Asusitko mieluummin isossa asunnossa Tampereen/Turun/Oulun keskustassa
vai samanhintaisessa pienessä asunnossa lähiössä 15 km päässä Helsingin keskustasta?
Jos ei tarvitsisi miettiä työpaikkaa tai muita pakottavia tekijöitä asumiselle.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:58"]
Isossa ja Tampereella! Tosin ei treellakaan nyt niin halpaa ole, että nuo ihan verrannollisia asioita olisi :D
[/quote]
Itse olen juuri asunnon metsästyksessä, muutto Helsingistä Tampereelle on edessä syksyn aikana.
Samalla vuokralla, mitä nyt maksan lähiössä 15 km Helsingin keskustasta , saan näköjään Tampereelta keskustasta samankokoisen/isomman uuden tai täysin remontoidun asunnon.
Kävin just katsomassa yhtä asuntoa ja kysyin nykyiseltä asukkaalta, miksi muuttaa ja hän vastasi, että vuokra on liian kallis. Ko. asunto maksaa 200 euroa vähemmän/kk kuin minun nykyinen, on 10 m2 isompi sisältäen saunan ja lasitetun parvekkeen. Että joo, olen hyvin iloinen, kun pääsen muuttamaan :-)
Jos stadista olisi pakko muuttaa, niin eka olisi tampere.Ei oulussakaan vikaa ole.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:04"]
Turussa tai Oulussa keskustassa, molemmat mielettömän ihania kaupunkeja. Tampereella en. Helsingissä mielummin Kallio-/Punavuori-akselilla kuin lähiössä.
[/quote]
Miksi et Tampereella voisi?
1. Turun keskustassa, 2. Tampereen keskustassa, 3. Helsingin lähiössä ja 4. Oulussa missään.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:03"]
Kukaan ei halua asua Helsingin lähiössä, mutta tosi moni joutuu pakolla asumaan siellä.. kurjaa...
[/quote]Höpö höpö. Mikään ei pakota.
Oulussa asuisin isossa Kerrostaloasunnossa.
Ehdottomasti isossa asunnossa Turun keskustassa.
Näin 23-v lapsettomana asuisin mieluiten vaikka siinä 9m2 luukussa Helsingissä kuin missään muualla. Tai ok, ehkä 18m2. Siihen mahtuu jo pikku vessa ja joopa jääkaappi.
Asun jo Tampereella omakotitalossa, mutta voisin ihan yhtä hyvin asua Turussa, Oulussa tai Helsingissä. Minulle on tärkeämpää keitä on seinien sisäpuolella kuin missä asun. Miehenikin sanoi kerran, että asuisi minun ja lasten kanssa missä vaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:31"]Turussa ehdottomasti! Täällä olen koko ikäni asunut enkä todellakaan halua muualle.
[/quote][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:31"]Turussa ehdottomasti! Täällä olen koko ikäni asunut enkä todellakaan halua muualle.
[/quote]
Juu ja pysykin siellä, sovitaanko ;-)
Ei ole kysymys hinnoista vaan sen missä haluaa asua määrittää muut asiat yleensä.
Minkä ihmeen takia niin moni haluaisi ouluun? Täällä ei ole yhtikäs mitään...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:05"]
[/quote]
Onhan siellä raiskaavia mamuja. Monikulttuurisuus on rikkaus.
http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/kolmen-miehen-joukko-yritti-raiskata-nuoren-naisen-oulussa/703639/
[/quote]
On siellä kirjasto ja teatteri...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
Ja näitä ei olekaan muissa kaupungeissa? Tai jopa kylissä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
Ja näitä ei olekaan muissa kaupungeissa? Tai jopa kylissä.
[/quote]
Oulussa on erityisen rumat sellaiset.
Ennen asuin Tampereen keskustassa ja nykyään Helsingin keskustassa. Molemmissa olen viihtynyt. Miksi pitäisi muuttaa lähiöön?
Muuallaki ja muissa maissa oon asunu, mut nyt taas Oulussa - tottakait keskustassa. Ja jos nyt vauva.fi-palstalla keskustellaan, niin onhan täällä ny lasten kans kiva asua: niille on älyttömästi kaikkea (paitsi ehkä ei tammikuussa), ja mihinkään ei tartte ilmottautua/ostaa lippuja viikkoja etukäteen (no ehkä uimakouluihin?). Leikkipuistoja paljon, yks uimaranta ihan keskustassakin, muutki pyöräilymatkan päässä, koulut, uimahallit, konservatorio, taidekoulu kävelymatkan päässä, vuosittain Lasten ja nuorten teatterifestarit ja vastaavat elokuvafestarit ja sanataidepäivät, lastenkonsertteja jne. Ilmaset perhekerhot (ei myöskään jonoja), lastenleffojen tarjonta samaa tasoa kuin muissakin ap:n mainitsemissa kaupungeissa. Pulkkamäet, luistinkentät, hiihtoladutkin lähellä (siis jos talvi tulee - Oulu ei ole Lappia), kilpaurheilua harrastavillekin perheille on tietääkseni monipuolista tarjontaa. Lisääki varmaan voisin listata ja takuulla samat asiat löytyvät stadista, Turusta ja Tampereelta, mut Oulussa vaan on halvempaa ja täällä ei oo sitä "täytyy nyt tietää ainaki viikko etukäteen halutaanko johonki juttuun vai ei". Plus et vaikka tämä kesä olikin sateinen, niin keskimäärin täällä paistaa aurinko varmemmin ku stadissa ja Tampereella :)
Iso kämppä Tampereella, mutta keskustasijainti ei ole mulle niin tärkeä. :)
Nyt on järkevän hintainen sataneliöinen rivarin pätkä Helsingin lähiössä, joten pysytään täällä.