Miten pääsen kaksoiskansalaiseksi jonkun toisen maan kanssa?
Kaksoiskansalaisuuden omaavilla tuntuu olevan pelkästään etuja, muttei pahemmin velvollisuuksia. Voisi ikäänkuin poimia rusinat pullasta kummankin maan osalta. Edellyttääkö kaikki maat jonkin pituista asumista ko. maassa vai riittääkö vähempikin?
Kommentit (8)
Esim. Ranska vaatii B2-tasoista (Eli Siis erittäin sujuva) ranskan kielitaitoa ja maassa on pitänyt asua 5 vuoden ajan. Ja usein vissiin pitää olla myös työ/opiskelupaikka/perhettä Ranskassa. Monissa muissa maissa samat vaatimukset.
Kerro mitä ne rusinat ovat!
T kaksoiskansalainen
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:54"]
Kerro mitä ne rusinat ovat!
T kaksoiskansalainen
[/quote]
Voi valita esim. perintö- ja omaisuus- ja autoverotukseltaan edullisemman maan tietyin rajoituksin. Miehille Suomen asevelvollisuus on vapaaehtoinen. Jne.
Kielitaito ja maassa asuminen. Tai sitten vanhempien kansalaisuus. Itse saisin isäni kansalaisuuden jos haluaisin, vaikka koskaan en ole isäni kotimaassa käynyt. Tosin nyt kaksoiskansalaisuuteen tulee rajoituksia ja tiukennuksia kun se on liian helposti myönnetty.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:54"]
Kerro mitä ne rusinat ovat!
T kaksoiskansalainen
[/quote]
Voi valita esim. perintö- ja omaisuus- ja autoverotukseltaan edullisemman maan tietyin rajoituksin. Miehille Suomen asevelvollisuus on vapaaehtoinen. Jne.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa! Jos on Suomen kansalainen, on myös asevelvollinen.
Jotkut maat vaativat luopumaan Suomen kansalaisuudesta myöntääkseen sen maan kansalaisuuden. Tätä samaa suunnitellaan Suomeenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:54"] Kerro mitä ne rusinat ovat! T kaksoiskansalainen [/quote] Voi valita esim. perintö- ja omaisuus- ja autoverotukseltaan edullisemman maan tietyin rajoituksin. Miehille Suomen asevelvollisuus on vapaaehtoinen. Jne. [/quote] Ei pidä paikkaansa! Jos on Suomen kansalainen, on myös asevelvollinen.
[/quote]
Suomen lakien mukaan asevelvollinen voidaan vapauttaa palveluksesta terveydellisistä syitä johtuvan palveluskelpoisuuden puutteen tai kaksoiskansalaisuuden perusteella.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:44"]
Kaksoiskansalaisuuden omaavilla tuntuu olevan pelkästään etuja, muttei pahemmin velvollisuuksia. Voisi ikäänkuin poimia rusinat pullasta kummankin maan osalta. Edellyttääkö kaikki maat jonkin pituista asumista ko. maassa vai riittääkö vähempikin?
[/quote]
Edellyttää ja yleensä myös tvakinaiseksi tulkittavaa asumista. Ei se ihan noin vaan käy