Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri ei auta

Vierailija
06.08.2015 |

Itselläni on jo kauan kestänyt, melko tiivis hoitokontakti psykiatrin kanssa. Oikeastaan kaikesta mahdollisesta on voitu keskustella. Nyt taisi kuitenkin tulla raja vastaan. Olen kärsinyt masennuksesta ja itsetuhoisista ajatuksista melko kauan, eikä tilanteeseen tunnu tulevan helpotusta. Lääkekokeiluja takana, mutta ei onni löytynyt niistäkään. Vaikeina hetkinä pelkään omaa impulsiivisuuttani, jos teenkin jotain itselleni.

Olen nyt pariin kertaan kysynyt lääkäriltä, että kuinka käy jos otan reilun yliannoksen joskus käytössäni olleita mielialalääkkeitä. Ensimmäisellä kerralla hän lupasi palata asiaan, toisella kertaa hän ei enää vastannut lainkaan. Onko tämä nyt merkki siitä, että hän vaikenemisellaan ei myönnä että voin niillä tehdä pahaa vahinkoa itselleni, vai jättääkö hän asian minun käsiini, ajatellen että kokeile niin näet, mutta ei voi sanoa sitä ääneen?

Ilmoitin, että hoitokontaktin hänen kanssa voidaan lopettaa, jos hän tuntee tilanteeni hoitamisen turhauttavana, kun mikään ei toimi eikä mikään tukimuoto tunnu olevan hyödyksi tai sopiva elämäntilanteeseeni, mutta sitä hän ei tehnyt.

Sairaslomaa toki kirjoittelisi mulle mielellään. Mutta ei se asioita ratkaise mitenkään.

Olen myös kertonut tarvitsevani keskusteluapua, ei vastakaikua. Vasta kun kysyin että onkohan mahdollista saada lähetettä jonnekin jossa voisin puhua ja purkaa pahaa oloa, hän ilmoitti sen tekevänsä.

Koen tilanteen aika turhauttavana. Apua en saa, jos en itse keksi mikä auttaisi juuri tähän tilanteeseen. Kuitenkin alaikäisiä lapsia olisi hoidettavana ja työelämässä olen, eli parhaani yritän tehdä.

Jos psykiatri ei osaa/halua auttaa, miksei voi sanoa sitä suoraan? Sanokaa nyt jotain, että näkisin tilanteeni jotenkin toisin, kaiketi psykiatri tällä kaikella jotain ajaa takaa. Jos tarkoitus on yrittää saada minut ottamaan vastuuta hoidostani, niin kovasti olen yrittänyt, voimat vaan loppuvat kesken kaiken arjen pyörityksen ympärillä...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Raudan puute aiheuttaa masennusta... ja jotkin muut vitsku/hivenaine vajeet.

Näitä ei haluta myöntää, sillä menis hyvät lääkebisnekset sivusuun.

Itse syön rauttaa ja maksalaatikkoa kun alkaa hemoja ja päänuppia heikottamaan ja tietty muutenkin terveellisesti. Auttaa... kuulostaa yksinkertaiselta... mutta toimii mulla.

Jaa.  Mulla taas päänuppi selviää kun alan kuuluvalla äänellä latelemaan... "Vittupillusammakko-onkimatoperkele"

Vierailija
22/24 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskenut varmaan, että nyt on tullut raja vastaan ettet kykene todennäköisesti aiheuttamiksi kustannuksia enää korvaamaan yhteiskunnalle. Oletko katsonut paljonko muulle yhteiskunnalle maksaa hoitosi? Kannattavampaa varmaan on pitää sinua sairauslomalla ja odottaa, että tapat itsesi, niin et ole hänen mielestään kuormittamassa yhteiskuntaa enää ainakaan taloudellisesti? Tosin hoitohenkilökuntasi voi olla sen verran tyhmiä etteivät sano tätä ääneen, koska kuolleena et voi todistaa oikeudessa heitä vastaan ja kannattavammaksi tulisi maksaa heidän hautajaiskulusi, näin he saisivat myös sädekehän päänsä päälle. 😇 Sinuakin muisteltaisiin pahalla eli parempi ratkaisu olisi kannaltasi mennä töihin esim. perustaa yritys, että saadaan ulkomailta rahaa Suomeen 🩷 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Laskenut varmaan, että nyt on tullut raja vastaan ettet kykene todennäköisesti aiheuttamiksi kustannuksia enää korvaamaan yhteiskunnalle. Oletko katsonut paljonko muulle yhteiskunnalle maksaa hoitosi? Kannattavampaa varmaan on pitää sinua sairauslomalla ja odottaa, että tapat itsesi, niin et ole hänen mielestään kuormittamassa yhteiskuntaa enää ainakaan taloudellisesti? Tosin hoitohenkilökuntasi voi olla sen verran tyhmiä etteivät sano tätä ääneen, koska kuolleena et voi todistaa oikeudessa heitä vastaan ja kannattavammaksi tulisi maksaa heidän hautajaiskulusi, näin he saisivat myös sädekehän päänsä päälle. 😇 Sinuakin muisteltaisiin pahalla eli parempi ratkaisu olisi kannaltasi mennä töihin esim. perustaa yritys, että saadaan ulkomailta rahaa Suomeen 🩷 

Hyvää tahatonta(?) ironiaa. Kuvaa hyvin millainen paine takaraivossa jyskyttää. Kannattaisi ehkä kokeilla sitä sairaslomaa niin pitkäksi aikaa että unohdat että sun oikeesti tarvii tehdä yhtään mitään muuta kuin huolehtia itsestäsi, lapsistasi ja kodistasi.

Vierailija
24/24 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho enn lukenut kunnolla lainaamaani viestiä😄