Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pysty tänäänkään menemään kauppaan

Vierailija
05.08.2015 |

Tänään olisi pitänyt käydä kaupoilla. Mutta ei onnistu, koska koskin vuotaneeseen paristoon. Tälläistä tää teidän kahdehtima sairauseläkeläisen elämä.

Kommentit (274)

Vierailija
41/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:53"]

olen aina pohtinut onko nämä ei-niin-vakavat-mt ongelmat (jotka eivät tee sairastuneesta jammusetää) sellasia mihin on varaa tällaisessa yhteiskunnassa jossa heidät elätetään?

[/quote]

Löytäisitkö jotain linkkiä ettei näitä esiinny kehitysmaissa? Se elatuksen taso ei myöskään ole kovin korkea, kyllä siinä lääkitysten ja vesilaskujensa kanssa saa unettomia öitä viettää.
[/quote]
Lääkkeet maksaa näille Kela ja sossu. Ja vettä ei kannata käyttää enempää kuin mihin on varaa. Elatuksen taso tulee joka tapauksessa lähivuosina laskemaan.

Vierailija
42/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:14"]

en ihan kuitenkaan rankkaisi itseäni yhtä kalliiksi ja tuottamattomaksi kuin esim. suljetulle osastolle lukittu sarjamurhaaja.... mutta jos sinä et näe eroa näissä niin sille en mahda mitään. taitaa mennä joillakin nämä keksustelut liikaa tunteisiin.... :D

[/quote]

Tässä ei puhuttukaan tuomituista sarjamurhaajista, vaan mt-ongelmista kuten pakko-oireinen häiriö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:46"] [quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:45"]??? Mitä mä en nyt ymmärtänyt? Et voi mennä kauppaan koska koskit paristoon? Mitä se vuotaa? [/quote] Mietin samaa. Ja miten se paristo liittyy kaupassakäyntiin? [/quote]

Site, että en voi mennä kauppaan ennkuin olet puhdistanut asunnon ja itseni. ap [/quote] Mene sen jälkeen

[/quote]

ei kaupat ole auki enää kolmelta yöllä...

Vierailija
44/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kuinka jotkut ihmiset ajattelevat, että ihmisellä ei ole mitään oikeutta edes elää, jos hän ei tuota tarpeeksi yhteiskunnalle ja maksa tarpeeksi verorahoja. Että ihmisen ainoa elämäntehtävä on tehdä työtä ja maksaa valtiolle. Ne, jotka eivät siihen syystä tai toisesta, tässä tapauksessa sairauden takia, kykene, ovat vain loisia ja voisivat kuolla pois tuhlaamasta verorahoja. Raha, raha, raha. Mitään muuta hyötyähän ihmisestä ei voi kenellekään olla, raha on tärkeintä. Tärkeämpää, kuin ihmiselämä. Jos et tuota, ansaitset kuolla. Kuinka kylmiä, julmia ja tunteettomia ihmiset voivat olla? Aina ajatellaan ensimmäisenä rahaa ja sitä, että kuinkahan paljon MINUN rahojani tuonkin sairaan loisen elättämiseen menee, vaikka voitaisiin sen sijaan ajatella, että mitä MINÄ voisin tehdä sen ihmisen hyväksi, että hänellä olisi parempi olla? Miten voisin auttaa häntä, että hänestä ehkä joku päivä voisi sitten tulla sellainen tarpeeksi tuottava, työtä tekevä, yhteiskunnan oma muurahainen? Mutta ei. Jos sinä maksat elämäsi aikana valtiolle liikaa, on se ja sama, että oletko edes olemassa (mieluummin et ole olemassa).

Vierailija
45/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:12"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"] Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida...... [/quote] vihodin joku muukin joka uskaltaa sano tämän [/quote] Sinäkään et kuitenkaan uskalla sanoa onko sallittua tappaa itsensä jos sillä pilaa parin ihmisen loppuelämän?

[/quote]

kyllä itsemurha on mielestäni sallittua. niinkuin sanottu, en halua että kukaan elää jatkuvassa kärsimyksessä läpi elämänsä. ei elämän kuulu olla sellaista, jokaisella tulisi olla oikeus onneen. jos elämä on sietämätöntä ei ole oikein tällaiselle ihmiselle väittää miten syntistä itsemurha on. 
[/quote]
Kyllä kyllä, mutta jätät koko ajan pois sen oleellisen kysymyksen eli läheisten kärsimyksen, eihän tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan.

Vierailija
46/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:58"]

en todellakaan meinaa, meitä on täällä jo ihan riittävästi eikä minulla ole ihmislajille mitään hyvää annettavaa geneettisesti. oletko koskaan käynyt vanhainkodissa? oletko koskaan nähnyt mt suljettuja osastoja? tai laitoksia joissa pidetään vaikeasti vammaisia? jos olet, niin ymmärtäisit mitä tarkoitan. mutta sellainen ihminen joka ei näiden laitoksien eroja ymmärrä on jäävä keskustelemaan näin vaikeasta aiheesta kuin ihmisarvon määritteleminen. otetaan vähän helpommin lähestyttävä esimerkki. tämä kuuluisa jammu-setä, hän eli elämänsä loppuun asti minun ja sinun verorahoilla. onko se oikein? se rahamäärä minkä yhteiskunta tähän hirviöön laittoin olisi mennyt paljon parempaan käyttöön vanhainkodissa

[/quote]

Sattumoisin olen nähnyt nuokin paikat, oletkohan itse? Oletko ollut kenties töissä jossain osastolla? Eikös se juuri ole ihmishirviö joka haluaa jakaa tuomiot kuka ansaitsee elää ja kuka ei? Et siis ole jammuja parempi.

[/quote]

voihan sen toki noinkin nähdä, niin että antaa vaan kaikkien kukkien kukkia, makso mitä vaan ja vie se kuinka monen ihmisen hengen tahansa. tai joutuu kuinka moni lapsi tahansa pedofiilin uhriksi. fakta on se, että laitospaikkoja ja riittävää hoitoa ei ole kaikille saatavila, ap erittäin surullinen esimerkki tästä (vaikka ap ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole rinnastettavissa muuten tähän mitä tässä keskustellaan) ja jos sinä olet alalla töissä, tiedät myös millaisia potilaita kävelee tuolla kaduilla ja tiedät myös sen että heidän paikkansa olisi jossain aivan muualla. mutta kun ei ole rahaa pitää heitä lukittuina

[/quote]

Ihmiskunnan menestys perustuu pitkälti siihen että olemme oppineet pitämään toistamme huolta. Palaamme eläinten tasolle jos alamme eliminoida järjestelmällisesti ei-tuottavat jäsenemme. Siitä alkaa alamäki ei suinkaan ylämäki kuten sinä tunnut kuvittelevan. Mitä paremmat ovat ihmisoikeudet sitä vauraampi ja menestyneempi yhteiskunta on. Pohjoismaat ovat loistava esimerkki. 

Taidat olla Kokoomuslainen, ajattelu on ainakin tasan samanlaista niissä piireissä. Mulle kaikki ja muilta pois. Sairaat ja luuserit hengiltä, mä en ainakaan ala niitä elättämään. Ei tajuta, että sillä elättämisellä he saavat paljon hyvää, myös itselleen. Esim. rauhallisen ja vakaan yhteiskunnan jossa on paljon vähemmän rikollisuutta. 

Vierailija
47/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:51"]

En ymmärrä, ap, mikset jatka terapiaa. Se lienee sinun ainoa mahdollisuutesi ihmisarvoiseen elämään, ellei sitten häiriö vanhemmiten lievene ihan itsestään. Mutta perhe- ja työelämään et enää mummoikäisenä pääse kiinni. Pyydä rahat vanhemmiltasi tms., lainaa heiltä, lainaa pankista, elä kaurapuurolla ja maksa itse... Tai sitten menet vaan töihin. Ei se ahdistus sinua tapa. Olen 100% varma, että jos tukia ei olisi, elättäisit itsesi niin kuin me muutkin.

[/quote]

Jos tukia ei olisi, niin olisin tappanut itseni. Koska ei olisi varaa ruokaan. Ei mun vanhemmilla ole niin paljoa rahaa että voisivat maksaa terapiani. En pysty jatkamaan, se on ihan liian kallista. Maksaa 70-100 euroa kerta ja pitäisi kuitenkin käydä se 1-2 kertaa viikossa, joten pahimmilllaan maksaisi 800 euroa. Kellä eläkeläisellä on sellaiseen varaa? ap

Vierailija
48/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:18"]Täällä käy tosiaankin hyvin ilmi, mikä on hyvin useiden ihmisten suhtautuminen mt-ongelmiin. "Ota itteäs niskasta kiinni!" jne...

Mutta ap, kylmä fakta on silti että ainoa joka voi sinua tuossa tilassa oikeasti auttaa on sinä itse, minkä varmasti tiedätkin. Ammattiauttajat ja läheiset voivat olla tukena ja neuvoa, mutta kukaan muu ei voi tehdä työtä puolestasi.

Ja pahinta mitä voit itsellesi tuossa tilanteessa tehdä, on jäädä kotiin koska et uskalla lähteä kauppaan tms. Välttelykäyttäytyminen on se vihoviimeinen reaktio pakkoajatuksiin. Se helpottaa hetkeksi, mutta lopulta joudut tilanteeseen että et voi enää nousta sängystä, se kaventaa elinpiiriäsi jatkuvasti.

Itselläni on myös yli kahdenkymmenen vuoden ajan ollut riesana kaikki ocd:n osa-alueet. Vaikeimmaksi koen ajatuksen tasolla tapahtuvat kompulsiot jotka tosiaan aoheuttavat päässä sellaisen mylläkän että oksat pois. Minulla on myös vaikea masennus ja paniikkihäiriö, joten tiedän tasan tarkkaan sen helvetin missä elät. Yhteen aikaan sain 4-6 paniikkikohtausta joka päivä ja itsemurha on käynyt mielessä melko monta kertaa, teininä sitä yritinkin.

Tiedän siis miten raskasta se voi olla. Mutta sinulla ei ihan oikeasti ole kuin nuo 3 vaihtoehtoa: Joko alat työskennellä pakkotoimintojesi lopettamiseksi, aloittaen ihan pienistä asioista, tapat itsesi tai elät samaa helvettiä loppuikäsi. Tai "elät" koska pahan ocd:n kanssa on turha puhua mistään elämänlaadusta. Kamalaan oloon tottuu ja sitä alkaa pitää normina, ja lopulta ei edes muista mitä se tavallinen eläminen ja oleminen on.

Kuten joku jossain sanoi, voi kuitenkin olla kiitollinen että kyseessä on "vain" ocd, siitä kun on mahdollista parantua toisin kuin lukemattomista muista sairauksista.

Lopultahan ocd:n voittamisessa on kyse syvimpien pelkojesi kohtaamisesta ilman pakkotoimintoja. Kuulostaa kamalalta ja on todella raskasta, mutta ei siihen kuole. Itselläni tämä tuli mahdolliseksi vasta kun lopetin mielialalääkekoktailin nauttimisen, asiat selkeytyivät. Itselleni tuli niistä ikäviä sivuoireita kuten psykoosia ym, joista lääkärisedät välillä unohtavat varoittaa. ;) Ensin toki iski valtava shokki kun olin ollut ihan turta ja sekaisin vuosikaudet...

Sanot että sekoat jos yrität kohdata pelkosi. Siltä minustakin tuntui. Pakkoajatuksista ja niitä seuraavasta ahdistuspiikistä on ilmeisesti tullut sinulle hirveä, ylitsepääsemätön mörkö jota pakenet henkesi edestä, viimeiseen asti. Ja se on sitä juuri siksi koska pakenet sitä. Altistushoito perustuu juurikin siihen että kohtaamalla pelkosi ja hyväksymällä pakkoajatuksesi kerrot aivoillesi että hei, ei tähän kuole. Niissä ajatuksissa sinänsä ei ole mitään vikaa tai pahaa, ne ovat vain ajatuksia. Ongelma on se pakkotoiminto jolla tukahdutat tunteen joka siitä vain voimistuu ja sysää kehiin lisää pakkoajatuksia jne...

Juu, mitähän romaania tässä kirjoitan, ei ollut tarkoitus kuulostaa viisastelevalta, halusin vain sanoa että ocd on parannettavissa jos oikeasti haluat tarttua härkää sarvista ja laittaa kaiken likoon sekä kohdata itsensä ja tunteensa. :)
[/quote]
Eiköhän ap:n terapioissa ole näitä kokeiltu. Ymmärsin että ap:n tapauksessa peruste eläkkeeseen on mm se että altistettaessa ap ei koekaan helpottavaa vapautumista vaan joutuu psykoosiin.

Vierailija
49/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:14"]

en ihan kuitenkaan rankkaisi itseäni yhtä kalliiksi ja tuottamattomaksi kuin esim. suljetulle osastolle lukittu sarjamurhaaja.... mutta jos sinä et näe eroa näissä niin sille en mahda mitään. taitaa mennä joillakin nämä keksustelut liikaa tunteisiin.... :D

[/quote]

Tässä ei puhuttukaan tuomituista sarjamurhaajista, vaan mt-ongelmista kuten pakko-oireinen häiriö. 

[/quote]

kirjoitettiin sairaat ja vammaiset..... eikös ne sarjamurhaajat ole sairaita???????????????? 

Vierailija
50/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:26"]Ap, yritä pienillä askelilla päästä parempaan ja terveempään suhtautumiseen asioihin. Jätä vaikka vika "pakkopuhdistautuminen" jotenkin lyhyemmäksi. Tiedät itsekin, että käyttäytymisesi ei ole järkevää, joten riittäisikö vaikka 99 % puhdistautuminen joskus ja siitä HILJALLEEN pienennät. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jatkamalla samalla tavalla kuin nyt ruokit sairauttasi ja se ei parane mihinkään suuntaan, jopa voi mennä pahemmaksi. Jaksamista ap! [/quote] Tuo on teoriassa hyvä ajatus, mutta pahasti pakko-oireisella se ei toimi. Se 99% puhdistautuminen jää kalvamaan ja pahimmassa tapauksessa sinne suihkuun menee uudestaan ja on vielä pidemmän aikaa, kun jäi kesken. - Mulla on myös ollut lapsesta asti pakko-oireinen häiriö, mutta se onneksi helpotti iän myötä. Nuorena mulla oli esimerkiksi juutikin se peseytyminen ihan järjetöntä. Siitä koetettiin päästä eroon just tuolla ehdottamallasi tavalla ja mä en vain pystynyt. Olin varma, että saan jonkun taudin ja kuolen jos en peseydy kunnolla ja oli pakko mennä takaisin suihkuun ja hinkattava iho suunnilleen verille. Pääsin siitä eroon vasta vähän pakon edessä kun meillä rempattiin kylppäri enkä päässyt suihkuun yli viikkoon, vaan piti peseytyä vessan lavuaarin päällä. En kuollut vaikka ahdisti ihan perkeleesti ja sain vähennettyä normaalin mittaiseen suihkuun kahdesti päivässä, ainoastaan jos kosken johonkin oikeasti likaiseen on pakko saada heti käsidesiä ja päästävä suihkuun heti kotona ja peseydyttävä erittäin huolella.

[/quote]

Eli jynssäämisestä voi parantua, jos ei ole mahdollisuutta peseytymiseen. Miksei ole hoitoa, jossa tällaisestä bakteerikammosta kärsivä vietäisiin jonnekin alkeellisiin oloihin, missä ei voisi lutrata suihkulla eikä olisi siivousaineita. Kuolisiko siihen vai sopeutuisiko parissa päivässä ja parantuisi nopeasti, koska ei voi peseytyä eikä siivota.

Ylläpitääkö yhteiskunta tällaisia mt -ongelmia väärällä hoidolla ja paapomalla? Luulisi, että ihminen selviytyäkseen hengissä jossain vaiheessa pakottaisi itsensä toimimaan siten, että henki säilyy eikä jää kotiin vain pesemään itseään.

Vierailija
51/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika tätä maailmaa. Mun mielestä olisi parasta, jos Suomi alkaisi toimia kuten valtaosa maailman maista. Tule toimeen omillasi. Kummasti ne pakko-oireet katoaa jos ei oikeasti ole kattoa pään päällä eikä yhtään ruokaa. Siinä saisi paristot vuotaa enemmänkin ja silti hankkisit itsellesi elannon. Nyt kellut yhteiskunnan (meidän muiden rahojen) suojaverkossa, koska siihen tarjotaan mahdollisuus.

Vierailija
52/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:22"]

Huvittavaa, kuinka jotkut ihmiset ajattelevat, että ihmisellä ei ole mitään oikeutta edes elää, jos hän ei tuota tarpeeksi yhteiskunnalle ja maksa tarpeeksi verorahoja. Että ihmisen ainoa elämäntehtävä on tehdä työtä ja maksaa valtiolle. Ne, jotka eivät siihen syystä tai toisesta, tässä tapauksessa sairauden takia, kykene, ovat vain loisia ja voisivat kuolla pois tuhlaamasta verorahoja. Raha, raha, raha. Mitään muuta hyötyähän ihmisestä ei voi kenellekään olla, raha on tärkeintä. Tärkeämpää, kuin ihmiselämä. Jos et tuota, ansaitset kuolla. Kuinka kylmiä, julmia ja tunteettomia ihmiset voivat olla? Aina ajatellaan ensimmäisenä rahaa ja sitä, että kuinkahan paljon MINUN rahojani tuonkin sairaan loisen elättämiseen menee, vaikka voitaisiin sen sijaan ajatella, että mitä MINÄ voisin tehdä sen ihmisen hyväksi, että hänellä olisi parempi olla? Miten voisin auttaa häntä, että hänestä ehkä joku päivä voisi sitten tulla sellainen tarpeeksi tuottava, työtä tekevä, yhteiskunnan oma muurahainen? Mutta ei. Jos sinä maksat elämäsi aikana valtiolle liikaa, on se ja sama, että oletko edes olemassa (mieluummin et ole olemassa).

[/quote]

eikö tiedän mielestä valtioiden linja ole alkanut yhä enemmän olemaan tämän suuntaista kun mietitään mihin laitetaan rahaa ja mihin ei??? valtiot ovat alkaneet ajatella kuin suuryhtiöt ja ottaneet saman mallin käyttöönsä. se on armotonta mutta ah, niin "tuottavaa ja tehokasta". eipä tämä hyvinvointivaltion malli ole suomelle tuonut rikkauksia vaikka eikös tällä anna elää- mallilla meidän tulisi olla maailman rikkaimpia maita kun kaikista pidetään huolta. jostain syystä näin ei kuitenkaan ole.... miksei?

Vierailija
53/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 16:26"]Ap, yritä pienillä askelilla päästä parempaan ja terveempään suhtautumiseen asioihin. Jätä vaikka vika "pakkopuhdistautuminen" jotenkin lyhyemmäksi. Tiedät itsekin, että käyttäytymisesi ei ole järkevää, joten riittäisikö vaikka 99 % puhdistautuminen joskus ja siitä HILJALLEEN pienennät. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jatkamalla samalla tavalla kuin nyt ruokit sairauttasi ja se ei parane mihinkään suuntaan, jopa voi mennä pahemmaksi. Jaksamista ap! [/quote] Tuo on teoriassa hyvä ajatus, mutta pahasti pakko-oireisella se ei toimi. Se 99% puhdistautuminen jää kalvamaan ja pahimmassa tapauksessa sinne suihkuun menee uudestaan ja on vielä pidemmän aikaa, kun jäi kesken. - Mulla on myös ollut lapsesta asti pakko-oireinen häiriö, mutta se onneksi helpotti iän myötä. Nuorena mulla oli esimerkiksi juutikin se peseytyminen ihan järjetöntä. Siitä koetettiin päästä eroon just tuolla ehdottamallasi tavalla ja mä en vain pystynyt. Olin varma, että saan jonkun taudin ja kuolen jos en peseydy kunnolla ja oli pakko mennä takaisin suihkuun ja hinkattava iho suunnilleen verille. Pääsin siitä eroon vasta vähän pakon edessä kun meillä rempattiin kylppäri enkä päässyt suihkuun yli viikkoon, vaan piti peseytyä vessan lavuaarin päällä. En kuollut vaikka ahdisti ihan perkeleesti ja sain vähennettyä normaalin mittaiseen suihkuun kahdesti päivässä, ainoastaan jos kosken johonkin oikeasti likaiseen on pakko saada heti käsidesiä ja päästävä suihkuun heti kotona ja peseydyttävä erittäin huolella.

[/quote]

Eli jynssäämisestä voi parantua, jos ei ole mahdollisuutta peseytymiseen. Miksei ole hoitoa, jossa tällaisestä bakteerikammosta kärsivä vietäisiin jonnekin alkeellisiin oloihin, missä ei voisi lutrata suihkulla eikä olisi siivousaineita. Kuolisiko siihen vai sopeutuisiko parissa päivässä ja parantuisi nopeasti, koska ei voi peseytyä eikä siivota.

Ylläpitääkö yhteiskunta tällaisia mt -ongelmia väärällä hoidolla ja paapomalla? Luulisi, että ihminen selviytyäkseen hengissä jossain vaiheessa pakottaisi itsensä toimimaan siten, että henki säilyy eikä jää kotiin vain pesemään itseään.
[/quote]
No näinhän niitä juuri hoidetaan. Yksi ohjelmakin tästä oli telkussa. Osa porukasta koki läpimurtoja parempaan päin, osa meni niin pahasti sekaisin että jouduttiin keskeyttämään. Ja kyllähän niistä keskeytetyistä näki päälle ettei asia ollut asennekysynys kun yksikin mies rupesi tosissaan sekoamaan.

Vierailija
54/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:59"]

[/quote]

[/quote]
No näinhän niitä juuri hoidetaan. Yksi ohjelmakin tästä oli telkussa. Osa porukasta koki läpimurtoja parempaan päin, osa meni niin pahasti sekaisin että jouduttiin keskeyttämään. Ja kyllähän niistä keskeytetyistä näki päälle ettei asia ollut asennekysynys kun yksikin mies rupesi tosissaan sekoamaan.
[/quote]
Niin ja nää ei voineet edes ihan pahimpia tapauksia olla koska olivat ohjelmaformaatin karsinnan läpäisseet. Silti kun kuuppa ei kestä se ei kestä.

Vierailija
55/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:31"]

Herranen aika tätä maailmaa. Mun mielestä olisi parasta, jos Suomi alkaisi toimia kuten valtaosa maailman maista. Tule toimeen omillasi. Kummasti ne pakko-oireet katoaa jos ei oikeasti ole kattoa pään päällä eikä yhtään ruokaa. Siinä saisi paristot vuotaa enemmänkin ja silti hankkisit itsellesi elannon. Nyt kellut yhteiskunnan (meidän muiden rahojen) suojaverkossa, koska siihen tarjotaan mahdollisuus.

[/quote]

Et taida tietää mitään psyykkisistä sairauksista. Paraneeko syöpäkin kun sosiaalituet lopetetaan? Pakko-oireisilla on aivoissa muutoksia, aivot eivät pysty toimimaan normaalisti. Jos en saisi yhteiskunnan tukea, olisi itsemurha ainut vaihtoehto. Terveet ihmiset eivät tajua missä jamassa psykiatrinen hoito tässä maassa on. Hoito on niin kallista, ettei siihen köyhällä ole varaa. ap

Vierailija
56/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:12"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:01"] Voi video! Ja tällasia yhteiskunta elättää anteliaammin, kuin vuosia tälle maalle hyvää tehneitä vanhuksia? Pieni darwinisti herää sisälläni. Joskus se luonto vaan voisi eliminoida...... [/quote] vihodin joku muukin joka uskaltaa sano tämän [/quote] Sinäkään et kuitenkaan uskalla sanoa onko sallittua tappaa itsensä jos sillä pilaa parin ihmisen loppuelämän? [/quote] kyllä itsemurha on mielestäni sallittua. niinkuin sanottu, en halua että kukaan elää jatkuvassa kärsimyksessä läpi elämänsä. ei elämän kuulu olla sellaista, jokaisella tulisi olla oikeus onneen. jos elämä on sietämätöntä ei ole oikein tällaiselle ihmiselle väittää miten syntistä itsemurha on.  [/quote] Kyllä kyllä, mutta jätät koko ajan pois sen oleellisen kysymyksen eli läheisten kärsimyksen, eihän tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan.

[/quote]

jos minun läheiseni kertoisi kuinka häntä ahdistaa ja pelottaa, rahaa ei hoitoihin ole, toivo elämän suhteen kadonnut jne. ja hän pyytäisi lupaa lähteä pois. sanoisin että itsemurha olisi itsekästä jne. samalla katselisin sivusta kuinka toinen kamppailee vuosi toisensa jälkeen omien pelkojensa ja harhojen kanssa.... olisi aika tekopyhää siinä vaiheessa puhua itsekkyydestä vai mitä?

Vierailija
57/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No altistamisessakin on eri vaikeusasteita. Itsekin varmaan menisin psykoosiin tms. jos joutuisin lavalle muiden ihmisten eteen. Mutta voin kokeilla vaikkapa mennä ulos pihalle samaan aikaan naapurin kanssa vaikka sekin tuntuu pahalta.

Vierailija
58/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi jakselee? Miten olet ylipäätään saanut miehen, jos pääasiassa olet kotona? Pelkäätkö, että hän lähtee kävelemään?

Vierailija
59/274 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:59"]

[/quote]

[/quote]

Jokainen potilas on omanlaisensa. Joillakin ehkä voi toimia tuo ettei ole mahdollisuutta peseytyä, mutta ei kaikilla. Joku toinen moisessa tilanteessa psykoosiin ja olisi silloin vähintää itselleen vaarallinen ehkä jopa muillekin. Meillä lääketiede yrittää auttaa ihmisiä eikä kovin helposti ala tehdä heillä hengenvaarallisia kokeita. Ja mä uskon, että ne ap:ta hoitaneet lääkärit taitaa tietää tästä jutusta enemmän kuin joku av-mamma keittiöpsykoloogin koulutuksellaan. Ei millään pahalla. Siitäkin huolimatta että av-mamma tunnetusti on älykäs ja kaikkitietävä. Tässäkin ketjussa näitä "psykiatreja" riittää. Kumma juttu, että kaiken tämän älykkyyden keskellä meillä ihmiset edelleen sairastaa. Kai te nyt oman työnne ohessa muutaman pakkohäiriöisen hoitaisitte iltapuhteena.

Vierailija
60/274 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ap jo, eivät nämä idiootit tule ymmärtämään. Ehkä joutuvat jotkut vielä oppimaan kantapään kautta, eivät he itse eivätkä lapsensa ole turvassa mielen sairauksilta. Tosin täytyy sanoa etteivät jotkut noista ole terveitä nytkään, sattuvatpa vain ilmeisesti olemaan vielä työkuntoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän