Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies enkä osaa ajaa autolla

Vierailija
03.08.2015 |

Murretaan nyt se myytti, että kaikki miehet on jotain mestarikuskeja.

Sain kortin toisella yrittämällä, kortti on ollut nyt vähän yli kuukauden, mutta en siltikään osaa ajaa kunnolla. Oikeastaan samat ongelmat jatkuu kuin autokoulussakin, auto sammuilee ja vaihteita vaihtaessa tulee nytkähdyksiä vaikka kierrokset pitäisi olla kohdillaan kun vaihtaa vaihdetta, olenkin nyt vaihtanut aina korkeammilla kierroksilla kuin suositus on ja ei nyi enää. Mäkilähdöistä puhumattakaan, rauhassa kun saa itsekseen sen tehdä niin menee ihan ok minun mittarilla, mutta jos joku onkin takana niin voin luvata, että sammuu. Tänään onnistuin ajelemaan käsijarru päällä ilmeisesti pidempäänkin, ei siis ollut ihan ylhäällä, mutta päällä kuitenkin. Vituttaa niin suunnattomasti kun tuntuu etten opi ikinä ajamaan kunnolla ja se helvetin ryhmäajokin lähenee ja voi sitä häpeän määrää kun sielläkin autoa vielä sammuttelen ja häsellän. En uskalla mennä mihinkään kaupunkiin ajelemaan kun on yhtä helvetin räpellystä jo täällä maallakin. Kaikista ei vain taida tulla edes kohtuullisia kuskeja, ja en varmaan tule saamaan pysyvää korttia kun vaan sählään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:33"]

Jos mäkilähtö on vaikee niin nosta kytkintä vaan vähän, paina kaasua vimmatusti ja nosta kytkin. Lähtee ku tykinkuula ja ei tuu sitä tunnetta että tukit liikenteen. Sit voit harjotella pikkuhiljaa nostamaan vähän enemmän ja kaasuttelemaan vähemmän.

[/quote]

Joo olen kuullut, että sitä autoa voi pitää kytkimen ja kaasun varassa mäessä, mutta ei kukaan ole osannut minulle neuvoa, että miten se oikein tapahtuu. Täytyy kokeilla vinkkiäsi tänä iltana. Toivottavasti auto lähtee mäestä vähintään kuin hauki rannasta.

Ap, Kuningaskuski

Vierailija
22/33 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:45"]

Ootko ihan varma että olet mies, kuinka pitkä olet. Minun exä osasi ainakin parkkeerata auton minua paremmin aina valitti kyn vähänkin vinoon parkkeerasin. Tyttö oli kyllä aika pitkä, lähes 190 senttiä vaikka väitti olevansa 185 senttinen pätkä.

[/quote]

Niin mitenkä oli?

Ap, Kuningaskuski

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsijarru mukaan mäkilähtöön, jos auto liukuu, vetää käsijarrusta.

Vierailija
24/33 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:46"]

Onko meillä tässä aito luonnonoikku: ajotaitonsa suhteen kriittinen mies!

Iltalehti hoi!

[/quote]

Painokoneet seis! Etusivu menee uusiksi!

Pakko sitä on olla kriittinen kun ei vaan osaa ja siellä liikenteessä on muitakin joita pitää ottaa huomioon. Unohtamatta sitä, että siellä on vielä kaltaisiani räpeltäjiä muitakin joita pitäisi osata varoa.

Ap, Kuningaskuski

Vierailija
25/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä edes ajoit ajokortin jos se noin epävarmaa? Hirveen riskin otat kun liikenteeseen lähdt...

Vierailija
26/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellassii ookkaan

Vierailija
27/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset mulla t: N18. Autokoulu ja autolla ajaminen on perseestä.

Vierailija
28/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:27"]

Miks sä edes ajoit ajokortin jos se noin epävarmaa? Hirveen riskin otat kun liikenteeseen lähdt...

[/quote]

Vähän pakon edestä. Teki mieli lopettaa monta kertaa, mutta en viitsinyt kun kuitenkin oli jo tunneista maksettu. En ajele päivisin kun on enemmän liikennettä, vaan iltaisin ja öisin, silloin en ole niin paha riski itselleni tai muille. Ap

Vierailija
29/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tuollaista alussa. Nyt ajan ihan hyvin. Siihen auttoi päivittäinen ajaminen noin puolen vuoden ajan. Sinnikkäästi vaan liikenteeseen. Joskus vielä naurat noille jutuille.
Kaupunkiajoa on helpoin aluksi harjoitella automaatilla, niin ei tarvitse kepittää ja voi keskittyä liikenteeseen. Ajat luultavasti paremmin kuin 90% usalaisista. Ne ei nimittäin osaa ajaa käsivaihteilla kun käyvät koulut automaatilla.

Vierailija
30/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:31"]

Samat fiilikset mulla t: N18. Autokoulu ja autolla ajaminen on perseestä.

[/quote]

Autokoulu on perseestä, mutta ajaminen ei niinkään. Ajaminen on perseestä vain siksi kun en osaa kunnolla. Ap

Vierailija
31/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja ja opit. Se ei edes ole vaikeaa, kun se menee "veriin".

Vierailija
32/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään. Heikosti ajavia miehiä näkee ainakin täällä pks:lla päivittäin. Toisaalta täällä pks:lla on myös paljon rattinaisia, joilta ajaminen sujuu. Aina ei perinteiset asetelmat pidä paikkaansa. :)

Vierailija
33/33 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:36"]

Aja ja opit. Se ei edes ole vaikeaa, kun se menee "veriin".

[/quote]

Vereni ilmeisesti hylkii autoilua. Kai sitä joskus oppisi ajamaan, mutta turhauttaa kun samat ongelmat jatkuu ja mitään ei opi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi