Vahinkoraskaus, uusi mies haluaa isäksi
Ongelma on tämä että on käynyt vahinko ja olen raskaana. Kerroin vasta uudelle miehelle asiasta ja hän puhui ettei olisi mahdoton ajatus pitää lasta ja ilmeisesti enemmän pitämisen kannalla. Omasta mielestäni olemme olleet ihan liian vähän aikaa yhdessä ja haluan abortin.
Toki ihanaa että hän on tosissaan kanssani ja ilmeisen rakastunut. Pilaako se kaiken, kun itse haluan tässä vaiheessa abortin?
Ap
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi siis sen uuden miehen vai edellisen?
Tasan yksi mies minulla on ja hänen kanssa tunnettu 8kk. Seurusteltu pari kk ja tarkoitan vain että parisuhde on kestoltaan vasta lyhyt.
Ap
Abortin vastustajat ihan turhaan moraalisaarnaatte, ei saa tuntemaan syyllisyyttä. Tässä maailmantilanteessa varsinkin kallistun enemmän aborttiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Helppo miehen on sanoa.
No niinpä, miehellä ei ole ennestään lapsia joten helppohan se on haaveilla. Itselläni on ja tiedän miltä se vanhemmuus tuntuu. Joten myös realistinen käsitys siitä mitä se vaatii.
Ap
Jos yhtään kiva mies, jonka kanssa pystyy asioista sopimaan ja jos olette molemmat kunnollisia niin antakaa tenavan tulla. Siitäkin huolimatta vaikkei teistä pidemmällä tähtäimellä paria tulisikaan. Lapsettomilla miehillä saattaa olla vähän paineita kun miehiä on perheenperustamisiässä aika paljon enemmän kuin naisia.
Kyllä, abortti tulee pilaamaan teidän suhteen.
Kirjoitit, että tiedät mitä vanhemmuus vaatii (koska lapsia), ja ettei mies tiedä (koska ei lapsia). Miksi et voisi jutella näistä puolista jota koit vaikeiksi edellisillä kerroilla? Ja kysyä, onko mies siihen kaikkeen valmis? Nopeasti saat tuntuman siihen, onko mies ihan epärealistisilla odotuksilla liikkeellä tai onko käytännön vastuu lapsesta ehkä kaatumassa sinun niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, abortti tulee pilaamaan teidän suhteen.
Kirjoitit, että tiedät mitä vanhemmuus vaatii (koska lapsia), ja ettei mies tiedä (koska ei lapsia). Miksi et voisi jutella näistä puolista jota koit vaikeiksi edellisillä kerroilla? Ja kysyä, onko mies siihen kaikkeen valmis? Nopeasti saat tuntuman siihen, onko mies ihan epärealistisilla odotuksilla liikkeellä tai onko käytännön vastuu lapsesta ehkä kaatumassa sinun niskaan.
Kun tilanne on se että itse en vain tässä vaiheessa toista lasta halua. En todellakaan ole varma siitä että asiat sujuisivat ja pysyttäisiin yhdessä. Kahden yh:ksi en tahdo. Toki rakastan miestä ja uskon että meillä on tulevaisuus, mutta ei tässä vaiheessa mitään niin suurta kuin vauva. Parin kolmen vuoden päästä voisi olla ok.
Ap
Ihanaa, kun saa nukkua yöt eikä tarvitse vahtia ketään. Voi istua parvekkeella kahvia juoden ja katsella, kun taaperot kiukuttelee hiekkalaatikolla äideilleen, huvittavaa katsella, kun äideiltä palaa käämit.
Mies siis kuitenkin sanoi että saan päättää ja hän on tukena päätän miten vain. Eli ehkä ei kanna kaunaa abortista?
Ap
Sun ap pitää itse miettiä, haluatko mahdollisesti yksin hoitaa lapsesi, koska on suuri riski, että teidän suhde ei tule onnistumaan.
Anteeksi nyt, ap, mutta musta sun kysymys on ihan turha.
Et halua lasta, joten teetät abortin. Tää on selvää.
Se, miten uuden miehen kanssa sen jälkeen tapahtuu, jää nähtäväksi. Mammat emme pysty sulle sitä ennustamaan, eikä kukaan muukaan. Sen epätietoisuuden kanssa sun vaan on elettävä. Tällaista elämä on.
Jos teet aborton kerrot aika selkeästi miehelle että et halua hänen kanssa perhettä ja et halua yhteistä tulevaisuutta
Vauvan saanti on rankkaa, ja varsinkin jos on yksin... MUTTA. Lapsi kasvaa. Kun sinulla on hänet, et pois antaisi. Ja ekojen vuosien jälkeen lapsestasi on sinulle ja sisarelleen paljon iloa ja turvaa elämässä, ja myöhemmin apuakin.
En ole mikään ehdoton abortin vastainen, mutta olen kuunnellut parinkin ystäväni itkua, surua ja tuskaa tekemistään aborteista. Juuri pari viikkoa sitten toinen näistä ystäväni sanoi, ihan yllättäen, ettei ole kulunut päivääkään ettei 8 vuotta sitten tekemänsä abortti ole ollut mielessään. Sanoi ettei ole viitsinyt asiaa ääneen "jauhaa", mutta kova kipu asian kanssa on edelleenkin olemassa.
Abortin tuska voi kestää koko loppuelämän. Lapsen saannista taas lienee yleensä tuskaa vain hetkittäin, ne rankimmat vauva/teinivuodet.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet aborton kerrot aika selkeästi miehelle että et halua hänen kanssa perhettä ja et halua yhteistä tulevaisuutta
Tämä. Lapset ovat lahja. Älä tuhoa elämää
Abortoi ja sano miehelle että meni kesken.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin jo että tulevaisuudessa haluan hänen kanssaan lapsen, mutta nyt kaikki on vain niin alussa ja eletään osittain etäsuhteessakin. Ainakin molemmat ovat lisääntymiskykyisiä. Edellinenkin lapsi oli useamman vuoden harkittu tulos edellisessä parisuhteessa.
Ap
Tuntuu pahalta sanoa, mutta älä tee lasta ellet ole varma. Moni mies on sanonut haluavansa ja sitten viisveisannut lapsesta. Olet vastuussa seuraavat 20 vuotta lapsesta ja omat menot voit unohtaa. Voit löytää vielä miehen, jonka kanssa haluat rakkaudella tehdyn lapsen. Sellaisen hoitaminen on erilaista.
En uskaltaisi hankkia lasta miehenkanssa, jonka olen tuntenut 2kk
Onko lapsi siis sen uuden miehen vai edellisen?