Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LEGO Masters Suomi Virallinen

Vierailija
06.03.2022 |

Suomen parhaan lego-rakentajan etsintä alkaa 17.3 MTV3:lla. Jaakko Saariluoman juontamassa ohjelmassa kahdeksan erilaista rakentajaparia kilpailee toisiaan vastaan näyttävissä ja vaativissa haasteissa. Kilpailijoilla on käytössään hulppeat kolme miljoonaa LEGO-palikkaa, joilla toteuttaa villeimmätkin ideansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-parhaan-lego-rakentajan-etsi…

Kommentit (615)

Vierailija
361/615 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannan ja Nellyn kohdalla eniten ihmetytti semifinaalissa se, että kun toiset sai negatiivista palautetta tasaisesta legoseinästä, Hannan ja Nellyn tasainen sateenkaari seinä ei saanut minkäänlaista kritiikkiä.

Ikään kuin sateenkaari olisi niin hienoa sisältöä, että sitä ei tarvitse muotoilla mitenkään.

Vierailija
362/615 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Hanna ja Nelly ovat ansainneet paikkansa finaalissa. Hylätty sairaala, räjähtävä olio, kana, eväskori ja pahisnalle+muusikko-työ olivat todella upeita. Heillä todellakin on taiteellista näkemystä.

Mäkin olen kateellinen oikein. Aina kun he aloittavat, ajattelen, että voi jestas, mitä sontaa, ja lopputulos on ollut poikkeuksetta upea. Ottivat myös siinä kanteletehtävässä hyvin onkeensa kritiikin ja purkivat koko työn ja tekivät paremmin. Vau!

Ei kai Hanna ja Nelly sitä kannelta tehnyt...

Aijaa, no sekö se piti tehdä, kantele? Ei pitänyt, miten itse kuvailisit heidän tehtävänsä? Puuttuva puolisko -tehtävä? Meneekö nyt mielestäsi oikein?

Ne teki sen eväskorin puuttuvassa puoliskossa. Ei paljoa tarvinnut mielikuvitusta, oli helpoin puolisko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/615 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hannan ja Nellyn kohdalla eniten ihmetytti semifinaalissa se, että kun toiset sai negatiivista palautetta tasaisesta legoseinästä, Hannan ja Nellyn tasainen sateenkaari seinä ei saanut minkäänlaista kritiikkiä.
Ikään kuin sateenkaari olisi niin hienoa sisältöä, että sitä ei tarvitse muotoilla mitenkään.

Se tasainen seinä -kritiikki oli myös Hannalle ja Nellylle.
Sateenkaari tehtävässä oli kyllä sit eri arvistelukriteeri kuten leikittävyys eikä veistoksellisuus että ehkä siksi ei sanottu. Tai ehkä leikattu pois? Tuskin me nähdään arvosteluja kokonaisuudessaan? 🤷🏼

Vierailija
364/615 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Hanna ja Nelly ovat ansainneet paikkansa finaalissa. Hylätty sairaala, räjähtävä olio, kana, eväskori ja pahisnalle+muusikko-työ olivat todella upeita. Heillä todellakin on taiteellista näkemystä.

Mäkin olen kateellinen oikein. Aina kun he aloittavat, ajattelen, että voi jestas, mitä sontaa, ja lopputulos on ollut poikkeuksetta upea. Ottivat myös siinä kanteletehtävässä hyvin onkeensa kritiikin ja purkivat koko työn ja tekivät paremmin. Vau!

Aijaa, no sekö se piti tehdä, kantele? Ei pitänyt, miten itse kuvailisit heidän tehtävänsä? Puuttuva puolisko -tehtävä? Meneekö nyt mielestäsi oikein?

Ne teki sen eväskorin puuttuvassa puoliskossa. Ei paljoa tarvinnut mielikuvitusta, oli helpoin puolisko

Oli se kori silti tosi hieno kokonaisuus väreiltään ja ihan visuaalisesti. Vaikka kävihän tytöillä tuuri että saivat sen kun kilpailivat samasta toisten mimmien kanssa. Mutta näin se välillä menee, että toisilla on tuuria.

Enemmän itse huomioin sitä, että lapset joutuivat jeesaamaanni näitä toisia mimmejä (aikuisia) ja antoivat heidän valita sitten sen helpomman niistä kahdesta vikasta vaihtoehdosta ja ottivat itse sen vaikeimman fillari.

Vierailija
365/615 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan kiinnitin huomiota. Lisäksi olikohan ihan sattumaa että juuri tämä räväkkä pari sai tuon värittäjä pahiksen, niin saatiin vähän sateenkaaripropagandaakin ohjelmaan. Haiskahti vahvasti käsikirjoitetulta

Vierailija
366/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Muumipappa ja meri on aivan mielettömän hieno.

Oli kyllä todella hieno! Tähän mennessä Villen ja Peterin teokset ovat minusta ollut perushyviä, mutta aavistuksen tylsiä. Mutta tämä oli vaan niin hieno!

Esa osaa kyllä olla vaativa. Olin ihan että miten legoista voi tehdä niin hienon meren ja kallion, mutta heti kun Esa sanoi niistä värisävyjen muutoksista, niin tuli sellainen olo, että se voisi olla VIELÄ hienompi! Mutta olihan se selvää että hyvin pienestä jo keksittiin korjattavaa.

Vierailija
367/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan kiinnitin huomiota. Lisäksi olikohan ihan sattumaa että juuri tämä räväkkä pari sai tuon värittäjä pahiksen, niin saatiin vähän sateenkaaripropagandaakin ohjelmaan. Haiskahti vahvasti käsikirjoitetulta

Jotenkin aika liikuttavaa, että jotkut katsovat jopa tällaista hyvän mielen sarjaa salaliittosilmälasien läpi.

Vierailija
368/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko joku tätä ohjelmaa?
Ymmärrän kyllä, että kilpailuja voidaan järjestää, mutta..

Vierailija
369/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuva puolisko-tehtävässä he tekivät eväskorin. Kantele/kannel oli Emilian ja Marjaanan (?) puolisko ja he purkivat tasaisen taustan ja tekivät uudestaan.

Vierailija
370/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö heidän lukea nuo tarinat ennen kilpailua? Itse en ole lukenut yhtään muumi-kirjaa joten en olisi osannut yhtään kohtausta suunnitella.

Saivat kirjat siinä tehtävän alussa, mistä pystyivät valitsemaan kohtauksen. Ainakin osa pareista selaili kirjaa paljonkin, joten heille tarina ei ehkä ollut niin tuttu. Toisaalta siitä on hyvä varmistaa, että kohtaus on tehty "oikein" ja vastaa tarinaa. Tehtävä kesti kuitenkin 10 tuntia, niin siinä on hyvin aikaa selata kirjaa ja suunnitella vaikka aihe ei olisikaan tuttu.

Vierailija
371/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole telkkaria eikä suoratoistopalveluita, mistä tätä siis voi seurata ja maksaako se? Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta ja asialliselta ohjelmalta:)

Vierailija
372/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole telkkaria eikä suoratoistopalveluita, mistä tätä siis voi seurata ja maksaako se? Kuulostaa tosi mielenkiintoiselta ja asialliselta ohjelmalta:)

Luet tätä ketjua, niin eiköhän se riitä 😉

Vierailija
373/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mtv-palvelussa voi katsoa ilmaiseksi, mutta vaatii rekisteröitymisen.

Vierailija
374/615 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Muumipappa ja meri on aivan mielettömän hieno.

Oli kyllä todella hieno! Tähän mennessä Villen ja Peterin teokset ovat minusta ollut perushyviä, mutta aavistuksen tylsiä. Mutta tämä oli vaan niin hieno!

Esa osaa kyllä olla vaativa. Olin ihan että miten legoista voi tehdä niin hienon meren ja kallion, mutta heti kun Esa sanoi niistä värisävyjen muutoksista, niin tuli sellainen olo, että se voisi olla VIELÄ hienompi! Mutta olihan se selvää että hyvin pienestä jo keksittiin korjattavaa.

Olihan se hieno, mutta rannasta puuttui vene. Ahdistavaa...

Vierailija
375/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei muistikuvani ole aivan väärä, niin niinhän siinä tarinassakin kävi - jossain kohtaa vene karkasi.

Vierailija
376/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää tässä on se, että joku luulee, että värikäs tyyli tekee automaattisesti ihmisestä sateenkaari-ihmisen. Ottakaapa nyt jo me salaliittoteorialasit pois silmiltänne.

Vierailija
377/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tarvitsi paljon mielikuvitusta, että keksii eväskorille yhtään mielenkiintoisen puoliskon. Keksi itse ja laita ehdotus tänne. Mikä niissä naisissa teitä ärsyttää? He ovat tehneet hienoja omanlaisiaan töitään. Kiva nähdä heidän poikkeava tyylinsä. Ja katsojat tuskin näkee kilpailijoiden teknistä taitoa tai legojen tuntemista. Johon tuomari myös kiinnittää huomion.

Vierailija
378/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko joku tätä ohjelmaa?

Ymmärrän kyllä, että kilpailuja voidaan järjestää, mutta..

Lempiohjelmani. Huomaan olevani designer ytimiäni myöden. Materiaali kuin materiaali käy. Upeaa katsoa tuollaista luovaa työskentelyä. Taitoa ja luovuutta.

Vierailija
379/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei muistikuvani ole aivan väärä, niin niinhän siinä tarinassakin kävi - jossain kohtaa vene karkasi.

Muistikuvasi on väärä. Vene ei karannut.

Vierailija
380/615 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tarvitsi paljon mielikuvitusta, että keksii eväskorille yhtään mielenkiintoisen puoliskon. Keksi itse ja laita ehdotus tänne. Mikä niissä naisissa teitä ärsyttää? He ovat tehneet hienoja omanlaisiaan töitään. Kiva nähdä heidän poikkeava tyylinsä. Ja katsojat tuskin näkee kilpailijoiden teknistä taitoa tai legojen tuntemista. Johon tuomari myös kiinnittää huomion.

Tyypillinen (koulu)kiusaaja joka täyttää ketjun tuolla hanna&nelly vihallaan ja muutamat urpot lähtee siihen mukaan.

Mikälie hullu eukko tuo haukkuja.

Harmi kun hyvän mielen ohjelma ja olis ollut ketjukin ilman tuota ilkeilijää ja assholea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme