Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?

Vierailija
06.03.2022 |

Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.

Kommentit (434)

Vierailija
421/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanginvartija.

Niin uskomatonta kuin se onkin.

Vierailija
422/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija.

Ylänuoli. Itse olin vuoden mittaisessa työsuhteessa palkanlaskijana ilman koulutusta. Helppoa Excel-pyöritystä.

Missähän nyrkkipajassa palkanlaskenta hoidegtaan excelillä? :D

Ei ainakaan tilitoimistossa tai sen kokoluokan firmassa jossa ylipäätään on palkanlaskija...

Melkein kaikissa. Toki se varsinainen laskenta tapahtuu yleensä omassa ohjelmassaan, mutta exceleitä käytetään edelleen siinä rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluassistentti.

Vierailija
424/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista 100% kaikille sopivaa työtä ole. Aina löytyy kuuroja, sokeita, kädettömiä, sosiaalisesti ahdistuneita, jatka listaa. Se mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle.

Vierailija
425/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion hallinnon porukassa on laskutaidottomia, tämän yhtälön voisi ratkaista jos olisi halua. Miksi. Rahat ei riitä vanhusten hoitoon, ei tietenkään, koska meillä on elätettävänä  nämä maailman kansalaiset joista osa sikiää kuin kanit ja koskaan heistä ei tule työvoimaa. Heti tulee syytös rasismista, mutta eikö ole pakko tunnustaa, että omat kansalaiset ovat etusijalla.

Telkkarissa oli ohjelma, jossa kerrottiin porukasta, joka lähti Suomesta. Siinä porukassa oli juuri niitä korkeakoulutettuja joita juhlapuheissa toivotaan. Mikä instanssi se on joka ehdottaa maistereille lähihoitajakoulutusta. Tässä touhussa ei ole mitään järkeä. Näitä taparikolliset ja raiskaajia hyysätään, kuinka paljon maksaa heidän oikeudenkäynti kulunsa ja aina valitetaan seuraavaan asteeseen ja me maksamme. Uhrit eivät koskaan saa mitään korvauksia, mutta ei näitä rikollisia ajeta maasta, siinä elätetään ja kierre jatkuu.

Olen niin kyllästynyt tähän menoon, että seuraavan kerran aioin äänestää sinimustia, kokoomukselle haistan huutia. Meillä on niin surkea pääministeri, ettei Lipposen jälkeen ole sellaista nähty, siinä höpisee ja nostelee silmälasejaan.

Vierailija
426/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki suosiolla osaamista, ei huvita maksaa sulle tukia kun et saa töitä / jos saat niin et pärjää palkalla.

Vierailija
427/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija.

Ylänuoli. Itse olin vuoden mittaisessa työsuhteessa palkanlaskijana ilman koulutusta. Helppoa Excel-pyöritystä.

Että ihan (peruskoulupohjalta) ilman mitään opastusta/perehdytystä hallitsit kaikki palkanmaksuun ja työsuhteisiin liittyvät viranomais-, laki-, tes-, kirjanpito-, yms. kuviot?

Onnittelut, kyvyillesi on sittemmin varmasti löytynyt paljon parempaakin käyttöä! 👍

Vierailija
428/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelikuski ja vuohipaimen. Ehkä myös koneinsinööri.

Vierailija
429/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia töitä voi tehdä ilman koulutusta, työpaikalla koulutetaan kyllä, mutta ei se sitä tarkoita että kuka tahansa niitä voi tehdä.

Joku syy on yleensä sille että edes alkeellisin amis-koulutus puuttuu, sama syy voi tulla esteeksi työn tekemiselle.

Itse teen sitä yksinkertaista kaupan alan työtä, mutta kyllä uusia työntekijöitä on pistetty koeajalla mäkeen kun esim ei yksinkertaisesti osaa laskea rahaa oikein, pelkää ihmisiä tai ilmeneekin joku ehkä autismikirjon ominaisuus joka saa tyypin jumiutumaan 5 minuutin välein milloin mihinkin tehtävään, ohjeeseen tai poikkeavaan tilanteeseen.

Vierailija
430/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ei todellakaan osaa eikä edes opi siivoamaan. Jotkut eivät vain osaa katsoa, että onko siistiä vai ei, tai mitä pitäisi siivota. Lisäksi täyttisi olla nopea. 

Vierailija
431/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja, kylmiltään jokainen vanhempikin hommaan joutuu

Vierailija
432/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitaja, kylmiltään jokainen vanhempikin hommaan joutuu

Ja jos muiden lapsia ajattelit hoitaa, vaaditaan korkeakoulututkinto.

Vierailija
433/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakaravälin raottaja,tosin ulkomailta tullut aika mageen näköisijä daameja.

Vierailija
434/434 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsultti.

Vai konsulentti, eli tuote-esittelijä?

Tuote-esittelijän homma on itse asiassa aika mukavaa, vaikkei sillä elää voikaan. Jossakin elintarvikeosastolla jakelee maistiaisia tekemistään pöperöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän