Onko 5dl kaurapuuroa marjojen ja rasvattoman raejuuston kanssa muka lihottavaa?
Miten on? Syön joka aamu tuollaisen annoksen. N38
Kommentit (96)
Tirrikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhia hiilareita. Raejuustoa ja kinkkua kannattaisi syödä.
Olen ollut kasvissyöjä jo 23v. Liha on ihan turha. ap
Eikös raejuusto ole eläinperäistä?
Ihan vinkkinä että kasvissyöjä ja vegaani ovat eri asioita.
Juurikin näin. Olen lakto-ovo. En syönyt kananmunia 20 vuoteen mutta aloin syömään kun aloin tiputtamaan painoa, ovat sen verran hyvä proteiininlähde. Lakto-ovo ei syö lihaa, kalaa, kanaa, kalaa, mereneläviä. ap
Vierailija kirjoitti:
Niitä kaurapuurohiutaleitakin on monen laatuisia, ne pikaversiot ovat niitä heikoimpia, joissa vähiten ravintoaineita eli suhteessa eniten hiilareita ja ns turhia kaloreita.
Oho, en tiennyt tätä. Samat ravintoarvot on ainakin olleet niissä puuroissa mitä olen vertaillut, siis tavallinen kaurapuuro ja pikapuuro välillä. Ehdotuksia hyvistä kaurapuuroista otan kyllä vastaan ja vaihdan pikapuuron tavalliseen mikäli ne ovat ravintoarvoltaan oikeasti huonompia. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvatonta raejuustoa kaurapuuroon? Hyi hitto. Miksi ihmeessä sinne pitää tunkea jotain kylmää raejuustoa??
Koko puuron idea menee pilalle.
Mitä ehdotat proteiininlähteeksi sekaan? Proteiinijauhetta toki voisi kokeilla. Itsellä nyt vain suklaan makuista, sitä en viitsi laittaa. Ei nälkä lähde pysy kauaa pois pelkällä puurolla ja marjoilla, vaatii se sekaan muutakin. harva syö leipääkään pelkän salaatin ja kurkun kanssa. tai voi syödä mutta ei nälkä pysy pois. ap
Kananmuna on hyvä proteiininlähde, syö se kuitenkin erikseen sotkematta sitä puuroon.
Syön yleensä 1-2 kananmunaa päivässä, keitettynä. Välillä toki paistankin tai teen kasvismunakkaan jossa useampi muna. Jotkut laittaa raakaa kananmunaa puuroon, sitä en kyllä pysty syömään, hirveää sotkua. Hyh. ap
5 dl mitä tahansa on paljon. Iso tuoppi vettä? Juu ei menisi alas.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat itseesi mahtumaan tuollaisen määrän puuroa? Meillä 5 dl riittää koko nelihenkiselle perheelle.
voit kuitenkin helposti juoda puoli litraa kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Jo puuroa on yli tuplasti normaaliannokseen nähden (desi kaurahiutaleita + 2dl vettä), siihen vielä raejuustoa! Proteiini on toki hyvä lisä mutta rajansa kaikella.
Johan tuosta tulee 340 kcal jos laittaa raejuustopurkista 1/4 (50g), marjat vielä päälle muutaman kalorin
Onko tuo muka liikaa?
Aamupala on tärkein ateria.
Ei kaikki kituuta tuhannella kalorilla per päivä.
Tuo määrä puuroa riittää meillä koko perheelle, minä ja 2 lasta. Tosin teen yleensä riisihiutaleista ja maitoon. Mutta hiutaleita jotain 2dl. Toki olen 51kg ja lapset puolet siitä. Lisukkeena ehkä mehukeittoa tai vähän hilloa.
5dl???? Ihan jäätävä määrä puuroa. Jotain ruumiillista työtä tekevälle miehelle tuo olisi passeli annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo puuroa on yli tuplasti normaaliannokseen nähden (desi kaurahiutaleita + 2dl vettä), siihen vielä raejuustoa! Proteiini on toki hyvä lisä mutta rajansa kaikella.
Johan tuosta tulee 340 kcal jos laittaa raejuustopurkista 1/4 (50g), marjat vielä päälle muutaman kalorin
Onko tuo muka liikaa?
Aamupala on tärkein ateria.
Ei kaikki kituuta tuhannella kalorilla per päivä.
Perustele aamupalan tärkeys muihin aterioihin verrattuna. Ilman mainoslausetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kaurapuurohiutaleitakin on monen laatuisia, ne pikaversiot ovat niitä heikoimpia, joissa vähiten ravintoaineita eli suhteessa eniten hiilareita ja ns turhia kaloreita.
Oho, en tiennyt tätä. Samat ravintoarvot on ainakin olleet niissä puuroissa mitä olen vertaillut, siis tavallinen kaurapuuro ja pikapuuro välillä. Ehdotuksia hyvistä kaurapuuroista otan kyllä vastaan ja vaihdan pikapuuron tavalliseen mikäli ne ovat ravintoarvoltaan oikeasti huonompia. ap
Puurovinkkinä ap:lle. Itse rakastan sitä sadonkorjuu Alku-puuroa. Siinä on siemeniä mukana. Ja maistuu jo pelkästään hyvälle eli ei tarvitse mukaan välttämättä mitään, paitsi suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä puuroa riittää meillä koko perheelle, minä ja 2 lasta. Tosin teen yleensä riisihiutaleista ja maitoon. Mutta hiutaleita jotain 2dl. Toki olen 51kg ja lapset puolet siitä. Lisukkeena ehkä mehukeittoa tai vähän hilloa.
Mehukeitossa ja hillossa on kaloreita. Varo vaan, voitte lihoa.
Desissä kaurapuuroa on saman verran kaloreita kuin pienessä leipäpalassa. 5dl vastaa esimerkiksi neljää ruisleivän palaa. Ei mitenkään paljon siis.
Kyllä voit ap hyvin syödä tuon verran puuroa, ei se mitään lihota. Huonompi juttu olisi, jos söisit heti aamusta liian vähän ja jäisit nälkäiseksi.
Todennäköisesti laihtuminen onistuu paremmin tekemällä ruokavalioon / stressinhallintaan / uneen / liikuntaan muita muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ateriassa ei oo muuta vikaa kuin liian iso tilavuus. Venyttää mahaa ja häiritsee kylläisyyden syntymistä. Tosi monella sinänsä terveellistä ruokaa syövällä lihavalla ongelma on liian isot annoskoot, ei niinkään napostelu. Siitä ei oikein pääse muulla kuin annoksia pikkuhiljaa pienentämällä. Vähitellen aivotkin tottuu ajatukseen siitä, mikä on "kunnon annos".
Jos liian iso tilavuus olisi ongelma, puoli lautasellista kasviksiakin olisi aika huono idea.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
On. Yhden hengen annos puuroa on 1 dl puurohiutaleita pariin desiä vettä.
Ja sitten ihmetellään, kun "puuro ei pidä nälkää".
Tirrikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhia hiilareita. Raejuustoa ja kinkkua kannattaisi syödä.
Olen ollut kasvissyöjä jo 23v. Liha on ihan turha. ap
Eikös raejuusto ole eläinperäistä?
Kyllä. Mutta jos et ole joku lakto-ovo vegetaristi et syö eläinperäisiä maitotuotteitakaan
Vierailija kirjoitti:
Desissä kaurapuuroa on saman verran kaloreita kuin pienessä leipäpalassa. 5dl vastaa esimerkiksi neljää ruisleivän palaa. Ei mitenkään paljon siis.
No kuka syö 4-5 leipäpalaa aamupalalla?? Mulle riittää yksi oikein hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Yhden hengen annos puuroa on 1 dl puurohiutaleita pariin desiä vettä.
Ja sitten ihmetellään, kun "puuro ei pidä nälkää".
No tuo on kyllä normaali annoskoko. Ei ole ihme että ollaan lihavia kun annoskoot on 2-3x normaali! Ihmiset on täysin sokeutuneita annoskokojen suhteen!
5 dl on lihottava määrä, 1 dl riittää aamupalaksi.