Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?
Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.
Kommentit (434)
Avustavat työt joita kuka tahansa voi/ kykenee tekemään ovat epämielekkäitä ja siksihän TE- toimisto niihin lykkää, koska niitä teetetään kitupalkalla tai ilmaiseksi. Tylsiä rutiininomaisia hanttihommia, jotka viimeistään lannistavat ellei työttömyys ole jo niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksityö.
Mutta jos ei halua käyttää omaa puhelinta työasioissa...
Sillä onko kyse työpuheluista vai siitä, että esimerkiksi avustajan työssä antaisi puhelimen asiakkaan käyttöön, on sävyero. Samoin, kuin siinä onko avustajalla velvollisuus kuljettaa asiakasta autollaan.
Opettajaksi pääsee kuka tahansa. Paikkoihin ei ole juuri hakijoita ja tutkintovaatimus vain näön vuoksi ilmoituksessa. Suurella osalla opettajina toimivista ei ole mitään koulutusta siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ainakin prostituutio. Kyllähän jokainen nainen pystyy persettään miehille jakaa ja ottamaan siitä maksun.
Ehdotatko vakavissasi prostituutiota työvaihtoehtona? Suostuisitko sinä vapaaehtoisesti kyseiseen työhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija.
Ylänuoli. Itse olin vuoden mittaisessa työsuhteessa palkanlaskijana ilman koulutusta. Helppoa Excel-pyöritystä.
Palkanlaskijoiden pitää tuntea alan TES hyvin. Pelkkä excel ei riitä
Avustava kotipalvelu niille kotihoidossa, jotka eivät tee mitään lupia. Siinä pääsee jo lääkärin ansioilla, jos tekee minilopin ja ylitöitä kotihoidossa! Töitä on kuule! Moni ei vain tiedä, että voi työkseen esim ikäihmisiä auttaa
Voit julistautua jonkin alan asiantuntijaksi ja sitten otat vain yhteyttä iltapäivälehtiin ja kerrot että haluat antaa lausunnon.
Voit olla myös erityisasiantuntija, jos se kuulostaa paremmalta.
Jos itseluottamusta riittää, niin voit kertoa olevasi johtava asiantuntija.
Tai jopa johtava yliasiantuntija.
Muista pyytää riittävä iso korvaus jokaisesta lausunnosta, jotta uskottavuus säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdenjako ei sovi läheskään kaikille koska tehdään yöllä.
Samoin siivouspaikat usein osa-aikaisia.Palkka näissä molemmissa myös todella huono.
Palkka voi olla huono mutta ei välttämättä.
Jos teet omalla toiminimellä vaikkapa kotisiivouksia, voit laskuttaa 30-50€ / h. Myös työsuhteessa olevilla on palkkaeroja firmasta riippuen.
Samaten lehdenjakajan palkka riippuu firmasta ja piirin koosta. Pieni jakeluyritys, jossa jaetaan pelkkiä sanomalehtiä, maksaa hyvin pientä palkkaa. Postin palveluksessa puolestaan saatat yöjakajana jakaa lehtien lisäksi kirjeitä ja ohuita paketteja, aikakauslehtiä jne, jolloin maksettavat lisät saattavat hetkittäin jopa kaksinkertaistaa palkan. Kun itse taannoin tein pätkän kyseistä hommaa, oli laskennallinen tuntipalkka n. 20€. Se oli suorittavasta työstä mielestäni ihan ok.
Juu, toiminimellä kun laskutat 30e tunti, niin mitäpä lottoat jotta jää käteen? Känsät. Kas kun se yrittäjän laskuttama raha ei suinkaan sujahda sellaisenaan omaan lompsaan, siinä on aika monta nappaajaa välissä.
Rupea stevariksi. 40h koulutus ja sinäkin voit nirhata uskovaisia naisia ostarilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla on niin hirveä työvoimapula tällä hetkellä, että sijaistamaan päiväkotiin tai esim. hoiva-avustajaksi vanhusten palveluasumiseen pääsee ihan kuka tahansa, jos nyt on sellaisessa kunnossa, että osaa työpaikan ovesta kävellä sisään.
Ei pääse kuka tahansa! Hoiva-avustajan koulutus on kaksi tutkinnonosaa lähihoitajan tutkinnosta. Siksi siellä onkin niin kova työvoimapula, kun ei tosiaan kuka tahansa voi niitä hommia tehdä.
Mutta jos ala kiinnostaa, niin oppisopimuspaikan saa melko helposti, siinä saa samalla koulutuksen ja myös palkkaakin.
Juurikin näin. Hoitoapulaisen paikan saa kuka vaan osaa vähän pyykätä ,siivota tiskata yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi on vastannut, että siivooja ei tarvitse koulutusta. Ei se ihan niinkään ole. Monet siivousfirmat kouluttavat itse uudet työntekijänsä. Nykyiset puhdistusaineet ovat jo niin vaarallisia väärin käytettyinä, että ei firmalla ole varaa maksaa törppöjen siivoojien tuhoamia kalusteita tai lattioita. Myös siivousvälineet ja -koneet vaativat osaamista. Ainut taitaisi olla yksityinen kotisiivous. Asiakas voi hyväksyä myös kouluttamattoman, mutta jos mokailee, niin itsepä siivooja korvaa. Epärehelliset älkööt vaivautuko.
Eikö olisi ap järkevämpää hankkia joku koulutus ja etsiä sitä vastaavaa työ?
Eipä ole minulla koulutusta siivoukseen. Neuvokas pitää kyllä olla, että pärjää itsekseen. Lattianhoitokoneen käytön joku opasti joskus yhteen malliin, sitten on saanut muut itse opetella ja ilman käyttöohjeita.
Ei mullakaan, hoitokodissa siivoojana. Opastusta sain koneeseen muuten opetellut itse ja ottanut selvää. Tarkkana aineiden kanssa. Korona-aika muuttanut käytäntöjä paljon.
hyllyttäjä, kassaneiti, inventaarityöntekijä, manuaalinen arkistointi, risusavotta, hautausmaan hoitaja
Alaa tuntemattoman kommentti, koska niin kapeakatseinen. Millä vuosituhannella elät?
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija.
Helsingin kaupungilla, oletan...
Herra on helppo olla mutta vaikea tulla.
marjanpoimija (sekä metsä- että puutarhamarjat), avustavat puutarhatalouden tehtävät, kopiokoneen kokopäiväinen käyttäjä, tekstinkäsittelijä (msWord opetetaan peruskoulussa), postinjakaja, lähetti, teollinen pakkaaja, kadunlakaisija ja roskien kerääjä (kadut, puistot, taajamametsät...)
Korruptioilla pääsee mihin tahansa työhön.
Firmat suosivat heitä.
Kaupungilla ei toimita noin. Tai jos ei ole kokemusta tai koulutusta niin kouluttavat heidät.