Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?

Vierailija
06.03.2022 |

Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.

Kommentit (434)

Vierailija
21/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä juuri pääse vakituiseksi, vaikka olisi se koulutuskin. Sopparit katkotaan kesän ajaksi.

Vierailija
22/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiön lääkäri. Lääkäri näkemättä potilasta tekee toiset ratkaisut kuin hoitavat lääkärit. Oma kokemus on. Onneksi olen sisukas ja periksi en anna. Selvä vammautuminen johon vakuutusyhtiö ei voi mitään.

Jep, lääkäriksi vaan heti huomenna ilman koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti siivoojakin tarvii ajokortin.

Vierailija
24/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä.

Tarvitsee koulutuksen (esim. merkonomi).

Vierailija
25/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti tai -haastattelu. Tai toki puhelintyökin vaatii jonkinlaiset tietotekniset taidot, luku- ja kirjoitustaidon sekä näkö- ja puhekyvyn, joten aivan kuka tahansa ei voisi noita hommia tehdä.

Vierailija
26/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt siivoojan, sisustusmyyjän ja optisenmyyjän töitä ilman mitään alankoulutuksia ja en omista ajokorttiakaan, eli nämä ainakin voisi olla. 

Vierailija
27/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesti siivoojakin tarvii ajokortin.

Ei välttämättä isommissa kaupungeissa, missä on suuria toimistokampuksia. Niissä menee kokoaikaisilta siivoojilta kaikki päivät. Ei tarvitse vaihtaa kohteita.

Vierailija
28/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri Suomen ongelma. Kaikki "aputyöt" on lakkautettu. Kaikki työt on nykyisin aika vaativia. Ei hyvä. 

Kaikki tässäkin ketjussa mainitut matalan kynnyksen työt ovat loppupeleissä aika vaativia. Jos ette usko, niin kokeilkaapa hetken aikaa siivoamista, puhelinmyyntiä, lehdenjakoa tai palkanlaskijan homma...

Vierailija
29/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen koulumaailma ja koulunkäynnin ohjaaja. Kouluihin tarvitaan aikuisia, ja pahassa pulassa myös epäpätevät käy. Osa intoutuu lukemaan tutkinnon ja jää sille tielleen. Toki ei ole mitään helppoa työtä, mutta normaalijärjellä varustettu aikuinen siinä pärjää. Tietysti jämäkkä pitää olla ja halua työskennellä lasten kanssa.

YO-tutkinto vaaditaan?

Vierailija
30/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdenjako ei sovi läheskään kaikille koska tehdään yöllä.

Samoin siivouspaikat usein osa-aikaisia.

Palkka näissä molemmissa myös todella huono.

Vierailija
31/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma esimies ja osaston johtaja sanoi, suora lainaus sanasta sanaan:” sulle voidaan hakea sijainen vaikka Turun torilta”.

Sikäli ihan kätevää: olen töissä laivalla Turku-Tukholma.

Siinähän se on aika lähellä satamaa se tori.

Vierailija
32/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen koulumaailma ja koulunkäynnin ohjaaja. Kouluihin tarvitaan aikuisia, ja pahassa pulassa myös epäpätevät käy. Osa intoutuu lukemaan tutkinnon ja jää sille tielleen. Toki ei ole mitään helppoa työtä, mutta normaalijärjellä varustettu aikuinen siinä pärjää. Tietysti jämäkkä pitää olla ja halua työskennellä lasten kanssa.

YO-tutkinto vaaditaan?

Tuskin vaaditaan.

Vierailija
33/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah! Minä olen nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja 15 vuoden työkokemuksella lapsista ja nuorista, mutta sanottiin suoraan että turhaa haet, pitää olla joko ihan tuohon käyty koulu tai lähihoitajan tutkinto.

Vierailija
34/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä jossain erikoisliikkeessä tai torilla, ei elintarvike

Henkilökohtainen avustaja

Kokoonpanotyöt, jos niitä enää mistään löytää (Uusikaupunki ja autotehdas? Murata Vantaalla+)

Vierailija
35/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä jossain erikoisliikkeessä tai torilla, ei elintarvike

Henkilökohtainen avustaja

Kokoonpanotyöt, jos niitä enää mistään löytää (Uusikaupunki ja autotehdas? Murata Vantaalla+)

Tehdä kokoajan töitä?

Vierailija
36/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa laikkariksi sairaalaan, luulen vahvasti että paperit tarvitaan.

Vierailija
37/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdenjako ei sovi läheskään kaikille koska tehdään yöllä.

Samoin siivouspaikat usein osa-aikaisia.

Palkka näissä molemmissa myös todella huono.

Palkka voi olla huono mutta ei välttämättä.

Jos teet omalla toiminimellä vaikkapa kotisiivouksia, voit laskuttaa 30-50€ / h. Myös työsuhteessa olevilla on palkkaeroja firmasta riippuen.

Samaten lehdenjakajan palkka riippuu firmasta ja piirin koosta. Pieni jakeluyritys, jossa jaetaan pelkkiä sanomalehtiä, maksaa hyvin pientä palkkaa. Postin palveluksessa puolestaan saatat yöjakajana jakaa lehtien lisäksi kirjeitä ja ohuita paketteja, aikakauslehtiä jne, jolloin maksettavat lisät saattavat hetkittäin jopa kaksinkertaistaa palkan. Kun itse taannoin tein pätkän kyseistä hommaa, oli laskennallinen tuntipalkka n. 20€. Se oli suorittavasta työstä mielestäni ihan ok.

Vierailija
38/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalstojen sensuroija.

Vierailija
39/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset hallintotehtävät.

Vierailija
40/434 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oma esimies ja osaston johtaja sanoi, suora lainaus sanasta sanaan:” sulle voidaan hakea sijainen vaikka Turun torilta”.

Sikäli ihan kätevää: olen töissä laivalla Turku-Tukholma.

Siinähän se on aika lähellä satamaa se tori.

Sillähän se varmasti sen Turun torin sanoikin eikä esim Rovaniemen toria. Sulla taitaa olla vähän pitkät piuhat :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan