Arttu Wiskari laittaa alle 2v poikansa
päiväkotiin vaikka perheen äiti jää kohta äitiyslomalle. En ymmärrä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:37"]
Eiköhän Wiskari maksa korkeimman ok maksun, joten ei se ole teiltä pois
[/quote]
On se meiltä pois, jos pistävät huvikseen ja vievät paikan esim minun lapselta, joka tarvitsee paikkaa, koska KÄYN TÖISSÄ!
Käykö tää Wiskari jossain töissä?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:26"]No eipä onneksi kuulu sulle tippaakaan.
[/quote]
Kylläpä se kuule kuuluu kun ihan lehdessä meille kerrotaan. Että vedä viskari se alhuuli naaman yli ja nielaise. Ja oikein kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:32"]mikseivät hommaa hoitajaa/leikittäjää kotiin?? etenkin jos tarvii muka jotain vuodelepoo (joopajoo). kotona kaksvuotiaan paikka, eikai arttukaan päivätöissä käy!
[/quote]
Aika harva vuodelepoon määrätty varmaan tahtoo jonkun vieraan kotiinsa. En mä ainakaan. Sen verran huonossa kunnossa olin. Kotona sain olla sillä ehdolla että saan liikkua korkeintaan vessaan ja jääkaapille, koska ne oli samassa kerroksessa eikä tarvinnut kiivetä portaita. Lapset meni hoitoon kunnes mä paranin. En siis ollut raskaana, vaan pelkästään 11kk ja 2v4kk kotiäiti. Kuukauden päästä mä sain taas alkaa liikkua ja tulivat taas kotiin.
Kuka tässä on sanonut että syy olisi vuodelepo.
Lorvikatarri se on.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:39"]
Hyvä! Tutkimukset todistaa, että mitä aikasemmin lapsi laitetaan päiväkotiin, sen paremmin he pärjää elämässä. Fakta. The end.
[/quote]
Nuo tutkimukset on Jenkeistä. Ja siellä taas kysymys on siitä, että rikkaimmat ihmiset pistää lapsensa yksityiskouluihin jo kolmevuotiaina. Ei niillä ole mitään tekemistä meikäläisten päiväkotien kanssa. Ylipäätään parhaiten pärjää kaikkialla ne, joiden vanhemmat on fiksuja, rikkaita ja kauniita.
[/quote]
itse asiassa kyseessä on ruotsalainen tutkimus ja tutkimusasetelmaltaan hyvän tutkimukšen kriteerit täyttävä eli luotettava tutkimus.
t.neuvolalääkäri
Semmosia nuo isät ovat. Laittamassa lapsia päiväkotiin kun eivät itse viitsi jäädä kotiin niitä hoitamaan.
No eipä onneksi kuulu sulle tippaakaan.
Äitihän voi olla vaikka määrättynä vuodelepoon. Siinä tilanteessa on suht vaikea hoitaa taaperoa.
Siinä taas viedään paikka joltain sitä tarvitsevalta. Mut ehkä heillä on syynsä, kuten masennusta tai kyvyttömyyttä hoitaa molemmat lapset.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:28"]Siinä taas viedään paikka joltain sitä tarvitsevalta. Mut ehkä heillä on syynsä, kuten masennusta tai kyvyttömyyttä hoitaa molemmat lapset.
[/quote]tai just vuodelepo. Nykyään yhteiskunta hoitaa sen, minkä ennen suku ja naapurit.
Linkki?
Onko nämä tämän päivän äidit niin perseilijöitä, etteivät pärjää parin pienen lapsen kanssa ja vielä yht'aikaa?
Meillä jouduttiin laittamaan tyttö 1v 6kk väliaikaisesti pph:lle kun minut määrättiin vuodelepoon raskausviikolla 32. Mies/isovanhemmat eivät voineet olla niin pitkään töistä pois että olisivat pystyneet tyttöä täyspäiväsesti hoitamaan.
Ja taas on mammoilla huolenaiheet. Ette tiedä mitään kyseisestä perheestä.
Toivottavasti on joku muu syy kuin ahneus ja tyhmyys. Jotkut ihmiset nimittäin selvittää ja käyttää kaikki oikeutensa ja vähät piittaa siitä, mikä on oikein.
mikseivät hommaa hoitajaa/leikittäjää kotiin?? etenkin jos tarvii muka jotain vuodelepoo (joopajoo). kotona kaksvuotiaan paikka, eikai arttukaan päivätöissä käy!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:32"]mikseivät hommaa hoitajaa/leikittäjää kotiin?? etenkin jos tarvii muka jotain vuodelepoo (joopajoo). kotona kaksvuotiaan paikka, eikai arttukaan päivätöissä käy!
[/quote]
Kyllä olis meillä ainaki tullu kalliiksi hommata hoitaja kotiin...
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:32"]mikseivät hommaa hoitajaa/leikittäjää kotiin?? etenkin jos tarvii muka jotain vuodelepoo (joopajoo). kotona kaksvuotiaan paikka, eikai arttukaan päivätöissä käy!
[/quote]
Kyllä olis meillä ainaki tullu kalliiksi hommata hoitaja kotiin...
[/quote] joo kuka sitä itse maksaa, kun yhteiskunta hoitaa.
Voi elämän kevät sentään!
Arttu Wiskarin tuotannosta löytyy niin halutessa kritisoitavaa vaikka väitöskirjan aiheeksi asti.
Jättäkää perhe rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 23:25"]
miks tehdä lapsia jos niiden ei anneta olla kotona ekat vuodet, 4v saattaa jo haluta päiväkotiin muiden lasten seuraan. onko äidillä tärkeä ura miksi keikkua työssä välillä, rahasta ei voi olla kyse.
[/quote]
Kaikki naiset eivät saa sisältöä elämäänsä pelkästään kotona oleskelusta.
Oikeasti, onhan se pirun tylsää hommaa. Ja turha mainitakaan mitään perhekerhoja. Niissä puheenaiheet menevät lapsissa, niiden vaatteissa ja kakan koostumuksessa.
On sitä ennen vanhaankin lapset laitettu jo muutaman kuukauden ikäisinä hoitoon ja ihan täyspäisiä valtaosasta tuli.