Kiinnostavatko sinua ihmisten vauvojen sukupuolenpaljastusjuhlat?
Minua kiinnostaa sukupuoli silloin, kun vauva syntyy, ja voin käydä katsomassa vauvaa. Ennen syntymää asia ei kiinnosta minua yhtään. Käsitykseni sukupuolenpaljastusjuhlista on, että ihmiset tulevat paikalle vähän pitkin hampain ja pakotettuna, "kun nuo nyt ovat niin innoissaan". Mitä mieltä te?
Kommentit (97)
Jenkkien keksimää höpöhöpöä. Ei kai sillä väliä ole kun vauva ei edes ole syntynyt vielä. Jotkut kastajaiset tai nimiäiset on ok sitten kun se vauva on tullut ulos.
Ei ole kutsua tullut, tapa on kopioitu jenkeistä jossa kissanristiäisiä pidetään. Heillä on eri kulttuuri kuin meillä, ei minua kyllä haittaa jos ihmiset tahtoo juhlia näitä, ketä ei kiinnosta voi jättää juhlat väliin. Suomalaisethan eivät pidä oikein minkäänlaisista juhlista, ainakaan alkoholittomista sellaisista. Täällä kaikenlaiset juhlat ovat vain turhaa pönötystä ja pakkopullaa, eikö vain? Harmaata arkea sen olla pitää.
Ei kiinnosta mitkään julkistukset tai baby showerit.
Ihan älytöntä. Juhlittavaa on sitten kun vauva tulee elävänä maailmaan, muu on pelkkää lahjojen kalastelua.
Tuskin yhdellekään täällä valittaville tulee kutsuja kenenkään juhliin. Ihmiset ei yleensä halua hapannaamoja nyrpistelemään omiin juhliinsa.
Ei kysytty edes oman lapsen sukupuolta raskausaikana. Joten ei kiinnosta.
Minua ei ihan oikeasti kiinnosta mitä sukupuolta lapsesi on, ei niiden nimet eikä lukumäärä. Kunhan pidät ne pois näkyviltä etkä tule minnekään niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ihan oikeasti kiinnosta mitä sukupuolta lapsesi on, ei niiden nimet eikä lukumäärä. Kunhan pidät ne pois näkyviltä etkä tule minnekään niiden kanssa.
Ei huolta, en minäkään olisi kaverisi.
Joo, ihan tyhmää haluta tavata läheisiään ja jakaa oman elämänsä iloisia tapahtumia heidän kanssaan, tai ylipäätään juhlia yhtään mitään. Ekat bileet on omat hautajaiset, kaikki muu on vaan "lahjojen kalastelua".
Kiinnostaa! Yksissä juhlissa olen ollut ja omalla kohdallani pidin myös gender reveal juhlat. Oli todella hauskaa!
Tietysti kutsuin vain perhettä ja ystäviä, joiden kanssa muutenkin ollaan paljon tekemisissä ja läheisiä. Elämässä ei koskaan ole liikaa juhlan aiheita:)
Sukupuolta ei voi määritellä syntymässä, vaan lapsi määrittelee sen itse, kun on valmis.
Eihän sitä sukupuolta voi tietää ennenkuin se vauva päättää sen.
Itse pidän pitkää takkia ja paljastan sukupuoleni kriittisellä hetkellä
Tämä on jotain jenkki-wt -apinointia
Amerikassa on just näitä.
Siellä on tapa, että ilmapallon sisään on pistetty konfetti/paperisilppua. Jos lapsi on poika se sillpu on vaaleansinistä, jos tyttö, niin vaaleanpunaista. Juhlan kohokohta on kun pallo puhkaistaan ja ilmaan lentää sukupuolen väristä silppua.!
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan tyhmää haluta tavata läheisiään ja jakaa oman elämänsä iloisia tapahtumia heidän kanssaan, tai ylipäätään juhlia yhtään mitään. Ekat bileet on omat hautajaiset, kaikki muu on vaan "lahjojen kalastelua".
Hautajaiset on ihan kauheaa kukkien kalastelua. Kukkakauppiaiden masinoimaa vouhotusta.
Miksi teistä on niin iso uhka, että tämä juhla on lähtöisin Amerikasta? En siis millään ymmärrä, niin on farkutkin, mutta eihän ne uhkaa teidän suomalaisuutta? Vai?
Ei kiinnosta. Baby shower menettelee, jos juhla on aikuiseen makuun vaikka hyvässä ravintolassa, mutta imettävät mammakaverit ja vaippakakut on liikaa.
Ei kiinnosta edes syntymän jälkeen. En ymmärrä koko logiikkaa. Jos vanhemmat kovasti haluaisivat nimenomaan tiettyä sukupuolta olevan lapsen niin säälin sekä heitä että lasta. Muussa tapauksessa miksi siinä edes on mitään syytä juhlaan?
Naurettavaa. Kaikki tuo jenkkiläinen hössötys lapsensaannin ympärillä on niin turhaa. Toi kärkipäässä.