaa, kun laittaudun, mutta kehuupa kauniiksi, vaikka sattuisin olemaan naama unesta pöhöttyneenä ja reikäinen yöpaita päällä. Vaihtelu virkistää ja on kivaa, kun osaa arvostaa toista ja tykätä toisesta kaikenlaisilla naamoilla ja oloilla.