Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?
Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.
Kommentit (434)
Varastotyö, tosin trukilla ajo saattaa joillekin tuottaa vaikeuksia, muutoin aika tavalla kuka tahansa voi tehdä; toki myös , jos on hirveästi nostettavaa ja kannettavaa , niin hennoille naisille voi olla melko raskasta.
Oven pönkä tai koiran kusetustolppa.
Hoitaja, kaupan myyjä, siivooja. Mitä näitä naisten hommia nyt on.
Vierailija kirjoitti:
No ei satavarmasti tarvita siivoojan työhön koulutusta. On siitä etua, ja varmaankin sitä voidaan suorastaan edellyttää jos siivotaan esimerkiksi sairaaloita tai laitoskeittiöitä, mutta käy nyt ihan itse katsomassa jonkun kauppakeskuksen siivoojia ja mieti, onko niillä siihen tutkintoa vai ei.
Ainakaan prisman siivöojill, cuukereilla ole mitään tutkintoja, edes lukutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Varastotyö, tosin trukilla ajo saattaa joillekin tuottaa vaikeuksia, muutoin aika tavalla kuka tahansa voi tehdä; toki myös , jos on hirveästi nostettavaa ja kannettavaa , niin hennoille naisille voi olla melko raskasta.
Pitää olla ajokortti.
julkisen puolen lääkäri. pitää vain osata kirjoittaa buranareseptejä. astetta vaikeampi on hoitaja. pitää osata valittaa. siihen tarvitaan jo mielikuvitusta. voi kyllä toistaa muiden valituksia, jos ei itse keksi muuta
tekstiilihuoltaja, toki hieman fyysinen mutta muuten koulutettu apinakin pärjää ja vastuuta ei tartte ottaa mistään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin sijoitusneuvoja.
Sun täytyy vain täytellä kaavake kysymysten ja vastausten perusteella ja tämän jälkeen suosittelet pankin OMIA rahastoja. Äärimmäisen helppo homma.
Kioskin myyjän tehtävä on tuota vaikeampaa. Siinä pitää olla samaan aikaan kaupan kassa, kahvila, veikkauspiste ja posti.
Kaupan kassakin voi olla sekä kassa, postipisteen hoitaja, veikkauspisteen hoitaja, kuriiriliikkeen pakettipisteen hoitaja, hyllyttäjä siivoaja, vartija, elintarviketyöntekijä...
Hommaan ei vaadita koulutusta, mutta kaikilla ei pää kestä.
T: puoliso töissä pikkukylän marketissa
Vierailija kirjoitti:
Oven pönkä tai koiran kusetustolppa.
Tais olla jo liian vaativa ketju sulle, kun pitäisi ymmärtää, mitä tarkoittaa "työ".
Kaikissa töissä tarvitaan jotain ominaisuutta, jota KAIKILLA ei ole. Liikuntavammainen kuurosokea tai vaikkapa kaikkea sosiaalista kanssakäymistä äärimmäisen paljon pelkäävä henkilö ei sovellu useimpiin töihin.
Mutta helposti opittavia duuneja: valmistavan teollisuuden ns. liukuhihnatyöt, lipunmyynti, puhelingalluppien haastattelija, kaupassa hyllytys, varastotyöt/keräily, siivoaminen, ei-niin-hienon ruokapaikan tarjoilija.
Puhun kokemuksesta, koska olen tehnyt kouluttamattomana noita kaikkia.
Kansanedustaja tai käsipallomaalivahti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä.
Ajattelit tietty olla hauska, mutta olen parhaillaan tilanteessa että joudun opettamaan ihmisiä, jotka on otettu talousosastolle ilman pienintäkään ymmärrystä kirjanpidosta.
Luulin, että nämä tyypit opettaisivat minua, mutta yhteisövero, reskontran täsmäytys ja maksumuistutus ei sano näille mitään. Luultavasti eivät erota tulosta taseesta.
En yhtään ihmettele, että aiempi pääkirjanpitäjä ja koordinaattori häippäsivät ja tässä yritetään saada lukuja toimimaan.
Että joo, näitä firmoja on minne pääsee sillä että on"hyvä asenne" koska kaiken muun voi oppia!
Edes isojen yhtiöiden talousjohtajat eivät tajua kirjanpitoa riittävästi että selviäisivät nakkikioskin kirjanpidosta.
Ei ole liioittelua.
Ei ole helppo ammatti, ja tradenomin/merkonomin koulutus ei valmista suoraan tehtäviin. Siksi alalle on vaikea päästä ilman työkokemusta.
Olen tehnyt ilman koulutusta seuraavia töitä: kerrossiivooja, lehdenjakaja (kaupungin keskustassa, ei tarvinnut autoa), myyjä, puhelimmyyjä ja kokoonpanija tehtaassa.
Tehtaiden kokoonpanolinjoille ei vaadita välttämättä mitään pohjakoulutusta.