Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko käyttäytymisnormit muuttuneet? Mitä mieltä näistä tavoista?

Vierailija
06.08.2015 |

Moro. "Rankka", iloinen ja sosiaalinen kesäloma nyt takanapäin. Paljon illanviettoja ja reissuja kavereiden kanssa. Hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tuli mieleen käytöstavoista joitain asioita. Minä ja kaverini olemme noin 30-vuotiaita kolleja ja minun mielestäni ikäistemme miesten tulisi jo ymmärtää käytöstavoista yhtä sun toista. Tässä ainakin minua oudoksuttaneita havaintoja kesälomalta:

- syödään lippalakki päässä hienossa ravintolassa

- ei ymmärretä kunnollisen ruokaravintolan protokollaa

- mihin 30-vuotias mies ylipäätään tarvitsee lippalakkia?

- imaistaan kaljatölkki ravintolan edessä kadulla ja mennään vasta sitten ravintolaan (kysyn vaan, että pitääkö keskellä kaupunkia käyttäytyä kuin festareilla)

Toivottavasti en ole tiukkapipo, mutta huomaan vain näiden asioiden olevan todella yleisiä ikäisteni keskuudessa. Kommentteja?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:24"]

Kaljatölkkiin liittyen: Pitäisikö automatka yökerhoon olla kuivin suin ilman matkaeväitä? Tai pitäisikö tölkki jättää autoon tai jättää juomatta tyhjäksi? Vai viedä sisälle?? Kai se nyt tyhjennetään siinä jonossa/sisään mennessä.

[/quote]

Noi automatkat kestää yleensä 5-15 minuuttia. Eikö sitä aikaa todella voi olla kuivin suin? Harvoin olen kuullut viihteellä olijasta, joka ei saanut ravintolassa tarpeeksi juodakseen.

Vierailija
2/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:24"]Joo, olen huomannut saman. Samoin ravintoloihin, erityisesti parempitasoisiin ei osata pukeutua, vaan sisään marssitaan farkuissa.
[/quote]
Toisille noi parempitasoiset ravintolat on ihan arkipäivää jossa käydään täyttämässä vatsa. Ei me rikkaat missään vitun amarillossa syödä tai itse tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on lähes nelikymppinen "lippismies" ja hän on todella törkeästi käyttäytyvä ihmisiä kohtaan, heittelee maahan roskia ja käy vessahädän yllättäessä tien vierellä automatkoilla. Olen todella monta kertaa saanut hävetä sitä, että olen hänen seurassaan. Hän röyhtäilee ja piereskelee (ravintoloissakin) äänekkäästi ja kommentoi tyhmiä sekä maiskuttaa syödessään. Buffetravintolassa hän kasaa kaikki ruoat samalle lautaselle sekaisin ja paljain käsin napsii siitä ruokia (ei välttämättä edes käytä haarukkaa tai veistä). Koko kesäloman hän kulki samoissa likaisissa verkkareissa ja urheilusandaaleissa sekä peseytyi noin kerran viikossa. Hän on myös sovinisti ja pitää naisia alempiarvoisina jne. Lasten vuoksi yritän kestää häntä, mutta muuten olisin ottanut eron jo kauan sitten. Ymmärrettävistä syistä esim. seksiä tai muutakaan läheisyyttä ei ole ollut enää pariin vuoteen lainkaan.

Vierailija
4/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hattu päässä syödä ravintolassa, kotona eikä kylässä, kyllä se vaan niin on. 

T: 20v

Vierailija
5/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:11"]

Mun mieheni on lähes nelikymppinen "lippismies" ja hän on todella törkeästi käyttäytyvä ihmisiä kohtaan, heittelee maahan roskia ja käy vessahädän yllättäessä tien vierellä automatkoilla. Olen todella monta kertaa saanut hävetä sitä, että olen hänen seurassaan. Hän röyhtäilee ja piereskelee (ravintoloissakin) äänekkäästi ja kommentoi tyhmiä sekä maiskuttaa syödessään. Buffetravintolassa hän kasaa kaikki ruoat samalle lautaselle sekaisin ja paljain käsin napsii siitä ruokia (ei välttämättä edes käytä haarukkaa tai veistä). Koko kesäloman hän kulki samoissa likaisissa verkkareissa ja urheilusandaaleissa sekä peseytyi noin kerran viikossa. Hän on myös sovinisti ja pitää naisia alempiarvoisina jne. Lasten vuoksi yritän kestää häntä, mutta muuten olisin ottanut eron jo kauan sitten. Ymmärrettävistä syistä esim. seksiä tai muutakaan läheisyyttä ei ole ollut enää pariin vuoteen lainkaan.

[/quote]

Miten olet alunperin haksahtanut tuollaiseen oksennukseen? Tuskin on ollut mikään kovin hyväkäytöksinen koskaan..

Vierailija
6/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:11"]Mun mieheni on lähes nelikymppinen "lippismies" ja hän on todella törkeästi käyttäytyvä ihmisiä kohtaan, heittelee maahan roskia ja käy vessahädän yllättäessä tien vierellä automatkoilla. Olen todella monta kertaa saanut hävetä sitä, että olen hänen seurassaan. Hän röyhtäilee ja piereskelee (ravintoloissakin) äänekkäästi ja kommentoi tyhmiä sekä maiskuttaa syödessään. Buffetravintolassa hän kasaa kaikki ruoat samalle lautaselle sekaisin ja paljain käsin napsii siitä ruokia (ei välttämättä edes käytä haarukkaa tai veistä). Koko kesäloman hän kulki samoissa likaisissa verkkareissa ja urheilusandaaleissa sekä peseytyi noin kerran viikossa. Hän on myös sovinisti ja pitää naisia alempiarvoisina jne. Lasten vuoksi yritän kestää häntä, mutta muuten olisin ottanut eron jo kauan sitten. Ymmärrettävistä syistä esim. seksiä tai muutakaan läheisyyttä ei ole ollut enää pariin vuoteen lainkaan.
[/quote]

Kuulehan nyt sisko, ukko vaihtoon ja heti. Sekä itsesi että lastesi takia.

Vierailija
7/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:15"]

[/quote]

Miksi?

Vierailija
8/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:20"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Et kai syö käsineet kädessäkään?

Vierailija
9/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:22"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

[/quote]

Juuri näin! Etkä ulkotakki päällä. Perus käytöstapoja.

T: se 20v

Vierailija
10/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:01"]Moro. "Rankka", iloinen ja sosiaalinen kesäloma nyt takanapäin. Paljon illanviettoja ja reissuja kavereiden kanssa. Hesarin pääkirjoitussivun innoittamana tuli mieleen käytöstavoista joitain asioita. Minä ja kaverini olemme noin 30-vuotiaita kolleja ja minun mielestäni ikäistemme miesten tulisi jo ymmärtää käytöstavoista yhtä sun toista. Tässä ainakin minua oudoksuttaneita havaintoja kesälomalta:

- syödään lippalakki päässä hienossa ravintolassa

- ei ymmärretä kunnollisen ruokaravintolan protokollaa

- mihin 30-vuotias mies ylipäätään tarvitsee lippalakkia?

- imaistaan kaljatölkki ravintolan edessä kadulla ja mennään vasta sitten ravintolaan (kysyn vaan, että pitääkö keskellä kaupunkia käyttäytyä kuin festareilla)

Toivottavasti en ole tiukkapipo, mutta huomaan vain näiden asioiden olevan todella yleisiä ikäisteni keskuudessa. Kommentteja?
[/quote]

Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta viime kesänä menin illanviettoon ja jäin taksista.

Ajattelin polttaa tupakan ja samalla miettiä mihin baariin menen.

Näin kolmen miekkosen polttavan ryhmässä, joten ajattelin pyytää tulta, koska en sitä laukustani löytänyt.

Kysyin tulta. Kuin yhteen ääneen nuo miehet alkoivat selittämään että just sun näköisille naisille tuli kelpaa, mutta sitten lähetään. ???!!!

Vastasin siihen hillitysti, että niin tultahan tässä vain pyysin?

Kolme miestä, jolla yhdellä oli lippalakki yhdistettynä pikkutakkiin, polttivat kaikki siinä silmieni edessä, mutta sanoivat sitten minulle että "no ei me sitten polteta".

Katsoin läpi sen porukan ja kysyin rauhallisesi: "Missä vaiheessa menee se raja, että on noloa käyttää lippalakkia?"

Porukka hiljeni ja minulle tarjottiin tulta. Jatkoin matkaani, mutta lippalakki-pikkutakki ei jäänyt sanattomaksi.

Sieltä se alkoi huutelemaan: Onko sulla miestä? Palasin takaisin ja sanoin että ei ole, mutta ei ole naistakaan. Siihen hän vastasi että harmi, sinut olis voinut ilmoittaa siihen ohjelmaan Rakas sinusta on tullut pullukka.

Oikeesti nauroin kun kävelin baariin. :D
[/quote]

No, sinähän siinä ensiksi aloit vittuilemaan. Ihmeellinen asenne alusta alkaen.
[/quote]

Siis mikä asenteessani oli ihmeellinen? Pyysin ihan normaalisti tulta ja minua ryöpytettiin kolmen miehen voimalla siitä, että minä olen just sen näköinen nainen, että heti kun saa tulta niin lähtee meneen.

Miten minä tuossa vittuilin? Pyysin tulta. Ei kai se vittuilua ole?

Vierailija
11/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt "aina" on ollu niitä jotka juo pohjia jonossa. Mutta se on mun mielestä uus ilmiö et pilveä poltellaan ihan estottomasti/pelottomasti esim. siinä baarin oven edessä tai tupakkapaikalla.

Vierailija
12/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:24"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Takin poisto on lämpökysymys ja hanskattomuus helpottaa ruokailua, mutta hatun poisto vain, koska "niin kuuluu tehdä" ei ole perusteltua.

Vierailija
13/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyisin tavallisiin ravintoloihin saa mennä syömään tavallisissa (toki puhtaissa jne) vaatteissa. Eikä tarvitse pönöttää puvut päällä.

Vierailija
14/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:09"]Onneksi nykyisin tavallisiin ravintoloihin saa mennä syömään tavallisissa (toki puhtaissa jne) vaatteissa. Eikä tarvitse pönöttää puvut päällä.
[/quote]

Miksi puku päällä oleminen olisi "pönötystä"? :D

Vierailija
15/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:24"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Takin poisto on lämpökysymys ja hanskattomuus helpottaa ruokailua, mutta hatun poisto vain, koska "niin kuuluu tehdä" ei ole perusteltua.

[/quote]

Niin mutta kyllähän sinä kättelet uusia ihmisiä (ellet pelkää pöpjä esim sairaalassa), sanot anteeksi jos astut ruuhkabussissa jonkun varpaille, kiität kun joku pitää ovea auki, kiität myös ruuasta jos joku muu on sen tehnyt, laitat housut jalkaan kotonasi jos tulee viereita sen sijaan että kävelisit boxerit jalssa, pukeudut siististi ehjiin ja puhtaisiin vaatteisiin mennessäsi julkisille paikoille jne. Perus käytöstapoja. Ei noi edellämainitutkaan ole mitenkään muuten perusteltavissa.

Vierailija
16/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta viime kesänä menin illanviettoon ja jäin taksista. Ajattelin polttaa tupakan ja samalla miettiä mihin baariin menen. Näin kolmen miekkosen polttavan ryhmässä, joten ajattelin pyytää tulta, koska en sitä laukustani löytänyt. Kysyin tulta. Kuin yhteen ääneen nuo miehet alkoivat selittämään että just sun näköisille naisille tuli kelpaa, mutta sitten lähetään. ???!!! Vastasin siihen hillitysti, että niin tultahan tässä vain pyysin? Kolme miestä, jolla yhdellä oli lippalakki yhdistettynä pikkutakkiin, polttivat kaikki siinä silmieni edessä, mutta sanoivat sitten minulle että "no ei me sitten polteta". Katsoin läpi sen porukan ja kysyin rauhallisesi: "Missä vaiheessa menee se raja, että on noloa käyttää lippalakkia?" Porukka hiljeni ja minulle tarjottiin tulta. Jatkoin matkaani, mutta lippalakki-pikkutakki ei jäänyt sanattomaksi. Sieltä se alkoi huutelemaan: Onko sulla miestä? Palasin takaisin ja sanoin että ei ole, mutta ei ole naistakaan. Siihen hän vastasi että harmi, sinut olis voinut ilmoittaa siihen ohjelmaan Rakas sinusta on tullut pullukka. Oikeesti nauroin kun kävelin baariin. :D [/quote] No, sinähän siinä ensiksi aloit vittuilemaan. Ihmeellinen asenne alusta alkaen. [/quote] Siis mikä asenteessani oli ihmeellinen? Pyysin ihan normaalisti tulta ja minua ryöpytettiin kolmen miehen voimalla siitä, että minä olen just sen näköinen nainen, että heti kun saa tulta niin lähtee meneen. Miten minä tuossa vittuilin? Pyysin tulta. Ei kai se vittuilua ole?

[/quote]

Varmaan tuosta kysymys? 

Vierailija
17/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:24"]

Kaljatölkkiin liittyen: Pitäisikö automatka yökerhoon olla kuivin suin ilman matkaeväitä? Tai pitäisikö tölkki jättää autoon tai jättää juomatta tyhjäksi? Vai viedä sisälle?? Kai se nyt tyhjennetään siinä jonossa/sisään mennessä.

[/quote]

Noi automatkat kestää yleensä 5-15 minuuttia. Eikö sitä aikaa todella voi olla kuivin suin? Harvoin olen kuullut viihteellä olijasta, joka ei saanut ravintolassa tarpeeksi juodakseen.

[/quote]

Nämä juntit eivät voi olla hetkeäkään ilman juotavaa jos ovat viihteellä. Puhumattakaan, että yksikään pullo, tölkki tai drinkki jätettäisiin kesken. Alkoholi on niukkuustuote, joka loppuu maailmasta jos sitä ei juo heti.

Vierailija
18/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:28"] Onkohan jossain Ranskassa yhtään lasta tai nuorta, joka ei osaisi käyttytyä ruokaravintolassa ?

[/quote]

On, ja varsinkin aikuisia, jos suomalaisten käytöstapojen näkökulmasta katsoo. Jatkuva toisten puheen keskeyttäinen ja päällepuhuminen mielletään Suomessa huonoksi käytöstavaksi.

Vierailija
19/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluaisin kuulua sellaisten tavallisten ja kunnollisten aikuisten viiteryhmään. Mulle tuli yhdellä reissulla ihan sellainen olo, että olisin liikkeellä teini-ikäisten lasteni kanssa, vaikka todellisuudessa oltiin kolme 30-vuotiasta kaverusta. Meidän piti mennä syömään ja kaverit halusivat ehdottomasti Burger Kingiin. Siellä vetivät tyytyväisinä burgereitaan lippalakit päässä. Mietin silloin, että näinköhän vedetään kohta kypärät päähän lippisten tilalle ja lähdetään mopoilla kaasuttelemaan jonnekin.

Vierailija
20/42 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:35"][/quote] Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta viime kesänä menin illanviettoon ja jäin taksista. Ajattelin polttaa tupakan ja samalla miettiä mihin baariin menen. Näin kolmen miekkosen polttavan ryhmässä, joten ajattelin pyytää tulta, koska en sitä laukustani löytänyt. Kysyin tulta. Kuin yhteen ääneen nuo miehet alkoivat selittämään että just sun näköisille naisille tuli kelpaa, mutta sitten lähetään. ???!!! Vastasin siihen hillitysti, että niin tultahan tässä vain pyysin? Kolme miestä, jolla yhdellä oli lippalakki yhdistettynä pikkutakkiin, polttivat kaikki siinä silmieni edessä, mutta sanoivat sitten minulle että "no ei me sitten polteta". Katsoin läpi sen porukan ja kysyin rauhallisesi: "Missä vaiheessa menee se raja, että on noloa käyttää lippalakkia?" Porukka hiljeni ja minulle tarjottiin tulta. Jatkoin matkaani, mutta lippalakki-pikkutakki ei jäänyt sanattomaksi. Sieltä se alkoi huutelemaan: Onko sulla miestä? Palasin takaisin ja sanoin että ei ole, mutta ei ole naistakaan. Siihen hän vastasi että harmi, sinut olis voinut ilmoittaa siihen ohjelmaan Rakas sinusta on tullut pullukka. Oikeesti nauroin kun kävelin baariin. :D [/quote] No, sinähän siinä ensiksi aloit vittuilemaan. Ihmeellinen asenne alusta alkaen. [/quote] Siis mikä asenteessani oli ihmeellinen? Pyysin ihan normaalisti tulta ja minua ryöpytettiin kolmen miehen voimalla siitä, että minä olen just sen näköinen nainen, että heti kun saa tulta niin lähtee meneen. Miten minä tuossa vittuilin? Pyysin tulta. Ei kai se vittuilua ole?

[/quote]

Varmaan tuosta kysymys? 
[/quote]

Sisälukutaito? Sitä helpottaaksni kerroin tapahtumat kronologoisessa järjestyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän