Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?

Vierailija
06.03.2022 |

Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.

Kommentit (434)

Vierailija
101/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarovälin myyjä.

Vierailija
102/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakivaan maksullinen avustaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään harvaan paikkaan pääsee töihin, jos et ole käynyt mitään kouluja. Tuo on muutoinkin varsin laaja käsite että ei tarvitse koulutusta. Ei minukaan nykyhommaan ole olemassa mitään täsmäkoulutusta, mutta silti se on tuotantotyöntekijäksi varsin vaativien prosessien tekemistä.

Vierailija
104/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puhelinhaastattelija ja olen sitä mieltä, että tätä työtä voisi tehdä melko lailla kuka vain.

Itselläni on jopa puhelinkammo ja silti pystyn tekemään tätä hyvin. :D

Vierailija
105/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija. Joku bloggaaja tai muu vastaava turhake. Pokerin pelaaja. Reality tähti. Marjan kerääjä. Pesulan työntekijä. Auton pesijäksi firmaan. Oman uskonlahkon johtaja. Itseoppinut astrologi. Moderni taiteilija.

Vierailija
106/434 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassaneidistä pääministeriksi

Vierailija
107/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lueteltu valtavasti ammatteja, mitä todellakaan ei pysty tekemään kuka vaan. 

Vierailija
108/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi pääsee ilman koulutusta.

Työnantajat suosivat näitä ei koulutettuja, osa-tutkintolaisia kun ei näitä ei tarvitse vakinaistaa ikinä!

En ole päässyt.

Liika koulutus ja työhistoria ihan muulta alalta voi olla este siivoojaksi työllistymisessä, ainakin jos olet supisuomalainen.

Vierailija
109/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita.

Ei sellaista olekaan. 

Voi olla töitä joita melkein kuka tahansa pystyisi tekemään, mutta milläs saat työnantajan uskomaan, että pystyt? 

Ainakin näin päältä kuusikymppisenä pitkäaikaistyöttömänä ihan mahdotonta.

Vierailija
110/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaston työntekijä

Vierailija
111/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohojanmaa kirjoitti:

kassaneidistä pääministeriksi

Juu. Kyllä sitä pitäisi vähintään epäpätevä sijaisopettaja olla, jotta pääministeriksi kelpaa!

Vierailija
112/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei satavarmasti tarvita siivoojan työhön koulutusta. On siitä etua, ja varmaankin sitä voidaan suorastaan edellyttää jos siivotaan esimerkiksi sairaaloita tai laitoskeittiöitä, mutta käy nyt ihan itse katsomassa jonkun kauppakeskuksen siivoojia ja mieti, onko niillä siihen tutkintoa vai ei. 

Mulle kyllä työnantaja järjesti kahden viikon koulutuksen. En siivonnut sairaaloita, kouluja, lastentarhoja, en mitään sellaista, vaan ihan tavallisia julkisia tiloja, joissa kuka tahansa saa liikkua. Osa tiloista oli sisällä. osa ulkona. Työhön kuului osana myös koneiden käyttöä.  Ja työturvallisuutta: ei sovi. että työtä tehdessään vaarantaa muita ihmisiä, tai itseään.

Vierailija
113/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikko, jopa kansanedustaja. Ainakin kunnanvaltuustoon. Jos vaan osaa äänestäjille vakuuttavasti puhua. Tai tulihan Ukrainassa oman tv-sarjan näyttelijästä maan presidentti, yksi maailman tunnetuimmista henkilöistä. Niin että siitä vaan nettiin bloggaamaan, siitä se ura urkenee ja vain taivas on rajana.

Vierailija
114/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan työhön pääsee kuka vaan.

Vierailija
115/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korkeakouluopiskelijana olin vuonna 2013 kesätöissä siivoojana ilman koulutusta. Työnantaja ISS. Sitä en sitten tiedä olisiko minua voitu vakinaistaa, kun ei ollut koulutusta. Mutta ainakin kesätöihin kelpasin.

116/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi pääsee ilman koulutusta.

Työnantajat suosivat näitä ei koulutettuja, osa-tutkintolaisia kun ei näitä ei tarvitse vakinaistaa ikinä!

Tällainen siivoja tuskin osaa siivota hygieenisesti ammattilaisen lailla. Se on eri juttu jos kotona siivoaa ja imuroi. Tiedätkö esim montako siivousliinaa menee wc:n siivouksessa miten siivous aloitetaan ja mitkä järjestyksessä paikat otetaan miten wc pytty siivotaan. Miten käytetään vettä ja pesuaineita ja mitä pesuaineita käytetään. 

Maailma on täynnä siivoajia jotka saa näkyvästi hyvää mutta bakteerit eivät ole kadonneet siksi siivoojilta on alettu jo vuosia sitten vaatimaan tutkintoa. Enpä haluaisi käydä paikassa jossa amatööri on siivonnut jonkun yleisen paikan. Se on täynnä bakteereita ja taudit leviävät.

117/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan työhön pääsee kuka vaan.

Pääsee mutta siinä ei pärjää kuka vaan.

118/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä korkeakouluopiskelijana olin vuonna 2013 kesätöissä siivoojana ilman koulutusta. Työnantaja ISS. Sitä en sitten tiedä olisiko minua voitu vakinaistaa, kun ei ollut koulutusta. Mutta ainakin kesätöihin kelpasin.

Toivottavasti sinua edes ohjattiin jotenkin työhön jonkun kokeneemman toimesta muuten tästä pitäisi tehdä ilmoitus jossa selviää mitä olette siivonneet ja missä yleisessä paikassa.

Vierailija
119/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja. Ei tarvii koulutusta. Ite tehnut 15 vuotta ja liksakin iha ok lisillä. Ottaen huomioon ettei tarvi juuri mitään edes tehdä. Ite katon telkkaa 4 tuntia 8 tunnin työajasta.

Vierailija
120/434 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikassa on monia virkoja, joihin päästy vaaditaan vain jonkun ihmisen tunteminen, ei muuta. Pekkakin palkkasi erityisavustajakseen nuoren pojun, jonka tehtäviin kuului viettää viikonloppuja ja vapaa-aikaa ministerin kanssa. Eipä muidenkaan avustajiksi ole valittu ammatillisen osaamisen perusteella, jollei somesensurointia ym. sellaiseksi lasketa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan