Ovatko käyttäytymisnormit muuttuneet? Mitä mieltä näistä tavoista?
Moro. "Rankka", iloinen ja sosiaalinen kesäloma nyt takanapäin. Paljon illanviettoja ja reissuja kavereiden kanssa. Hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tuli mieleen käytöstavoista joitain asioita. Minä ja kaverini olemme noin 30-vuotiaita kolleja ja minun mielestäni ikäistemme miesten tulisi jo ymmärtää käytöstavoista yhtä sun toista. Tässä ainakin minua oudoksuttaneita havaintoja kesälomalta:
- syödään lippalakki päässä hienossa ravintolassa
- ei ymmärretä kunnollisen ruokaravintolan protokollaa
- mihin 30-vuotias mies ylipäätään tarvitsee lippalakkia?
- imaistaan kaljatölkki ravintolan edessä kadulla ja mennään vasta sitten ravintolaan (kysyn vaan, että pitääkö keskellä kaupunkia käyttäytyä kuin festareilla)
Toivottavasti en ole tiukkapipo, mutta huomaan vain näiden asioiden olevan todella yleisiä ikäisteni keskuudessa. Kommentteja?
Kommentit (42)
Ennen vedettiin vikat kaljat ravintolan takapihalla, ei etuovella. 90-luku
Minusta lippispäässä syöminen on noloa, mutta ihan tyyliniekka on sanonut nykyään hattua voitavan käyttää asusteena, syödessäkin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:28"]
Ruokaravintolassa käyttäytyminen on yleensä sellanen asia,joka opitaan omilta vanhemmilta. Onkohan jossain Ranskassa yhtään lasta tai nuorta, joka ei osaisi käyttytyä ruokaravintolassa ?
[/quote] Ei varmaan, mutta alkoholin käytttö on nykyään Ranskankin nuorisolla ongelma. Kuten Italiassakin. Espanjassa taas käyttävät enempi huumeita.
Hyviä huomioita/ kysymyksiä kaikki, mutta saanen hieman vastata vain tähän "mihin 30-vuotias mies ylipäätään tarvitsee lippalakkia?" - että ruokapöydässä ja sisätiloissa ei varmasti yhtään mihinkään. Mutta ulkona liikuntaa harrastaessa se on itselläni kaljun suojana. - Jos keksit tai tiedät tarkoitukseen paremin soveltuvan päähineen -päänahan palamisen estämiseksi- niin kerro ihmeessä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Minusta lippispäässä syöminen on noloa, mutta ihan tyyliniekka on sanonut nykyään hattua voitavan käyttää asusteena, syödessäkin.
[/quote]
Kyllä on juntti tyyliniekka. Ulkovaatteet ja lakki, ihan mikä tahansa, otetaan pois syödessä. Juhlissa naiset voivat syödä hattu päässä, ei kuitenkaan lippis :)
Sisällä lakki pois päästä myös.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Minusta lippispäässä syöminen on noloa, mutta ihan tyyliniekka on sanonut nykyään hattua voitavan käyttää asusteena, syödessäkin. [/quote] Kyllä on juntti tyyliniekka. Ulkovaatteet ja lakki, ihan mikä tahansa, otetaan pois syödessä. Juhlissa naiset voivat syödä hattu päässä, ei kuitenkaan lippis :) Sisällä lakki pois päästä myös.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:32"]Minusta lippispäässä syöminen on noloa, mutta ihan tyyliniekka on sanonut nykyään hattua voitavan käyttää asusteena, syödessäkin. [/quote] Kyllä on juntti tyyliniekka. Ulkovaatteet ja lakki, ihan mikä tahansa, otetaan pois syödessä. Juhlissa naiset voivat syödä hattu päässä, ei kuitenkaan lippis :) Sisällä lakki pois päästä myös.
[/quote] Näiden (ei suomalaisten) mielestä, tuo oli vanhanaikaista. No, en itse ole samaa mieltä. Minun mielestä kyllä myöskin naiset voisivat ottaa lakin pois esim. Maammelaulun aikana.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:01"]Moro. "Rankka", iloinen ja sosiaalinen kesäloma nyt takanapäin. Paljon illanviettoja ja reissuja kavereiden kanssa. Hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tuli mieleen käytöstavoista joitain asioita. Minä ja kaverini olemme noin 30-vuotiaita kolleja ja minun mielestäni ikäistemme miesten tulisi jo ymmärtää käytöstavoista yhtä sun toista. Tässä ainakin minua oudoksuttaneita havaintoja kesälomalta:
- imaistaan kaljatölkki ravintolan edessä kadulla ja mennään vasta sitten ravintolaan (kysyn vaan, että pitääkö keskellä kaupunkia käyttäytyä kuin festareilla)
Toivottavasti en ole tiukkapipo, mutta huomaan vain näiden asioiden olevan todella yleisiä ikäisteni keskuudessa. Kommentteja?
[/quote]
Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta viime kesänä menin illanviettoon ja jäin taksista.
Ajattelin polttaa tupakan ja samalla miettiä mihin baariin menen.
Näin kolmen miekkosen polttavan ryhmässä, joten ajattelin pyytää tulta, koska en sitä laukustani löytänyt.
Kysyin tulta. Kuin yhteen ääneen nuo miehet alkoivat selittämään että just sun näköisille naisille tuli kelpaa, mutta sitten lähetään. ???!!!
Vastasin siihen hillitysti, että niin tultahan tässä vain pyysin?
Kolme miestä, jolla yhdellä oli lippalakki yhdistettynä pikkutakkiin, polttivat kaikki siinä silmieni edessä, mutta sanoivat sitten minulle että "no ei me sitten polteta".
Katsoin läpi sen porukan ja kysyin rauhallisesi: "Missä vaiheessa menee se raja, että on noloa käyttää lippalakkia?"
Porukka hiljeni ja minulle tarjottiin tulta. Jatkoin matkaani, mutta lippalakki-pikkutakki ei jäänyt sanattomaksi.
Sieltä se alkoi huutelemaan: Onko sulla miestä? Palasin takaisin ja sanoin että ei ole, mutta ei ole naistakaan. Siihen hän vastasi että harmi, sinut olis voinut ilmoittaa siihen ohjelmaan Rakas sinusta on tullut pullukka.
Oikeesti nauroin kun kävelin baariin. :D
Aleksi Camaboom ja Esko ES Läppänen ovat esimerkkejä kyseisestä junttiudesta. Aivan hirveitä ihmisiä
Mun naapuri, 30v "poika" syljeskelee pitkin poikin, polttaa tupakkaa rappukäytävässä ja huudattaa musiikkia, ajelee rallia kännissä parkkipaikalla, mutta ei huolta, isi maksaa aina uuden auton kun edellisestä lähtee kilvet
Edelliseen, lippalakki aina päässä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:04"]
Mun naapuri, 30v "poika" syljeskelee pitkin poikin, polttaa tupakkaa rappukäytävässä ja huudattaa musiikkia, ajelee rallia kännissä parkkipaikalla, mutta ei huolta, isi maksaa aina uuden auton kun edellisestä lähtee kilvet
[/quote]Jep. Aivan järkyn näköistä kun aikuinen mies räkii kadulle. Viime viikolla näin yhden tällaisen uroksen, joka oikein haki huomiota keräämällä ensin pitkään ja äänekkäästi kurkustaan limaa, ennen kuin roiskautti sen katuun. Todella, todella noloa.
Joudun joskus itsekin sylkemään lenkillä, jos ei olekaan nenäliinapaperia mukana, mutta sitten syljen ojaan. Keskikaupungilla EN RÄI.
Lippalakkimiehiä olen aina karttanut, vaikka kaikki eivät ehkä juntteja ja huonokäytöksisiä olekaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:01"]Moro. "Rankka", iloinen ja sosiaalinen kesäloma nyt takanapäin. Paljon illanviettoja ja reissuja kavereiden kanssa. Hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tuli mieleen käytöstavoista joitain asioita. Minä ja kaverini olemme noin 30-vuotiaita kolleja ja minun mielestäni ikäistemme miesten tulisi jo ymmärtää käytöstavoista yhtä sun toista. Tässä ainakin minua oudoksuttaneita havaintoja kesälomalta:
[/quote]
Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta viime kesänä menin illanviettoon ja jäin taksista.
Ajattelin polttaa tupakan ja samalla miettiä mihin baariin menen.
Näin kolmen miekkosen polttavan ryhmässä, joten ajattelin pyytää tulta, koska en sitä laukustani löytänyt.
Kysyin tulta. Kuin yhteen ääneen nuo miehet alkoivat selittämään että just sun näköisille naisille tuli kelpaa, mutta sitten lähetään. ???!!!
Vastasin siihen hillitysti, että niin tultahan tässä vain pyysin?
Kolme miestä, jolla yhdellä oli lippalakki yhdistettynä pikkutakkiin, polttivat kaikki siinä silmieni edessä, mutta sanoivat sitten minulle että "no ei me sitten polteta".
Katsoin läpi sen porukan ja kysyin rauhallisesi: "Missä vaiheessa menee se raja, että on noloa käyttää lippalakkia?"
Porukka hiljeni ja minulle tarjottiin tulta. Jatkoin matkaani, mutta lippalakki-pikkutakki ei jäänyt sanattomaksi.
Sieltä se alkoi huutelemaan: Onko sulla miestä? Palasin takaisin ja sanoin että ei ole, mutta ei ole naistakaan. Siihen hän vastasi että harmi, sinut olis voinut ilmoittaa siihen ohjelmaan Rakas sinusta on tullut pullukka.
Oikeesti nauroin kun kävelin baariin. :D
[/quote]
No, sinähän siinä ensiksi aloit vittuilemaan. Ihmeellinen asenne alusta alkaen.
No mitäs mieltä te olette näistä uroksista jotka ruikkivat tienposkessa, vaikka bensa-asemalla olisi vessa ja niitä asemia on tuhkatieheässä.
Kuvottavan eläimellistä minun mielestä. Koirani voi nostaa jalkaa tienposkessa, mutta mies EI.
Olen nelikymppinen huippukoodaaja, osaan käyttää windowssia ja osaan kirjoittaa tekstinkäsittelyå, lippalakilla saan aina huomiota naisilta, saam pillua ihan koska haluan, vaikka oonkin aika kokematon (melkein pussasin yhtä tsiksiä, mut lippis oli huonosti ja se meni pois)
Kaljatölkkiin liittyen: Pitäisikö automatka yökerhoon olla kuivin suin ilman matkaeväitä? Tai pitäisikö tölkki jättää autoon tai jättää juomatta tyhjäksi? Vai viedä sisälle?? Kai se nyt tyhjennetään siinä jonossa/sisään mennessä.
Joo, olen huomannut saman. Samoin ravintoloihin, erityisesti parempitasoisiin ei osata pukeutua, vaan sisään marssitaan farkuissa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:28"]Ruokaravintolassa käyttäytyminen on yleensä sellanen asia,joka opitaan omilta vanhemmilta. Onkohan jossain Ranskassa yhtään lasta tai nuorta, joka ei osaisi käyttytyä ruokaravintolassa ?
[/quote]
Ootko ikinä käynyt ranskassa vai onko ranskatietous peräisin jostain elokuvista. Samanlaista menoa ranskan wt ihmisiltä on lupa odottaa
Ruokaravintolassa käyttäytyminen on yleensä sellanen asia,joka opitaan omilta vanhemmilta. Onkohan jossain Ranskassa yhtään lasta tai nuorta, joka ei osaisi käyttytyä ruokaravintolassa ?