Kiinnostavatko sinua ihmisten vauvojen sukupuolenpaljastusjuhlat?
Minua kiinnostaa sukupuoli silloin, kun vauva syntyy, ja voin käydä katsomassa vauvaa. Ennen syntymää asia ei kiinnosta minua yhtään. Käsitykseni sukupuolenpaljastusjuhlista on, että ihmiset tulevat paikalle vähän pitkin hampain ja pakotettuna, "kun nuo nyt ovat niin innoissaan". Mitä mieltä te?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teistä on niin iso uhka, että tämä juhla on lähtöisin Amerikasta? En siis millään ymmärrä, niin on farkutkin, mutta eihän ne uhkaa teidän suomalaisuutta? Vai?
No mistä muualta näitä hömppäjuhlia on viimeisen 30 vuoden aikana tullut?
On halloweenit, ystävänpäivät, baby showerit ja nyt gender revealit. Joko on rantautunut harjoituspäivälliset häitä edeltävänä iltana vai eikö vielä? Joko on viisi kaasoa rivissä samanlaisissa mekoissa vai eikö vielä? Joko valitaan häämekkoa yhdessä äidin, anopin, mummon, siskojen ja tyttökavereiden kanssa yhdessä?Eikö olekin hienoa, ettei sinun tartte juhlia mitään, mikä ei kiinnosta. Asumme sentään vapaassa maassa. Miten muiden juhlimiset voi omaa napaa haitata?
Jaa, joko juhlitaan amerikkalaiseen malliin tai ei ollenkaan. Vaihtoehtojahan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
"Elämässä ei koskaan ole liikaa juhlan aiheita"
Kyllä on, jos penskaa on juhlittu jo kahdesti ennen kuin se on syntynytkään.
Kuten sanottu, sinua ei pakoteta juhlimaan kun ei kiinnosta. Jätät menemättä jos ylipäätänsä tuollaista hapannaamaa kukaan kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Baby shower menettelee, jos juhla on aikuiseen makuun vaikka hyvässä ravintolassa, mutta imettävät mammakaverit ja vaippakakut on liikaa.
Ai kamala. Siis raskaana olevalle naiselle juhlat aikuiseen makuun? Varmaan vielä niin, että kaikki muut ovat lapsettomia, juovat viinit ja napsut lisäksi, niin että raskaana oleva saa tuntea itsenä 100% ulkopuoliseksi ja yksinäiseksi?
Imettävät äitikaverit liikaa raskaana olevalle äidille? Siis mitä ihmettä...
Eikö sitä voi ajatella vähän kuin viimeisenä tilaisuutena vähään aikaan viettää rauhassa aikaa ystävien kesken? Pieni ongelma tietysti, jos lähipiiriin kuuluu paljon pienten vauvojen äitejä, silloin aikuisten juhla ei onnistu. Ravintolassa voi muuten ruokailla ilman alkoholia, kannattaa joskus kokeilla.
Minulle on ihan sama mitä mieltä joku muu on, mutta minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta sellainen perinteinen baby shower -juhliminen. Ei voi mitään. Osallistun jos kutsutaan, mutta kun en niistä juhlista nauti, niin en nauti. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tyhmää haluta tavata läheisiään ja jakaa oman elämänsä iloisia tapahtumia heidän kanssaan, tai ylipäätään juhlia yhtään mitään. Ekat bileet on omat hautajaiset, kaikki muu on vaan "lahjojen kalastelua".
Miksi siihen tarvitaan joku typerä tekosyy? Minä ainakin olen ihan kykenevä kutsumaan läheiset kylään ihan muuten vaan, ilman että kenenkään tarvitsee miettiä mitään lahjoja.
Ei kaikkiin juhliin mitään lahjapakkoa olekaan. Senkun jättää menemättä jos ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitkään julkistukset tai baby showerit.
Ei kiinnosta minuakaan. Jätin väliin syntymättömän kummilapseni äidin babyshowerit. Ei voisi vähempää kiinnostaa naisten kälätysjuhlat jossa lässytetään vauvajuttuja. Teennäistä jenkkihumpuukia. En tätä tietenkään ääneen sanonut. :D
ei kiinnosta, sukupuolella ei ole minulle mitään väliä.
mielenkiintoinen ilmiö tosin on se, että etenkin julkkistyrkyt, jotka ovat kovasti olleet tuomitsemassa ihmisiä, jotka luokittelevat ihmisiä naisiksi ja miehiksi, niin juuri nuo julkkistyrkyt pitävät sitten joko gender reveal juhlat tai muuten tiedottavat lapsen sukupuolesta. jännä juttu, että voivat tietää, että heidän masussaan majaileva letkullinen tai letkuton sikiö voidaankin sitten määrittää tytöksi tai pojaksi, vaikka muuten on ehdoton nounou puhutella vierasta edes vierasta lasta muuten kuin tyttö/poikeoletettu.
Ei pätkääkään. Nimiäiset sun muut ymmärrän kun se vauva on jo syntynyt, mutta että sukupuolenpaljastusjuhlat? Wtf?
Vauvoistahan sen sukupuolen näkee heti, ei sitä tarvitse erikseen julistella.
Sen sijaan tuleva sukupuoli, sen julistus voisi olla ilmoituksen arvoista, sitähän ei vielä tiedetä, vaihtoehtojakin miehen ja naisen lisäksi on nykyään vaikka kuinka monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta mitkään julkistukset tai baby showerit.
Ei kiinnosta minuakaan. Jätin väliin syntymättömän kummilapseni äidin babyshowerit. Ei voisi vähempää kiinnostaa naisten kälätysjuhlat jossa lässytetään vauvajuttuja. Teennäistä jenkkihumpuukia. En tätä tietenkään ääneen sanonut. :D
Minullakin on aina tapana ryhtyä kummiksi, jos ei kiinnosta lapsen äiti eikä syntyvä lapsi.
Ymmärrän lähipiirille; isovanhemmat, tulevat tädit, sedät, enot, serkut ja kummitädit ja -sedät. Mutta sellaiset isot näyttävät juhlat ja sukupuolen paljastusseremoniat on vaan wtf.
Kyllä suomalainen haikeus ja masentuneisuus kukkii tässä ketjussa. Mitään haittaa ei ole siitä, että uutta elämää juhlitaan, mutta täällä ollaan valmiiksi katkeria tuntemattomien juhlista.
Genrer reveal -juhlista kertoo kaiken oleellisen se, että se yksi pariskunta Kaliforniassa sai ihan saatanallisen maastopalon aikaiseksi.
Kiinnostaa on ehkä kaukaa haettu sana mutta ei ne minua haittaakaan. Jos kutsu joskus käy niin voin ihan mielelläni jopa lähteä jos kyseisistä vanhemmista pidän. Riippuu kai vähän juhlien luonteesta, ei niitä välttämättä amerikkalaistyyliin tarvitse järjestää. Tosin meidän lähipiirissä on kerrottu vain lähisuvulle mitä sukupuolta odotettu vauva on, esim ihan normaalin kahvittelun lomassa eikä mitään lahjoja olla erikseen sitä varten varattu, eikä ole ollut aikomustakaan.
En ole kovin innokas juhlija ja olen jopa ristiäisiä ja häitä pitänyt ahdistavina juhlina, olen silti osallistunut vaikka ei kiinnostusta ole ollut pätkääkään. Aina olen ajatellut että juhlien järjestäjät saavat toki juhlia mitä haluavat, minä en voi mennä sanelemaan muille ehtoja mitä saa juhlia ja mitä ei. Jos ei kiinnosta niin voi niitä jättää väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalainen haikeus ja masentuneisuus kukkii tässä ketjussa. Mitään haittaa ei ole siitä, että uutta elämää juhlitaan, mutta täällä ollaan valmiiksi katkeria tuntemattomien juhlista.
Ensin juhlitaan kahdesti ennen syntymää, ja sitten syntymn jälkeen vasta aletaankin juhlia. Siskoni järjesti vauvalleen puolivuotissynttärit, mihin kutsui koko suvun vain muutama kuukausi ristiäisten jälkeen. Eikö mikään riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin juhlitaan kahdesti ennen syntymää, ja sitten syntymn jälkeen vasta aletaankin juhlia. Siskoni järjesti vauvalleen puolivuotissynttärit, mihin kutsui koko suvun vain muutama kuukausi ristiäisten jälkeen. Eikö mikään riitä?
Varmaan kysyit siskoltasi etkä palstalta?
Ihan kuin kettu kutsuisi pihlajanmarjoja happamiksi. Onhan se ikävää, että sisko jaksaa järjestää juhlia ja ihmisiä niihin vieläpä tulee mielellään. Kylläpä minuakin ärsyttäisi.
Minua kiinnostaa tietää millä h ... E... L... Vetin logiikalla niin monet kirjoittavat, että KIINNOSTAVATKO SINUA. Eikö mikään kello kilkata???????
Turhaa touhua. Babyshowerit kyllä ymmärrän hyvin, ovathan isälle järjestetyt varpajaisetkin olleet Suomessa perinne jo pitkään, joten on enemmän kuin oikein, että myös itse synnyttäjä saa juhlat. Tietenkin juhlat on myös järkevää pitää ennen synnytystä, sillä äiti on todella pitkään kiinni vauvassa, eikä välttämättä pääse näkemään kavereitaan porukalla pitkiin aikoihin.
Mielestäni tämä menee kuitenkin jo liiallisuuksiin. Babyshowerien ja varpajaisten lisäksi ristiäiset/nimiäiset riittävät mainiosti vauvajuhliksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tietää millä h ... E... L... Vetin logiikalla niin monet kirjoittavat, että KIINNOSTAVATKO SINUA. Eikö mikään kello kilkata???????
Minua taas kiinnostaa että jos puhutaan juhlista monikossa niin mikä kello pitäisi kilkata?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lähipiirille; isovanhemmat, tulevat tädit, sedät, enot, serkut ja kummitädit ja -sedät. Mutta sellaiset isot näyttävät juhlat ja sukupuolen paljastusseremoniat on vaan wtf.
Muuan opiskeluaikainen kaverini piti vauvalleen isot, näyttävät ja railakkaat ristiäiset, joihin kutsuttiin lähisuvun ja kavereiden lisäksi myös kaukaisempi suku sekä kaikki mahdolliset opiskelukaverit ja hyvänpäiväntutut. Mielestäni sekin oli aika wtf, kun itse olen tottunut rauhallisiin pienen piirin ristiäisiin.
Miksi se on liikaa? Omassa ja ystävien elämässä lasten saaminen on ollut merkittävin asia. Eikö juuri tämä ole oikea aika ihmisen elämässä juhlia, uusi elämä on saapumassa maailmaan?
Kuinka monta kertaa perus perjantaita juhlitaan, eikä se ole koskaan liikaa?