Tänään ruokana grillitassuja ja jo valmiiksi pelottaa
Tänään on semmoinen päivä, että eineksillä mennään. Ostin tuossa viikko sitten pakkaseen grillitassuja, kun olivat halpoja K-Supermarketissa. Mun mielestä ne on maultaan ihan hyviä, mutta mikä kumma siinä on että aina just mulle sattuu niistä semmoinen ikävä suutuntuma. Semmoinen kova narskepala tulee vastaan, ja silloin menee ruokahalu. Tiedän, että nuo tehdään ties mistä jätteistä mutta miksi nuo kovat (ruston?)palat jää sinne kokonaisena ylläriksi. JOS tälläkin kertaa tulee semmoinen vastaan, niin en osta enää ikinä. Eikä tää ole pelkästään grillitassujen ongelma, samaan törmää monessa muussakin eineksessä :(
Tiedän, että ongelma ratkeaa laittamalla ruoan itse aidoista aineksista. Joskus vaan pitää oikaista, ja kysymykseni koskeekin sitä että miksi ei einesten laatuun panosteta. Ja joo, lapsia ei täällä ole niin eivät joudu mahdollisista rustoista kärsimään :)
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:07"]Miksi ruoka pitää saada tehtyä äärimmäisen nopeasti sunnuntaina, jopa nopeammin kuin 15 minuutissa?
[/quote] joillakin voi olla sunnuntaisinkin töitä...
Grillitassut ovat kyllä sellainen eines jota minäkään einestensyöjä en ymmärrä. Maultaan surkeaakin surkeampi jauhelihapihvi joka on vielä raakakin. No, jos tarpeeksi halvalla saa ettei enää kannata itse miettiä millä jatkaisi jauhelihaa että saisi saman määrän...
Lapsilleko noita syötetään, kun ei uppoa mikään muu ja ei ihan kehdata mummonlihapihvejä sentään laittaa kun aikuisille grillataan jotain hienompaa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
[/quote]
Ai, minulla kyllä vähintään triplat, mutta se ei haittaa, laitan oikeaa ruokaa mielelläni itse.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]
4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
[/quote]
Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa?
[/quote]
vaikkapa paistaa pihvin ja tekee salaatin ja kiehautta uudet perunat.
[/quote]
Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min.
[/quote]
Kyllä voi. Ottaa jääkaapista ja laittaa pannulle. Kah, sinnehän se meni!
Ja ihan perus-jauhelihapihvin tekee kutakuinkin samassa ajassa, jos ei nopeammin kuin tuollaisen iljettävän grillitassun. Kourallinen jauhelihaa, öljy pintaan, suolat ja pippurit päälle ja pannulle. Tuhat kertaa parempaa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:07"]Miksi ruoka pitää saada tehtyä äärimmäisen nopeasti sunnuntaina, jopa nopeammin kuin 15 minuutissa? [/quote] joillakin voi olla sunnuntaisinkin töitä...
[/quote]
Niin voi. Mutta miksi pitää olla äärimmäisen nopea? Varsinkin jos ei ole lapsiakaan? Ruuat voi kyllä tehdä edellisenä päivänä valmiiksi, jos se siitä ajankäytöstä kiikastaa. Vaikka hauduttaisi kaalipataa illan pitkän. On halpaa ja terveellista.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:51"]
Miksi lapseton pariskunta turvautuu grillitassuihin? Miksi ette tosiaan voi sitä ruokaa tehdä itse perusaineksista?
[/quote]
Olemme jo vanhempi pariskunta. Etkö sinä itse ole koskaan syönyt eineksiä, et kertaakaan? Ketä varten, miksi niitä sitten valmistetaan ja on kaupoissa? Noi tassut maksoivat 1,50 euroa/4 kpl, joten ostin pakastimeen niitä. Samalla uuninlämmityksellä mieheni valmistaa jauhelihakiusauksen, jota otan huomenna töihin evääksi.
Ap
[/quote]
Uusavuttomia varten niitä tehdään. Olen toki syönyt eineksiä esim.lapsuudenkodissani mutta haluan tehdä ja maustaa ruokani itse, koska einekset vaan on niin kamalan makuisia ja täynnä ties mitä lisäaineita. Perusraaka-aineet eivät paljon maksa, joten jalostan ne mieluusti ihan itse ruokapöytään, koska taitoa on.
Onhan niitä eineksiä muutakin kuin grillitassut. Nehän on ihan epämäärästä mössöä. Kivikylän lihapullissakin on sentään lihaa.
[/quote]
Eihän sitä pihviä voi heittää kylmänä pannulle, vaan sen pitää ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin. Ei riitä 15 min.
[/quote]
Miksei voi ottaa? Miksi tämäkin urbaanilegenda jaksaa elää, samaten kuin se että "paistetaan lihan pinta kiinni". Kumpikaan ei pidä paikkaansa, on ihan tieteellisesti tutkittu.
Ainoa mikä merkkaa on pannun lämpötila ja pannun lämmönvarauskyky. Pihvin voi lätkästä ihan jääkaappikylmänä pannulle ja tulee jopa parempi kuin pöydällä lätkytetty versio. Edellytys vain one että pannu on tarpeeksi kuuma ja siihen on varautunut tarpeeksi lämpöä. eli halvalla ja kevyellä teflonpannulla ei ikinä saa kunnon pihviä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:47"]
Onhan niitä eineksiä muutakin kuin grillitassut. Nehän on ihan epämäärästä mössöä. Kivikylän lihapullissakin on sentään lihaa.
[/quote]
On toki, aloitukseni pointti ei ollutkaan itse tassut. Vaan einesten huono laatu. Kuten jo aiemmin kirjoitin, ne olivat tarjouksessa: 1,50 euroa paketti. En ole niitä syönyt juhannuksen 2013 jälkeen, kun törmäsin niihin rustoihin. Ja kuten joku jo kirjoitti, niistä tulee ilmavaivoja jne. Mutta syöhän niitä kerran.Sille joka kirjoitti että maistoi niitä 1980-luvulla sanoisin, että muistaakseni noi tuli vasta 2000-luvulla ja voitti jonkin palkinnon (?) Anyway, pointtini on se, että einesvalmistajien tulisi kiinnittää laatuunkin huomiota. Jotta jos vaikka hinta oliskin tyyliin 20 senttiä halvempi kuin kilpailijalla mutta pullat rustoisia niin arvatkaa kumpaako kuluttaja ostaa ;)
Tänään täällä syödään siis noita tassuja, huomenna työevääksi mieheni valmistamaa jauhelihakiusausta. Taatusti tiedän, kumpi on parempaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:47"]
[/quote]
On toki, aloitukseni pointti ei ollutkaan itse tassut. Vaan einesten huono laatu. Kuten jo aiemmin kirjoitin, ne olivat tarjouksessa: 1,50 euroa paketti. En ole niitä syönyt juhannuksen 2013 jälkeen, kun törmäsin niihin rustoihin. Ja kuten joku jo kirjoitti, niistä tulee ilmavaivoja jne. Mutta syöhän niitä kerran.Sille joka kirjoitti että maistoi niitä 1980-luvulla sanoisin, että muistaakseni noi tuli vasta 2000-luvulla ja voitti jonkin palkinnon (?) Anyway, pointtini on se, että einesvalmistajien tulisi kiinnittää laatuunkin huomiota. Jotta jos vaikka hinta oliskin tyyliin 20 senttiä halvempi kuin kilpailijalla mutta pullat rustoisia niin arvatkaa kumpaako kuluttaja ostaa ;)
Tänään täällä syödään siis noita tassuja, huomenna työevääksi mieheni valmistamaa jauhelihakiusausta. Taatusti tiedän, kumpi on parempaa.
Ap
[/quote]
Miksi valmistaja kiinnittäisi laatuun huomiota jos niitä ostetaan noinkin. Ja voitko muutenkaan vaatia laatua tuon hintaiselta ruualta?
Ne laiskat työntekijät laittavat rustot liian jäisinä kutteriin. Niiden pitäisi saada potkut. Monen vuoden ongelma. Liikaa kilpailua firmoissa työntekijöillä niin työt menee huonosti. Kaikki eivät ole välinpitämättömiä työntekijöitä. Kaikki ei voi vaikuttaa asiaan ellei pääliköi asian suhteen joten melko prosentuaalista on tuo vaikuttaminen. Terveisit tehtaalle prosentti miehille että ovat melko paskoja kiristäjiä jos näköjään sellainen on tyylinne niin toivottavasti kostautuu teille kutteroinnin merkeissä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 09:38"]
4 lisää: Koskaan ei tarvitse oikaista. Hyvän ruoan tekemiseen itse menee vain 15 min.
[/quote]
Minkä hyvän ruoan tekee itse vartissa?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi. Ottaa jääkaapista ja laittaa pannulle. Kah, sinnehän se meni!
Ja ihan perus-jauhelihapihvin tekee kutakuinkin samassa ajassa, jos ei nopeammin kuin tuollaisen iljettävän grillitassun. Kourallinen jauhelihaa, öljy pintaan, suolat ja pippurit päälle ja pannulle. Tuhat kertaa parempaa.
[/quote]
No joo, totta kai sen pihvin voi vaikka ryöpätä siinä vartissa, mutta kun oli kyse hyvästä ruoasta...
Miksei sitä jauhelihakiusausta voi tehdä enemmän ja syödä tänäänkin? En ymmärrä miksi ne tassut on pakko syödä jos ei halua.
"Jalostajalla tehtiin grillitassuja 80-luvun puolesta välistä 90-luvulle. 1990-luvun puolivälissä Saarioinen ryhtyi tekemään tassuja. Muoto säilyi samana, mutta makuun tehtiin joitain muutoksia. Tuotteen myynti muuttui myös. Jalostajan aikana grillitassut olivat pakasteita, joita nostettiin irtomyyntiin lihatiskille. Saarioisilla tuotteesta tuli yksittäispakattu tuoretuote eineshyllyyn."
Lähde: http://www.kysy.fi/kysymys/miksi-grillitassu-grillitassu-vaikka-se-ei-ole-tassun-muotoinen
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:13"]
Miksei sitä jauhelihakiusausta voi tehdä enemmän ja syödä tänäänkin? En ymmärrä miksi ne tassut on pakko syödä jos ei halua.
[/quote]
Koska olen jo reilusti yli 50-v, ja mulle jo lapsuudessa opetettiin, että ruokaa ei heitetä hukkaan. Joten tänään syömme tassuja (koska erehdyin ne jo ostamaan), kiusaus on huomisen ruokaa. Siitä teen rasioihin työevästä viikolle. Eineksissä on osin hyviäkin, ja varsinkin jos sattuu löytämään työpaikan viereisestä kaupasta vaikka jotain keittoja punaisella leimalla niin se on hyvä. Muilta osin syön yleensä kotiruoan tähteitä, en raski maksaa 6,30 euroa työpaikan ruokalan lounaasta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 10:56"]
Sille joka kirjoitti että maistoi niitä 1980-luvulla sanoisin, että muistaakseni noi tuli vasta 2000-luvulla ja voitti jonkin palkinnon (?)
Ap
[/quote]
AP on väärässä. Jalostaja valmisti grillitassuja 80-luvulla. Terkuin se niitä jo 80-luvulla inhonnut alkupään vastaaja. PS.Minä en suostu ostamaan tai syömään huonolaatuista ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:08"]
No joo, totta kai sen pihvin voi vaikka ryöpätä siinä vartissa, mutta kun oli kyse hyvästä ruoasta...
[/quote]
lue kommentti 30. Pihvin Jos lämpö on tarpeeksi korkea se pihvi paistuu. Kylmässä pihvissä menee vähemmän aikaa ja paistotulos on parempi.
Grillitassut ovat paskatassuja, en ikinä syö semmosta kuraa! :D
Grillitassut on wt ruokaa. Aivan karmeita eineksiä, joissa on epämääräisiä aineksia.
Miksi ruoka pitää saada tehtyä äärimmäisen nopeasti sunnuntaina, jopa nopeammin kuin 15 minuutissa?