Miten nykyään ostetaanko pojille puku kun pääsee ripeille?
Kommentit (27)
Käytettynäkin löytää oikein hyviä. Hieman hankalaa tietenkin kun pitää käydä sovittelemassa. Tai ihan vaikka h&m?
Me ostettiin Dressmanista. Oli pituuskasvu vielä kesken, niin ei kannattanut ostaa kalliimpaa. Oli myös paljon nuorille sopivia malleja. Ylioppilasjuhliin ostettiin sitten parempi puku.
Onko pojan oma päätös tuo ripille meno vai vanhempien?
Dressmannista tietty. Poika oli onneksi pituuskasvun jo suurinpiirtein saavuttanut. Puku menee vielä viiden vuoden jälkeen vallanmainiosti.
Torista ostettiin. 100€ Turo 100% villaa.
On ostettu, ei kyllä Dressmanista kumnallekkaan.
Poika päättää itse? Meillä saa valita vaikka vaaleanpunaisen tyllimekon jos niikseen on. Hänen päivänsä, hänen valintansa.
Dressmanissa varmaan paras hinta/laatu.
Hm, j&J, yms nuorisoliikkeissä hinnat melkein samat mutta kankaat tehty muovista...
Vierailija kirjoitti:
Poika päättää itse? Meillä saa valita vaikka vaaleanpunaisen tyllimekon jos niikseen on. Hänen päivänsä, hänen valintansa.
Mahtaisi olla näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisi olla näky.
Nykyään tuollainen olisi ihastuttavan rohkeaa yksilöllisyyttä.
Mustat uudet farkut, valkoisen paita ja uusi pikkutakki.
Minkä hintaisia puvut ovat olleet? Unohdin koko pukuasian ja paniikissa jo mietin mistä rahat siihen...
Ei ostettu, oli kauluspaita, kravatti ja mustat suorat housut ja hirveä kesähelle. Kirkossa alba peittää kaiken ja juhlissa oli sen verran lämmintä, että kaikki vieraatkin taisivat takeistaan luopua.
Vierailija kirjoitti:
Onko pojan oma päätös tuo ripille meno vai vanhempien?
Meillä sai nuori itse päättää. Ei nähnyt tarpeelliseksi käydä.
Miksi ap kirjoittaa "pääsee ripeille"? Ennen sanottiin ripille. Mitä yleensä tarkoittaa tuo ripille pääsy? Voiko joku selittää asiaa tarkemmin mikä on rippi kun kerran rippikoulua käydään. Olen kyllä itsekin "päässyt ripille" ja käynyt rippikoulun mutta ihmetyttää mitä rippi luterilaisuudessa tarkoittaa. En ainakaan muista, että mitään ripittäytymistä olisi rippikoulussa tapahtunut. Nuorisopappi puhui koko ajan seksistä ja killitteli tyttöjä sillä silmällä. Erosin luterilaisesta kirkosta niin pian kuin se oli mahdollista tuolloin. Ällöttävää oli se rippikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yleensä tarkoittaa tuo ripille pääsy? Voiko joku selittää asiaa tarkemmin mikä on rippi kun kerran rippikoulua käydään. Olen kyllä itsekin "päässyt ripille" ja käynyt rippikoulun mutta ihmetyttää mitä rippi luterilaisuudessa tarkoittaa. En ainakaan muista, että mitään ripittäytymistä olisi rippikoulussa tapahtunut.
Entisaikaan sana "rippi" tarkoitti myös ehtoollista. Rippikoulun ja konfirmaation jälkeen luterilaisen kirkon jäsen saa osallistua ehtoolliselle itsenäisesti, joten hänelle on oikeus "päästä ripille". Nykyään rippi tarkoittaa vain syntien tunnustamista joko yksityisesti tai yhteisesti, joten sanan merkitys ei välttämättä aukene ihmisille. Vanha sanamuoto on kuitenkin säilynyt käytössä rippikoulun yhteydessä, eli tavallaan kyseessä on "ehtoolliskoulu".
Ei puku ole pakollinen ja jos pääset kirpparille, voit löytää laadukkaan puvun 20 -30. Syksyllä näin pienehköjä kokoja kympilläkin.
Muutama vuosi sitten poikani halusi, koska muillakin oli. Pitivät samaa ysin päättäjäisissä. Sen jälkeen omallani ainakin olikin jo liian pieni.
Osti jostain tosi halvalla, mutta en enää muista mistä. Kannattaa vertailla ja ottaa myös " halpiskaupat" huomioon ( toki jos on varallisuutta niin varmasti kalliista saa paremmin omat takaisin). Ihan siisti ja tyylikäs tämäkin oli.
Kyllä me ainakin ostettiin. Mutta ei Dressmannista.