Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te helsinkiläiset ette välitä miltä näytätte?

Vierailija
06.08.2015 |

Kävin eilen Kampissa ja aika paljon näkyi sellaisia parikymppisiä varmasti yli satakiloisia naisia napapaidoissa ja mikroshortseissa tai minihameissa. Onko ihan pakko pukeutua niinkuin kaverit, vaikka ne vaatteet eivät omalle kropalle sopisi?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi odottaa ihmisiltä, joiden koko palkka menee komeron kokoisen asunnon vuokran maksuun. Ei niillä ole rahaa enää autoon tai edes kunnon vaatteisiin.  

Vierailija
22/35 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummo pukeutui aikoinaan hyvin tyylikkäästi, oli hanskat ja hattu sekä hieno puku ja rintakoru. Tultiin Hkiin 'mummolaan' pohjoisesta Isolle Roballe jossa mummo asui upeassa suurehkossa llukaalissa. Oi niitä aikoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) isommassa kaupungissa ei oo niin väliä miltä näyttää. ( vaikka Helsinki nyt ei oo tarpeeksi iso siihen)
b) tuo nyt koskee kaikkia teinejä

Vierailija
24/35 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:50"]Mitä voi odottaa ihmisiltä, joiden koko palkka menee komeron kokoisen asunnon vuokran maksuun. Ei niillä ole rahaa enää autoon tai edes kunnon vaatteisiin.  
[/quote]
Miksi kukaan Helsingissä asuva haluaisi auton? Taidat olla vähän ajasta jäljessä. Nykyään jokainen vähänkään ajan hermoilla oleva käyttää julkisia ja ostaa vaatteensa kirppiksiltä. Lapsiperheet yms asia erikseen.

Vierailija
25/35 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin silti väittää että keskiverto Helsinkiläinen pukeutuu paremmin kuin esimerkiksi keskiverto New yorkilainen. Siellä keskikasti oli melko ryysyistä ja tyylitöntä.

Vierailija
26/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:07"]

Olen vuosikymmeniä käynyt täältä pohjoisesta Suomesta pääkaupunkiseudulla ja siellä Stadin keskustassa. Aina nämä stadilaiset ( ihan varmasti ovat) pistää silmään. Osa toki osaa pukeutua ja ovat hyvällä maulla tyylikkäitä mutta suurimmalla osalla kledjut mitä sattuu ja ei hajuakaan mikä näyttää hyvältä. Yritys on kuitenkin kova! Itse olen muotialan ammattilainen ja siksi tiedän mistä puhun! ;)

[/quote]

Ja sinulla on kova yritys kuulostaa syntyperäiseltä ullanlinnalaiselta (joka toki voit ollakin) noine "Stadeinesi" ja "kledjuinesi". Näin kymmenen vuotta tänne Helsinkiin junalla tulleena en vastaavaan kyllä pysty.

Taidan myös olla niitä, joita katselet täällä muotiammattilaista nenänvarttasi pitkin, koska saatan kulkea kaupungilla säänmukaisesti pikemminkin kuin tyylikkäästi pukeutuneena. Minut saattaa esim.  nähdä juurikin tuolla Kampissa kuoritakissa, kumppareissa ja kynähameessa, koska olen siisteissä sisätöissä, mutta kuljen työmatkat julkisilla ja jalan. Minulla on sisäkengät mukana laukussa tai odottamassa töissä. Ja kauhistuksien kauhistus, saatan käydä tässä sotisovassa jopa Stockalla tai jossain butiikissa, jossa sinä tarkkailet "stadilaisten" pukeutumista. 
[/quot
Heh, opettele lukemaan. En ole koskaan asunut Helsingissä, jos tuon ilmaisun paikkakunnasta paremmin ymmärrät. Ne olivat vain minun havaintojani ja mielipiteeni. Ja usein puhun kledjuista vaikka pohojosessa asunnii! Nyt vaan istumaan vaikka järveen jos se viilentäisi hieman..

Vierailija
27/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tänä kesänä kaksi kertaa keskustassa enkä kertaakaan Kampissa, että minua et ainakaan nähnyt.

T. helsinkiläinen

Vierailija
28/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän johtuu, että minä näen kaikennäköisiä ihmisiä laidasta laitaan:D

Tietysti jos on valikoiva katse, niin....

Vierailija
29/35 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:32"]

Meillä on kiire Pettää. Ei ehdi muuta. Muista Pettäminen on parasta!

[/quote]

Ai meillä kaikilla vai? Eikös silloin just haluta mahdollisimman hyvältä?

Vierailija
30/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

..saati käydä ulkomailla tai edes landella! :) Siksi ovat niin kapeakatseista porukkaa kaikki!!

Vierailija
31/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:34"]

Kävin eilen Kampissa ja aika paljon näkyi sellaisia parikymppisiä varmasti yli satakiloisia naisia napapaidoissa ja mikroshortseissa tai minihameissa. Onko ihan pakko pukeutua niinkuin kaverit, vaikka ne vaatteet eivät omalle kropalle sopisi?

[/quote]

Helsingissä on kyllä tosi monennäköisiä ihmisiä, että oletko ihan varma, että kävit eilen Kampissa?

Vierailija
32/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 10:11"]

Helsingissä on kyllä tullut törmättyä muita paikkakuntia enemmän läskeihin, jotka pukeutuvat aivan liian pieniin ja paljastaviin vaatteisiin. Siinä ei ole mitään seksikästä jos vatsamakkara lerppuu hoisujen yläpuolelta, eikä siinä että on niin kireä paita päällä että kaikki paitaa läpi..

[/quote]

Mietitkö kaikista vastaantulijoista vain sitä, haluatko harrastaa niiden kanssa seksiä? Ja jos olet nainen, miten se on sinulta pois, miten muut pukeutuvat?

Vierailija
33/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta oli mukavaa, kun pystyi menemään lähisivaan aamutakissa ja rullat päässä

Vierailija
34/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:39"]Minusta naurettavimpia ovat ne (helsinkiläis)pellet, joilla on merkkivaatetta ja merkkilaukkua ja sitten ollaan niin trendikästä, niin trendikästä. Guess on olevinaan joku hienokin merkki, vaikka sokea reettakin näkee, että on halvoista materiaaleista kyhätty, kiiltävä säkki, jossa roikkuu rihkamaa. Vuitton-pelleistä puhumattakaan, pappakalsarikuosia, rumia värejä.

[/quote] Ei Guess ole mikään designer-merkki, ei ole ollut muodissa 10 vuoteen :D Paitsi ehkä jossain Kuopiossa.

Vierailija
35/35 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissähän suuri osa ihmisistä on muualta tulleita. Ovat tuoneet oman paikkakuntansa muodin mukanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi