Mitkä maiharit hankin? dr.Martens?
Oon pidempään miettinyt, että haluaisin ostaa maiharit enkä niitä omista. Ostanko suoriksi kalliit ja hyvät ja suosittele merkkiä? Jalkani ei ole kapeimmasta päästä.. sellainen tavallinen, vaivasenluuta vähän on niin mielettömän kapeita ei voi ostaa.
Onko joku yksi merkki tai malli THE THING?
Kommentit (18)
Dr. Martensit ovat ihanat, mutta jos tarkoituksenasi on käyttää niitä läpi vuoden, varaudu hankkimaan uudet parin vuoden välein. Laatu on huonontunut, vaikka hinnat pysyy korkeina. Kuluvat puhki ja halkeilevat, kun ikää tulee se melkein kaksi vuotta täyteen.
Lisäksi liukkaat talvella.
N28
SEnkun käyt retkeilyliikkeissä ja marketeissa kokeilemassa. Dr martenssit taitaa olla tyylikkäimmät, mutta nehän on työkengiksi suunnitellut. Ei pitkiin kävelyihin. Kannattaa ostaa kevyet ja nahkaiset, että pitää vettä rasvattuna. Katso millaisia armeija käyttää. Suomen metsissä parhaat on kumisaappaat.
Vierailija kirjoitti:
Martensin pohja lytistyy n. 100 käyttötunnin jälkeen ja alkaa aiheuttaa kipuja. Solovair on käytännössä sama kenkä paremmalla pohjarakenteella eli suosittelen niitä ja niin suosittelee moni suutarikin.
Tämä on varmaan totta, sillä poden iltaisin kantapääsärkyä, kun olen ollut liikenteessä mun Dr. martenseilla. Ehkä joku geelipohjallinen voisi auttaa, en tiedä.
DrMartens aina ja ikuisesti, viimeyksyn alkupäivinä ostin myös valkoisena ja paksupohjaisempana, ensimmäiset on siis ne klassikot mustana.
Toiset korkeavartisemmat maiharityyppiset joita rakastan ja käytän usein on Vagabondin mustat nahkapopot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martensin pohja lytistyy n. 100 käyttötunnin jälkeen ja alkaa aiheuttaa kipuja. Solovair on käytännössä sama kenkä paremmalla pohjarakenteella eli suosittelen niitä ja niin suosittelee moni suutarikin.
Tämä on varmaan totta, sillä poden iltaisin kantapääsärkyä, kun olen ollut liikenteessä mun Dr. martenseilla. Ehkä joku geelipohjallinen voisi auttaa, en tiedä.
Kannattaa laihduttaa.
En halua myöskään ihan tosi lyhyttä vartta. Olen pitkäjalkainen. Sellaiset vähän korkeammalle nousevat. Suosittle Martenseista tai muista nimeä, mallia tai numeroa jolla osaan etsiä. Mistä saa halvimmalla?
ap
Mun käsittääkseni Marensit eivät ole jalalle mitenkään hyvät.
Mutta jos on vain tarkoitus näyttää hyvälle, niin sitten ne. Retkeilyliikkeissä ja esin varustelekalla on hyviä.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-hyppymaiharit/57144
Kokeilemalla selviää. Jos ostat intin ylijäämäkenkiä tai työkenkiä, katso ettei ole kärkiraudoistusta nahan alla, on jääkalikka pakkasella.
Moni ammatikseen vaeltava käyttää tavallisia lenkkareita, ei edes goretexia koska kun se kastuu sisältä se kestää vuorokauden kuivaa. Goretex kalvo menee myös rikki jonkun käytön jälkeen taivekohdista.
Minulla on 90-luvulla ostetut Martensit, jotka eivät ole menneet miksikään. Näin setämiesikäisenä niitä ei vain oikein kehtaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
En halua myöskään ihan tosi lyhyttä vartta. Olen pitkäjalkainen. Sellaiset vähän korkeammalle nousevat. Suosittle Martenseista tai muista nimeä, mallia tai numeroa jolla osaan etsiä. Mistä saa halvimmalla?
ap
Maiharit ovat ensisijaisesti käyttökengät ja malli valikoidaan käytön perusteella. Niin kuin edellä on sanottu, dr. Martensien laatu on huonontunut ja pohjan rakenne on todella huono niin kalliiseen kenkään. Maihareissa pitää olla hyvä pohja tai muuten niitä ei voi käyttää. Esim. mainitut Solovairit ovat hyvät kengät. Näyttävät ihan samalta kuin Martensit, mutta ovat paremmin tehtyjä ja kestävämpiä. Muillakin merkeillä on ihan hyviä maihareita esim. Red Wingillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 90-luvulla ostetut Martensit, jotka eivät ole menneet miksikään. Näin setämiesikäisenä niitä ei vain oikein kehtaa pitää.
Vielä ysärillä valmistetut martensit ovat käytännössä ikuisia ja niitä metsästetäänkin Ebayssa. Nykyään tuotanto on isoksi osaksi aasiassa ja materiaalit ovat huonontuneet radikaalisti. Hinta vain ei ole muuttunut miksikään...
Sanokaas miksen pystynyt koskaan ajamaan Martensejani sisään? Ihan järkyttävät vesikellot ihan vain muutaman sadan metrin matkasta. Kaappiin ovat jääneet sittemmin.
Goretex oli 30-vuotta sitten varsinainen ihme materiaali ja toimii varmaan esimerkiksi purjehdustakeissa hyvin.
Mutta kenkänä ei välttämättä tietyissä olosuhteissa.
Tiesitte kai myös sen että Goretex on kierrätyksen painajainen.
Minkä kokoinen toi Solovair on? Normaalisti kokoni monessa kengässä on 39. Tuossa koko on 6, joka ilmeisesti vastaa 39,5?
Vierailija kirjoitti:
DrMartens aina ja ikuisesti, viimeyksyn alkupäivinä ostin myös valkoisena ja paksupohjaisempana, ensimmäiset on siis ne klassikot mustana.
Toiset korkeavartisemmat maiharityyppiset joita rakastan ja käytän usein on Vagabondin mustat nahkapopot.
Oikeat Martensithan on nykyään ne Solovairit...