Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikkien tarkoitus pärjätä?

Vierailija
06.08.2015 |

Kävin juttelemassa psykiatrille, epäilen että mulla on adhd. En ole koskaan pärjännyt kunnolla kielissä ja matikassa. Lukuaineet oli melko helppoja. Mä kiemurtelin paikallani ja ahdistuin. Olen aina ollut myös eloisa ja puhelias. Aina saan tuntea itseni tyhmäksi kun tajuan väärin jonkun asian. Ja en osaa käyttäytyä normien mukaan, siitäkin tulee kummeksuvia katseita. Koulussa on kiusattu, koska olen outo. Mä en sanoisi kenellekään pahasti tarkoituksella, ellei joku sano mulle ensin.

Pointti on se että mun vanhemmat on ns tyhmiä verrattuna psykiatriin. Kokki ja putkimies. Mun veli pärjäsi huonommin koulussa kuin minä, vaikka hän on aina ollut tosi rauhallinen.

Mä olen kait vaan geneettisesti TYHMÄ?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen aina ollut samanlainen kuin sinä, mutta ihan hyvi olen elämässäni pärjännyt. Normien mukaan en edes halua käyttäytyä ja se on ihan se ja sama, mitä muut minusta ajattelee. Lapsena toki kiusaaminen otti koville, aikuisena ei kukaan ole uskaltanut kiusata koska olen sen verran kovapintainen tyyppi ;) 

Vierailija
2/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että olet tyhmä tai lahjaton. Sinun lahjasi on suuntautunut jonnekkin muualle kuin noihin kieliin ym. Pysähdyppä ajattelemaan missä sinä todella olet hyvä. Varmasti olet jossakin lahjakas. Kun huomaat lahjakkuutesi keskity siihen. Hae ammatti siltä suunnalta ja harasta niitä asioita. Pian kyllä huomaat että et ole ollenkaan tyhmä ym.

Maailmassa ei ole kahta samanlaista ihmistä. Me jokainen ollaan kuka milläkin tavalla lahjakkaita. Eikä pidä vaatia että olisi jossakin asiassa superhyvä. On ihmisiä jotka on jossakin tietyssä asiassa superlahjakas kuten viakka kielissä. Osaavat kymmentä kieltä sujuvasti mutta sitten puuttuu täysin kädentaidot ja muut. On hyvä hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Miessä jokaisessa on jotain todella hyvää kunhan sen vain huomaamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tosi korkeat pisteet adhd-testeistä. Ja mulla on ekaluokan todistus täynnä tekstiä, mikä viittaavat just tuohon. Mä niin haluaisin kirkkaan mielen! Se tässä onkin, etten ole kovin hyvä missään.

Vierailija
4/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ollut edes yhdessä jutussa lahjakas, niin ei mun itsetunto olisi näin surkea. Ja mä olen "sellainen tytttö", varsinkin miehet katsoo mua tosi huonosti, että en voi pärjätä koska olen nainen.

Vierailija
5/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle adhd on punainen vaate. Ihan kuin sellaista ei oikeasti voisi olla. Se on vaikeampaa todeta kuin syöpä. Se ei näy aivokuvissa.

Vierailija
6/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet onnellinen, et satuta muita ja "maksat maailmassa suurinpiirtein mitä kulutat", niin se riittää.

Vierailija
8/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua tuntea itseäni tyhmäksi enää! Olisi helpompaa jos en edes tajuaisi itse olevani tyhmä.

Vierailija
9/23 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/23 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole sanottavaa?

Vierailija
11/23 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa taistella tuon ADHD-diagnoosin puolesta. Lääkkeet voivat muuttaa elämäsi.

Vierailija
14/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut lähes kaikkea, joogaa, meditaatiota, jätin kofeiinin pois, jätin gluteenin pois. Silti mun pää on sekamelska.

Mä haluaisin kokeilla lääkkeitä. Vaikka en haluaisi ottaa edes buranaa päänsärkyyn. Normaalin ihmisen on vaikea tajuta miltä minusta tuntuu.

Vierailija
15/23 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:58"]

Jaa. Minä olen aina ollut samanlainen kuin sinä, mutta ihan hyvi olen elämässäni pärjännyt. Normien mukaan en edes halua käyttäytyä ja se on ihan se ja sama, mitä muut minusta ajattelee. Lapsena toki kiusaaminen otti koville, aikuisena ei kukaan ole uskaltanut kiusata koska olen sen verran kovapintainen tyyppi ;) 

[/quote]

Miten olet pärjännyt? Miten se näkyy konkreettisesti? Tienaatko 200 000e/vuosi tms?

Vierailija
18/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti pärjäämisellä menestymistä? Ei, kaikkien ei ole tarkoitus menestyä. Osa ei pysty, osa ei halua. 

Vierailija
19/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä. Ei sulla mitään ole, olet vain hömelö luonteeltasi eikä kaikki voi olla hyviä kielissä ja matikassa.

Vierailija
20/23 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Miten olet pärjännyt? Miten se näkyy konkreettisesti? Tienaatko 200 000e/vuosi tms?

[/quote]

En tienaa noin paljon enkä sellaisia rahoja kaipaa. mutta olen hankkinut akateemisen koulutuksen tekniselle alalle, mitä KUKAAN ei olisi uskonut siitä peruskoulun päättötodistukseen 6,4 keskiarvoksi saaneesta tytöstä, jota niin opinto-ohjaaja kuin vanhemmat kuorossa patistivat amikseen koska lukiossa en kuulemma kerta kaikkiaan pärjää. Semmoisista puheistahan minä vaan sisuunnuin ja ajattelin että näytän niille perkele. 

Ja opinnot suoritettuani olen tehnyt alan suht hyväpalkkaisia töitä (noin 60 000 euroa vuosi, mikä mulle riittää hyvin), hankkinut omakotitalon, auton, oikeastaan kaiken mitä olen elämässäni halunnutkin.