en pysty tänäänkään menemään kauppaan
Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.
Kommentit (274)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:44"]
Mun mies kuoli kun katsottiin olevan liian terve työkyvyttömyyseläkkeelle. Oli sydän viallinen. Tollaset jynssärit ne eläkkeet sitten saa.
[/quote]
Eläkkeitä ei taideta ihan tarkkaa määrää jakaa kuten jotain apurahoja?
Et varmaan haluaisi yhtään jynssäriä esim. terveydenhuoltoon, kun aika menee toisarvoisiin asioihin, paperipinojen järjestelyyn suoriksi riveiksi ja jokaisen lauseen, sanan ja numeron tarkistamiseen moneen otteeseen, ja jumittaisi kesken hätäoperaation jonnekin käsienpesuun...
[/quote]
Sen takiahan ne on hankalia saada, että sinne tippuu niin helvetisti tätä mt -porukkaa. Katsos se huoltosuhdeasia. Siivoamiseenhan tuo jynssäri olisi loistava.
Ap on poistunut paikalta mutta mitä jos joku pakko-oireinen valitsisi kuoleman tuossa yllä esitetyssä valintatilanteessa? Ilmeisesti se on ok? Huudatko silti itsariketjuissa kuinka itsekäs teko itsemurha on?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:26"]Ap, yritä pienillä askelilla päästä parempaan ja terveempään suhtautumiseen asioihin. Jätä vaikka vika "pakkopuhdistautuminen" jotenkin lyhyemmäksi. Tiedät itsekin, että käyttäytymisesi ei ole järkevää, joten riittäisikö vaikka 99 % puhdistautuminen joskus ja siitä HILJALLEEN pienennät.
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jatkamalla samalla tavalla kuin nyt ruokit sairauttasi ja se ei parane mihinkään suuntaan, jopa voi mennä pahemmaksi. Jaksamista ap!
[/quote]
Tuo on teoriassa hyvä ajatus, mutta pahasti pakko-oireisella se ei toimi. Se 99% puhdistautuminen jää kalvamaan ja pahimmassa tapauksessa sinne suihkuun menee uudestaan ja on vielä pidemmän aikaa, kun jäi kesken.
-
Mulla on myös ollut lapsesta asti pakko-oireinen häiriö, mutta se onneksi helpotti iän myötä. Nuorena mulla oli esimerkiksi juutikin se peseytyminen ihan järjetöntä. Siitä koetettiin päästä eroon just tuolla ehdottamallasi tavalla ja mä en vain pystynyt. Olin varma, että saan jonkun taudin ja kuolen jos en peseydy kunnolla ja oli pakko mennä takaisin suihkuun ja hinkattava iho suunnilleen verille. Pääsin siitä eroon vasta vähän pakon edessä kun meillä rempattiin kylppäri enkä päässyt suihkuun yli viikkoon, vaan piti peseytyä vessan lavuaarin päällä. En kuollut vaikka ahdisti ihan perkeleesti ja sain vähennettyä normaalin mittaiseen suihkuun kahdesti päivässä, ainoastaan jos kosken johonkin oikeasti likaiseen on pakko saada heti käsidesiä ja päästävä suihkuun heti kotona ja peseydyttävä erittäin huolella.
Mulla pääsi ihan itku. Kuinka KYLMIÄ ja JULMIA ihmisiä täällä oikein on??? En sitten käsitä en yhtään!! Nyt nousi kyllä karvat pystyyn ja tekis mieli vedellä ympäri korvia joka ikistä helvetin pään aukojaa. Ap:lle toivon koko sydämestäni voimia ja kaikkea hyvää tulevaan. <3
olen aina pohtinut onko nämä ei-niin-vakavat-mt ongelmat (jotka eivät tee sairastuneesta jammusetää) sellasia mihin on varaa tällaisessa yhteiskunnassa jossa heidät elätetään?
[/quote]
Löytäisitkö jotain linkkiä ettei näitä esiinny kehitysmaissa? Se elatuksen taso ei myöskään ole kovin korkea, kyllä siinä lääkitysten ja vesilaskujensa kanssa saa unettomia öitä viettää.
Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida......
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.
[/quote]
ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti
[/quote]
Ja niin ehkä kuolikin, sitten jos ei joku muu huolehtinut. Meinaatko että siis kaikki mt-ongelmaiset pitäisi tappaa, pitäisikö se laajentaa muihinkin sairaisiin ja vammaisiin?
Olen saanut sen käsityksen että ocd:stä kärsitään ihan kaikenlaisissa oloissa, ilmenemismuodothan voivat toki olla erilaiset.
[/quote]
olen sitä mieltä että tietynlainen ihmisten tekohengittäminen on turhaa ja tällaisina säästöaikoina tätä kannattaisi tosissaan miettiä. mikä teidän muiden mielestä on tulevaisuuden ratkaisu kun ihmisiä vanhenee ja sairastuu enenevissä määrin...
[/quote]
Sä voit aloittaa itsestäsi. Tee meille muille palvelus ja päätä päiväsi. Säästämme pitkän pennin kun sua ei tarvi vanhana elättää. Vai koskeeko tää sairaiden ja vanhusten eliminointi vain muita, ei sua? Eiköhän sun vanhemmatkin ala olla eläkeiässä, ei muuta kun pistät niiden sumppiin jotain myrkkyä. Vai eikö tää homma taaskaan koske sun läheisiä, muita vaan? Ja kai olet jo ilmoittautunut teloittajaksi? Vai pitääkö muiden hoitaa sekin?
[/quote]
hahahahahah eihän mun vielä kannata itteäni tappaa, kun tuotan verorahoja! taisi nyt jollakin mennä vähä vellit ja puurot sekasin :D mutta joo omissa suunnitelmissa ei ole joutua laitokseen ja odottaa hidasta kuolemaa paskat vaipoissa samalla kun hoitaja tulee pari kertaa päivässä kääntämään kylkeä. missään vaiheessa en ole sanonut että vanhuksia tai esim. sairaita lapsia tulisi mitenkään päästää päiviltä ennenaikaisesti. olen puhunut näistä joilla ei minun mielestäni ole samanlaista ihmisarvoa mitä meillä muilla, esim pedofiilit/paloittelumurhaajat jne. en todellakaan usko sodan parantavan mitään, en mielestäni ole myöskään kirjoittanut tälläistä väitettä vai olenko? olen vain esittänyt väitteen ja näkemyksen siitä että jos pakko-oireista kärsivän ihmisen henki olisi vaakalaudalla ja hänen tulisi tehdä päätös kuoleman ja pakko-oireen tekemisen väliltä mitä hän valitsisi? ja olen aina pohtinut onko nämä ei-niin-vakavat-mt ongelmat (jotka eivät tee sairastuneesta jammusetää) sellasia mihin on varaa tällaisessa yhteiskunnassa jossa heidät elätetään?
[/quote]
Oletkohan sä maksanut edes niitä rahoja jotka suhun on mennyt alaikäisenä ja ammattiin opiskellessasi? Epäilenpä. Olet edelleen tappiotapaus. Ja voi olla ettet ehdi ikinä niitä edes maksaa takaisin. Joten ihan sama vaikka tekisit itsarin tänään. Kyllä joku muu ne sun veroeurot kuittaa, ehkä jopa enemmänkin. Sillä toisella voi jopa olla lapsia, niitä jotka tulevaisuudessa maksavat veroja. Kyllä lapsellinen on aina lapsetonta parempi yhteiskunnan kannalta. Yhteiskunta romahtaa ilman jatkuvuutta. Siihen nähden sä olet aika luuseri tapaus. Kannattamaton investointi tälle yhteiskunnalle. Samaa kastia sairaiden ja vammaisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:58"]
Ap on poistunut paikalta mutta mitä jos joku pakko-oireinen valitsisi kuoleman tuossa yllä esitetyssä valintatilanteessa? Ilmeisesti se on ok? Huudatko silti itsariketjuissa kuinka itsekäs teko itsemurha on?
[/quote]
mielestäni itsemurha ei ole yhtään sen itsekkäämpi teko kuin miten muutenkin me länsimaalaiset elämme. en koe itsemurhaa mitenkään kovin pahana tai syntisenä asiana. jos on liian paha olla, on ehkä parempi päästä pois. en toivo kenellekkään onnetonta elämää. on armollista lähimmäisenä ymmärtää toisen ihmisen jatkuva tuska ja halu päästä pois.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"]Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida......
[/quote]
No me sairaat voisimme ihan itsekin itsemme eliminoida, suurin este siihen on läheisille aiheutettu tuska. Mikä on sinun kantasi siihen että SAANKO tappaa itseni vaikka se tuhoaa mm vanhempieni loppuelämän, en usko että he siitä enää toipuisivat koskaan. Sisarukset ehkä vuosien päästä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista
[/quote]
On totta, että joskus kivikaudella oli vähemmän mielenterveysongelmia, koska ihmisten piti käyttää kaikki aikansa metsästämiseen ja selviytymiseen. Silti ne mielenterveysongelmat ja -sairaudet olivat olemassa. Nykyään niitä on enemmän, eikä se, että potilaan laittaa keskelle kehitysmaata ilman mitään, poista niitä ongelmia. Jos potilas joutuisi yllättäen nykyyhteiskunnasta sellaiseen tilanteeseen, niin he kuolisivat. Ei heillä olisi mahdollisuuksia selvitä siellä. Sota tai kehitysmaan olot eivät paranna mielenterveysongelmia. Vaihtaisitko kaikki nykyisen yhteiskunnan mukavuudet, olot, asuintavat, säännöt, lait ja kaiken siihen, että otettaisiin miljoona askelta taaksepäin kehityksessä vain siksi, että mielenterveysongelmat vähenisivät? Tuskinpa.
Mielen sairaudet ovat oikeita, vakavastiotettavia sairauksia. Ei kivikaudella ollut sellaisia ongelmia mitä nykyään on, mistä näitä ongelmia voi seurata. Ihmisen kehityskin oli aivan erilaista silloin, kaikki oli aivan erilaista silloin. Koko maailma oli erilainen. On turhaa verrata nykymaailmaa ja entistä. Samalla tavalla muitakin sairauksia on nykyään järjettömän paljon enemmän ja uusia sairauksia puhkeaa koko ajan, ei pelkästään mielenterveyteen liittyviä. Samalla myös eri sairauksien hoito on kehittynyt, onneksi.
Minulla on vakavia mielenterveysongelmia ja tiedostan niiden oireet. Niitä oireita ei vain voi selittää itselleen järjellä aina, kun ne iskevät päälle. Huomaa, että tässäkin ketjussa ihmiset ovat vain tietämättömiä asioista ja siksi heittävät noita idioottimaisia kommentteja. Teistä ei kukaan ole suojassa näiltä sairauksilta, eikä ole kukaan läheisennekään. Itseasiassa toivoisin, että saisitte elää vaikkapa viikon ajan tälläistä elämää haluamattanne. En minäkään tätä ole halunnut tai valinnut. Silti on pakko kestää ja jatkaa eteenpäin niin kauan, että tulee se piste, kun tapan itseni. Luulen, ettette kestäisi päivääkään. Tämä elämä on yhtä taistelua päivästä toiseen, eikä siihen mitkään pula-ajan olosuhteet auta, nehän vain pahentaisivat tilannetta entisestään.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"]
Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida......
[/quote]
vihodin joku muukin joka uskaltaa sano tämän
Lisäksi, kivikaudella eliniänodote oli noin 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"]
[/quote]
vihodin joku muukin joka uskaltaa sano tämän
[/quote]
Sinäkään et kuitenkaan uskalla sanoa onko sallittua tappaa itsensä jos sillä pilaa parin ihmisen loppuelämän?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:39"]voiko ap tai joku muu mt ongelmista kärsivä kertoa minulle, että onko meillä täällä liian hyvin asiat kun on varaa sairastua tuollaiseen? mitä luulette, jos sota tai vastaava katastrofi tulisi ja teidän olisi PAKKO tehdä jotakin mitä pelkäätte muuten kuolisitte niin miten olisi? kumman valitsisit, kuolisitko mieluummin vai pääsisitkö yli peloistasi? minun on vaikea ymmärtää tuollaisia ylellisiä sairauksia ja toivoisin että kaltaisesi ihmiset voisi kuljettaa täältä kauas pois pakolaisleireille tai sodan keskelle jotta oppisitte jotain elämästä ja aidoista peloista [/quote] Älä viitsi. Tuskin kukaan haluamalla haluaa pakko-oireita.
[/quote]
ei varmasti haluakkaan. mutta ihmisellä pitää olla kaikkea, jotta pystyy tuollaiseen sairastumaan. jos elettäisiin luolamies aikaa, ei kertakaikkiaan mt sairauksille olisi mahdollisuutta, koska sellainen yksilö kuolis heti
[/quote]
Ja niin ehkä kuolikin, sitten jos ei joku muu huolehtinut. Meinaatko että siis kaikki mt-ongelmaiset pitäisi tappaa, pitäisikö se laajentaa muihinkin sairaisiin ja vammaisiin?
Olen saanut sen käsityksen että ocd:stä kärsitään ihan kaikenlaisissa oloissa, ilmenemismuodothan voivat toki olla erilaiset.
[/quote]
olen sitä mieltä että tietynlainen ihmisten tekohengittäminen on turhaa ja tällaisina säästöaikoina tätä kannattaisi tosissaan miettiä. mikä teidän muiden mielestä on tulevaisuuden ratkaisu kun ihmisiä vanhenee ja sairastuu enenevissä määrin...
[/quote]
Sä voit aloittaa itsestäsi. Tee meille muille palvelus ja päätä päiväsi. Säästämme pitkän pennin kun sua ei tarvi vanhana elättää. Vai koskeeko tää sairaiden ja vanhusten eliminointi vain muita, ei sua? Eiköhän sun vanhemmatkin ala olla eläkeiässä, ei muuta kun pistät niiden sumppiin jotain myrkkyä. Vai eikö tää homma taaskaan koske sun läheisiä, muita vaan? Ja kai olet jo ilmoittautunut teloittajaksi? Vai pitääkö muiden hoitaa sekin?
[/quote]
hahahahahah eihän mun vielä kannata itteäni tappaa, kun tuotan verorahoja! taisi nyt jollakin mennä vähä vellit ja puurot sekasin :D mutta joo omissa suunnitelmissa ei ole joutua laitokseen ja odottaa hidasta kuolemaa paskat vaipoissa samalla kun hoitaja tulee pari kertaa päivässä kääntämään kylkeä. missään vaiheessa en ole sanonut että vanhuksia tai esim. sairaita lapsia tulisi mitenkään päästää päiviltä ennenaikaisesti. olen puhunut näistä joilla ei minun mielestäni ole samanlaista ihmisarvoa mitä meillä muilla, esim pedofiilit/paloittelumurhaajat jne. en todellakaan usko sodan parantavan mitään, en mielestäni ole myöskään kirjoittanut tälläistä väitettä vai olenko? olen vain esittänyt väitteen ja näkemyksen siitä että jos pakko-oireista kärsivän ihmisen henki olisi vaakalaudalla ja hänen tulisi tehdä päätös kuoleman ja pakko-oireen tekemisen väliltä mitä hän valitsisi? ja olen aina pohtinut onko nämä ei-niin-vakavat-mt ongelmat (jotka eivät tee sairastuneesta jammusetää) sellasia mihin on varaa tällaisessa yhteiskunnassa jossa heidät elätetään?
[/quote]
Oletkohan sä maksanut edes niitä rahoja jotka suhun on mennyt alaikäisenä ja ammattiin opiskellessasi? Epäilenpä. Olet edelleen tappiotapaus. Ja voi olla ettet ehdi ikinä niitä edes maksaa takaisin. Joten ihan sama vaikka tekisit itsarin tänään. Kyllä joku muu ne sun veroeurot kuittaa, ehkä jopa enemmänkin. Sillä toisella voi jopa olla lapsia, niitä jotka tulevaisuudessa maksavat veroja. Kyllä lapsellinen on aina lapsetonta parempi yhteiskunnan kannalta. Yhteiskunta romahtaa ilman jatkuvuutta. Siihen nähden sä olet aika luuseri tapaus. Kannattamaton investointi tälle yhteiskunnalle. Samaa kastia sairaiden ja vammaisten kanssa.
[/quote]
en ihan kuitenkaan rankkaisi itseäni yhtä kalliiksi ja tuottamattomaksi kuin esim. suljetulle osastolle lukittu sarjamurhaaja.... mutta jos sinä et näe eroa näissä niin sille en mahda mitään. taitaa mennä joillakin nämä keksustelut liikaa tunteisiin.... :D
Täällä käy tosiaankin hyvin ilmi, mikä on hyvin useiden ihmisten suhtautuminen mt-ongelmiin. "Ota itteäs niskasta kiinni!" jne...
Mutta ap, kylmä fakta on silti että ainoa joka voi sinua tuossa tilassa oikeasti auttaa on sinä itse, minkä varmasti tiedätkin. Ammattiauttajat ja läheiset voivat olla tukena ja neuvoa, mutta kukaan muu ei voi tehdä työtä puolestasi.
Ja pahinta mitä voit itsellesi tuossa tilanteessa tehdä, on jäädä kotiin koska et uskalla lähteä kauppaan tms. Välttelykäyttäytyminen on se vihoviimeinen reaktio pakkoajatuksiin. Se helpottaa hetkeksi, mutta lopulta joudut tilanteeseen että et voi enää nousta sängystä, se kaventaa elinpiiriäsi jatkuvasti.
Itselläni on myös yli kahdenkymmenen vuoden ajan ollut riesana kaikki ocd:n osa-alueet. Vaikeimmaksi koen ajatuksen tasolla tapahtuvat kompulsiot jotka tosiaan aoheuttavat päässä sellaisen mylläkän että oksat pois. Minulla on myös vaikea masennus ja paniikkihäiriö, joten tiedän tasan tarkkaan sen helvetin missä elät. Yhteen aikaan sain 4-6 paniikkikohtausta joka päivä ja itsemurha on käynyt mielessä melko monta kertaa, teininä sitä yritinkin.
Tiedän siis miten raskasta se voi olla. Mutta sinulla ei ihan oikeasti ole kuin nuo 3 vaihtoehtoa: Joko alat työskennellä pakkotoimintojesi lopettamiseksi, aloittaen ihan pienistä asioista, tapat itsesi tai elät samaa helvettiä loppuikäsi. Tai "elät" koska pahan ocd:n kanssa on turha puhua mistään elämänlaadusta. Kamalaan oloon tottuu ja sitä alkaa pitää normina, ja lopulta ei edes muista mitä se tavallinen eläminen ja oleminen on.
Kuten joku jossain sanoi, voi kuitenkin olla kiitollinen että kyseessä on "vain" ocd, siitä kun on mahdollista parantua toisin kuin lukemattomista muista sairauksista.
Lopultahan ocd:n voittamisessa on kyse syvimpien pelkojesi kohtaamisesta ilman pakkotoimintoja. Kuulostaa kamalalta ja on todella raskasta, mutta ei siihen kuole. Itselläni tämä tuli mahdolliseksi vasta kun lopetin mielialalääkekoktailin nauttimisen, asiat selkeytyivät. Itselleni tuli niistä ikäviä sivuoireita kuten psykoosia ym, joista lääkärisedät välillä unohtavat varoittaa. ;) Ensin toki iski valtava shokki kun olin ollut ihan turta ja sekaisin vuosikaudet...
Sanot että sekoat jos yrität kohdata pelkosi. Siltä minustakin tuntui. Pakkoajatuksista ja niitä seuraavasta ahdistuspiikistä on ilmeisesti tullut sinulle hirveä, ylitsepääsemätön mörkö jota pakenet henkesi edestä, viimeiseen asti. Ja se on sitä juuri siksi koska pakenet sitä. Altistushoito perustuu juurikin siihen että kohtaamalla pelkosi ja hyväksymällä pakkoajatuksesi kerrot aivoillesi että hei, ei tähän kuole. Niissä ajatuksissa sinänsä ei ole mitään vikaa tai pahaa, ne ovat vain ajatuksia. Ongelma on se pakkotoiminto jolla tukahdutat tunteen joka siitä vain voimistuu ja sysää kehiin lisää pakkoajatuksia jne...
Juu, mitähän romaania tässä kirjoitan, ei ollut tarkoitus kuulostaa viisastelevalta, halusin vain sanoa että ocd on parannettavissa jos oikeasti haluat tarttua härkää sarvista ja laittaa kaiken likoon sekä kohdata itsensä ja tunteensa. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:51"]
Miten olet hoitamassa itseäsi parempaan kuntoon?
[/quote]
Olet ollut vuosia psykiatrisessa hoidossa, käytän lääkkketiä, olen käynyt psykoterapiassa sen Kelan tukeman kolme vuotta. Enää en pysty terapiassa käymään, koska Kela tukee vain kolme vuotta, eikä ole rahaa maksaa itse. Mielenterveystoimistossa käyn hoitajan juttusilla. Mutta se ei ole terapiaa. ap
[/quote]
Ilmeisesti et ole terapiassa tehnyt itsesi kanssa töitä koska oireesi eivät ole helpottaneet.
[/quote]
Olen tehnyt. Mutta minulla on niin laaja tuo pakko-oireinen häiriö, koskettaa kaikkea elämän osia. Ja edelleen, kaikki pakko-oireiset ei parane koskaan. ap
Tässä olisi teille wannabe-pyövelit tilaisuus ottaa kantaa. Vaihtoehdot:
a) Elämä yhteiskunnan tuilla samassa tilanteessa kuin ap eli apuresurssit käytettynä eikä varallisuutta ostaa lisää.
b) Kuolema oman käden kautta jättäen jälkeen traumatisoutuneita läheisiä.
Kumpi...?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:29"]
Ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Suomessa on liian hyvin asiat. Jos sinäkin joutuisit itse hankkimaan eläntosi etkä eläisi veronmaksajien siivellä, niin sinulla ei oli varaa tuollaiseen pelleilyyn. HYVIN SANOTTU!!!!! MAHTAVAA!
[/quote]
Jos en saisi eläkettä, olisin tappanut itseni. En kykene elämään ilman tukea, olen sairas. ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"] Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida...... [/quote] vihodin joku muukin joka uskaltaa sano tämän [/quote] Sinäkään et kuitenkaan uskalla sanoa onko sallittua tappaa itsensä jos sillä pilaa parin ihmisen loppuelämän?
[/quote]
kyllä itsemurha on mielestäni sallittua. niinkuin sanottu, en halua että kukaan elää jatkuvassa kärsimyksessä läpi elämänsä. ei elämän kuulu olla sellaista, jokaisella tulisi olla oikeus onneen. jos elämä on sietämätöntä ei ole oikein tällaiselle ihmiselle väittää miten syntistä itsemurha on.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:12"]
Jammu oli skitsofreenikko, sekaisin kuin seinäkello. Lapsena pahoin kaltoin kohdeltu, tuskin se valitsi itse skitsofreniaa tai paskaa lapsuutta.
[/quote]
aivan, sekaisin kuin seinäkello...... ja tälläsiä siellä laitoksissa on, sekä valitettavasti kaduillakin. ja näitä me tekohengitämme. minun mielestäni se on väärin. jammu itse valitsi tehdä mitä teki koko elämänsä.... ja jos tähän tulee nyt joku sanomaan että se olis se sairaus miksi jammu teki mitä teki niin pääsemme takaisin asian ytimeen!!! jos on niin pahasti sairas, että sairaus saa tekemään tuollasia asioita niin oletteko sitä mieltä että meidän sivistysvaltin tehtävänä on kuitenkin tekohengittää näitä samalla kun haemme säästökohteita emmekä pysty edes LASTENSAIRAALAA rakentamaan ilman hyväntekeväisyyttä???!!!!!!!
[/quote]
Kummasti muuten Oulussa, Tampereella ja Turussa on varaa rakentaa lastensairaala ilman keräystä. Noissahan ollaan aloittamassa uusien klinikoiden rakentamista ja jopa ilman valtionapua. Helsinki oli ainoa joka siihen ei pystynyt. Ja sekään ei oikeasti johtunut rahapulasta vaan siitä että ihmiset käytännössä huijattiin lahjoittamaan rakennusrahat. On Husilla ollut varaa rakentaa esim. silmäsairaala.
Ja tämän lastensiraalan esimerkin voimalla sä olisit tappamassa sairaita ja vammaisia. Meillä ei ole rahaa, paskat, meillä on rahaa, kyse on vaan siitä mihin niitä rahoja halutaan käyttää. Lastensairaalaan niitä ei Helsingissä haluttu käyttää, koska tiedettiin, että ihmiset kyllä lahjoittaa rahat kun kerrotaan nyyhytarinoita sairaista lapsista. Paha olet jos et halua muutamaa kymppiä antaa. Ja Hus säästää miljoonia. Hip hei ja huraa! Nyt voidaankin alkaa lahdata sairaita ja vammaisia.